Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #91


    530e jo 50k€

    Missä maineessa 330e/530e bensamylly on? Viimeisimmät bmw bensaneloset on taineet olla n43 lähtien vähemmän hyviä kestoltaan?
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      #92
      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Mikäs vika tässä, 7tkm, 34k€?, verot ja kulut 2k€?

      Vastaava Suomessa kympin kalliimpi?

      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...4-c6a700fbc2c3
      No jos karvalakista tykkää ja uskaltaa jobbarilta ostaa niin ei varmaan mikään. Hintaeroksi 10k€ on kyllä kokonaisuus huomioiden hieman liioiteltu.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #93
        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Mikäs vika tässä, 7tkm, 34k€?, verot ja kulut 2k€?

        Vastaava Suomessa kympin kalliimpi?

        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...4-c6a700fbc2c3

        Olisko verot ja kulut lähempänä 4000€. Kun puhutaan Suomessa 50-60 kympin autoista niin kyllä Saksasta saa monia malleja 5-10k alle Suomen liikkeiden PYYNTI hintojen.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #94
          Jep, 2500€ uuden verot Suomessa joten Saksan karvalakin kulu vähintään 37k€. Uusi vastaava Suomessa (kaikissa mm. sporttijakkarat) 47,5k€ - alennukset - romutuspalkkio, 40k€ pinnassa? Ei kantsi tuoda vielä? Luulisi että noita saisi Saksasta halvemmalla kun siellä on 3k€ hankintatuki. Tuen pitäisi heijastua noin uusiin käytettyihin täysimääräisesti imo.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • 315i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2014
            • 241
            • Arctopolis

            #95
            M-sport puuttuu. Verot on n. 3000e. Katoin Tullin listat läpi ja viimeisimmät meni jo alle. Jos haluu M-sportin, niin mennee jo yli 40ke. Yks hyvä oli kiikarissa mut oli mennyt jo. Tosin näkyy vieläkin Mobilen sivuilla, saksalaista markkinointia.:think

            Kuulemma toukokuussa loppuu hybridin valmistus, seuraavasta ei kai tietoo. Päästömittaukset muuttuu kai syksyllä ja nykyinen päästöarvo kai muuttuisi hieman huonompaan suuntaan.

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #96
              Viihdyin itseäni conffaamalla 530e. Vakiona tulee jo aika kivat varusteet, mm. pronavi ja Connected. Lisäsin halvan valkean perusvärin (liekö lakkaa värin päällä?), sporttijakkarat ja hifit. Hinta n. 61k€. Käteishinta -10%, 55k€, onnistuuko? Nyt saa vielä talvirenkaat ja kotilatauslaitteen asennettuna kaupan päälle. Ei paha uudeksi Suomi-autoksi, TM talvitesti jossa 530e mukana ilmestyy ke 21.2.2018.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                #97
                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Viihdyin itseäni conffaamalla 530e. Vakiona tulee jo aika kivat varusteet, mm. pronavi ja Connected. Lisäsin halvan valkean perusvärin (liekö lakkaa värin päällä?), sporttijakkarat ja hifit. Hinta n. 61k€. Käteishinta -10%, 55k€, onnistuuko? Nyt saa vielä talvirenkaat ja kotilatauslaitteen asennettuna kaupan päälle. Ei paha uudeksi Suomi-autoksi, TM talvitesti jossa 530e mukana ilmestyy ke 21.2.2018.
                10% alennus on mielestäni kyllä aika kova tavoite, varsinkin jos on tuollaiset kampanjat tällä hetkellä päällä. Alennus % lasketaan yleensä autoverottamasta hinnasta, sillä autoverosta ei voi antaa alennusta. En tunne kyseisen mallin hinnoittelua jälleenmyyjän näkökulmasta sen paremmin, mutta varmaan perus -6% voisi olla lähempänä totuutta. Lisäksi maksutapana käteisellä ei sinänsä ole tämän päivän autokaupassa etulyöntiasemaa, mieluummin autoliike myy rahoituksella ja saa siitä katteen. Kysy toki tarjous liikkeestä jos kiinnostaa, niin sillähän se sitten selviää, voit raportoida tännekin että miten kävi.

                Mallina 530e on kyllä erityisen kiinnostava. Tavaratilan kokoa en ole livenä tainnut nähdä, sehän taisi olla melko pieni?

                Comment

                • 315i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2014
                  • 241
                  • Arctopolis

                  #98
                  Nyt on sitten pirssi tilattu. Myyjä oli tarkistanut tiedon, että nopeusrajoitusten tunnistin voidaan kytkeä vakkariin.
                  Eli jos tulee vaikka 100kmh rajoitus 80 jälkeen, se kysyy että mitäs tehää? Eli kiihdytys hyväksytään itse. Hidastus kai varmaan myös. Noista taajamamerkeistä se ei kai tiedä mitään.

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    #99
                    Originally posted by 315i View Post
                    Nyt on sitten pirssi tilattu. Myyjä oli tarkistanut tiedon, että nopeusrajoitusten tunnistin voidaan kytkeä vakkariin.
                    Eli jos tulee vaikka 100kmh rajoitus 80 jälkeen, se kysyy että mitäs tehää? Eli kiihdytys hyväksytään itse. Hidastus kai varmaan myös. Noista taajamamerkeistä se ei kai tiedä mitään.
                    Mulla ainakim taajamamerkin nähtyään viskaa 50km/h lasille.

