Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    #46
    Itse olen omalla N53:lla ajellut koko ajan 95:llä. (nyt jo itse sen reilu 70000) Sen enempiä ajattelematta on tullut aina sitä tankattua ja hyvin se kyllä sillä toimii.

    Tuo HPFP vika on maailmanlaajuisesti aika tunnettu: jenkeissähän sen tiimoilta nostettiin joukkokanne ja sen seurauksena tuon pumpun takuuaika piteni. Niitä kun laukeili oikeasti tosi vähillä kilometreillä. Euroopassa ei käsitykseni mukaan takuuta jatkettu.

    Ongelma tuon diagnosoinnissa on juttujen (ja oman kokemuksen) mukaan se että mitään suoraa vikakoodia ei välttämättä tule heti. Eli auto voi oireillakin ja paine vaan tipahtaa välillä lähelle hälyrajaa ja aiheuttaa huonoa käyntiä. Oireet voi olla myös hyvin samankaltaisia kuin suutinviat, ja korjaamot tuntuu suosivan sitä lähestymistä ensin.

    Comment

    • nalleupuh
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 8
      • helsinki

      #47
      Pumppu oli vaihdettu 126tkm, pumppu ei mennyt takuuseen. Pitää olla kuitti vaihdosta vaikka näkyy bmw merkkiliikeiden tietokannassa vin numeron perusteella repair historyssa (takuu on 2vuotta?) tää oli 2 ja 1kk , auto on valmistettu 2007 syksyllä. Sekasin on tankkailtu 95 e10 ja 98 e5.sta, ehkä enemmän 95. Ei tankata enää 95...
      Last edited by nalleupuh; 05-11-2013, 16:12.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #48
        Pikkukoneen suutinvika ei omalla kohdalla tullut koskaan kylmällä koneella. Lämpösenä se röpeltäminen alkoi ja alettuaan ei kadonnut ennen kuin kone oli jäähtynyt. Röpellysten välissä saattoi toimia useita päiviä normaalisti.

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          #49


          eli onko tämä se ongelma tapaus ei pahalla mutta ostajalle tiedoksi
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • Inserto
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 17
            • Rauma

            #50
            Tälläistä tää autokauppa on tällä hetkellä.

            Originally posted by hcaape View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/325/6038144

            eli onko tämä se ongelma tapaus ei pahalla mutta ostajalle tiedoksi
            Last edited by Inserto; 28-01-2014, 14:46.
            F31 318dA -13
            ex:E91 330dA M-Sport -06
            ex:E91 330dA -06

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #51
              Originally posted by Inserto View Post
              Tälläistä tää autokauppa on tällä hetkellä että asiakkaat saavat pistää kiertoon mitä vain mutta vain autokaupalla on vastuu.

              Toivottavasti uusi bmw toimii hyvin. Terveisin Bmw myyjäsi:think
              Niinpä, ihminen se on yrittäjäkin... Löytyikö keskustelu vianhaun yhteydessä? Tee palvelus meille muillekin n53 käyntihäiriöisille ja kerro edes sinä mikä oli vikana. Itsellä on nyt auto menossa samoista oireista suutinremppaan. Pumppuja yms. ei vielä ainakaan pidellä. Saako kysyä mikä auto sulta meni vaihdossa?
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • Inserto
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 17
                • Rauma

                #52
                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Niinpä, ihminen se on yrittäjäkin... Löytyikö keskustelu vianhaun yhteydessä? Tee palvelus meille muillekin n53 käyntihäiriöisille ja kerro edes sinä mikä oli vikana. Itsellä on nyt auto menossa samoista oireista suutinremppaan. Pumppuja yms. ei vielä ainakaan pidellä. Saako kysyä mikä auto sulta meni vaihdossa?
                Löysin itse tämän ketjun kun asiakas lähetti minulle tämän.
                Last edited by Inserto; 28-01-2014, 14:46.
                F31 318dA -13
                ex:E91 330dA M-Sport -06
                ex:E91 330dA -06

