Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #46
    Noin se menee, yli kaksivuotiaissa vois päästä perusmallin arvolla kun lisävarusteiden arvo on kuoleutunut.
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • toukopouko
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 162
      • Oulu

      #47
      Originally posted by JP-76 View Post
      Asiasta astiakaappiin:

      Mitäs olet tykännyt tähän mennessä autosta? Otitko Adaptiiviset valot?

      Mihin on keskikulutus asettunut tähän mennessä?

      Onko ollut jotain ongelmia sähkömoottoripuolessa/ muuten?
      (jos multa kysyit )

      Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.

      Adaptiiviset valot otin, ja eilen niitä kaverin ajaessa oikeastaan ekaa kertaa testattiin. Pitää kokeilla tässä joku ilta itse selvinpäin miten ne toimii...

      Keskikulutus näkyy tankkausten mukaan olevan 4.84l/100km (4873km matkalla). Pari reissua nostaa hieman kulutusta. Neljän litran tuntumassa (alle ja yli) tankkaukset on pyörineet kun olen tässä normaalia arkiajoa ajanut. Kaasujalka on aika raskas, ja työpaikan päässä ei vielä pääse tankkaamaan sähköä (20km suuntaansa, moottoritietä).

      Sähköpuolen kanssa ei ole ollut ongelmia.
      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        #48
        Originally posted by toukopouko View Post
        (jos multa kysyit )

        Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.
        .
        Minkä renkaan tehdas on laittanut tähän alle (merkki ja koko)? Joko talvitassut on valittu?
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #49
          Originally posted by toukopouko View Post
          (jos multa kysyit )

          Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.

          Adaptiiviset valot otin, ja eilen niitä kaverin ajaessa oikeastaan ekaa kertaa testattiin. Pitää kokeilla tässä joku ilta itse selvinpäin miten ne toimii...

          Keskikulutus näkyy tankkausten mukaan olevan 4.84l/100km (4873km matkalla). Pari reissua nostaa hieman kulutusta. Neljän litran tuntumassa (alle ja yli) tankkaukset on pyörineet kun olen tässä normaalia arkiajoa ajanut. Kaasujalka on aika raskas, ja työpaikan päässä ei vielä pääse tankkaamaan sähköä (20km suuntaansa, moottoritietä).

          Sähköpuolen kanssa ei ole ollut ongelmia.
          Juu, sulta kysyin

          Noin ajattelin että keskikulutus pidemmällän aikavälillä asettuis 4 ja 5:n väliin sekalaisessa ajossa. Kohtuullinen kulutus 6sekunnin bensa-autolle

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Minkä renkaan tehdas on laittanut tähän alle (merkki ja koko)? Joko talvitassut on valittu?
          Samat renkaat näissä taitaa olla kun perus 3:ssa. Ainakin m-sporttina tulee 225/45/18, 255/40/18.
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • [Zei-M-Zei]
            Newbiemmer
            • Mar 2016
            • 15
            • Jääli

            #50
            Originally posted by JP-76 View Post
            Juu, sulta kysyin

            Noin ajattelin että keskikulutus pidemmällän aikavälillä asettuis 4 ja 5:n väliin sekalaisessa ajossa. Kohtuullinen kulutus 6sekunnin bensa-autolle



            Samat renkaat näissä taitaa olla kun perus 3:ssa. Ainakin m-sporttina tulee 225/45/18, 255/40/18.

            Kävin tuossa pikaisen norjanreissun (2570km), ja kulutus tuolla matkalla oli 4.9l/100km. Latausmahdollisuuksia olisi Ruotsissa (Åre) ja Norjan puolella ollut ihan kiitettävästi, mutta joka paikassa tuntuu olevan eri sähkönjakelijan latausjärjestelmä, eli vaatii oman "RFID korttinsa". Tuohon kun saisivat jonkin standardin, että vois maksaa paikasta riippumatta vaikka suoraan sirukortilla tai Visalla tjsp.). Käytännössä sain ladattua Åressa mökin pihalla 3 päivän aikana lämmitystolpasta paikallisajoon - 2tunnin ajastinta välillä kääntäen.
            Omasta mielestäni tuo kulutus ei ole paha, vaikka onkin suurimmaksi osaksi matka-ajoa, koska meno oli ihan joutuisaa Ruotsissa, ja Norjan tiet (välillä Trondheim-Mo I Rana) "haastavia" kulutuksen suhteen, joskin väittäisin Hybridin olevan omimmillaan noissa mäkisissä maastoissa (ja Bemarin ominaisuudet parhaimmillaan mutkateillä).
            Muutamaa kilometriä vaille 10000km taulussa, ja ConnectedDriven mukaan sähköllä ajettu matka tuosta 2651.4km, eli n. neljäsosa. Ennen Norjan reissua se oli n. 1/3.

