Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hmm. On kyllä sevaka letkuviidakko ko. mallissa.
Aikani kuvia tutkittuani tulin siihen lopputulokseen että autossa on 3 kpl sähköpumppuja,
2 varsinaista cooleria, 1 lisäcooleri oikeassa apukuskin kulmassa ja kaiken lisäksi vielä yksi kahden varsinaisen etupuolella.
Lisäksi on normaali moottorin mekaaninen vesipumppu jonka virtaus on säädettävä...
Termarikotelokin näyttää varsin monimutkaiselta ja siihen tulee letkuja useampia.
Joka tapauksessa näyttäisi että vaikka on kaksi paisaria niin nesteet on yhteydessä toisiinsa...
Tästä vähän kuvia ihmeteltäväksi
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Koeajoin ko. pirssin ja oli mielenkiintoinen yllätys.
Aikaisemmin olin testimielessä ottanut Leafin koeajoon, kun oman auton puskuri maalattiin.
Hyvin pääsi sähköllä sen mitä lupas ja muutenkin meno oli mallikasta,
Tosin oma verrokki on kymmenen vuotias 335 ci, joten omat kokemukset on hieman 2000 lukuu...ja tehoo...
Kun lähdin Hyrylästä kohti Vantaata range oli aamulämmityksen jälkeen 18 km.
Matkaa oli 15 km ja kun tulin perille oli vielä muistaakseni 12 km rangea jäljellä.
Range ei sii ainakaan valehtele.
Akkua oli aamulla latautunut tolpassa n. 88%, mutta Vantaalla oli 44% jäljellä.
Aamulla oli sii lämppäri päällä ja sisällä autossa oli kesäkeli kun sisään astuin.
Olis siis teoriassa voinut ajaa takas Hyrylään samalla latauksella, mutta pakko oli palauttaa.
Range kun olis pikkasen enemmän kun toi n.30-40 km, niin olis mainio peli. Niille joilla lataus töissä mahdollista niin ehdoton valinta vaikka yhteen suuntaan olisi se n.40 km.
Niin ja koeajon aikana lämpötila oli 3.5 plussaa ja auto oli kokoajan lämmin.Last edited by 315i; 12-10-2016, 20:29.
Comment
-
-
Originally posted by 315i View PostKoeajoin ko. pirssin ja oli mielenkiintoinen yllätys.
Aikaisemmin olin testimielessä ottanut Leafin koeajoon, kun oman auton puskuri maalattiin.
Hyvin pääsi sähköllä sen mitä lupas ja muutenkin meno oli mallikasta,
Tosin oma verrokki on kymmenen vuotias 335 ci, joten omat kokemukset on hieman 2000 lukuu...ja tehoo...
Kun lähdin Hyrylästä kohti Vantaata range oli aamulämmityksen jälkeen 18 km.
Matkaa oli 15 km ja kun tulin perille oli vielä muistaakseni 12 km rangea jäljellä.
Range ei sii ainakaan valehtele.
Akkua oli aamulla latautunut tolpassa n. 88%, mutta Vantaalla oli 44% jäljellä.
Aamulla oli sii lämppäri päällä ja sisällä autossa oli kesäkeli kun sisään astuin.
Olis siis teoriassa voinut ajaa takas Hyrylään samalla latauksella, mutta pakko oli palauttaa.
Range kun olis pikkasen enemmän kun toi n.30-40 km, niin olis mainio peli. Niille joilla lataus töissä mahdollista niin ehdoton valinta vaikka yhteen suuntaan olisi se n.40 km.
Niin ja koeajon aikana lämpötila oli 3.5 plussaa ja auto oli kokoajan lämmin.
Uutta testiä sitten kun on pakkasta -20-30CKaippa nuo on silti tehty niin että riittää lämpöä talvellakin :think
Comment
-
-
Sisäilman kierrätystä osittain käyttäen ei se ulkoilman lämpötilan nosto kovemmillakaan pakkasilla montaa saataa wattia vie. Vrt paljonka auto vie sitten 100kmh nopeudessa, siinä on kyse kuitenkin jo useista kymmenistä kilowateista.
Ok ok, lyheneehän se säde myös sen takia kun kennot on kylmemmät ja kapasiteetti on snadimpi.
Mutta ero ei välttämättä ole niin paha kuin ensiksi ajattelee.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Mites täällä menee? Toukopouko, JP-76
Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk
Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm
Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostMites täällä menee? Toukopouko, JP-76
Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk
Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm
Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :think
Mites sitten täyssähkö millä pääsee keskimäärin 200km. Ehtiikö ladata välissä? Esim. E Golfin saa saksasta jo kohtuu hintaan. BMW i3:n saa myös range extenderillä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostMites sitten täyssähkö millä pääsee keskimäärin 200km. Ehtiikö ladata välissä? Esim. E Golfin saa saksasta jo kohtuu hintaan. BMW i3:n saa myös range extenderillä.
