Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ahaa

    Lämmittääkö koneesta jäähdytysnestettä vai öljyä? Puhaltaako lämppärillä matkustamon lämpimäksi? Miten ajastetaan? Saako esim penkin ja ratinlämppärit päälle? Kuinka kauan pitää olla päällä että kone lämmin ja ikkunat sulat? Kuinka paljon vie virtaa?
    Tätä on aika paljon arvottu toisaalla, tässä linkki http://bmwforum.fi/viewtopic.php?f=59&t=10526
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #62
      Hmm. On kyllä sevaka letkuviidakko ko. mallissa.
      Aikani kuvia tutkittuani tulin siihen lopputulokseen että autossa on 3 kpl sähköpumppuja,
      2 varsinaista cooleria, 1 lisäcooleri oikeassa apukuskin kulmassa ja kaiken lisäksi vielä yksi kahden varsinaisen etupuolella.
      Lisäksi on normaali moottorin mekaaninen vesipumppu jonka virtaus on säädettävä...
      Termarikotelokin näyttää varsin monimutkaiselta ja siihen tulee letkuja useampia.

      Joka tapauksessa näyttäisi että vaikka on kaksi paisaria niin nesteet on yhteydessä toisiinsa...

      Tästä vähän kuvia ihmeteltäväksi







      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 241
        • Arctopolis

        #63
        Koeajoin ko. pirssin ja oli mielenkiintoinen yllätys.

        Aikaisemmin olin testimielessä ottanut Leafin koeajoon, kun oman auton puskuri maalattiin.

        Hyvin pääsi sähköllä sen mitä lupas ja muutenkin meno oli mallikasta,
        Tosin oma verrokki on kymmenen vuotias 335 ci, joten omat kokemukset on hieman 2000 lukuu...ja tehoo...

        Kun lähdin Hyrylästä kohti Vantaata range oli aamulämmityksen jälkeen 18 km.
        Matkaa oli 15 km ja kun tulin perille oli vielä muistaakseni 12 km rangea jäljellä.
        Range ei sii ainakaan valehtele.
        Akkua oli aamulla latautunut tolpassa n. 88%, mutta Vantaalla oli 44% jäljellä.
        Aamulla oli sii lämppäri päällä ja sisällä autossa oli kesäkeli kun sisään astuin.

        Olis siis teoriassa voinut ajaa takas Hyrylään samalla latauksella, mutta pakko oli palauttaa.

        Range kun olis pikkasen enemmän kun toi n.30-40 km, niin olis mainio peli. Niille joilla lataus töissä mahdollista niin ehdoton valinta vaikka yhteen suuntaan olisi se n.40 km.
        Niin ja koeajon aikana lämpötila oli 3.5 plussaa ja auto oli kokoajan lämmin.
        Last edited by 315i; 12-10-2016, 20:29.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #64
          Originally posted by 315i View Post
          Koeajoin ko. pirssin ja oli mielenkiintoinen yllätys.

          Aikaisemmin olin testimielessä ottanut Leafin koeajoon, kun oman auton puskuri maalattiin.

          Hyvin pääsi sähköllä sen mitä lupas ja muutenkin meno oli mallikasta,
          Tosin oma verrokki on kymmenen vuotias 335 ci, joten omat kokemukset on hieman 2000 lukuu...ja tehoo...

          Kun lähdin Hyrylästä kohti Vantaata range oli aamulämmityksen jälkeen 18 km.
          Matkaa oli 15 km ja kun tulin perille oli vielä muistaakseni 12 km rangea jäljellä.
          Range ei sii ainakaan valehtele.
          Akkua oli aamulla latautunut tolpassa n. 88%, mutta Vantaalla oli 44% jäljellä.
          Aamulla oli sii lämppäri päällä ja sisällä autossa oli kesäkeli kun sisään astuin.

          Olis siis teoriassa voinut ajaa takas Hyrylään samalla latauksella, mutta pakko oli palauttaa.

          Range kun olis pikkasen enemmän kun toi n.30-40 km, niin olis mainio peli. Niille joilla lataus töissä mahdollista niin ehdoton valinta vaikka yhteen suuntaan olisi se n.40 km.
          Niin ja koeajon aikana lämpötila oli 3.5 plussaa ja auto oli kokoajan lämmin.


          Uutta testiä sitten kun on pakkasta -20-30C Kaippa nuo on silti tehty niin että riittää lämpöä talvellakin :think
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1367
            • Lempäälä

            #65
            Sisäilman kierrätystä osittain käyttäen ei se ulkoilman lämpötilan nosto kovemmillakaan pakkasilla montaa saataa wattia vie. Vrt paljonka auto vie sitten 100kmh nopeudessa, siinä on kyse kuitenkin jo useista kymmenistä kilowateista.

            Ok ok, lyheneehän se säde myös sen takia kun kennot on kylmemmät ja kapasiteetti on snadimpi.

            Mutta ero ei välttämättä ole niin paha kuin ensiksi ajattelee.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              #66
              Mites täällä menee? Toukopouko, JP-76

              Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk

              Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm

              Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :think
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #67
                Originally posted by pexodus View Post
                Mites täällä menee? Toukopouko, JP-76

                Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk

                Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm

                Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :think

                Mites sitten täyssähkö millä pääsee keskimäärin 200km. Ehtiikö ladata välissä? Esim. E Golfin saa saksasta jo kohtuu hintaan. BMW i3:n saa myös range extenderillä.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  #68
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Mites sitten täyssähkö millä pääsee keskimäärin 200km. Ehtiikö ladata välissä? Esim. E Golfin saa saksasta jo kohtuu hintaan. BMW i3:n saa myös range extenderillä.
                  Kyllä taitaa Tesla olla ainut täyssähkö jonka kelpuuttaisin, koska tämähän tulisi olemaan meidän ainut auto joten vähän pitäisi munaakin olla, golffit ja varsinkin i3 pois suljettu, eikä onnaa tuo latauskaan kun pitää yötävasten tulla se 500km monesti suoraa kottiin.

                  Niin ja Teslaan ei riittäisi mitenkään rahat, vaikka hieno laite olisikin.
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #69
                    Originally posted by pexodus View Post
                    Kyllä taitaa Tesla olla ainut täyssähkö jonka kelpuuttaisin, koska tämähän tulisi olemaan meidän ainut auto joten vähän pitäisi munaakin olla, golffit ja varsinkin i3 pois suljettu, eikä onnaa tuo latauskaan kun pitää yötävasten tulla se 500km monesti suoraa kottiin.

                    Niin ja Teslaan ei riittäisi mitenkään rahat, vaikka hieno laite olisikin.

                    Ok, luulin että vaan naisen ajoon
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      #70
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Ok, luulin että vaan naisen ajoon
                      Näin epäilinkin noista vaihtoehdoista

                      Ei tullut tarkennettua että tosiaan tulee ainoaksi autoksi, itse ajelen firman autoilla kotoa töihin.

                      Tuo 330e kyllä kiinnostaisi, mutta jääkö sähkön käyttö vähälle ja tuleeko halvemmaksi ajaa matkaa esim 320da:lla
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #71
                        Originally posted by pexodus View Post
                        Näin epäilinkin noista vaihtoehdoista

                        Ei tullut tarkennettua että tosiaan tulee ainoaksi autoksi, itse ajelen firman autoilla kotoa töihin.

                        Tuo 330e kyllä kiinnostaisi, mutta jääkö sähkön käyttö vähälle ja tuleeko halvemmaksi ajaa matkaa esim 320da:lla

                        Auton hintaan nähden tulee huomattavasti halvemmaksi. Ei tollanen hybridi mene matkassa kovin pienellä. Toki jos saa ladata auton ilmaiseksi työpaikalla niin sitten on halpaa.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          BMW i3:n saa myös range extenderillä.
                          Hyi helevetti, eihän tuota ole suunniteltu ihmisten käyttöön
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            #73
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Auton hintaan nähden tulee huomattavasti halvemmaksi. Ei tollanen hybridi mene matkassa kovin pienellä. Toki jos saa ladata auton ilmaiseksi työpaikalla niin sitten on halpaa.
                            Saa ladata töissä ilmaiseksi, nyt työmatka lyhenee konttorille 100kilometristä 30kilometriin joten periaatteessa pitäisi päästä kesät talvet sähköllä kun perillä on kjitenkin sen 8-12h sähkössä.

                            Reissupäiviä noin puolet kuusta ja silloin sähköstä ei taida pahemmin apua olla kun siirtymät ovat sen 200-500km kerrallaan matka-ajoa.

                            Oishan se siistiä mennä viikko töihin pelkällä sähköllä :think
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • toukopouko
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 162
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by pexodus View Post
                              Mites täällä menee? Toukopouko, JP-76

                              Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk

                              Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm

                              Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :think
                              Hyvinkai tuo on mennyt pääosin. Mittarissa on noin 18tkm josta puolet sähköllä, ja tuolle matkalle laskettu keskikulutus on 3,39l/100km.

                              Ärsytystä aiheuttaa alustan kolina. Epäilen tämän olevan seurausta iskareissa ensimmäisen 4tkm paikoillaan olleista kuljetustuista, mutta myyjäliikkeen mielestä alusta on ehjä, ja "kaikki ne kolisee samalla tavalla". En usko tähän (tiedustelujen mukaan kaikilla ei tosiaan kolise), mutta en ole viitsinyt vängällä vielä vaihdattaa osia, en nimittäin usko että auto siitä paranee kun paikalliset suharit sitä ropaa...

                              330e:ssä ei ole akkupuolelle lämmitystä, joten käytännössä sähkörange on talvella luokkaa 20km - ehkä vähän yli. Kun mennään pakkasen puolelle, jos akut ehtivät jäähtyä (+3 .. -5 välillä tms. ajosta riippuen) auto kulkee sähköllä vain kevyellä kaasulla. Tästä kylmempään mennessä auto ei välttämättä kulje ollenkaan pelkällä sähköllä, vaan bensakone lähtee käyntiin heti starttia painettaessa. Toiminta tosiaan riippuu akun lämpötilasta, ahkerassa ajossa akku pysyy lämpimänä kylmemmälläkin kelillä ja harvemmassa ajossa nuo nollan lähellä olevat plussakelitkin on "kylmiä". Kylmällä akulla ajaessa sähkövispilä veivaa kaverina ja kulutus pysyy jossain 2l tuntumassa niin kauan kuin sähköä piisaa, eli sikäli tuo kylmä akku ei ole katastrofi.
                              - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                #75
                                Jos ei ole akkulämmitystä, toisiko helpotusta että ajoittaisi latauksen aamuyön tunneille, jotta akku olisi mahdollisimman lämmin kun lähtee ajoon?

                                Jos akkupakettiin pääsee käsiksi, olisko hyvä modi asentaa akkupakettiin ylläpitolämmitin-kaapeli tms.?

                                Täytyy kyllä sanoa että 530e tällä samalla tekniikalla vähän polttelee. Aikas hyvät varusteet saa Suomessa jo vakiona.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