Topicin aloittaja voisi testata karstan poistoa Direct Injection DI koneesta crc gdi cleanerillä. Ei ole omaa kokemusta, mutta olisi kiva kuulla tuleeko muutosta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by Vanquish View PostTopicin aloittaja voisi testata karstan poistoa Direct Injection DI koneesta crc gdi cleanerillä. Ei ole omaa kokemusta, mutta olisi kiva kuulla tuleeko muutosta.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Jollei ketään muuta kiinnosta kertoa, niin kerrotaan omia kokemuksia.
Voin suositella kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla -11 indexiin. Vaihdoin tänään kerralla kaikki suuttimet ja nyt on very smooth. Varmasti oli ehjä se edellinenkin yksi suutin, mutta kyllä vahvasti näyttää siltä että näissä on hyvä vaihtaa kaikki kerralla. Suosittelen myös T-avaimen tekoa suuttimen vetoa varten.
Edit. 1 suutin oli index 8 ja loput 7 (poislukien se aikaisemmin vaihdettu 1kpl)Last edited by jake2710; 31-07-2014, 08:46.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostJollei ketään muuta kiinnosta kertoa, niin kerrotaan omia kokemuksia.
Voin suositella kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla -11 indexiin. Vaihdoin tänään kerralla kaikki suuttimet ja nyt on very smooth. Varmasti oli ehjä se edellinenkin yksi suutin, mutta kyllä vahvasti näyttää siltä että näissä on hyvä vaihtaa kaikki kerralla. Suosittelen myös T-avaimen tekoa suuttimen vetoa varten.
Edit. 1 suutin oli index 8 ja loput 7 (poislukien se aikaisemmin vaihdettu 1kpl)
toisaalta autossahan ei ole polttoaine suodatinta, joten lieneekö syy ja seuraus?
Tankin siirtopumpun yhteydessä on suodatin joka kerää käpyjä pienemmät roskat.
Kuka rakentaa ekan retrofit polttoaine suodattimen N53 koneeseen?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostHyvät on arvot. Mikähän piru näitä suoraruikkareiden suuttimia vaivaa?
toisaalta autossahan ei ole polttoaine suodatinta, joten lieneekö syy ja seuraus?
Tankin siirtopumpun yhteydessä on suodatin joka kerää käpyjä pienemmät roskat.
Kuka rakentaa ekan retrofit polttoaine suodattimen N53 koneeseen?
Tässä poikkileikkaus suuttimesta
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View Postno tuliko tämä sun peli kuntoon?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Itsellä 525i n53:een ilmestynyt myös käyntiongelmia. Kylmäkäynnistyksessä tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän huonosti/tärisee. Tärinä menee melkein saman tien ohitse, kun lähtee ajamaan. Muuten ajossa saatta satunnaisesti tuntua nykäsyä, melko harvoin kuitenkin.
Vikakoodia antoi matalapaine bensa-anturista, joka on vaihdettu -> ei vaikutusta. Tuon jälkeen antoi koodit korkeapaine pumpusta ja nox anturista. Niissä tuskin vikaa? Tuli tuon anturin vaihdon jälkeen ja pumpun paineet ainakin lämpimällä koneella ok. Vikavaloja ei mittaristoon syty.
Oma veikkaukseni olisi ruiskusuuttimet, mutta olisiko jollain parempaa veikkausta? Olisko niistä jotain keinoa selvittää viallinen suutin vai kannattaako kaikki vaan vaihtaa?
Merkkiliikkeestä ei saanut tietoja aiemmin tehdyistä kampanjoista. Avoimia aktioita ei ole.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View PostItsellä 525i n53:een ilmestynyt myös käyntiongelmia. Kylmäkäynnistyksessä tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän huonosti/tärisee. Tärinä menee melkein saman tien ohitse, kun lähtee ajamaan. Muuten ajossa saatta satunnaisesti tuntua nykäsyä, melko harvoin kuitenkin.
Vikakoodia antoi matalapaine bensa-anturista, joka on vaihdettu -> ei vaikutusta. Tuon jälkeen antoi koodit korkeapaine pumpusta ja nox anturista. Niissä tuskin vikaa? Tuli tuon anturin vaihdon jälkeen ja pumpun paineet ainakin lämpimällä koneella ok. Vikavaloja ei mittaristoon syty.
Oma veikkaukseni olisi ruiskusuuttimet, mutta olisiko jollain parempaa veikkausta? Olisko niistä jotain keinoa selvittää viallinen suutin vai kannattaako kaikki vaan vaihtaa?
Merkkiliikkeestä ei saanut tietoja aiemmin tehdyistä kampanjoista. Avoimia aktioita ei ole.
Suuttimilta kuulostaa toi kylmäkäynnistysoireet, mutta kannattaa tota korkeapainepumppua tarkkailla, jos on vikakoodinkin antanut. Nox anturista jos vikakoodi, niin eiköhän siinäkin jotain vikaa ole, mikä ei kyllä vaikuta kuin laihaseokseen.
edit.
-suuttimista voi tyhjäkäynnillä katsoa smooth running arvot, mutta parempi vaihtaa kerralla kaikki.
-korkekapainepumpulta seuraa livedataa, 150-200bar, eikä paljon pitäisi heilua.
-NOx anturilta kannattaa seurata ppm arvoja, että antaa järkeviä.Last edited by jake2710; 23-09-2014, 06:13.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostSuuttimilta kuulostaa toi kylmäkäynnistysoireet, mutta kannattaa tota korkeapainepumppua tarkkailla, jos on vikakoodinkin antanut. Nox anturista jos vikakoodi, niin eiköhän siinäkin jotain vikaa ole, mikä ei kyllä vaikuta kuin laihaseokseen.
edit.
-suuttimista voi tyhjäkäynnillä katsoa smooth running arvot, mutta parempi vaihtaa kerralla kaikki.
-korkekapainepumpulta seuraa livedataa, 150-200bar, eikä paljon pitäisi heilua.
-NOx anturilta kannattaa seurata ppm arvoja, että antaa järkeviä.
Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.
Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View Postkorkeapainepumppu antaa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä juuri tuon 200 bar. Arvo heiluu kuitenkin tuon +/- 5bar. Täytyy katsoa vielä kylmänä kun oirehtii ja samaten nuo suuttimien arvot, lämpösenä kuitenkin taisi olla ok suuttimien arvot.
Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.
Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?
Ohessa risan anturin arvot:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16087916/nox2.png
Ja sitten tilalle vaihdetun ehjän anturin arvot:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/..._vaihdettu.jpg
Toisinsanoen risa anturi oli ihan mykkä. Kallis varaosatiskillä, ebaysta saattaa saada halvemmalla niinkuin itse löysin.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View Postkorkeapainepumppu antaa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä juuri tuon 200 bar. Arvo heiluu kuitenkin tuon +/- 5bar. Täytyy katsoa vielä kylmänä kun oirehtii ja samaten nuo suuttimien arvot, lämpösenä kuitenkin taisi olla ok suuttimien arvot.
Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.
Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?
Comment
-
-
eilen inpalla katsoin kohdasta filtered rough running arvoja ja nelospytyn arvot kävi punasella (arvo +3). Tämä siis koneen oirehtiessa kylmällä koneella. Muut pytyt normaalisti vihreällä alueella. Voisiko tuosta päätellä nelospytyn suuttimessa olevan häikkää? vai oonko ihan hakoteillä?
Täytyy vielä katsoa noi pumpun ja nox anturin arvot kylmänä. Ei vaan tuo inpan käyttö ole vielä kovin hyvin hallussa.
Varmaan lähden kuitenkin ensin vaihtamaan suuttimen/suuttimia, jos sillä oireet häviää katsoo sitten tuota nox anturia.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View Posteilen inpalla katsoin kohdasta filtered rough running arvoja ja nelospytyn arvot kävi punasella (arvo +3). Tämä siis koneen oirehtiessa kylmällä koneella. Muut pytyt normaalisti vihreällä alueella. Voisiko tuosta päätellä nelospytyn suuttimessa olevan häikkää? vai oonko ihan hakoteillä?
Täytyy vielä katsoa noi pumpun ja nox anturin arvot kylmänä. Ei vaan tuo inpan käyttö ole vielä kovin hyvin hallussa.
Varmaan lähden kuitenkin ensin vaihtamaan suuttimen/suuttimia, jos sillä oireet häviää katsoo sitten tuota nox anturia.
Voi silti olla vaikka tuon nelospytyn suuttimen vaihdat ettei tuu kuntoon.
Suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla. Taitaa siinä +100tkm olla hyvä
vaihtoväli näissä.
NOx anturi ei kylmänä vielä pelissä.
Suuttimia saa suomestakin hyvään hintaan koska katetta ei näissä paljon ole.
Uusi decoupling ring sitten kans jokaiseen ja muistaa akusta kaapelin irroittaa ennen hommiin ryhtymistä.Last edited by jake2710; 24-09-2014, 10:14.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostVoi silti olla vaikka tuon nelospytyn suuttimen vaihdat ettei tuu kuntoon.
Suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla. Taitaa siinä +100tkm olla hyvä
vaihtoväli näissä.
NOx anturi ei kylmänä vielä pelissä.
Suuttimia saa suomestakin hyvään hintaan koska katetta ei näissä paljon ole.
Uusi decoupling ring sitten kans jokaiseen ja muistaa akusta kaapelin irroittaa ennen hommiin ryhtymistä.
Asennusohjeita löytykin ihan hyvin ulkomaisilta foorumeilta.
Kiitokset vain vinkeistä. Kirjoittelen sitten miten kävi.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
Comment