Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    E9x 325i käyntihäiriöt? N53

    Kyseessä on 2009 lci e91 325i.Tekniikkana ko. yksilössä toimii N53B30 ja on siis kolmelitrainen,joskin saman tehoinen kuin tuo vanhempi 2,5litrainen n52b25 eli 218hv.
    Auto tuli hankittua 2012 keväällä ja tällöin kilometrejä oli mittariin kertynyt 74tkm.Uitin ruotsin maalta jossa autoa oli merkkihuollettu yhden ja ainoan omistajan voimin.Historiasta kävi ilmi että autoon oli aiemmin vaihdettu mm.polttoaineen korkeapainepumppu ja Nox-anturi..

    Heti auton suomeen tultuaan,tilailin marmorilta erinäistä oem tingen tangelia ja siinä tilauksen yhteydessä kävi ilmi,että valmistenumerolla kampanja oli auki puolille.Noh,nämähän autoon vaihdettiin bmw:n piikkiin heti kättelyssä vaikka mitään vikoja tai käyntihäiriöitä ei autossa ollutkaan..

    Ensimmäinen kesä ja seuraava talvi menikin vallan malli kelpoisesti ja olin autoon kaikinpuolin tyytyväinen.(kun olin edellisen n52b25 pannullisen kanssa taistellut tehohäviön takia muutaman vuoden)

    Kevät 2013 toi tullessaan erikoisen kylmä käynti häiriön.Kun auton starttasi ja kierrokset oli hetken korkeammalla käynnti tasaista.Sitten kun tyhjäkäynti kierroksille tippuu niin käynti alkaa nypyttään.Kylmänä ajaminen oli epäätasasta tasakaasulla.Jos painoi petaalin pohjaan ei ongelmaa huomannut ja kun kone lämpesi ei myöskään ongelmia.

    Tällöin kilometrejä taisi olla taulussa n.88tkm.

    1. NOX-SENSORI

    Auto meni Autocenter(bmw merkkikorjaamo):n huoltoon ja siinä samassa oli tarkoitus perehtyä tähänkin vikaan.Koodia pukkasi Nox sensorille ja se vaihdettiin.Ei mitään vaikutusta.

    2. TULPAT

    Sen jälkeen ajattelin säästää ja vaihtaa tulpat itse.Hain oem bmw ngk tulpat.Noh,ei ollutkaan niin helppo juttu kun tulpan avaimen tarvisi olla mallia bmw.Avaimia ei sitten tietty ollut sopivia missään hyllyssä siihen "hätään".Tilaus tavaraa ja toimitus aika n1-4vko.Saatiin kun saatiinkin ne jotenkin vaihdeltua kun modattiin pitkästä motonet tulpanavain hylsystä sopivampi projektiin.Tällöin auto lakkasi käymästä lähestulkoon kokonaan.Ei ajettavassa kunnossa ollenkaan.

    3. PA-PAINEANTURI,KATALYSAATTORI,1xLAMBDA ANTURIN PIUHA,taas TULPAT,adaptaatioiden nollaus

    Ei ollut vaihtoehtoa muuta kun hinata auto pajalle.Hinasimme sen Benkara autoon tähän lähelle.Siellä ei koodeja antanut kun bensanpaine anturille.Se johtui siitä varmaankin,että oli liitin auki kun testattiin että olisiko ollut mahdollisesti irti/irronnut.Ei muuta koodia,mitä minä ymmärsin.Ne autoa penkoivat päivän verran siellä.Irroitteli tulppia,vaihtoi varuix paineanturin,ihmettelivät polttoaineen ja pakokaasun hajua,tyhjäsivät tankin..Jne..Seuraavana päivänä tuli soitto missä kerrottiin että autosta on sulanut katalysaattorit..Kaikki 4kpl!?Ei muuta kun hakuseen.
    Hinattiin auto pois verstaalta ja katseltiin endoskooppi kameralla putkistoon kun oli purettuna.Totesimme että vain yksi katalysaattoreista on ottanut siipeensä.HUH!Uusi katalysaattori satsi marmorilla n5000e!
    Kuumeinen käytetyn metsästys alkoi.Viikon metsästyksen jälkeen oikea löytyi ruotsista,purkaamolta,ja liki prikulleen samoilla kilmoilla olevasta autosta.Hinta rahteineen reilun 500e.Monen mutkan ja kommelluksen kautta katti saatin n.1kk päästä suomeen.
    Auto köyden päähän ja nokka kohti verstasta joka lupasi tehdä kasaus työt.Löivät auton nippuun,vaihtoivat katalysaattorin,yhden lambda anturin piuhan kun oli vanha haljennut,vaihtoivat taas varuiksi uudet tulpat ja nollasivat adaptaatio arvot.Jo taas käydä raksutti kun dieseli konsanaan(N moottorin käynti on melko karkeaa).Sanoi ettei mikään lambda arvo heittänyt, kun kävi pidemmän lenkin autolla ajamassa.Eikä myöskään antanut enään koodeja.Kaikki pitäis olla kunnossa nyt!
    Samaisena päivänä huomasin ettei ajo kylmänä ollut juurikaan muuttunut,mutta kiitollinen,että auto kävi kun oli ollut ajamatta n2kk.

