Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 325i -> 330i (125i -> 130i, 525i -> 530i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Originally posted by Matti M View Post
    Nostanpa vanhaa threadia koska teetin juuri tänään ohjelmoinnin mutta en kokenut auton muuttuneen mitenkään. Sinänsä viritys onnistui täydellisesti koska dyno sanoo 260 hv ja 320 Nm.

    Olenko ainoa jolla persdyno on niin jumissa että 42 hv ja 50 Nm lisäys ei tunnu?

    Oliko muiden tämän ohjelmoinnin teettäneen mielestä muutos heti ensi polkaisulla täysin selkeä ja huomattava? Itse ajelin pitkän lenkin ennen ja jälkeen mutta auto tuntuu ihan samalta edelleen kuin ennen ohjelmointia.
    Joo ei se oli niin day'n'night ero mitä dieseleissä, mutta kyllä itse ainakin huomasi. Kuten aikaisempi postaaja sanoi niin vaatii sen että laittaa lappua lattiaan ja ajaa korkeilla kierroksilla.

    Ja eikös tuo sport-mode kosketa automaatteja.
    Last edited by rizzo; 04-07-2018, 10:54.

    Comment

    • Matti M
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 40
      • Tuusula, Jokela

      Kiitos kommenteista. Luulen että minulla on pari vaihtoehtoa mielenrauhani palauttamiseen.

      Yksi on että jos joku saman modauksen tehneistä asustelee uudellamaalla ja voisi ystävällisesti tehdä minun autoni kanssa ristiinvertailun. Jos huomattavaa eroa ei ole niin kaikki ok.

      Toinen on että jos jollakin olisi heittää jotain kiihtyvyysaikoja tietyllä vaihteella tietylle nopeusvälille. Eli mihin aikaan pitäisi päästä vakio vs. modattu. Kun ajaa kahteen suuntaan samalla tieosuudella esim. kolmosella pitkähkön vedon ja laskee keskiarvon saavutetuista ajoista niin saa varmaan aika hyvän kuvan voimavaroista?

      Kommentit ja vinkit tervetulleita!
      325i sedan manuaali 2011
      320d xdrive Touring 2019

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        Originally posted by Matti M View Post
        Mitä tarkoitat sport modella?
        Sorry, e60 piilossa ominaisuus joka herkistää kaasuvastetta?
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17838
          • PKS

          Originally posted by Matti M View Post
          Kommentit ja vinkit tervetulleita!
          Onko sulla näyttää sitä dynolappua, sitähän voisi verrata ihan BMW:n antamiin vakio 325i lappuihin ja katsoa miten vetoalueet ovat muuttuneet, ym?

          Käsittääkseni sellainen 325i on ylhäältä leikattu siinä missä 330i (= käytännössä sinun 325i nyt tehdyllä modilla) pitäisi kaikua huipputehonsa maksimikierroksilla rajoittajaa vasten. Eli käytännössä eroa ei ole kuin vasta tietyn kierrosalueen jälkeen, joku 5000 ->

          Sama on esim. 318i vs. 320i, periaatteessa sama kone mutta imusarja, pakosarjat, muutama muutos, ja softa tekevät täysin vastaavan muutoksen luonteeseen.

          Originally posted by 205/65-15H
          Sorry, e60 piilossa ominaisuus joka herkistää kaasuvastetta?
          Ei ole E9x, ainakaan N53 koneen kanssa.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • JNIJNI
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1484

            Omassa tehtiin sama muutos viime kesänä. Ja ei jäänyt mitään epäilystä, etteikö olisi persdynoon tullut muutosta. Parhaiten tulee toki esiin, kun automaattilaatikon kanssa pääsee itse lykkimään vaihteita korkeilla kierroksilla
            G21 LCI 330e xDrive 2022
            E93 M3

            Comment

            • Matti M
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 40
              • Tuusula, Jokela

              Originally posted by Dualfun View Post
              Onko sulla näyttää sitä dynolappua, sitähän voisi verrata ihan BMW:n antamiin vakio 325i lappuihin ja katsoa miten vetoalueet ovat muuttuneet, ym?

