Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 488
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by lassiv View Post

    Onkos tuossa 2012 --> 320i moottorissa mitään tiedossa olevia mahdollisia "tyyppivikoja"?
    Kainpa niistä jakoketjuja (vai onko vika öljypumpun ketjussa) on venähtänyt. Yhtä vm2012 328i kävin katsomassa, johon oli jako- ja öljypumpun ketju ohjureineen vaihdettu. Rakennetta ilmeisesti parannettu 2015 tuotannosta eteenpäin.

    Tämän takia katsoisin bps-takuullisia autoja.
    f22 220i

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #47
      Originally posted by Petteri75 View Post
      Varusteista voi keskustella vaikka kuinka, mitä enemmän, sitä parempi luonnollisesti, mutta yleensä budjettiraja on kaikilla joten rukseja ei aivan vallattomasti voi vetää.

      - Tärkeintä on se, että on Sport-penkit. Tällä on jo siinä määrin merkitystä, että jos jostain syystä F3x seisoo Nettiautossakin, niin lähes poikkeuksetta siinä on normipenkit. Ristiselätuki on hyvä ja suositeltava, mutta ei vaihtoehtona normipenkkiin.

      - Kyllä, valopaketilla saa valoshown mutta ei omasta mielestä ole niin käyttökelpoinen, että sitä ottaisi muuten kuin varustelupaketin kylkiäisenä.

      - M Sport -alusta ei lisää mukavuutta, itse preferoin kyllä sitä mutta kesärenkaat vaihtuivat 225/50-17 kokoon niiden 18-tuumaisten kärrynpyörien sijaan, joten ota tästä nyt selvää.. Riippuu hyvin paljon rengastuksesta, mutta omat kokemukset normialustasta eivät niin paljoa innostaneet, että olisi aikanaan katsellut autoa ilman ///M-alustaa, mikä supisti sitten vaihtovalikoimaa. M Sport alusta on kyllä mennyt eteenpäin E90 -> F30, tunnokkaampi ja mukavampi, mikä on jo saavutus itsessään.

      - Jos ajo tapahtuu muualla kuin Lapissa, niin se n. +50kg painolisä ja -kulutuslisä ei ole lisähinnan arvoinen. Valitettavasti maahantuoja painottaa iX-mallistoa kovasti ja takavetoisia alkaa olemaan vähemmän. Esim. juuri nyt kaikista F30:stä 43% on 4-vetoja, yli 2-litraisista 46% Nettiauton mukaan. Takavedolla ja kitkarenkailla on pärjätty hyvin, maltti on valttia jne.

      - Manuaali ei liiku. Ex. 320i -12 seisoi n. 5kk myynnissä, ennen kuin poistui ja oli varmasti hyväkuntoinen Sport Line. Automaatti vähentää JA-riskiä kovasti, tietyssä mielessä pitää olla jo erikoisuuden tavoittelija, jos haluaa F3X:n manuaalilla. Itse ostin koska se oli silloin ainoa M Sport -alustainen F30 aikanaan, johon oli varaa (ei ollut, mutta tuli kuitenkin..). Olisin toki halunnut 8-vaihteisen automaatin, mutta olivat kalliimpia.

      Nyt kaikista F3x:stä on n. 10% manuaaleina Nettiautossa. 6-vaihteisen välitykset eivät tietenkään yllä yhtä pitkälle kuin kahdeksalla vaihteella, joten moottoritienopeuksissa viimeksi alle 2000 kierroksen ajettiin, kun alla oli 740 ja 4-litrainen V8. Siksi kulutuslukematkin ovat kohtuullisia 1.6-tonniselle bensakoneelle. Sport-automaattivaihteisto on omasta mielestä kallis lisävaruste niistä vaihtoläpistä ja siitä ilosta, että vaihteisto vaihtaa korkeammilla kierroksilla (kokeiltu F10, F30). Koeajollakaan ei tullut läppiä käytettyä kuin kerta pari, sitten oltiin vakituisesti D:llä. Yleisesti, tarve vaihtaa itse on todella vähäistä, enemmän tulee käytettyä ajo-ohjelman vaihtoa Comfort/Sport, jos on edessä lyhyt ohituskaista tms.
      Mun on parissa kohtaa oltava eri mieltä.

      xDrivea tarvitsee varsinkin Lapin ulkopuolella kun on märkää, sitten jäätyy, taas sulaa ja sitä rataa vuorotellen. Ja sitten kun on tehoa (esim. 28i verran) on nelivedosta jo hyötyä sateellakin ihan kesäolosuhteissakin, ei sitä jatkuvaa luistonestovalon vilkuttelua jaksa joka kaasun hipaisulla.

      sport-automatti ja rattiläpyskät ovat tosi hyvät olla. Pysyy sportilla se vaihde päällä, jonka haluaa, ei reagoi kickdowniin tms. - erittäin hyvä ominaisuus.

      Sport penkit must juttu, samaa mieltä.
      Manuaalit ei liiku, samaa mieltä.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • salmol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 244
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by BFI18 View Post
        Mun on parissa kohtaa oltava eri mieltä.
        xDrivea tarvitsee varsinkin Lapin ulkopuolella kun on märkää, sitten jäätyy, taas sulaa ja sitä rataa vuorotellen. Ja sitten kun on tehoa (esim. 28i verran) on nelivedosta jo hyötyä sateellakin ihan kesäolosuhteissakin, ei sitä jatkuvaa luistonestovalon vilkuttelua jaksa joka kaasun hipaisulla.

        sport-automatti ja rattiläpyskät ovat tosi hyvät olla. Pysyy sportilla se vaihde päällä, jonka haluaa, ei reagoi kickdowniin tms. - erittäin hyvä ominaisuus.

        Sport penkit must juttu, samaa mieltä.
        Manuaalit ei liiku, samaa mieltä.
        Pikku korjaus, sport-manuaalimoodissa vaihteisto tekee kick-down:in, mutta sport+-manuaalimoodissa ei tee. Ainakin 420xda 2014 tekee näin.

        Luistonesto vilkuttelee ihan ilman tehoakin, esim. minulla vilkutti edellinen pirssi luistonestoa kiidytyksessä 120 kmh nopeudesta (320dA) ja kyse tosiaan ei ole tehosta, vaan paskasta luistonestosta.
        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #49
          Originally posted by salmol View Post
          Luistonesto vilkuttelee ihan ilman tehoakin, esim. minulla vilkutti edellinen pirssi luistonestoa kiidytyksessä 120 kmh nopeudesta (320dA) ja kyse tosiaan ei ole tehosta, vaan paskasta luistonestosta.
          Kyllä siinä enemmän on kyse huonosta vetopidosta eikä luistonestosta.

          Comment

          • SC90
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 280

            #50
            Vuoden nyt ajellut omalla f31:llä, ja neliveto ainakin noilla oman auton tehoilla ihan ehdoton, saa oikeasti ne voimavarat käyttöönkin. Ei tulisi mieleenkään ostaa kyseistä autoa ilman nelivetoa muutenkaan, vaikkei edes ohjelmointia olisi tehty.

            M-alusta hyvä, samoin sporttivaihteisto, ja penkit.

            Äänieristys ei ole niin hyvä, kuin 500-sarjassa, mutta se nyt ei tule varmaan kenellekään yllätyksenä.

