Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 akun vaihtaminen ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amisqo
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 1614
    • Vantaa

    Originally posted by majgul View Post
    Musta akku oli paikallaan, ja ku tuo oli 80ah ja 800cca niin noilla spekseillä löytyi vaan agm akkuja. Eli luultavasti agm löytyy. Varmistan toki että mikä akku siellä nyt on ennen kuin vaihdan. Pääasia että tuo riittää nyt että pelkkä rekisteröinti riittää niin saa mielenrauhan. Kiitoksia avusta
    AGM akun tarvittee jos on jarruenergian talteenottoa tms. Sit jos vaihtaa isompaa akkuu ni joutuu koodaamaan uuden akun ah:t auton tietoon.

    Mulla tos vanhas kikattimes menee viel normiakku, mut koodauksen joutu tekeen kun vaihdoin isompaan ah lukuun.
    G30 530e iPerfomance M-sport -18
    Ex: F30 330D M-sport -15
    Ex: E90 330D M-sport -06
    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
    Ex: e30 320i -89
    Ex: e30 318iS -90

    Comment

    • Janitor
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 51
      • Helsinki

      Omassa LCI:ssä on jo pitempään tullut ilmoitus käynnistäessä että akun varaus laskenut nopeasti. Aina kun seisonut vähän pidempään.

      Akku alkaa siis olla entinen. Ei sisäänsä ihme kun taitaa olla alkuperäinen -09 autossa.

      Ajattelin olla kätevä ja säästää. Ostin töiden kautta halvemmalla täysin samanlaisen 70Ah Vartan AGM akun, kuin autossa nyt on. Nykyisessä on vain BMWn lgot akussa.
      En vielä ole vaihtanut, mutta ymmärsinkö tämä ketjun perustella oikein. Eli vaikka vaihdan paikalla täysin samanlaisen akun niin se täytyy jotenkin vielä autolle erikseen kertoa että akku on vaihtunut?
      VW Jetta D Mk I
      VW CC
      Ford Anglia '64


      ex: E90 318iA '09
      ex: E38 735iA '97
      ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
      ex: E34 520i '88
      ex: VW Golf Mk II
      ex: VW Scirocco Mk III
      ex: Wintermode - Audi 80
      ex: A3 1.8T '00
      ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
      ja jotain muita...

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17845
        • PKS

        Originally posted by Janitor View Post
        Eli vaikka vaihdan paikalla täysin samanlaisen akun niin se täytyy jotenkin vielä autolle erikseen kertoa että akku on vaihtunut?
        Kyllä akun vaihto täytyy kertoa autolle vaikka se olisi samanlainen kuin autolle koodattu (tyyppi/kapasiteetti). Laita privaa jos tarvitset apuja
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Janitor
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 51
          • Helsinki

          Kaikkea sitä aina oppii.
          VW Jetta D Mk I
          VW CC
          Ford Anglia '64


          ex: E90 318iA '09
          ex: E38 735iA '97
          ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
          ex: E34 520i '88
          ex: VW Golf Mk II
          ex: VW Scirocco Mk III
          ex: Wintermode - Audi 80
          ex: A3 1.8T '00
          ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
          ja jotain muita...

          Comment

          • Janitor
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 51
            • Helsinki

            Mutta siis, mekanisen työn saan tehtyä. Sopivia ATK-laiteita en omista. Siihen jos löytyy apuja niin
            VW Jetta D Mk I
            VW CC
            Ford Anglia '64


            ex: E90 318iA '09
            ex: E38 735iA '97
            ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
            ex: E34 520i '88
            ex: VW Golf Mk II
            ex: VW Scirocco Mk III
            ex: Wintermode - Audi 80
            ex: A3 1.8T '00
            ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
            ja jotain muita...

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6746
              • PK-seutu

              Originally posted by Janitor View Post
              Mutta siis, mekanisen työn saan tehtyä. Sopivia ATK-laiteita en omista. Siihen jos löytyy apuja niin
              ATK-apua sinulle Dualfun tuossa tarjoaa. Laita viestiä
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Janitor
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 51
                • Helsinki

                Originally posted by pyroz View Post
                ATK-apua sinulle Dualfun tuossa tarjoaa. Laita viestiä
                Juu, homma hoidossa.
                VW Jetta D Mk I
                VW CC
                Ford Anglia '64


                ex: E90 318iA '09
                ex: E38 735iA '97
                ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                ex: E34 520i '88
                ex: VW Golf Mk II
                ex: VW Scirocco Mk III
                ex: Wintermode - Audi 80
                ex: A3 1.8T '00
                ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                ja jotain muita...