            ...ja sitten vinkkinä, että on todella pätevä se "Battery Save" moodi - tuolla pitemmällä matkalla tuli opeteltua eri ajotilojen käyttöä. Varmaan ajotavasta riippuvaa tuokin, mutta n. 20-30km ennen kaupunkia "save" -moodi päälle ja juuri ehtii sen max. 14-15km ladata akkuihin (olettaen että ajoakun jäljellä oleva ajomatka on 0-2km), joilla pyörittelee kaupungissa ihan kivasti.

            Ja kehutaan vielä Norjaa sähköautoilun edelläkävijänä - mukava parkkeerata esim. Trondheimin keskustassa mihin vaan (muiden hybridien ja täyssähköautojen tavoin) maksamatta mitään... Ei kyllä kalleimmilla zoneilla juurikaan pelkässä polttomoottorilla varustettuja autoja parkissa näkynyt - enkä kyllä ihmettele hintatason tietäen.
            Last edited by [Zei-M-Zei]; 16-08-2016, 15:29.
            ________________________
            G26 i4 2023
            F11 530xd 2014

            ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

            Comment

            • isop
              Newbiemmer
              • May 2012
              • 14
              • Tampere

              #51
              Morjes foorumilaiset!

              Piti tänään olla 330e:n luovutus Tampereen autokeskuksella, mutta luovutushuollossa huomasivat että akkupaketissa tai sen kiinnityksessä tehtaan jäljiltä vikaa. Koko suomesta ei löydy kuulemma akkupaketin irroitukseen vaadittavia työkaluja D
              No nyt sitten odotetaan ja ajellaan autokeskuksen koeajo 316d:llä siihen asti kun keksivät mitä tuolle pitäisi tehdä.
              Onkos nossa ollut vikaa hybriditekniikassa/ sähköissä muuten ja näin jo uutena?

              Comment

              • [Zei-M-Zei]
                Newbiemmer
                • Mar 2016
                • 15
                • Jääli

                #52
                Originally posted by isop View Post
                Onkos nossa ollut vikaa hybriditekniikassa/ sähköissä muuten ja näin jo uutena?
                Ei ole ainakaan omalle kohdalle vielä sattunut ongelmia. Mittarilukema tänäaamuna oli himppua alle 13tkm (josta sähköllä 3693.7km).
                Kiva nähdä tässä ilmojen kylmennessä vaikutus ajomatkaan. Parina aamuna ollut pakkasen puolella, ja muutaman kilometrin vähemmän (n. 29-30km) on näyttänyt ajomatkaa verrattuna kesäkeleihin (jolloin täyteen ladattuna on näyttänyt 32-33km).
                ________________________
                G26 i4 2023
                F11 530xd 2014

                ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #53
                  Eikös hybridi tekniikka ole lainattu Priuksesta joten pitäisi olla luotettava ja testattu.

                  Comment

                  • toukopouko
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 162
                    • Oulu

                    #54
                    3kk ja ~7300km takana, josta ~2700km sähköllä. Hybridipuolen kanssa ei ongelmia ole ollut, mutta olen myös havainnut kuinka tuo range on lyhentynyt alle 30km:n. Saas nähdä kuinka paljon tuo lyhenee, ja riittääkö talvipakkasilla range 20km työmatkaan edes preconditioningia käyttämällä...
                    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #55
                      Originally posted by toukopouko View Post
                      3kk ja ~7300km takana, josta ~2700km sähköllä. Hybridipuolen kanssa ei ongelmia ole ollut, mutta olen myös havainnut kuinka tuo range on lyhentynyt alle 30km:n. Saas nähdä kuinka paljon tuo lyhenee, ja riittääkö talvipakkasilla range 20km työmatkaan edes preconditioningia käyttämällä...

