Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    Topicin aloittaja voisi testata karstan poistoa Direct Injection DI koneesta crc gdi cleanerillä. Ei ole omaa kokemusta, mutta olisi kiva kuulla tuleeko muutosta.
    Last edited by Vanquish; 28-07-2014, 13:04.

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      Originally posted by Vanquish View Post
      Topicin aloittaja voisi testata karstan poistoa Direct Injection DI koneesta crc gdi cleanerillä. Ei ole omaa kokemusta, mutta olisi kiva kuulla tuleeko muutosta.
      Samaa voisi tehdä normi valvecleanerillä suihkutettuna imupuolelle.
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Samaa voisi tehdä normi valvecleanerillä suihkutettuna imupuolelle.
        no tuliko tämä sun peli kuntoon?

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          Jollei ketään muuta kiinnosta kertoa, niin kerrotaan omia kokemuksia.

          Voin suositella kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla -11 indexiin. Vaihdoin tänään kerralla kaikki suuttimet ja nyt on very smooth. Varmasti oli ehjä se edellinenkin yksi suutin, mutta kyllä vahvasti näyttää siltä että näissä on hyvä vaihtaa kaikki kerralla. Suosittelen myös T-avaimen tekoa suuttimen vetoa varten.

          Edit. 1 suutin oli index 8 ja loput 7 (poislukien se aikaisemmin vaihdettu 1kpl)
          Attached Files
          Last edited by jake2710; 31-07-2014, 08:46.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            Originally posted by jake2710 View Post
            Jollei ketään muuta kiinnosta kertoa, niin kerrotaan omia kokemuksia.

            Voin suositella kaikkien suuttimien vaihtoa kerralla -11 indexiin. Vaihdoin tänään kerralla kaikki suuttimet ja nyt on very smooth. Varmasti oli ehjä se edellinenkin yksi suutin, mutta kyllä vahvasti näyttää siltä että näissä on hyvä vaihtaa kaikki kerralla. Suosittelen myös T-avaimen tekoa suuttimen vetoa varten.

            Edit. 1 suutin oli index 8 ja loput 7 (poislukien se aikaisemmin vaihdettu 1kpl)
            Hyvät on arvot. Mikähän piru näitä suoraruikkareiden suuttimia vaivaa?
            toisaalta autossahan ei ole polttoaine suodatinta, joten lieneekö syy ja seuraus?
            Tankin siirtopumpun yhteydessä on suodatin joka kerää käpyjä pienemmät roskat.

            Kuka rakentaa ekan retrofit polttoaine suodattimen N53 koneeseen?
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Originally posted by e46touring View Post
              Hyvät on arvot. Mikähän piru näitä suoraruikkareiden suuttimia vaivaa?
              toisaalta autossahan ei ole polttoaine suodatinta, joten lieneekö syy ja seuraus?
              Tankin siirtopumpun yhteydessä on suodatin joka kerää käpyjä pienemmät roskat.

              Kuka rakentaa ekan retrofit polttoaine suodattimen N53 koneeseen?
              Varmaan joo jotain paskaa siihen suuttimeen jää ja sitten kusee.

              Tässä poikkileikkaus suuttimesta
              Attached Files

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Originally posted by jake2710 View Post
                no tuliko tämä sun peli kuntoon?
                Edelleen catalytic converter conversion 2 koodia antaa n. viikon päästä nollauksesta. Päästötesterillä en ole ikinä saanut päästöjä "huonoon" suuntaan. En tajua... Nyt toimii muuten ja tehot tallella. Satunnaista nykimistä edelleen esiintyy, mutta lievemmin.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • pertsa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 219
                  • Tampere

                  Itsellä 525i n53:een ilmestynyt myös käyntiongelmia. Kylmäkäynnistyksessä tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän huonosti/tärisee. Tärinä menee melkein saman tien ohitse, kun lähtee ajamaan. Muuten ajossa saatta satunnaisesti tuntua nykäsyä, melko harvoin kuitenkin.

                  Vikakoodia antoi matalapaine bensa-anturista, joka on vaihdettu -> ei vaikutusta. Tuon jälkeen antoi koodit korkeapaine pumpusta ja nox anturista. Niissä tuskin vikaa? Tuli tuon anturin vaihdon jälkeen ja pumpun paineet ainakin lämpimällä koneella ok. Vikavaloja ei mittaristoon syty.

                  Oma veikkaukseni olisi ruiskusuuttimet, mutta olisiko jollain parempaa veikkausta? Olisko niistä jotain keinoa selvittää viallinen suutin vai kannattaako kaikki vaan vaihtaa?