    3. EGR PUHDISTUS,adaptaatioiden nollaus.

    Seuraava päivä meni taas ajellessa samoilla ongelmilla.Kylmänä käynti epätasaista ja lämpöisenä suht normaalia.Toinen päivä korjaamolta palaamisen jälkeen olikin sitten taas murhetta täynnä.Auto ei lähtenyt aamulla käyntiin.Lupas muutaman kerran mutta ei käyntiä.Hinuria tilaamaan siis ja takaisin kasanneelle pajalle eli Kolmenkulman autohuolto.Tällöin koodi viittasi kuulemma EGR:n ja kolmannen sylinterin sytytys katkoksiin.Se egr laitettiin putsaukseen.Olisiko katista lähtenyt moskaa liikenteeseen ja jäänyt sinne tukkeeksi?
    Tämän putsingin jälkeen auto kävi taas mutta sama nypytys kylmänä jatkui.

    4. PUOLAT 1,2,3 vaihtoon,1kpl SUUTIN PUTKIA

    Seuraavaksi päätin vaihtaa 1-3 sylinterien puolat.Ei vaikutusta.Lisää vastustusta tähän litanjaan lisäsi se,ettäpari päivää puolan vaihdon jälkeen aamulla,työmatkalla,valoissa istuskellessani,aloin haistelemaan voimakasta bensan hajua.Ajattelin,että kylläpä viereinen abc tuoksahtaa.Suraavat valot n4km edellisistä valoista ja bensa haisee taasen.Ei muuta kun auto työpaikan pihaan ja pelti auki.Olin jättänyt viimekertasista puolan vaihdoista moottorin suojamuovit pois(onneksi).Sieltä suihkutti kovalla paineella polttoainetta suoraan pitkin konehuonetta.Kiireesti motti sammuksiin.Kolmannen sylinterin suutin putki haljennut.( Part number: 13 53 7 536 565 )
    Ei muuta kun osa vaihtoon ja toiveissa tietty siinsi että olisi johdannainen vian jäljille mutta ei..


    5. Softa päivitys

    Taas oli vuorossa määräaikais huoltoa.Autocenter merkkihuoltoon ja siellä laaja bmw:n vikatesteri läpi.Ei koodeja.Laitettiin kumminkin autoon uusimman päivitykset kun niitä oli saatavilla jo reilusti.Ei järisyttävää paranemista asian suhtein.
    Muutama viikko tämän jälkeen olin aistivina että auto käy jo epätasaisesti jo lämpimälläkin koneella.Veto on tasakaasulla epätasaista ja ailahtelevaista.Myös ääni pakopuolella mielestäni muuttuu silloin kun veto heittelehtii.Mutta kuitenkin kylmänä edelleen pahempi.
    Kaveri otti autosta live dataa ja sitä kuvasimme huonolaatuisesti puhelimella,eli anteeksi huono laatu.