                      Tuskin riittää, ainakaan jos meinaa laseja sulattaa ja lämmintä puhaltaa sisälle. Miten tuossa mahtaa tulla lämmintä kovemmalla pakkasella?

                      Mulla oli pari vuotta sitten Opel Ampera, niin sillä pääsi kesällä 40-50km latauksella ja talvella ehkä heikoimmillaan puolet siitä. On se vaan ihme että monta vuotta mennyt ja eivät vaan pääse parempiin lukemiin.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • isop
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 14
                        • Tampere

                        #56
                        330e yhä "akkupaketin irrotukseen" vaadittavia työkaluja odottamassa ja työ kuulemma valmistuu taas "ensi viikolla". Näitä ei ole ilmeisesti edes tehty niin, että tuo akkupaketin vaihto olisi suomen huollon tehtävissä. Ymmärsin että suomeen ei edes tarkoitus hommata em. työkaluja, vaan lainataan ruotsista/ saksasta jos joskus tarvitaan... Löytyykö tuohon työhön koulutettuja asentajia edes suomesta? Mietityttää kannattaako tuota autoa nyt ottaa lainkaan vastaan? Ihmeellistä että tehdas ei ota väärin kasattua autoa takaisin ja toimita heti tilalle vastaavaa?

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          #57
                          Vaimolla oli alkuviikon ajossa n. tuhat kilometriä poljettu 330e. Muutama kommentti tuli.
                          - Tällä lähtee kortti helposti
                          - Onko pakko ottaa vanha auto takaisin, tää on kuin veisi tikkarin lapsen suusta
                          - Manuaali ei ole enää kiva
                          Kävin kyseistä yksilöä kokeilemassa myös itse. Kyllähän hymy oli herkässä kun painoa pedaalia kohti lattiaa ja eboost iski kehiin. Myös kaasuvaste ja viiveettömyys teki vaikutuksen. Sporttipenkeillä ja ratin säädöillä sai oikein hyvän ajoasennon. Navi vaikutti helppokäyttöiseltä ja peruutuskamera oli kiva. Auto ei ollut niin äänekäs uusilla 16” 205/60 RF-renkailla (Goodyear EfficientGrip) kuin olin kuvitellut. Eli kyllä tuossa on potentiaalia normirenkailla vaikka mihin, jopa matka-autoksi, vaikka meno ei ollut ihan parasta A-luokkaa motarilla suuntavakauden suhteen ja rengasmeluakin noilla RF:llä toki oli. Melun luonne oli kuitenkin laadukasta ja mitään ylimääräistä ei kuulunut. Maavaraa tuossa ei taida olla paljoakaan, tuntui raapivan masua siellä missä vakio e39 (15cm) menee ongelmitta.
                          Auton mukana ei tullut normilaturia, joten kaikki sähköt tuotettiin bensalla. Tietämättä kuinka paljon tuota on ladattu aiemmin töpselistä, keskikulutus näytti 5,7 litraa, kulutusta ei siis nollattu medän aikana. Eli e61xi:n kulutus olisi helppo puolittaa tai päästä jopa kolmasosakulutukseen ahkeralla lataamisella. Vaikka sähkörangeä ei juurikaan ollut, auto tuotti sähköä sen verran että liikkeellelähdöt ja kaupan pihat saattoi ajaa sähköllä ja rangea tuli 1-2 km, ainakin Sport-modella.
                          Ei tämä f10 530DA:ta uhkaa unelma-autona omilla kriteereillä, mutta jos painottaa hauskuutta ja finanssia, tilanne voi ollakin toinen, varsinkin jos päivittäisen liikkumisen pystyy hoitamaan pääasiassa sähköllä. Vähän jäi ikävä...ja oma kalusto tuntuu taas entistä nostalgisemmalta.
                          Alla vielä kyseisen yksilön dataa, jos jotakuta kiinostaa.
                          Vehicle information