                  Merkkiliikkeestä ei saanut tietoja aiemmin tehdyistä kampanjoista. Avoimia aktioita ei ole.
                  G31 530dxA 2017
                  ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                  ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                  ex:E60 525iA 2008 titan silber

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    Originally posted by pertsa View Post
                    Itsellä 525i n53:een ilmestynyt myös käyntiongelmia. Kylmäkäynnistyksessä tyhjäkäynnillä tuntuu käyvän huonosti/tärisee. Tärinä menee melkein saman tien ohitse, kun lähtee ajamaan. Muuten ajossa saatta satunnaisesti tuntua nykäsyä, melko harvoin kuitenkin.

                    Vikakoodia antoi matalapaine bensa-anturista, joka on vaihdettu -> ei vaikutusta. Tuon jälkeen antoi koodit korkeapaine pumpusta ja nox anturista. Niissä tuskin vikaa? Tuli tuon anturin vaihdon jälkeen ja pumpun paineet ainakin lämpimällä koneella ok. Vikavaloja ei mittaristoon syty.

                    Oma veikkaukseni olisi ruiskusuuttimet, mutta olisiko jollain parempaa veikkausta? Olisko niistä jotain keinoa selvittää viallinen suutin vai kannattaako kaikki vaan vaihtaa?

                    Merkkiliikkeestä ei saanut tietoja aiemmin tehdyistä kampanjoista. Avoimia aktioita ei ole.

                    Suuttimilta kuulostaa toi kylmäkäynnistysoireet, mutta kannattaa tota korkeapainepumppua tarkkailla, jos on vikakoodinkin antanut. Nox anturista jos vikakoodi, niin eiköhän siinäkin jotain vikaa ole, mikä ei kyllä vaikuta kuin laihaseokseen.


                    edit.
                    -suuttimista voi tyhjäkäynnillä katsoa smooth running arvot, mutta parempi vaihtaa kerralla kaikki.
                    -korkekapainepumpulta seuraa livedataa, 150-200bar, eikä paljon pitäisi heilua.
                    -NOx anturilta kannattaa seurata ppm arvoja, että antaa järkeviä.
                    Last edited by jake2710; 23-09-2014, 06:13.

                    Comment

                    • pertsa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 219
                      • Tampere

                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Suuttimilta kuulostaa toi kylmäkäynnistysoireet, mutta kannattaa tota korkeapainepumppua tarkkailla, jos on vikakoodinkin antanut. Nox anturista jos vikakoodi, niin eiköhän siinäkin jotain vikaa ole, mikä ei kyllä vaikuta kuin laihaseokseen.


                      edit.
                      -suuttimista voi tyhjäkäynnillä katsoa smooth running arvot, mutta parempi vaihtaa kerralla kaikki.
                      -korkekapainepumpulta seuraa livedataa, 150-200bar, eikä paljon pitäisi heilua.
                      -NOx anturilta kannattaa seurata ppm arvoja, että antaa järkeviä.
                      korkeapainepumppu antaa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä juuri tuon 200 bar. Arvo heiluu kuitenkin tuon +/- 5bar. Täytyy katsoa vielä kylmänä kun oirehtii ja samaten nuo suuttimien arvot, lämpösenä kuitenkin taisi olla ok suuttimien arvot.

                      Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.

                      Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?
                      G31 530dxA 2017
                      ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                      ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                      ex:E60 525iA 2008 titan silber

                      Comment

                      • tiakri
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 208

                        Originally posted by pertsa View Post
                        korkeapainepumppu antaa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä juuri tuon 200 bar. Arvo heiluu kuitenkin tuon +/- 5bar. Täytyy katsoa vielä kylmänä kun oirehtii ja samaten nuo suuttimien arvot, lämpösenä kuitenkin taisi olla ok suuttimien arvot.

                        Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.

                        Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?
                        Mulla vaihdettu ensin korkeapainepumppu (piti lähinnä outoa ääntä), sitten puolen vuoden päästä matalapainebensa-anturi, ja viimesenä nox-anturin vaihdoin pari viikkoa sitten. Ei tuo nox-anturikaan havaittavasti vaikuttanut mihinkään, kunhan halusin vikakoodit pois.

