Ostin tuossa noin kuukausi sitten e91 320d n47 koneella, mutta nyt iski sitten dpf valon mittaristoon ( cc-id 49). Auto oli 200tk ajettu. Koska ostin auton liikkeestä tuleeko siihen kuluttajasuojalain mukainen takuu ja kattaako se sitten sen suotimen vai pitääkö itse käyttää auto ohjelmoinnissa ja dpf poistatuksessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kimsah View PostOstin tuossa noin kuukausi sitten e91 320d n47 koneella, mutta nyt iski sitten dpf valon mittaristoon ( cc-id 49). Auto oli 200tk ajettu. Koska ostin auton liikkeestä tuleeko siihen kuluttajasuojalain mukainen takuu ja kattaako se sitten sen suotimen vai pitääkö itse käyttää auto ohjelmoinnissa ja dpf poistatuksessa?
ja sitten näyttää autoa paikallisella osaajalla jolta löytyy inpa/dis.
Noilla pakkopoltto päälle ja kovaa ajoa.
Jos et siis välttämättä halua DPF:ää pois ja viriohjelmaa koneeseen.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Näin on. Itselläkin lävähti ilmoitus tauluun, osasin odottaa koska tiesin että kone ei lämmennyt kuin 60-70 välille. Termarit vaihtoon ja 100km läppärin kanssa pakkopolttoa dpf:lle, lämmöt huiteli parhaillaan 109 asteessa, oli helvetin tukossa. Nyt auki ja tehojakin tuntuu olevan paremminex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by kimsah View PostKiitos vinkeistä. Himottelis kylläkin tuo hirvipuron kautta ohjelmointi ja dpf poisto, mutta toisaalta vähän pelottelee tuo n47 koneen jakopää.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Mites tuon suuttimien vaihdon kanssa, jos 325d M57:aan vaihtaa x35d suuttimet niin onko auto ajokuntoinen? Rikkaallehan tuon kaiken järjen mukaan pitäisi mennä (jos ohjelmaan ei tehdä muutoksia), mutta meneekö niin paljon ettei pystyisi ajaa muutaman päivän ajoja?Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostOnko Uudellamaalla nelivetopenkkiä että pääsisi tuon xd:n ponnistamaan jos tulee softattua?
Oli jossain aikoinaan puhetta että Tatech siirtyisi tuonne, yhteystiedotkin viittaa siihen suuntaan. Eiköhän siellä kuitenkin se nelivetopenkki jarrulla vieläkin ole.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Joopa, BMWhatilla tullu kateltua noita DPF:n vastapaineita, ja jostain syystä se kerran näytti suht suuriakin paineita. Rupesin sitten puuhasteleen ja sopimaan hiukkasloukun poistoo. Nyt kuitenkin kun muutaman kerran oon taas niitä ajossa seurannu, on lukemat ollu pienempiä. Tyhjäkäynnillä vajaa 10mbar, vedätettäessä maksimissaan vajaa 500mbar. Softa siis mitä ilmeisimmin sekoili tuon yhden kerran jolloin se näytti esim. vedätettäessä melkein 700mbar. Soot mass näytti äsken 9.8g ja ash mass ~53g, onkohan toi tuhkan määrä ok? Nyt tässä pohdin kannattaskohan se filtteri heittää mäelle vai ei? Auto on jo softattu ja poltot mitä ilmeisimmin toimii, vaikka ajo on pääasiassa lyhyttä. KertokaaF10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Neutrone View PostJoopa, BMWhatilla tullu kateltua noita DPF:n vastapaineita, ja jostain syystä se kerran näytti suht suuriakin paineita. Rupesin sitten puuhasteleen ja sopimaan hiukkasloukun poistoo. Nyt kuitenkin kun muutaman kerran oon taas niitä ajossa seurannu, on lukemat ollu pienempiä. Tyhjäkäynnillä vajaa 10mbar, vedätettäessä maksimissaan vajaa 500mbar. Softa siis mitä ilmeisimmin sekoili tuon yhden kerran jolloin se näytti esim. vedätettäessä melkein 700mbar. Soot mass näytti äsken 9.8g ja ash mass ~53g, onkohan toi tuhkan määrä ok? Nyt tässä pohdin kannattaskohan se filtteri heittää mäelle vai ei? Auto on jo softattu ja poltot mitä ilmeisimmin toimii, vaikka ajo on pääasiassa lyhyttä. KertokaaMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Sen kennon kun poistaa niin tulee "hiljanen" vikakoodi paineanturin epäloogisesta signaalista eli polttosekvenssinhän ei pitäis edes yrittää lähtee päälle?E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo aika paljon on kyllä vastapainetta jos 500mbar näyttää. Mulla oli toimivalla DPF:llä max. puolet tuosta kaasu pohjassa isolla vaihteella kierrosalueen läpi. Melkein voisi pakkopoltella sen puhtaaksi ja seurata tilannetta, jos menee uudestaan tukkoon niin pois vaan, mutta ota huomioon että sitten se pitää ohjelmoida uusiksi ettei se yritä enää tehdä polttoja.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Missä kohtaa polttosekvenssiä järjestelmä tarkistaa että ei ole vikakoodeja? Eli käytännössä mihin asti se suorittaa tota polttoo ennen kun totee että "no can do"?E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..
Comment
-
Comment