                          VIN long
                          WBA8E1101GK827963
                          Type code
                          8E11
                          Type
                          330E IPERFORMANC330E IPEE (EUR)
                          Dev. series
                          F30 (MUE)
                          Line
                          3
                          Body type
                          LIM
                          Steering
                          LL
                          Door count
                          4
                          Engine
                          XB1H
                          Cubical capacity
                          0.00
                          Power
                          185
                          Transmision
                          HECK
                          Gearbox
                          AUT
                          Colour
                          GLACIERSILBER METALLIC (A83)
                          Upholstery
                          STOFF/LEDER BREEZE/ANTHRAZIT (CBAT)
                          Prod. date
                          2016-06-08


                          Order options
                          No.
                          Description
                          1CA
                          SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
                          2PA
                          LOCKING WHEEL BOLTS
                          2VB
                          TYRE PRESSURE INDICATOR
                          230
                          EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
                          248
                          STEERING WHEEL HEATING
                          255
                          SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
                          258
                          RUNFLAT TYRES
                          3AG
                          BACKUP CAMERA
                          4AE
                          ARMREST FRONT RETRACTABLE
                          4NE
                          BLOW-BY-HEATER
                          423
                          FLOOR MATS, VELOUR
                          428
                          WARNING TRIANGLE
                          465
                          THROUGH-LOAD SYSTEM
                          481
                          SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
                          493
                          STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
                          494
                          SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
                          5A2
                          LED HEADLIGHTS
                          5DA
                          PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
                          502
                          HEADLIGHT WASHER SYSTEM
                          508
                          PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
                          521
                          RAIN SENSOR
                          544
                          CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
                          563
                          LIGHTS PACKAGE
                          575
                          ADDITIONAL 12V POWER SOCKET
                          6AC
                          INTELLIGENT EMERGENCY CALL
                          6AE
                          TELESERVICES
                          6AG
                          E DRIVE SERVICES
                          6AK
                          CONNECTEDDRIVE SERVICES
                          6NH
                          HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC
                          6UH
                          TRAFFIC INFORMATION
                          606
                          NAVIGATION SYSTEM BUSINESS
                          676
                          HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
                          698
                          AREA-CODE 2
                          7LC
                          MODEL ADVANTAGE
                          775
                          INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
                          8AX
                          FINNISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
                          8A9
                          LANGUAGE VERSION FINNISCH
                          8KA
                          OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
                          8SM
                          VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
                          8TG
                          ANTI-THEFT SYSTEM
                          842
                          COLD CLIMATE VERSION
                          850
                          ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
                          9AA
                          EXTERNAL SKIN PROTECTION
                          993
                          MODEL YEAR CODE


                          Series options
                          No.
                          Description
                          2FH
                          16"LIGHT ALLOY WHEELS V-SPOKE 390
                          205
                          AUTOMATIC TRANSMISSION
                          216
                          SERVOTRONIC
                          4CG
                          INT.STRIP SATINSILVER
                          534
                          AUTOMATIC AIR CONDITIONING
                          548
                          SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
                          6WA
                          INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #58
                            Myyjän mukaan "autossa vakiona sähköinen lämmitysjärjestelmä." Eli lohkolämmitintä+sisähaaraa ei tarvita. Miten tuo toimii?

                            Comment

                            • TorQuel
                              BTCF Member
                              • Jan 2012
                              • 1927
                              • HKI / JKL / KHM

                              #59
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Myyjän mukaan "autossa vakiona sähköinen lämmitysjärjestelmä." Eli lohkolämmitintä+sisähaaraa ei tarvita. Miten tuo toimii?
                              Sähköllä.

                              Toiset lisälämmittimet toimivat polttoaineella, hybridin kyseessäollessa lisälämmitin on voitu yllättäen toteuttaa sähköllä.
                              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Originally posted by TorQuel View Post
                                Sähköllä.
                                Ahaa

                                Lämmittääkö koneesta jäähdytysnestettä vai öljyä? Puhaltaako lämppärillä matkustamon lämpimäksi? Miten ajastetaan? Saako esim penkin ja ratinlämppärit päälle? Kuinka kauan pitää olla päällä että kone lämmin ja ikkunat sulat? Kuinka paljon vie virtaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