Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 221
    • Klaukkala

    M-Sport, 19" vanteet, hifit, hud ja aktiivivakkari. Iso navi oli vain liian kallis hyötyyn nähden.
    Attached Files
    i4 M50-23

    EX:
    318,320i,318is,328i,M3,530d,330e,545e

    Comment

    • 315i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2014
      • 241
      • Arctopolis

      Mulla Prof navi oli jonkun lisävarusteen kanssa pakollinen, olisko ollu HUD/speed info tai aktiivivakkari en nyt muista.

      Muuten ihan ok varusteet tulee ns. vakiona kun nuo itselle tärkeimmät valitsin(M-Sport).
      Langaton kännyn lataus(onkoha kellää kokemuksia)? Varashälläri, lämmitettävä ratti, on mulla tosin hanskat, sadetunnistin, urheilunahkapenkit jne. Lisäksi ruksasin automaatti pitkät, mitkä nykyisessäkin autossa on.

      Muutama asia jäi vielä mietityttämään, eli sähköpenkit, metalliväri ja avaimeton ovien avaus, eli iisi äksessi.
      Jos rahaa olis niin nuo olisi seuraavat listalla, ei muuta ku lottoa vetämään...

      Comment

      • peter
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 316
        • xy

        Comfortaccessi on makuasia. Jos on kaksi kuskia, on sähköpenkit must.
        Älä kuitenkaan jätä etututkaa (n180 eur) ja hifejö (n 500) ottamatta. Itseltäni puuttuu etututkat ja se harmittaa. Lämmitettävä ratti on huippuvaruste!
        Omassa on myös tuo connected ja proffanavi. Jotenkin se on itselle pakollinen.
        Valkoinen kyllä toimii msportin kanssa. Jos metalliväri, niin estoril tai se tummaharmaa
        Attached Files

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          Juu etu tutkat on otettu. Nykyisessä kun on, niin ei osannu jättää pois. Koeajoautossa niitä ei ollut, ja kun Jumbon sähköpistokkeelle yritin ajaa, nii piti oikee käydä ulkona katsomassa mitä sitä tilaa on jäljellä. Naapuri kun oli pysäköinyt leveesti.

          Täytyy nyt miettii sen metallivärin ja acessin kanssa. Onko monella latausasema kotona? Noita Type 2 pistokkeita saisi n. 100 eurolla ja sit sähkärin asennuskulut.
          Eli vähän niinkuin normi pistoke autotalliin. Tuo 330e:lle riittää kuitenkin 16A joka on normi setti nykyisissä pistokkeissa. AInakin oman tallin rasiat on 16A takana.

          Last edited by 315i; 21-02-2018, 21:13.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Originally posted by 315i View Post
            Onko monella latausasema kotona? Noita Type 2 pistokkeita saisi n. 100 eurolla ja sit sähkärin asennuskulut.
            Eli vähän niinkuin normi pistoke autotalliin. Tuo 330e:lle riittää kuitenkin 16A joka on normi setti nykyisissä pistokkeissa. AInakin oman tallin rasiat on 16A takana.

            https://evconnectors.com/Type-2-Elec...es-and-Sockets
            Ei kyllä satasella selviä. Käytännössä menee yli 500 euroa. Eli vaatii vähän elektroniikkaa myös kylkeen jotta latausjohto päästää virtaa läpi. Suosittelen kotiin jonkinlaista kiinteää latausjohtokuviota, helpottaa arkea kun sitä latausjohtoa ei tarvitse koko ajan kaivaa kontista edestakasin.

            Tuolla pärjää pitkälle tulevaisuuteen jos joskus päivität vaikka kolmea vaihettä hyödyntävään täys-sähköön, tai vaimo haluaa Zoen kauppakassiksi:


            Meillä on kiinteä latausjohto latausasemassa jolloin latauksen aloitus ja lopetus kestää luokkaa 5 sekuntia.
            Last edited by 205/65-15H; 21-02-2018, 21:25.
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • 315i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2014
              • 241
              • Arctopolis

              Tyhmä kysymys, jos on pistoke mihin Type2 sopii, mitä tekniikkaa pitää olla pistokkeen takana? Autothan on erilaisia ja eri akkuja, joten auton huoleksi jää melko paljon kun ladataan.
              Jos seinästä Type2 -rasiaan tulee virtaa, mitä muuta siellä pitäisi olla? On tietenkin suojausta ym. kun jännite on päällä ei pistoketta saa irroitettua mutta se on eri asia.

              Juu kyllä siellä jotain älyä pitää olla toisessa päässä, eli ei voi pelkästään Type 2 rasiaa liittää verkkovirtaan ja se toimisi.
              Webastolta on myös tullut lataustolppa, ei paha hinta muihin verrattuna.
              Last edited by 315i; 22-02-2018, 13:08.

