Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Onko auton mukana tuleva laturi säänkestävä, että voi ympärivuoden roikkua lämpötolpassa? Entä tuo wallbox? Millaisella liitännällä wallbox tulee taloon kiinni, kiinteällä liitoksella?

    Tyhmä systeemi että laturi on erillinen, samahan se olisi olla autossa kiinteänä aina mukana, saisi parin kympin hintasella johdolla ladattua.

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3027
      • Sjundeå

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Onko auton mukana tuleva laturi säänkestävä, että voi ympärivuoden roikkua lämpötolpassa? Entä tuo wallbox? Millaisella liitännällä wallbox tulee taloon kiinni, kiinteällä liitoksella?

      Tyhmä systeemi että laturi on erillinen, samahan se olisi olla autossa kiinteänä aina mukana, saisi parin kympin hintasella johdolla ladattua.
      Latausjohdon pitäisi olla säänkestävä. Ja myös sellainen ettei sieltä tule virtaa läpi ilman että se on autossa kiinni.
      Wallbox (aiemmin: Kotilatauslaite) on kiinteästi seinään asennettava.

      Niissä schuko-pistokkeen kaapeleissa on usein EVSE-boksi/muu "äly" kiinni. Sen takia ne myös maksaa. Type2-type2/mode3 -kaapeli on itsessään "tyhmä" jolloin äly löytyy wallboxin/asiointilaturin ja auton päästä.
      Sähkiksissä (myös siinä Teslassa) laturi onkin kiinteästi autossa. Latauskaapeleita kannetaan mukana.
      -22 Lexus ES300h
      -23 Nissan Leaf

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • [Zei-M-Zei]
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 15
        • Jääli

        #18
        Originally posted by Jannu View Post
        Auton mukana tulee laturi joka toimii siis ihan normaalista (schuko) pistokkeesta. Itselleni riittää tämä kotona, tyhjästä täyteen menee noin 5,5h.
        Sinulla on varmaan rajoitettuna tuo auton päästä 4A jos noin kauan kestää. Siinä valikossa on ne kolme latausporrasta valittavana, ja käytännössä ne ovat 4A/8A/12A - Itse lataan kotona 16A sulakkeen takaa tuolla 12A säädöllä (tyjästä täyteen kestää 2,5-3h). 10A sulakelle on tuo 8A latausvirta ja esim. 6A sulakkeelle (jota näkyy olevan monissa lämmitystolpissa kun halutaan rajoittaa sisätilalämmittimen käyttöä) on se 4A latausporras.

        Ja jatketaampa tähän samaan kokemuksia. Hieman rapiat pari kuukautta ja 6000km on tullut ajeltua (josta connecteddriven mukaan n. 1700km sähköllä). Kaupunkiajoon loistava, koska menee sähköllä, erinomainen toki matka-ajossakin, joskin kuluttaa jonkinverran enemmän kuin edellinen F30 320d.
        Hyvää tuon sähköllä ajon lisäksi (verrattuna tuohon edelliseen 320d:hen) on lähes "moottoripyörämäinen" kiihtyvyys etenkin ohitustilanteissa.
        Huonoa on sitten se ettei koukkua saa ainakaan näihin ensimmäisiin versioihin (koska "eko" autolle ei ole tyyppihyväksytetty koukkua) - toki asia voi muuttua kuten se muuttui 320d ED:n kanssakin. Toinen miinusseikka on polttoainetankin koko ja kolmas hieman edellistä matalampi peräkontti akkupaketin johdosta (aluksi näytti lähes samalta, mutta myöhemmin todettuna sama airamin matkajääkaappi ei mahdu pystyyn kuten meni 320d).
        Säädöt ovat hieman maltillisemmat (330e luxury paketilla vs. 320d Sport paketilla) eli esim. mutkateillä (koskee comfort ajotilaa) huomaa että elektroniikka haluaa puuttua peliin huomattavasti aikaisemmin kuin aikaisemmassa 320d:ssä hiljentäen vauhtia (huomaa hyvin etenkin vakkarilla ajettaessa). Sport moodilla tätä ei esiinny.