    Eli pari ensimmäistä pätkää olisi tilanteesta jolloin auton on kylmä ja täten myös "vikatila päällä":









    Ja sitten pätkää kun kone on jo lämmennyt:



    Näiden lukujen jälkeen auto meni Autodiagnoosi nimiseen pajaan ylöjärvelle tsekattavaksi.Vein edeltävänä iltana jo ken aika oli seuraavana aamuna,että näkisivät kylmäkäynti häiriön parhaiten.Kerroin myös mitä autoon on jo kuluneen kesän aikana vaihdeltu.
    Seuraavana päivänä soittelin perään, kun ei mitään kuulunut.Sanoivat lyöneensä piuhat aamusta kiinni autoa startatessa,mutta ei lyönyt vika tilaa päälle.(sinällään erikoista,koska itsellä näin ei ole käynyt ainakaan puoleenvuoteen.Joka aamu lähtö on nypyttelevää)Tiedä sitten kuinka vakavaa kakomista koittivat etsiä.
    Tsekkasivat imupuolen savuttamalla,ettei imuvuotoja ollut.
    Tsekkasivat jotain vanoksista ja sanoi ettei siellä ainakaan metalli silppua ollut havaittavissa.
    Auto jäi viellä päiväksi sinne kun kyselivät lisä aikaa.SEuraavana päivänä olivat autoa ajeluttaneet jälleen piuhan päässä ja ei mitään epätasaista tyhjäkäyntiä suurempaa.Siihen loppui pajan aika tonkia autoa lisää.Oli kyseessä perjantai.Eli tyhjä arpa jälleen.

    Eli tässä olisi teille vähän aprikoitavaa ja toiveista tiivistettynä tarinaa mitä olen rustaillut aikaisemmin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....196000&page=28
    Kaikki vinkit auton kuntoon laittamiselle on tervetulleita.Kun kerran tuo käynti on jälleen menossa varmaankin huonompaan suuntaan,on pelko persiissä että katteja sulaa lisää..
    Last edited by kemo81; 28-10-2013, 05:55. Reason: Lisä huoltoja
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #2
    Ensiviikolla auto on menossa tsekattavaksi http://www.autodiagnoosi.fi firmaan.Sitä suosittelivat kl-varaosien tiskillä,kun kävin kyseleen nokka akselin asentotunnistimen perään ja kerroin tarinaa autostani siellä..
    Katsotaan osaisivatko he selventää jotain tuosta sekavasta tilanteesta..
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7393
      • Kotona

      #3
      Murheellista luettavaa. Toivottavasti auto tulee kuntoon eikä myynnissä oleva auto ei päädy foorumilaiselle jotta ei tarvitse täällä lukea uutta ketjua bemarin ostamisen vatutuksesta!
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: HP Probook kannettava **150e**
      Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
      -

      Comment

      • Heikkiher
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 93
        • Vihti

        #4
        Mites nuo suuttimet, omassa N54 (335i) oli käyntihäiriöitä, tosin paljon pahempia ja syynä yksi viallinen suutin. Tosin antoi vikakoodia (missfire) tälle sylinterille, eli vian paikantaminen oli helppoa.

        Comment

        • Ola
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 18
          • Lohja

          #5
          Mulla oli hieman samanlainen pitkä taistelu N53B30 (272hv) version (v.2008 330ixA touring M sport) kanssa. tässä pääpiirteissään miten se meni:

          Ostettuani sen pari vuotta sitten huomasin muutaman viikon jälkeen että kylmänä kun starttasi niin jos lähti heti ajoon niin kaikki OK mutta jos sen jätti startista tyhjäkäynnille niin 15-20sek kuluttua alkoi käymään huonosti ja kelt varoitusvalo syttyi

          No koska autossa oli veho takuu niin eikun soitto sinne ja heidän korjaamoon. vaihtoivat kaikki puolat, tulpat, muutaman anturin ja pyysivät seuraamaan tilannetta. Eihän se auttanut ja uusi soitto ja sitten kehottivat viemään laakkoselle heidän piikkiin.

          No, laakkosella kattoivat että suutin aktio tekemättä ja puolat ja tulpat pitää vaihtaa ja softa päivittää. vaihtoivat 5 suutinta ja puolat ja tulpat ja softasivat auton.