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                ^Just näin, kuten olitkin myöhemmin huomannut. Webasto vaikuttaa asialliselta laitteelta.
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  Tuossa speksejä:

                  Webasto latausasema by Bemu Expert, on Flickr
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • 315i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2014
                    • 241
                    • Arctopolis

                    Voi olla, että Webasto raivaa tilaa hinnoittelulla, mutta onhan noita aivan peruslaitteita vielä halvemmalla(Saksa). Toivotaan, että hinnat tulee alas, niinkuin ne yleensä tulee.

                    Olis kiva jos saisi akkupäivityksiä, eli nykyinenhän on jo useamman vuoden wanhaa tekniikkaa ja tuppaa tuo tekniikka kehittymään. No varmaan vasta seuraavaan malliin saadaan ainakin kolmanneksen enemmän rangea ja se täyssähkö

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      ^BMW ilmoitti viime kesänä tuovansa syksyn (Frankfurt?) autonäyttelyyn 3-sarjan EV:n, mutta sitä ei esitelty. Kävikö niin että sen esittely ois syöny liikaa nykyisen 3-sarjan myyntiä....joten oli parempi olla hissukseen. Päinvastoin kuin muut saksalaisvalmistajat, BMW on ollut aika hiljaa tulevista malleistaan.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 241
                        • Arctopolis

                        Pikkusen lisäinfoa, sen spiid info assist tai mikäseoli, on saatavilla vai uuteen Viitosen. Eli kolmoseen vain info. Tuo assist kuulemma lukee merkit, mutta jossain tilanteissa ottaa nopeuden navista, eli ei ymmärrä talvinopeusrajoituksia, jos ei kylttejä ole luettavissa. Esim lumi peittänyt kyltit.
                        Last edited by 315i; 23-02-2018, 22:31.

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          Iltaa

                          Mites näinä koleina aamuina on tuo pelkkä sähköajo onnistutnut?
                          Jos vaikka on ollut piuhan päässä ja ajastettu lähtö aamulla, meneekö pelkällä sähköllä? TM tais kirjoittaa, että viitosessa käynnistyi moottori kun oli riittävästi pakkasta. Siis viime numeron talviautotesti.

                          Comment

                          • Jocular
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 478
                            • Järvenpää

                            Originally posted by 315i View Post
                            Iltaa

                            Mites näinä koleina aamuina on tuo pelkkä sähköajo onnistutnut?
                            Jos vaikka on ollut piuhan päässä ja ajastettu lähtö aamulla, meneekö pelkällä sähköllä? TM tais kirjoittaa, että viitosessa käynnistyi moottori kun oli riittävästi pakkasta. Siis viime numeron talviautotesti.
                            Mulla seisoo pihassa piuhan päässä ja lämmitän sen puolisen tuntia ennen kuin lähden liikkeelle mutta eipä tuo ole halunnut pelkällä sähköllä ajaa enää alle -5 pakkasissa ellei liikkeelle lähde lämpimästä tallista. Pakkasesta riippuen menee noin puol tuntia, että auto olisi valmis sähköajoon mutta siinä ajassa akut on jo luovuttaneet virtansa lämmittämiseen ja bensamoottorin avustamiseen. Vastaus siis kysymykseesi; ei onnistu.

                            Jännä nähdä huomenna miten hyinen auto on kun on seissyt 6 päivää paikallaan. Ainakin jonkin asteiset kenguruvaihteet on odotettavissa niin kuin aiempinakin parin päivän pakkasseisokkien jälkeen.

                            Comment

                            • 315i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2014
                              • 241
                              • Arctopolis

                              Ok, kiitos infosta. Pari viikkoa sitten kun auto oli koeajossa toimi kyllä sähköllä pakkasessa, ny en muista oliko yli 5 tai siis alle 5 pakkasta, vai miten se nyt meni. Mutta lämmitys oli ajastettu juuri loppumaan noin hieman ennen lähtöä, että lämmitys loppuis ja akku latautuisi hetken ennen lähtöä ja ehkä myös hieman lämpenisi.

                              Comment

                              • 315i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2014
                                • 241
                                • Arctopolis

                                Comfort access lisätty tilaukseen...Mites onko noita black paneleita jollain, eli digimittareita? Kokemuksia varsinkin pimeällä ajosta ottaisin mielelläni vastaan. Onko liikaa infoa tarjolla, itellä HUD tulossa joten vois olla hieman turha härpäke.
                                Niin ja onhan (mielestäni) nuo mekaaniset viisarit melko selkeitä lukea...Päivitysnopeus niissä on myös kiitettävän hyvä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