                    Mulla ei ainakaan Volvossa saa ylitettyä tuota automaatin merkistä asettamaa nopeutta, eli aina mennään reilusti ali todellista nopeutta ellei naputtele itse sen kympin yli, mutta se nyt on sama sitten naputella kaikki itse:think

                    Bemarin kohdalla en ole edes selvittänyt saako sitä koodattua sen kympin yli esim
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      Buyers can take it one step further and get Speed Limit Assist, which allows the ACC’s cruise control to be speed limited, depending on the current limit, and can even be given a bit of leeway by the driver. The margin of leeway can be set between -9 and +9 mph

                      Tuon löysin netistä 5 sarjalaisen kohdalta. Täytyy vielä varmistaa onko sama kolmosen kohdalla. Kun on speed limit info ja assist. Toisessa ei ehkä tuota ole vaan pelkkä info. Noh selvitellää.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        Originally posted by 315i View Post
                        Nyt on sitten pirssi tilattu. Myyjä oli tarkistanut tiedon, että nopeusrajoitusten tunnistin voidaan kytkeä vakkariin.
                        Eli jos tulee vaikka 100kmh rajoitus 80 jälkeen, se kysyy että mitäs tehää? Eli kiihdytys hyväksytään itse. Hidastus kai varmaan myös. Noista taajamamerkeistä se ei kai tiedä mitään.
                        Onnittelut, oliko muita vaihtoehtoja loppusuoralla? Mikä ratkaisi 330e/530e?
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          Noh 5 on tietenkin kalliimpi ja oma auto on ollut ns. kakkosauto, kun koko perhe liikkeellä, eli 5 olis ehkä ollut vähän liian iso 80% yksin kruisaillessa. 335 coupe on kyllä mielestäni tarpeeks tilava lapsille ja kiekkokamoille...joskus ollut mieleni kanssa yksin

                          Tuo 530 ei itse asiassa ei tullut ees mieleen hankkia, kun noita 330e katoin suomesta ja saksasta. Sit se vain karkas tähän, kun ei löytyny "mielestäni" sopivia autoja.
                          Mobilen mukaan 330e M-sport varustelulla löytyi pari kymmentä. Kaikki ei edes enää myynnissä. Ja jos lisäs HUD:in niin putos murto-osaan, ja hinta olikin jo miltei uuden tasolla.

                          Nyt oli paikallisella diilerillä vielä tarjous 1500€ edestä lisävarusteita ja sit maahantuojan nahkajakkarat vielä kaupanpäälle.
                          Vaihtoautohyvitys oli hyvä, kysyin useammalta paikkakunnalta ja samoin korkotarjous oli mielestäni tosi hyvä. Köyhä kun olen, niin rahoitusta piti ottaa...

                          Koskaan en Coupé miehenä noista sedaneista kauheasti välittänyt, mut nyt on eka tulossa. 4er hybridi kun olis ollu tarjolla, niin olisin jo varmaa hankkinut viimevuonna.

                          Niin, Passatin hybridiä piti koeajaa mutta paikallisella diilerillä ei ollut. Istuin kyllä "kylmät" tyypit Passattiin, ja penkki ok. mut se oli silti hieman volkkarimainen...
                          Varmaan hyvä auto, mutta Bemu on Bemu.

                          Ovat muuten sen vilkun viiksen muuttanut "volkkarimaiseksi" eli ei palaudu automatic takas keskelle. Ihan kun olis vaimon Voortilla vilkuttanut. Tuostahan Bemari sai haukut (aikanaan) kun ei ihmiset osannut sitä käyttää. Mielestäni hyvä, kun viiksi oli aina samassa kohdassa, ja sai vilkun pois painamalla vaikka samaan suuntaa uudestaan.
                          Last edited by 315i; 17-02-2018, 23:36.

                          Comment

                          • Jannu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 221
                            • Klaukkala

                            Hyvä auto ollut. Uutena ostin, verot vaikutti ostopäätökseen -> mitä enemmän varusteita otti, sitä 'halvemmaksi' auto tuli vs perus 320i / X1. Sähkömoottorin tarjoaman väänön vuoksi 330e on ihan eri planeetalta kun 320i ajettavuudeltaan.

                            Itse ajan pääasiassa nurkka-ajoa ja sitten pitempiä siirtymiä silloin tällöin. Kulutus mulla 3,1l/100km ja 14,7kWh/100km. Ajoneuvovero on joku 130eur/v.

                            Kuutosen ääniä kaipaan kyllä, siitä ei pääse mihinkään.

                            Suosittelen!
                            i4 M50-23

                            EX:
                            318,320i,318is,328i,M3,530d,330e,545e

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Jannu View Post
                              Hyvä auto ollut. Uutena ostin, verot vaikutti ostopäätökseen -> mitä enemmän varusteita otti, sitä 'halvemmaksi' auto tuli vs perus 320i / X1. Sähkömoottorin tarjoaman väänön vuoksi 330e on ihan eri planeetalta kun 320i ajettavuudeltaan.

                              Itse ajan pääasiassa nurkka-ajoa ja sitten pitempiä siirtymiä silloin tällöin. Kulutus mulla 3,1l/100km ja 14,7kWh/100km. Ajoneuvovero on joku 130eur/v.

                              Kuutosen ääniä kaipaan kyllä, siitä ei pääse mihinkään.

                              Suosittelen!

                              Eli kulutus bensan hinnaksi muutettuna noin 4,5 litraa sadalle jos lataa aina kotona, ei paha. Amperalla ajellessa laskin että kulutus pelkällä sähköllä ajasessa vastasi hinnallisesti noin 1-2 litran bensan kulutusta.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • 315i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2014
                                • 241
                                • Arctopolis

                                Otitteko metallivärin, vai menittekö valkosella?
                                Valkonen sopii mustien 18 tuuman vanteiden kanssa(mielestäni), mutta kyl siin menis harmaa/musta metalliväri samoin, mutta se on aina tonnin laaki tuo metalliväri. Noin 3 vko ennen valmistutsta voi vielä varusteita vaihtaa. Riippuen tilanteesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