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  #53

                  eli kyseessä ilmeisesti moniongelmainen auto josta omistaja halusi päästä eroon helpoimmalla tavalla .
                  asia ei muuten minulle kuulu mutta ehden vastaavan tapauksen ostaneena
                  haluan varoitella muita ain akuin vain pystyn
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7411
                    • Kotona

                    #54
                    Originally posted by hcaape View Post
                    http://bot.fi/bbu
                    eli kyseessä ilmeisesti moniongelmainen auto josta omistaja halusi päästä eroon helpoimmalla tavalla .
                    asia ei muuten minulle kuulu mutta ehden vastaavan tapauksen ostaneena
                    haluan varoitella muita ain akuin vain pystyn
                    Eiks tääl ollut sama auto, josta meni kerran ajossa bensaputki sylinteriltä rikki ja olisi voinut hyvällä/huonolla tsäkällä palaa koko pirssi? Taitaa olla aikamoinen maanantaipäivän kappale, laittelin kyllä johonkin ketjuun jo aiemmin edelliselle omistajalle, että parempi kertoa käyntihäiriöistä seuraavalle ostajalle ettei juttu päädy kohtapuoliin tänne palstalle....

                    No sellaisia nämä käytetyt autot ovat, aina voi löytyä kaikenlaista omituista nypytystä tai kolinoita. Joko korjaa viat kuntoon tai sitten elää niiden kanssa.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
                    Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                    -

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #55
                      Toisaalta jos joku nyt oikeasti ottaa järjen käteen tämän kanssa ja vaihtaa ne todennäköiset vikakohteet, niin eiköhän tuostakin auto tule. Tonni menee ja auto tulee todennäköisesti kuntoon. Hyvä homma jos tuntuu nyt pelaavan ilman remppaamistakin.

                      Comment

                      • BimmerForce
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 1219
                        • Muualla

                        #56
                        Kävin eilen varaamassa autolle huollon Lahden Delta Bavariassa. Ilmoitin samalla, että koneessa (N52B30) vedot hukassa. Kaasua painettaessa ja vetoa tarvittaessa (ilmeisesti) sytytys menee sekaisin ja kone stumppaa täysin. Tyhjäkäyntiä löytyy, mutta kone saattaa sammua yllättäen D tai N päällä. Vika ilmennee tosin vain silloin tällöin. Kyselin mielenkiinnolla tiskiltä, onko mahdolliset N-kuutoskoneen käyntihäiriöt tuttuja heille. Tiskiltä vastattiin mystisesti, että, jos hoidettaisiin tuo normi huolto ensin ja katsottaisiin sitten josko käyntihäiriöt olisivat poistuneet.:think
                        Threadia ja omaa kulkinetta seuranneena en jaksa uskoa, että tulpan- ja ilmansuodattimen vaihto ratkaisisi koko ongelman. Poustaan lisää infoa huollon jälkeisistä tuloksista reilun viikon päästä.
                        n52
                        m52
                        s65
                        m40


                        NOTHING | WORKS

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by BimmerForce View Post
                          Kävin eilen varaamassa autolle huollon Lahden Delta Bavariassa. Ilmoitin samalla, että koneessa (N52B30) vedot hukassa. Kaasua painettaessa ja vetoa tarvittaessa (ilmeisesti) sytytys menee sekaisin ja kone stumppaa täysin. Tyhjäkäyntiä löytyy, mutta kone saattaa sammua yllättäen D tai N päällä. Vika ilmennee tosin vain silloin tällöin. Kyselin mielenkiinnolla tiskiltä, onko mahdolliset N-kuutoskoneen käyntihäiriöt tuttuja heille. Tiskiltä vastattiin mystisesti, että, jos hoidettaisiin tuo normi huolto ensin ja katsottaisiin sitten josko käyntihäiriöt olisivat poistuneet.:think
                          Threadia ja omaa kulkinetta seuranneena en jaksa uskoa, että tulpan- ja ilmansuodattimen vaihto ratkaisisi koko ongelman. Poustaan lisää infoa huollon jälkeisistä tuloksista reilun viikon päästä.

                          Jos halusivat olla mystisiä eivätkä kertoneet suutin/puola kampanjasta :think
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #58
                            Noniin, nyt on noihin kahteen misfire pyttyyn vaihdettu suuttimet, koska merkkihuolto kertoi tämän olevan tie saada auto kuntoon. Noh, eipä se siitäkään miksikään muuttunut.