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 999
                  • 29100/310053

                  Paljon hyvää tarinaa akun vaihtamisesta, mitenkäs jos vaan "lainaa" akkua toiseen (=vanhaan) autoon muutamaksi päiväksi - vetääkö E90 sähköriiviön väyläänsä samaa akkua palauttaessa? :think

                  t. nimim. just nyt ei huvita lähteä akkukauppaan
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1017
                    • Pikis

                    Originally posted by HC91 View Post
                    Paljon hyvää tarinaa akun vaihtamisesta, mitenkäs jos vaan "lainaa" akkua toiseen (=vanhaan) autoon muutamaksi päiväksi - vetääkö E90 sähköriiviön väyläänsä samaa akkua palauttaessa? :think

                    t. nimim. just nyt ei huvita lähteä akkukauppaan
                    Auto vaan latailee akkua sen mukaan kuin millaisen se luulee siellä olevan, lähinnä jos joku siitä ottaa nokkinsa niin akku jota ladataan eri tavalla kuin sille olisi hyväksi.
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • Kouris
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 728

                      Originally posted by HC91 View Post
                      Paljon hyvää tarinaa akun vaihtamisesta, mitenkäs jos vaan "lainaa" akkua toiseen (=vanhaan) autoon muutamaksi päiväksi - vetääkö E90 sähköriiviön väyläänsä samaa akkua palauttaessa? :think

                      t. nimim. just nyt ei huvita lähteä akkukauppaan
                      Ainakin tuossa -07 vuotisessa ei ole koskaan mitään ongelmaa ollut kun akku on ollut irti ja tilalle laitettu vanha tai uusi. En ole myöskään ikinä missään kuitannut akun vaihtoa tai muuttanut sen mallia vaikka akku on vaihdettu erilaiseen. "Jos" (=kun) sillä on ohjelmoinnilla on merkitys niin ei se voi kovin suuri olla.

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1828
                        • N/A

                        Originally posted by Kouris View Post
                        Ainakin tuossa -07 vuotisessa ei ole koskaan mitään ongelmaa ollut kun akku on ollut irti ja tilalle laitettu vanha tai uusi. En ole myöskään ikinä missään kuitannut akun vaihtoa tai muuttanut sen mallia vaikka akku on vaihdettu erilaiseen. "Jos" (=kun) sillä on ohjelmoinnilla on merkitys niin ei se voi kovin suuri olla.
                        Itse olen aina tehnyt orjallisesti kuittaukset ja koodaukset, vaikka niiden merkitys onkin marginaalinen. Lyijyakun kemia kun ei kovin erikoista latauksen ohjausta vaadi.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by Kouris View Post
                          Ainakin tuossa -07 vuotisessa ei ole koskaan mitään ongelmaa ollut kun akku on ollut irti ja tilalle laitettu vanha tai uusi. En ole myöskään ikinä missään kuitannut akun vaihtoa tai muuttanut sen mallia vaikka akku on vaihdettu erilaiseen. "Jos" (=kun) sillä on ohjelmoinnilla on merkitys niin ei se voi kovin suuri olla.
                          Oletko tarkistanut, onko sinulla edes IBS:ää akun maakaapelissa? Kaikissa E9x ei ole, eikä siten edes tarvetta koodailla akunvaihtoa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 999
                            • 29100/310053

                            Jaahans... kun ensin hoksasi mitä etsiä niin onhan se IBS autossa. Kun tarkemmin katsoi akkua niin AGM se taitaakin olla, "Pb" merkintä onkin ruksitun roskiksen yhteydessä

                            Miinusnapaan stanssattujen numeroiden perusteella akulla on 12v. synttärit kohtapuoliin joten lienee elinkaarensa ehtoopuolella.

                            Sitten pari tyhmää kysymystä - tarviiko samoilla spekseillä oleva tuoreempi, "vähän käytetty" akku myös rekisteröidä vaihdetuksi? Mistä hihasta auto ravistaa sille optimaaliset parametrit lataukseen?
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2717
                              • .fi

                              Originally posted by HC91 View Post
                              Mistä hihasta auto ravistaa sille optimaaliset parametrit lataukseen?
                              Olisko BMW:n insinöörit jo tehtaalla autolle kuiskannut, mitä tehdä minkäkin akun kanssa(, kuha sen vaihdon sinne koodaa)?

                              Joo, mä tiedän, fiksuu vastat kysymyksee kysymyksel
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by HC91 View Post
                                Jaahans... kun ensin hoksasi mitä etsiä niin onhan se IBS autossa. Kun tarkemmin katsoi akkua niin AGM se taitaakin olla, "Pb" merkintä onkin ruksitun roskiksen yhteydessä

                                Miinusnapaan stanssattujen numeroiden perusteella akulla on 12v. synttärit kohtapuoliin joten lienee elinkaarensa ehtoopuolella.

                                Sitten pari tyhmää kysymystä - tarviiko samoilla spekseillä oleva tuoreempi, "vähän käytetty" akku myös rekisteröidä vaihdetuksi? Mistä hihasta auto ravistaa sille optimaaliset parametrit lataukseen?
                                Kuten tuossa edellä jo todettiin, niin bmw insinöörit on lataus parametrit sinne autoon laittaneet. Koodauksen perusteella auto sitten tietää minkälainen akku siellä on joten lataa oikein. Kyllä kannattaa se uusi akku aina rekisteröidä, ei ole iso homma.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