          Sitten ei enää ko kylmä ongelmaa saanut päälle mutta tuli uusi ongelma. kylmällä koneella kun kiihdytti rampista kovemmin niin vikavalo syttyi ja taas mentiin viidellä pytyllä. Eikun soitto taas veholle ja auto takas laakkoselle.

          Sit vaihdettiin Nox anturi ja muistaakseni ilma anturi ja kuulemma päivitettiin softa taas uusiksi. en muista tarkalleen laitettiinko uudet tulpat taas ja joku puolakin. Auto toimi taas jonkin aikaa kunnes sama alkoi ja eikun pajalle taas

          Sitten muistaakseni vaihdettiin taas muutama suutin ja sanottiin että uusi ohje tehtaalta että kaikki puolat eri merkkisiksi ja kun vaihdetaan puolat niin pitää vaihtaa kuulemma tulpat. no, sinne vaan takuun piikkiin taas osa kuluista ja osa bemarin piikkiin. kuulemma softaakin uutta on taas ja se oli päivitetty myös.

          Sitten sanottiin että Nox katti on myös paskana / ikääntynyt vikakoodin mukaan (varmaan otti itseensä noista suutin ongelmista tai softa päivityksessä jokin ikä parametri meni vikaan) mutta en antanut vaihtaa sitä koska ei kuulunut vehon takuu piikkiin.

          Ajelin muutaman kuukauden ja tuli kesä kelit kunnes huomasin että auto alkoi toimia lämpimänäkin huonosti mutta ei sytyttänyt enää aina vikavaloa mutta meno oli tosi huonoa lopulta ja mielestäni tuli välillä bensan halua myös ja äänikin oli jo välillä aika paha.

          Tämän jälkeen muistaakseni auto pajalle ja 5 syl suutin ja puola uusiksi muuta muutaman viikon seurattuani tilanne paheni taas.

          Eikun pajalle taas juuri ennen kesää ja siellä kertoivat että tähän autoon on jo joskus vaihdettu korkeapaine pumppukin ja lupasivat nyt tutkia tarkemmin mikä siinä mättää. vehokin alkoi jo hermostua kun laskua pukkas koko ajan.

          No sitten tuli analyysi. 5-sylinterin suutin kanavassa on halkeama joka polttaa suuttimen tiivisterenkaan ja siten rikkoo myös sitä suutinta koko ajan. Tuomio oli että uusi kansi Saksasta tilaukseen ja muutama viikko menee.

          No, tästä kunnia Espoon Laakkoselle että saivat taisteltua senkin Vehon piikkiin vaikka sieltä oltiin hieman alkuun oltu eri mieltä korvauksesta. makso jotain reilut 6000e muistaakseni...

          No siihen uuteen kanteen sitten taas uutta suutinta, puolaa, tulppaa, öljyt, nesteet etc ja nyt auto toimii ja on toiminut jo useamman kymmenen tuhatta kilsaa.

          Ainoaksi viaksi jäi se NOx kat ikääntymis herja joka tuli aina takas vaikka koodia nollasi. No sain asennettua DIS pitkän taistelun jälkeen ja nollasin sillä kylmästi katin NOx katin iän ja ei oo tullu koodi takas ja katsastuksesskin kaikki OK päästöissä.

          Ennen tuota showta (jossa saattoi olla muutama välivaihe noiden lisäksi myös mutta ei enää muista kun niin monesti pajalla oli ja aina uutta osaa tuli) kulutus oli jotain 9-10.5l/100km. Nyt kulutus viime keväästä on ollut tasaiset 7.8-7.9l/100km ja edellisenä talvena se oli boxin kanssa noin 8.5-8.7l/100

          Usko meinas loppua ja tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu mutta kyllä sanoisin että suutin puolelta ongelma löytyy. niistäkin on uusia versiota koko ajan tullut. Jos vaihdat niitä itse niin muista laittaa ne adaptaatio arvot suuttimen kyljestä softalla sisään (en tiedä miten urgent tämä on mutta näin olen lukenut että olisi hyvä tehdä)


          Itse muuten huomasin että vika valon sai silloin helpommin päälle heti kun ajeli 95E tankillisen mutta kansi rempan jälkeen olen ajellut vaan 98:lla eikä ole suuttimiakaan enää mennyt

          Kyllä se siitä vielä...