                            Merkkihuollon seuraava askel on oli sitten että tehdään ohivuotomittaus, yritin siinä sitten vakuutella että ei varmasti ole mekaaninen vika, koska ei sellaisesta ole ollut mitään oireitakaan. Ainoastaan tuo vajailla pytyillä käyminen kylmänä ja satunnainen nykiminen pienellä kaasulla. Eivät suostuneet miettimään enempää ja tekivät tuon ohivuotomittauksensa. No erittäin hyvät tulokset siitä sitten tulikin, kuten odotinkin.

                            Eivät tiedä mitä tekisivät seuraavaksi... Eli autoon vaihdettu nyt 2 suutinta, tulpat, kolme puolaa ja vanoksen solenoidit puhdistettu.

                            Millä tämä saataisiin nyt kuntoon? Jokohan se tässä topicissa mainittu autoliikkeeseen vaihdettu touring on saatu toimimaan?

                            Lasku olisi nyt jo 1200e merkkiliikkeeseen ja auto on täysin samanlainen kuin aikaisemminkin. Kuinka paljon noita on mahdollista kohtuullistaa, kun mielestäni ehjää ei tarvitse korjata ja korjaukseen se on sinne viety... Mutta samassa kunnossa se on kuin ei olisi vietykään.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6709
                              • PK-seutu

                              #59
                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Noniin, nyt on noihin kahteen misfire pyttyyn vaihdettu suuttimet, koska merkkihuolto kertoi tämän olevan tie saada auto kuntoon. Noh, eipä se siitäkään miksikään muuttunut.

                              Merkkihuollon seuraava askel on oli sitten että tehdään ohivuotomittaus, yritin siinä sitten vakuutella että ei varmasti ole mekaaninen vika, koska ei sellaisesta ole ollut mitään oireitakaan. Ainoastaan tuo vajailla pytyillä käyminen kylmänä ja satunnainen nykiminen pienellä kaasulla. Eivät suostuneet miettimään enempää ja tekivät tuon ohivuotomittauksensa. No erittäin hyvät tulokset siitä sitten tulikin, kuten odotinkin.

                              Eivät tiedä mitä tekisivät seuraavaksi... Eli autoon vaihdettu nyt 2 suutinta, tulpat, kolme puolaa ja vanoksen solenoidit puhdistettu.

                              Millä tämä saataisiin nyt kuntoon? Jokohan se tässä topicissa mainittu autoliikkeeseen vaihdettu touring on saatu toimimaan?

                              Lasku olisi nyt jo 1200e merkkiliikkeeseen ja auto on täysin samanlainen kuin aikaisemminkin. Kuinka paljon noita on mahdollista kohtuullistaa, kun mielestäni ehjää ei tarvitse korjata ja korjaukseen se on sinne viety... Mutta samassa kunnossa se on kuin ei olisi vietykään.
                              Korkeapainepumppu? Boschin tekele on päivittynyt muistaakseni 7 kertaa elinkaarensa aikana ja viimeisin versio (ainut toimiva?) on tullut saataville 10/2010. Eli jos sinulla on sitä vanhempi pumppu niin sehän on noiden jo tehtyjen jälkeen seuraavana listalla.

                              Nuo mainitsemasi oireet viittaavat mielestäni suoraan pumppuun. Vikakoodien puutteesta en osaa sanoa, mutta käytä hetki aikaa ja surffaile youtubesta "bmw hpfp" hakusanoilla jenkkipoikien murheita. Suurin osa videoista 335i autoista, mutta pumppu on sama.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7411
                                • Kotona

                                #60
                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Eivät tiedä mitä tekisivät seuraavaksi... Eli autoon vaihdettu nyt 2 suutinta, tulpat, kolme puolaa ja vanoksen solenoidit puhdistettu..
                                Tuollaista kallista jumppaa kun tehdään niin olisin vaihtanut samalla kertaa kaikki 6 puolaa. Ihan vaan just in case
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
                                Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
                                Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