        Sitten ne äänet - tai siis niiden puuttuminen. Hieman hiljaisempi on kuin 320d, jossa moottorin äänet sai jotenkin kuulumaan "normaaliajossa". Suht. hiljainenhan tuo F30 on vaikkakin tuntuu että kilpailijoista A4 ja MB C-sarja ovat mallien uudistuttua hieman hiljaisempia (joskaan muuta parempaa niissä ei sitten olekaan). Edelleen väittäisin että tuo perheen vanharouva, eli 20 vuoden ikään ehtinyt e39 528iA, joka toimii nyt sitten veturina kun ei tuohon 330e koukkua saanut, on hiljaisempi :-)
        ________________________
        G26 i4 2023
        F11 530xd 2014

        ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

        Comment

        • toukopouko
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 162
          • Oulu

          #19
          Originally posted by [Zei-M-Zei] View Post
          Ja jatketaampa tähän samaan kokemuksia. Hieman rapiat pari kuukautta ja 6000km on tullut ajeltua (josta connecteddriven mukaan n. 1700km sähköllä).
          Mistä tuo sähköllä ajettujen kilometrien kokonaismäärä näkyi? Auton ajotietokoneesta, mobiiliaplarista vai jostain webbipalvelusta?
          - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

          Comment

          • toukopouko
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 162
            • Oulu

            #20
            Originally posted by toukopouko View Post
            Mistä tuo sähköllä ajettujen kilometrien kokonaismäärä näkyi? Auton ajotietokoneesta, mobiiliaplarista vai jostain webbipalvelusta?
            Ah, se olikin tuolla webbisivulla... 1085.8km

            Mitähän nämä muuten testaa, tuota kokonaisrangeako? Ei kauheasti ymmärrä tuosta solkotuksesta https://youtu.be/jaeP-s8ocSM?t=832
            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #21
              Kiinnostaa itseäkin tämä malli, ehkä jo seuraava vois olla jos sais 4-vetona.

              Mutta se ihmetyttää että mikä helvetti tuossa sport-automaattivaihteistossa maksaa kun tähänkin tulee ~7000€ lisähintaa.

              Muissa malleissa maksaa vieläkin enemmän, n. 10 000€

              Eihän tuo eroa kuin softan ja kepin/ratin osalta, itse tehtynä kustannukset n. 500€ jos softaukset/koodaukset hoitaa itse.

              Ainoa huono puoli tuossa vaihtoehdossa on se, ettei oikein takuunalaiseen autoon viittis ruveta tekemään...
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                210e veroton hinta sport automaatille Mitähän hintoja oot katsellut.

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  210e veroton hinta sport automaatille Mitähän hintoja oot katsellut.
                  Nyt ei joku täsmää:



                  Joko mä oon seonnut tai sitte bmw:n sivuilla on yks ihan saatanan iso virhe
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Katso hinnastosta äläkä tuosta paskasta konfiguraattorista.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Hinnastosta.
                      Last edited by Bmw Master; 29-11-2020, 13:54.

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #26
                        Eli konfiguraattorin hinnat ja tiedot on huuhaata...? No mitäs v.ttua tollasella sitte tekee?!?

                        Katoin joo hinnastosta ja yhä edelleen ihmettelen että miten voi yhden varusteen hinta heittää ~7000€...

                        Joka ikisen mallin kohdalla konfiguraattorissa sama juttu

                        Kun en oo pemaria uutena ostanu, niin pakko mun on jostain yrittää selvittää mitä mikäkin maksaa. En ole väittänyt että hinta olis toi,vaan ihmetellyt...

                        Taidan ostaa vastakin autoni jostain muualta kuin suomesta kun ei hintoihinkaan enää voi luottaa

                        EDIT: kokeilinpa piruuttani laskea tolla sport-vaihteisto-vaihtoehdolla "oman bmw:n" ja yllätys, yllätys, siellä olikin suoraan "valitut lisävarusteet +~7000€ vaikken ollut valinnut yhtään mitään varusteita. Kun katoin lisävarustelistaa, niin eipä tuolla paljon muuta ollut kuin toi sport-vaihteisto

                        Noh, jos autoa olisin oikeasti ostamassa, niin joka tapauksessa oikean hinnan saa vaan kysymällä myyjältä.
                        Last edited by JP-76; 27-07-2016, 21:35.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • toukopouko
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 162
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Katso hinnastosta äläkä tuosta paskasta konfiguraattorista.
                          Tuosta hinnastosta kun katsoo, huomaa ettei 330e:hen edes saa tuota sport-automaattivaihteistoa...