              Käsittääkseni sellainen 325i on ylhäältä leikattu siinä missä 330i (= käytännössä sinun 325i nyt tehdyllä modilla) pitäisi kaikua huipputehonsa maksimikierroksilla rajoittajaa vasten. Eli käytännössä eroa ei ole kuin vasta tietyn kierrosalueen jälkeen, joku 5000 ->

              Sama on esim. 318i vs. 320i, periaatteessa sama kone mutta imusarja, pakosarjat, muutama muutos, ja softa tekevät täysin vastaavan muutoksen luonteeseen.



              Ei ole E9x, ainakaan N53 koneen kanssa.
              Click image for larger version

Name:	DSC_1390.jpg
Views:	1
Size:	98.8 KB
ID:	4836415

              Koko kierrosalueella on kyllä suuri muutos paperilla. Ja sehän tässä ihmetyttää kun jos voisikin sanoa että tuntuu vain vähäinen muutos mutta kun ei tunnu mitään muutosta millään kierrosalueella eikä vaihteella.
              325i sedan manuaali 2011
              320d xdrive Touring 2019

              Comment

              • andyman
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 14
                • Savo

                Onkohan Mosselman lopettanut tuon kitin myynnin kun ei löydy enää?
                Mitkähän tuon kitin BMW osanumerot on?



                Onkos näistä perus n53 325i ja 525i Ohjelmoinneista tullut lisää kokemuksia ja vertailua 330i versioihin?

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  Originally posted by andyman View Post
                  Onkohan Mosselman lopettanut tuon kitin myynnin kun ei löydy enää?
                  Mitkähän tuon kitin BMW osanumerot on?



                  Onkos näistä perus n53 325i ja 525i Ohjelmoinneista tullut lisää kokemuksia ja vertailua 330i versioihin?
                  Tuolta löytyy
                  Linkki

                  Last edited by JanskiAWD; 27-09-2018, 21:37. Reason: Kuva
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Matti M View Post
                    Kiitos kommenteista. Luulen että minulla on pari vaihtoehtoa mielenrauhani palauttamiseen.

                    Yksi on että jos joku saman modauksen tehneistä asustelee uudellamaalla ja voisi ystävällisesti tehdä minun autoni kanssa ristiinvertailun. Jos huomattavaa eroa ei ole niin kaikki ok.

                    Toinen on että jos jollakin olisi heittää jotain kiihtyvyysaikoja tietyllä vaihteella tietylle nopeusvälille. Eli mihin aikaan pitäisi päästä vakio vs. modattu. Kun ajaa kahteen suuntaan samalla tieosuudella esim. kolmosella pitkähkön vedon ja laskee keskiarvon saavutetuista ajoista niin saa varmaan aika hyvän kuvan voimavaroista?

                    Kommentit ja vinkit tervetulleita!
                    Kertaalleen vaan kokeiltu, mutta peräkkäisinä päivinä samassa kohtaa. Mittaukset käsivaralta, eli toleranssit on isot.

                    Ennen 20-120 = 9,4s
                    Jälkeen 20-120 = 7,6 (luistonesto puuttui peliin...)

                    Persdynolla muutoksen huomaa. Sivistynyt käytös ei muuttunut. Hyvä modi hintaansa nähden. Imusarjaa ei vaihdettu.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MURSKAAJA666
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 8
                      • Oulu

                      Mainiota keskustelua suurilta osin tässä ketjussa. Suurimmilta osin jutut näyttäisi keskittyvän tehoihin ja kiihtyvyyteen. Minua kiinnostaisi, että vaikuttaako mosslemanin ohjelma moottorin käytökseen muilta osin. Onko esimerkiksi kaasunvasteessa ja rev hangissa eroavaisuuksia vakioon? Vaikuttiko imusarjan vaihto äänimaailmaan sanottavasti? Aika hyvin tuo N53 reagoi kaasuun vakionakin, ainakin M54:ään verrattuna, mutta kaipaisin silti analogisempaa tuntumaa ajeluun

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