Niin ja Teslaan ei riittäisi mitenkään rahat, vaikka hieno laite olisikin.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostKyllä taitaa Tesla olla ainut täyssähkö jonka kelpuuttaisin, koska tämähän tulisi olemaan meidän ainut auto joten vähän pitäisi munaakin olla, golffit ja varsinkin i3 pois suljettu, eikä onnaa tuo latauskaan kun pitää yötävasten tulla se 500km monesti suoraa kottiin.
Niin ja Teslaan ei riittäisi mitenkään rahat, vaikka hieno laite olisikin.
Ok, luulin että vaan naisen ajoon
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOk, luulin että vaan naisen ajoon
Ei tullut tarkennettua että tosiaan tulee ainoaksi autoksi, itse ajelen firman autoilla kotoa töihin.
Tuo 330e kyllä kiinnostaisi, mutta jääkö sähkön käyttö vähälle ja tuleeko halvemmaksi ajaa matkaa esim 320da:llaBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostNäin epäilinkin noista vaihtoehdoista
Ei tullut tarkennettua että tosiaan tulee ainoaksi autoksi, itse ajelen firman autoilla kotoa töihin.
Tuo 330e kyllä kiinnostaisi, mutta jääkö sähkön käyttö vähälle ja tuleeko halvemmaksi ajaa matkaa esim 320da:lla
Auton hintaan nähden tulee huomattavasti halvemmaksi. Ei tollanen hybridi mene matkassa kovin pienellä. Toki jos saa ladata auton ilmaiseksi työpaikalla niin sitten on halpaa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostBMW i3:n saa myös range extenderillä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAuton hintaan nähden tulee huomattavasti halvemmaksi. Ei tollanen hybridi mene matkassa kovin pienellä. Toki jos saa ladata auton ilmaiseksi työpaikalla niin sitten on halpaa.
Reissupäiviä noin puolet kuusta ja silloin sähköstä ei taida pahemmin apua olla kun siirtymät ovat sen 200-500km kerrallaan matka-ajoa.
Oishan se siistiä mennä viikko töihin pelkällä sähköllä :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostMites täällä menee? Toukopouko, JP-76
Rvalla kova polte saada plug in hybridi, onko mitään järkeä kun kilsoja tulee se 40-70tkm vuoteen? Kodin ja toimiston välin pääsisi pelkällä sähköllä(voi ladata toimistolla) mutta kaikki reissuthan menis benssulla, ovat matkoiltaan sen 200-500km/vrk
Nythän on sahattu sigun F10:llä ja kulutus ollut 20" renkaalla 6,3litraa/sadalle pöllö-öljyä viimeiset 100tkm
Arvonalenema voi olla aikamoinen, kun tarjoaa 4v päästä 250tkm ajettua myyntiin? Onko ollu mitään ongelmia benssupuolen kanssa? Sähkömoottori on kai ikuinen, akut kestänee juuri takuuajan :think
Ärsytystä aiheuttaa alustan kolina. Epäilen tämän olevan seurausta iskareissa ensimmäisen 4tkm paikoillaan olleista kuljetustuista, mutta myyjäliikkeen mielestä alusta on ehjä, ja "kaikki ne kolisee samalla tavalla". En usko tähän (tiedustelujen mukaan kaikilla ei tosiaan kolise), mutta en ole viitsinyt vängällä vielä vaihdattaa osia, en nimittäin usko että auto siitä paranee kun paikalliset suharit sitä ropaa...
330e:ssä ei ole akkupuolelle lämmitystä, joten käytännössä sähkörange on talvella luokkaa 20km - ehkä vähän yli. Kun mennään pakkasen puolelle, jos akut ehtivät jäähtyä (+3 .. -5 välillä tms. ajosta riippuen) auto kulkee sähköllä vain kevyellä kaasulla. Tästä kylmempään mennessä auto ei välttämättä kulje ollenkaan pelkällä sähköllä, vaan bensakone lähtee käyntiin heti starttia painettaessa. Toiminta tosiaan riippuu akun lämpötilasta, ahkerassa ajossa akku pysyy lämpimänä kylmemmälläkin kelillä ja harvemmassa ajossa nuo nollan lähellä olevat plussakelitkin on "kylmiä". Kylmällä akulla ajaessa sähkövispilä veivaa kaverina ja kulutus pysyy jossain 2l tuntumassa niin kauan kuin sähköä piisaa, eli sikäli tuo kylmä akku ei ole katastrofi.- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Jos ei ole akkulämmitystä, toisiko helpotusta että ajoittaisi latauksen aamuyön tunneille, jotta akku olisi mahdollisimman lämmin kun lähtee ajoon?
Jos akkupakettiin pääsee käsiksi, olisko hyvä modi asentaa akkupakettiin ylläpitolämmitin-kaapeli tms.?
Täytyy kyllä sanoa että 530e tällä samalla tekniikalla vähän polttelee. Aikas hyvät varusteet saa Suomessa jo vakiona.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment