Täällä vähän samantapaista liikkeellä,mutta näköjään jo selvinnytkin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Sinänsä tuo korkeapainepumppu/suuttimet vikana soisi vopia kylläkin hyvin siihen kuinka näin auton käyvän silloin...
jos kävisi edes 4 pytyllä niin kone kävisi silloin hyvin siihen verttuna. Tuohon voisi vaikuttaa vuotava suutin joka pudottaa paineen niin matalaksi. Tai sitten jokaisen pytyn ongelmiin esim liian matala paine ja huono sumu suuttimista..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostAi se ei ton kalliimpi ole se pumppu, nelareihin se maksaa meinaa saman verran kun 6 suutinta - erehdyin aiemmin!
@Kemo: Kyllä jos tuollainen tieto löytyy BMW:n tietokannasta, on se merkkiliikkeessä sinne todella vaihdettu. Eihän nekään toki ikuisia ole, mutta mieluummin vaihtaa ensin semmoisia osia (suuttimet) mitä ei ole vielä vaihdettu ollenkaan?
Tuohan on toki vaihto-osa, eli vanha pitää lähettää vaihdossa.
Comment
-
-
Se pumppu tohon omaan N53:een oli pantteineen sen reilu 200 ekua. Panttia saa muuten takaisin karvan alle 6euroa, eli niin paljon kiinnostaa noi vanhat rungot
Multa oli mennyt ohi tuo että pumppu oli jo kertaalleen vaihdettu, mutta näissä on ilmeisesti kanssa jo ainakin versio 3 menossa, eli jos on vaihedettu ajat sitten, voi olla samaa sekundaa. Pumpun feilaamisesta pitäisi saada ainakin livedataa lukemalla indikaatio kyllä, koska korkeapaineen pitäisi vaihdella kyläl reilusti. Jos korkeapainepuolen sensorilta tulee stabiilia dataa, niin sitten kyllä ääniä suuttimille, etenkin jos ei ole niitä vielä vaihdettu...
Comment
-
-
Originally posted by MazterI View PostPumpun feilaamisesta pitäisi saada ainakin livedataa lukemalla indikaatio kyllä, koska korkeapaineen pitäisi vaihdella kyläl reilusti. Jos korkeapainepuolen sensorilta tulee stabiilia dataa, niin sitten kyllä ääniä suuttimille, etenkin jos ei ole niitä vielä vaihdettu...
Comment
-
-
Taisi olla ainakin tuossa omassa korkeapaineen maksimi 200bar ja normiheilunta välissä 150 - 200. Tyhjäkäynnillä pitää pysyä muistaakseni yli 60 tai alkaa valoja killuttaa silmään ja käynnistäkin sen kyllä kuulee.
Omassa tais alhasimmat vikakoodit olla jossain 47 barin huitakoissa, ja auto oli vielä ajokuntoinen, mutta tyhjäkäynti oli ihan surkeaa. Ja nämä tuli nyt ulkomuistista, en pääse tarkastamaan kun BreeZi ystävällisesti noita mulle kattoi (sekä Laakkonen aiemmin). Katson kyllä omasta nykyiset luvut kunhan mun uus piuha tulee
Comment
-
-
Ihmetyttää miksi osia vaihdetaan sarjassa lottona. En usko, että puolia, tulppia yms. tarvii jatkuvasti vaihtaa jos ei vikakoodia anna ja tässäkin vaikuttaa siltä, että suuttimet on monessa viallisia, mutta sen sijaan vaihdettu "perinteisiä" osia kun ei tunneta ko. moottoria. Suutin ongelma on yleisesti tiedossa. googlella löytyy infoa ja ei tarvitsisi koko sytytyslinjaa vaihtaa. Vuotava suutin kastelee sylinterin, josta aiheutuu käytnihäiriöt. BMW:llä on vielä parempi info asiasta, mutta tietenkään houlto ei vaivaudu selvittämään asiaa, vaan arpoo osia asiakkaan kustannuksella. Tämän ikäisestä autosta ei löydy enään "uusia" vikoja, vaan tietoa löytyy jos osaa etsiä (bmw tietokanta).
edit: onko ongelma tapauksissa käytetty e95:sta?Last edited by Vanquish; 31-10-2013, 19:59.
Comment
-
-
Tällä yksilöllä on minun aikana ajettu aina 98 polttoaineella.
Minulla meni mielenkiinto asiaa tämän enempää selvitella ja laitoin auton kiertoon.Tai tarkemmin kauppa on alustavasti sovittu.
Tästä aiheutuen minun puolesta tämän viestiketjun voi sulkea!?Koska on olemassa tuo ketju joka keskittyy laajemmin n-sarjan moottorien ongelmaan eikä vain minun auton ongelmiin?!e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View Postedit: onko ongelma tapauksissa käytetty e95:sta?
N53 oktaanisuositus on 95-98 ROZ/RON ja pienempioktaanistakin voi käyttää tilapäisesti. Toki vähintään 98-oktaaninen takaa tässä tapauksessa parhaan suorituskyvyn ja kulutuskin voi olla aavistuksen pienempi (ts. 98 lähtökohtaisesti järkevä valinta). 95 ei oktaaniluvun puolesta siis aiheuta yhtään mitään ongelmia (ja onhan nykyautoissa ne nakuanturit jos nyt naulaamista pelkää).
Vai viittaatkohan eri etanolipitoisuuteen (Suomessa 95 sisältää 0-10% etanolia, 98 0-5%). BMW sallii etanolipitoisen polttoaineen (ainakin siis 10% asti) käyttämisen kaikissa autoissa kunhan oktaanisuositusta noudatetaan. En jaksa uskoa että tuo 5 prosenttiyksikön lisäys etanolipitoisuudessa olisi edes osasyy suutinongelmiin, mutta toki jos jollain on asiasta parempaa tietoa niin kuulen mielellään.
Comment
-
-
Katotaan tämä nyt mieluummin loppuun ennenku annat muille harmia, ja kohta täällä on taas yksi tällainen topicci lisää. Sullahan on jo lähes koko auto vaihdettu, mutta ei niitä suuttimia. Niiden vaihdolla luulisi tokenevan, koska sieltä se vika useimmiten on näissä löytynyt. Itsellä menee kans samojen oireiden jälkeen nyt r-joupille suutinjumppaan! Luulisi tulevan kuntoon...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Moi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissaLast edited by nalleupuh; 04-11-2013, 17:10.
Comment
-
-
Originally posted by nalleupuh View PostMoi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissaE90 325iA LCI M-sport '09
Comment
-
-
Originally posted by nalleupuh View PostMoi! Olen lukennut teidän kirjoituksia jo jonkun aikaa ,itsellä oli samanlaista ongelmaa 325i n53 , vaihdoin; tulpat,öljyt,puolat, ja viimeisenä korkeapainepumpun jonka jälkeen auto toimii normaalisti... itsellä oli hpfp ja nox vaihdettu 20000tkm/2vuotta sitten bmw.llä hollannissa
Comment
-
-
Originally posted by dumo View PostIhan mielenkiinnosta - miksi kysyt?
N53 oktaanisuositus on 95-98 ROZ/RON
Comment
-
-
Tuskin on. Mä olen tullut omalla kohdalla siihen lopputulokseen, että ehjä kone käy kummallakin polttoaineella ihan hyvin. Jos ei käy, niin vika on kyllä jossain muualla. Kulutuksessa on eroa ja tietyiltä alueilta jää puuttumaan vähän vääntöä/voimaa, mutta se johtuu varmasti pelkästään ennakoiden muutoksesta.
Comment
-
Comment