                          Edit: niin ja tarkennuksena että tilasin omani sport-laatikolla ja autossa on nuo läpät, mutta ainakin sport+ puuttuu :|
                          Last edited by toukopouko; 28-07-2016, 16:25.
                          - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                          Comment

                          • Jannu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 221
                            • Klaukkala

                            #28
                            Originally posted by [Zei-M-Zei] View Post
                            Sinulla on varmaan rajoitettuna tuo auton päästä 4A jos noin kauan kestää. Siinä valikossa on ne kolme latausporrasta valittavana, ja käytännössä ne ovat 4A/8A/12A - Itse lataan kotona 16A sulakkeen takaa tuolla 12A säädöllä (tyjästä täyteen kestää 2,5-3h). 10A sulakelle on tuo 8A latausvirta ja esim. 6A sulakkeelle (jota näkyy olevan monissa lämmitystolpissa kun halutaan rajoittaa sisätilalämmittimen käyttöä) on se 4A latausporras.
                            Huomasinkin tämän ominaisuuden kanssa itse. Testaamaan en ole vielä päässyt koska auto on pajalla, lakkasi ottamasta virtaa akusta 15km ajon jälkeen.

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            210e veroton hinta sport automaatille Mitähän hintoja oot katsellut.
                            Tuolla saat vaihdeläpät autoon, ei muuta. Oikeaa sport-vaihteistoa tähän ei saa koska sähkömoottori on leivottu vaihdelaatikon kanssa samaksi paketiksi. Sport+- tulee m-sport -paketin yhteydessä. Launch control on myös poistettu tästä e-mallista.

                            Konfiguraattoriin ei voi luottaa ollenkaan. Kannattaa kysyä tarjousta liikkeestä suoraan, sitä varten myyjät ovat.
                            i4 M50-23

                            EX:
                            318,320i,318is,328i,M3,530d,330e,545e

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #29
                              Originally posted by Jannu View Post

                              Konfiguraattoriin ei voi luottaa ollenkaan. Kannattaa kysyä tarjousta liikkeestä suoraan, sitä varten myyjät ovat.
                              Hinta heitti n. 200€ ylöspäin konfiguraattori vs myyjän laskelma (listahinnoin)

                              Kyseinen laite on nyt koeajettu ja positiivinen vaikutelma jäi, yllättävän ripeä lukemiin nähden ja erikoiselta tuntui nimenomaan dieselmäinen alavääntö mutta myös se, että vääntöä tuli melkein punarajalle asti tasaisesti. Eli mun mielestä hyvin on saatu parhaat puolet napattua molemmista maailmoista tuolla sähkömoottorilla.

                              Sähköllä pääsin tasan 33km täydellä latauksella (eco-mode, ilmastointi päällä), joten todellisen maailman range on aika realistisella tasolla valmistajan ilmoittamaan nähden (jopa 40km).

                              Ainoa särö vaikutelmaan tuli (jälleen F30:ssä...) laatuvaikutelmasta, kun kojelaudasta kuului ärsyttävä räminä vähän karkeammalla asvaltilla ajaessa.

                              Tuntuu olevan kovin vaikeaa BMW:lle saada nykyisestä 3-sarjasta noita hälyääniä pois :think Saattaahan tuo olla yksilövika, mutta miten kaikissa ajamissani F3x-sarjan autoissa on tuota samaa "ominaisuutta" havaittavissa, oli sitten lci tai pre-lci...

                              5-sarjassa ei ole tullut vastaan moisia ongelmia.

                              Ledivalot oli myös positiivinen yllätys, BMW näyttää onnistuneen kohtalaisen hyvin siinä, missä monella muulla merkillä kuuluu olevan parantamisen varaa (jos autolehtiin on uskominen). Harmi että tässä "karvalakissa" oli vain perusledit, mutta uskon näidenkin perusteella että adaptiiviset on vähintään yhtä loistavat kuin pre-lcin vastaavat xenon-versiot.

                              Summa summaarum, kyllä tämä on silti yksi varteen otettavista vaihtoehdoista tulevaisuuden autoksi kun 550:stä aika jättää, räminöistä huolimatta
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • toukopouko
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 162
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Summa summaarum, kyllä tämä on silti yksi varteen otettavista vaihtoehdoista tulevaisuuden autoksi kun 550:stä aika jättää, räminöistä huolimatta
                                Milloin lie sulla ajankohtainen tuo vaihto, mutta uudesta viitosestakin on tulossa hybridiversio, sekin voisi olla aika pop seuraaja?
                                - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