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Ei ehkä enää auta, mutta Tampereen Autocenter ei oikeasti tiedä autoista mitään - ei vikakoodeja, ei mitään vikaa, asiantuntevaa touhua ja itse monesti todennut.

            Kyllä se sinun autosi ennen pitkää kuntoon tulee, tsemppiä!!
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #7
              Mulla oli hieman samanlainen pitkä taistelu N53B30 (272hv) version (v.2008 330ixA touring M sport) kanssa. tässä pääpiirteissään miten se meni:

              Ostettuani sen pari vuotta sitten huomasin muutaman viikon jälkeen että kylmänä kun starttasi niin jos lähti heti ajoon niin kaikki OK mutta jos sen jätti startista tyhjäkäynnille niin 15-20sek kuluttua alkoi käymään huonosti ja kelt varoitusvalo syttyi

              Tätä tuli kans joskus kokeiltua,että syttyisi valo kun käyttäisi paikallaan,mutta eipä syty.Sillä saisikin tulttn jotain koodia mahdollisesti..

              No koska autossa oli veho takuu niin eikun soitto sinne ja heidän korjaamoon. vaihtoivat kaikki puolat, tulpat, muutaman anturin ja pyysivät seuraamaan tilannetta. Eihän se auttanut ja uusi soitto ja sitten kehottivat viemään laakkoselle heidän piikkiin.

              No, laakkosella kattoivat että suutin aktio tekemättä ja puolat ja tulpat pitää vaihtaa ja softa päivittää. vaihtoivat 5 suutinta ja puolat ja tulpat ja softasivat auton.

              Millähän ne tämän totesi että viisi suutinta,eikä kaikki?Kävikö jokin sylinteri paremmin?

              Sitten ei enää ko kylmä ongelmaa saanut päälle mutta tuli uusi ongelma. kylmällä koneella kun kiihdytti rampista kovemmin niin vikavalo syttyi ja taas mentiin viidellä pytyllä. Eikun soitto taas veholle ja auto takas laakkoselle.

              Sit vaihdettiin Nox anturi ja muistaakseni ilma anturi ja kuulemma päivitettiin softa taas uusiksi. en muista tarkalleen laitettiinko uudet tulpat taas ja joku puolakin. Auto toimi taas jonkin aikaa kunnes sama alkoi ja eikun pajalle taas

              Sitten muistaakseni vaihdettiin taas muutama suutin ja sanottiin että uusi ohje tehtaalta että kaikki puolat eri merkkisiksi ja kun vaihdetaan puolat niin pitää vaihtaa kuulemma tulpat. no, sinne vaan takuun piikkiin taas osa kuluista ja osa bemarin piikkiin. kuulemma softaakin uutta on taas ja se oli päivitetty myös.

              Valmistaako puolia sitten jokin muukin firma kuin bosch?Ilmeisesti?Tähän asti suuttimia lukuun ottamatta omaani tehty pitkälti samoja hommia mutta omaan piikkiin

              Sitten sanottiin että Nox katti on myös paskana / ikääntynyt vikakoodin mukaan (varmaan otti itseensä noista suutin ongelmista tai softa päivityksessä jokin ikä parametri meni vikaan) mutta en antanut vaihtaa sitä koska ei kuulunut vehon takuu piikkiin.

              Ajelin muutaman kuukauden ja tuli kesä kelit kunnes huomasin että auto alkoi toimia lämpimänäkin huonosti mutta ei sytyttänyt enää aina vikavaloa mutta meno oli tosi huonoa lopulta ja mielestäni tuli välillä bensan halua myös ja äänikin oli jo välillä aika paha.

              Tämän jälkeen muistaakseni auto pajalle ja 5 syl suutin ja puola uusiksi muuta muutaman viikon seurattuani tilanne paheni taas.

              Oliko tämä se suutin mikä jäi aiemmin vaihtamatta?

              Eikun pajalle taas juuri ennen kesää ja siellä kertoivat että tähän autoon on jo joskus vaihdettu korkeapaine pumppukin ja lupasivat nyt tutkia tarkemmin mikä siinä mättää. vehokin alkoi jo hermostua kun laskua pukkas koko ajan.

              No sitten tuli analyysi. 5-sylinterin suutin kanavassa on halkeama joka polttaa suuttimen tiivisterenkaan ja siten rikkoo myös sitä suutinta koko ajan. Tuomio oli että uusi kansi Saksasta tilaukseen ja muutama viikko menee.

              No, tästä kunnia Espoon Laakkoselle että saivat taisteltua senkin Vehon piikkiin vaikka sieltä oltiin hieman alkuun oltu eri mieltä korvauksesta. makso jotain reilut 6000e muistaakseni...

              Kuulostaa ihanan halvalta:(

              No siihen uuteen kanteen sitten taas uutta suutinta, puolaa, tulppaa, öljyt, nesteet etc ja nyt auto toimii ja on toiminut jo useamman kymmenen tuhatta kilsaa.

              Ainoaksi viaksi jäi se NOx kat ikääntymis herja joka tuli aina takas vaikka koodia nollasi. No sain asennettua DIS pitkän taistelun jälkeen ja nollasin sillä kylmästi katin NOx katin iän ja ei oo tullu koodi takas ja katsastuksesskin kaikki OK päästöissä.

              Ennen tuota showta (jossa saattoi olla muutama välivaihe noiden lisäksi myös mutta ei enää muista kun niin monesti pajalla oli ja aina uutta osaa tuli) kulutus oli jotain 9-10.5l/100km. Nyt kulutus viime keväästä on ollut tasaiset 7.8-7.9l/100km ja edellisenä talvena se oli boxin kanssa noin 8.5-8.7l/100

              Usko meinas loppua ja tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu mutta kyllä sanoisin että suutin puolelta ongelma löytyy. niistäkin on uusia versiota koko ajan tullut. Jos vaihdat niitä itse niin muista laittaa ne adaptaatio arvot suuttimen kyljestä softalla sisään (en tiedä miten urgent tämä on mutta näin olen lukenut että olisi hyvä tehdä)


              Itse muuten huomasin että vika valon sai silloin helpommin päälle heti kun ajeli 95E tankillisen mutta kansi rempan jälkeen olen ajellut vaan 98:lla eikä ole suuttimiakaan enää mennyt

              On tullut ajeltua koko ajan 98lla.Kiitos näistä vinkeistä.Katsotaan kuinka tämän kans käy.Pitkältä tämä alkaa tuntua kun nyt selvitelty jo keväästä asti ja aina nousee huoltamo kerrallaan kädet pystyyn!

              Kyllä se siitä vielä...[/QUOTE]
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                #8
                Millainen homma on suutinten vaihto itse? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Millainen homma on suutinten vaihto itse? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
                  Empäs tiedä.Ei vaikuta kovinkaan ihmeelliseltä hommalta kun sitä tuossa silmäilee.Jollei sit oli jotai pintaa syvemmällä?Joku voisi tietty valottaa asiaa?Ja hankalaksi tekee ainakin omalla kohdalla se että jos pitää jotai arvoja nollailla samalla..?
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17807
                    • PKS

                    #10
                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Ja hankalaksi tekee ainakin omalla kohdalla se että jos pitää jotai arvoja nollailla samalla..?
                    Joo DIS pitää olla, että suuttimien yksilölliset adaptaatioarvot pystyy syöttää DME:lle (tarpeellista? en osaa sanoa).
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring
                    ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28
                    ///M535i '87 zinnoberrot
                    ½ E46 316ti Compact
                    ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • dumo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 84
                      • N/A

                      #11
                      Kannattaa hankkia D-CAN -kaapeli ja INPA niin helpottuu kummasti elämä erilaisten vikojen selvittämisen kanssa. Ei ole maailman käyttäjäystävällisimpiä softia, mutta vaiva maksaa itsensä nopeasti takaisin kun voi lukea vikakoodeja, loggailla reaaliajassa, nollata adaptaatiot jne. - ajasta ja paikasta riippumatta.

                      Itse maksoin kaapelista kotiin toimitettuna $24 eli ~17eur. Halpiksissa on toki riskinsä, mutta ainakin tuo oma pelittää hyvin.

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Meikältä löytyy tästä iha vierestä INPA ja piuhat, kemon autoa lukenutkin mutta en ole Inpaan perehtynyt niin paljoa että osaisin loggailla tai nollata adaptaatioita. Jos jostain sais selkeitä ohjeita niin mielenkiintoa kyllä riittää mutta ei kokemattomana uskalla kaverin autoon kauheasti sorkkia jos ei tarkkaan tiedä mitä tapahtuu.

                        Comment

                        • 535SD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1068
                          • Lahti

                          #13
                          Tässä lähipiirissä oli yksi e93 325i -07 joka sytytteli moottorin vikavaloa. mittarissa ~70tkm. Korjaamolta tuli tuomio että jakopää uusiksi.
                          sen kummemmin en tiedä että auttoiko kun auto jäi sille tielleen...
                          Olleita ja menneitä
                          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            #14
                            Lisäsinkin juttua tuonne ensimmäiseen postaukseen viimmeisimmistä liikkeistä..jotka menivät näin:


                            Näiden lukujen jälkeen auto meni Autodiagnoosi nimiseen pajaan ylöjärvelle tsekattavaksi.Vein edeltävänä iltana jo ken aika oli seuraavana aamuna,että näkisivät kylmäkäynti häiriön parhaiten.Kerroin myös mitä autoon on jo kuluneen kesän aikana vaihdeltu.
                            Seuraavana päivänä soittelin perään, kun ei mitään kuulunut.Sanoivat lyöneensä piuhat aamusta kiinni autoa startatessa,mutta ei lyönyt vika tilaa päälle.(sinällään erikoista,koska itsellä näin ei ole käynyt ainakaan puoleenvuoteen.Joka aamu lähtö on nypyttelevää)Tiedä sitten kuinka vakavaa kakomista koittivat etsiä.
                            Tsekkasivat imupuolen savuttamalla,ettei imuvuotoja ollut.
                            Tsekkasivat jotain vanoksista ja sanoi ettei siellä ainakaan metalli silppua ollut havaittavissa.
                            Auto jäi viellä päiväksi sinne kun kyselivät lisä aikaa.SEuraavana päivänä olivat autoa ajeluttaneet jälleen piuhan päässä ja ei mitään epätasaista tyhjäkäyntiä suurempaa.Siihen loppui pajan aika tonkia autoa lisää.Oli kyseessä perjantai.Eli tyhjä arpa jälleen.
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Lisäsinkin juttua tuonne ensimmäiseen postaukseen viimmeisimmistä liikkeistä..jotka menivät näin:


                              Näiden lukujen jälkeen auto meni Autodiagnoosi nimiseen pajaan ylöjärvelle tsekattavaksi.Vein edeltävänä iltana jo ken aika oli seuraavana aamuna,että näkisivät kylmäkäynti häiriön parhaiten.Kerroin myös mitä autoon on jo kuluneen kesän aikana vaihdeltu.
                              Seuraavana päivänä soittelin perään, kun ei mitään kuulunut.Sanoivat lyöneensä piuhat aamusta kiinni autoa startatessa,mutta ei lyönyt vika tilaa päälle.(sinällään erikoista,koska itsellä näin ei ole käynyt ainakaan puoleenvuoteen.Joka aamu lähtö on nypyttelevää)Tiedä sitten kuinka vakavaa kakomista koittivat etsiä.
                              Tsekkasivat imupuolen savuttamalla,ettei imuvuotoja ollut.
                              Tsekkasivat jotain vanoksista ja sanoi ettei siellä ainakaan metalli silppua ollut havaittavissa.
                              Auto jäi viellä päiväksi sinne kun kyselivät lisä aikaa.SEuraavana päivänä olivat autoa ajeluttaneet jälleen piuhan päässä ja ei mitään epätasaista tyhjäkäyntiä suurempaa.Siihen loppui pajan aika tonkia autoa lisää.Oli kyseessä perjantai.Eli tyhjä arpa jälleen.


                              Ettei sulla nyt vaan olis liian herkkä perse? Pientä nyppimisä itselläkin oli N53b30 motissa ja tuntuu että alkaa olla ominaisuus...

                              Edit: noi sun linkit tuolla ekassa postauksessa ei toimi
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