                        Ohessa risan anturin arvot:

                        https://dl.dropboxusercontent.com/u/16087916/nox2.png

                        Ja sitten tilalle vaihdetun ehjän anturin arvot:

                        https://dl.dropboxusercontent.com/u/..._vaihdettu.jpg

                        Toisinsanoen risa anturi oli ihan mykkä. Kallis varaosatiskillä, ebaysta saattaa saada halvemmalla niinkuin itse löysin.
                        E90lci'09

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          Originally posted by pertsa View Post
                          korkeapainepumppu antaa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä juuri tuon 200 bar. Arvo heiluu kuitenkin tuon +/- 5bar. Täytyy katsoa vielä kylmänä kun oirehtii ja samaten nuo suuttimien arvot, lämpösenä kuitenkin taisi olla ok suuttimien arvot.

                          Tuosta nox anturin ja korkeapainepumpun vikakoodissa ihmetyttää vain se, että tuli vasta tuon polttoaineanturin vaihdon jälkeen, vaikka oireet on pysynyt samana.

                          Mitä luokkaa noi nox anturin ppm arvot tulisi olla?
                          ppm on luokkaa 20-1400ppm riippuen ajomoodista. Laihalla tietysti toi lähempänä 0 ja homolla varmaan jotain ~500ppm ja rikkaalla kun välillä käy niin 1400ppm. Noi on sitten noin arvoja.

                          Comment

                          • pertsa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 219
                            • Tampere

                            eilen inpalla katsoin kohdasta filtered rough running arvoja ja nelospytyn arvot kävi punasella (arvo +3). Tämä siis koneen oirehtiessa kylmällä koneella. Muut pytyt normaalisti vihreällä alueella. Voisiko tuosta päätellä nelospytyn suuttimessa olevan häikkää? vai oonko ihan hakoteillä?

                            Täytyy vielä katsoa noi pumpun ja nox anturin arvot kylmänä. Ei vaan tuo inpan käyttö ole vielä kovin hyvin hallussa.

                            Varmaan lähden kuitenkin ensin vaihtamaan suuttimen/suuttimia, jos sillä oireet häviää katsoo sitten tuota nox anturia.
                            G31 530dxA 2017
                            ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                            ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                            ex:E60 525iA 2008 titan silber

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              Originally posted by pertsa View Post
                              eilen inpalla katsoin kohdasta filtered rough running arvoja ja nelospytyn arvot kävi punasella (arvo +3). Tämä siis koneen oirehtiessa kylmällä koneella. Muut pytyt normaalisti vihreällä alueella. Voisiko tuosta päätellä nelospytyn suuttimessa olevan häikkää? vai oonko ihan hakoteillä?

                              Täytyy vielä katsoa noi pumpun ja nox anturin arvot kylmänä. Ei vaan tuo inpan käyttö ole vielä kovin hyvin hallussa.

                              Varmaan lähden kuitenkin ensin vaihtamaan suuttimen/suuttimia, jos sillä oireet häviää katsoo sitten tuota nox anturia.

                              Voi silti olla vaikka tuon nelospytyn suuttimen vaihdat ettei tuu kuntoon.
                              Suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla. Taitaa siinä +100tkm olla hyvä
                              vaihtoväli näissä.

                              NOx anturi ei kylmänä vielä pelissä.

                              Suuttimia saa suomestakin hyvään hintaan koska katetta ei näissä paljon ole.
                              Uusi decoupling ring sitten kans jokaiseen ja muistaa akusta kaapelin irroittaa ennen hommiin ryhtymistä.
                              Last edited by jake2710; 24-09-2014, 10:14.

                              Comment

                              • pertsa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 219
                                • Tampere

                                Originally posted by jake2710 View Post
                                Voi silti olla vaikka tuon nelospytyn suuttimen vaihdat ettei tuu kuntoon.
                                Suosittelen vaihtamaan kaikki kerralla. Taitaa siinä +100tkm olla hyvä
                                vaihtoväli näissä.

                                NOx anturi ei kylmänä vielä pelissä.

                                Suuttimia saa suomestakin hyvään hintaan koska katetta ei näissä paljon ole.
                                Uusi decoupling ring sitten kans jokaiseen ja muistaa akusta kaapelin irroittaa ennen hommiin ryhtymistä.
                                Joo täytyy vaihtaa sitten loputkin, jos tuon nelospytyn suuttimen vaihto ei auta. Ehkä aloitan kuitenkin vain siitä. Autolla on nyt 170 tkm menty ja luulisin, että suuttimia on jossain kampanjassa aikasemmin vaihdettu. Ilmeisesti parhaiten toimivia on vasta index 11 malliset.

                                Asennusohjeita löytykin ihan hyvin ulkomaisilta foorumeilta.

                                Kiitokset vain vinkeistä. Kirjoittelen sitten miten kävi.
                                G31 530dxA 2017
                                ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                                ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                                ex:E60 525iA 2008 titan silber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