            Osaako joku muuten sanoa, että paljonko on vakio-ahdot 330 D:ssä?
            - M3 convertible 2005

            - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

            - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

            - Fiat 850 Special 1969

            - Lexus GS300 2000 TwoTone

            - Lexus LS600h 2008

            - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

            Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
            o44-531 82oo

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7402
              • Kotona

              #51
              Originally posted by BFI18 View Post
              Manuaalit ei liiku, samaa mieltä.
              Hyvä jossei liiku -> hinta tippuu -> minullakin joskus varaa sellaiseen
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
              Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
              -

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Kyllä siinä enemmän on kyse huonosta vetopidosta eikä luistonestosta.
                Voi olla, mutta kumpikaan ei ole kunniaksi BMW:lle. Paska vetopito tai paska luistonesto, onko iso ero?
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • 545Pilot
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 46
                  • Espoo

                  #53
                  Mistäs mieltä raati on hinnoittelusta. Mielestäni ylihintainen vaikka onkin vähillä kilometreillä. Varusteita on aika niukasti M sport pakettien lisäksi.



                  SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
                  S2PE 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB
                  S4DX AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT
                  S4MR Interior trim strips, alum. hexagon
                  S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
                  S8SC Telematics access request,country-spec.
                  S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL
                  S205 Automatic transmission
                  S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
                  S230 Extra package, EU-speciifc
                  S249 Multifunction f steering wheel
                  S258 Tyres with runflat properties
                  S316 automatic trunk lid mechanism
                  P337 M Sports package
                  S417 Roller sun visor, rear door
                  S423 Floor mats, velours
                  S428 Warning triangle and first aid kit
                  S465 Through-loading system
                  S481 Sports seat
                  S502 Headlight cleaning system
                  S508 Park Distance Control (PDC)
                  S520 Fog lights
                  S522 Xenon Light
                  S534 Automatic air conditioning
                  S548 Kilometre speedo
                  S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.
                  S698 Area-Code 2 for DVD
                  S704 M Sports suspension
                  S710 M leather steering wheel
                  S715 M Aerodynamics package
                  S760 High gloss shadow line
                  S775 Headlining anthracite
                  L801 NATIONAL VERSION GERMANY
                  S851 Language version German
                  S879 Operating instructions German

                  Comment

                  • jaegarmaisteri
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 383
                    • Turku

                    #54
                    On tossa se 1000-2000 liikaa hintaa. M-sportti sen pitää korkeana (liikkeen mielestä), vaikka ei varusteita olekaan. Oman F30 sain 15tkm enemmän ajettua ja halvemmalla. Toki, siinä ei ollut M-sport aerodynamiikkaa, mutta varusteita sitäkin enemmän. Vaikka M-sport look on kuitenkin näyttävämpi, niin en sille laske sellaista arvoa, kun esim. hyville varusteille. Komea kuitenkin tuokin on.
                    F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                    --------------------------------------------
                    ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                    ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                    ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                    ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                    ex. vRS -11 - 270hp/428N
                    ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                    ex. VW Jetta :think
                    ex. Opel Ascona :think

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #55
                      Originally posted by 545Pilot View Post
                      Mistäs mieltä raati on hinnoittelusta. Mielestäni ylihintainen vaikka onkin vähillä kilometreillä. Varusteita on aika niukasti M sport pakettien lisäksi.



                      SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
                      S2PE 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB
                      S4DX AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT
                      S4MR Interior trim strips, alum. hexagon
                      S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
                      S8SC Telematics access request,country-spec.
                      S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL
                      S205 Automatic transmission
                      S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
                      S230 Extra package, EU-speciifc
                      S249 Multifunction f steering wheel
                      S258 Tyres with runflat properties
                      S316 automatic trunk lid mechanism
                      P337 M Sports package
                      S417 Roller sun visor, rear door
                      S423 Floor mats, velours
                      S428 Warning triangle and first aid kit
                      S465 Through-loading system
                      S481 Sports seat
                      S502 Headlight cleaning system
                      S508 Park Distance Control (PDC)
                      S520 Fog lights
                      S522 Xenon Light
                      S534 Automatic air conditioning
                      S548 Kilometre speedo
                      S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.
                      S698 Area-Code 2 for DVD
                      S704 M Sports suspension
                      S710 M leather steering wheel
                      S715 M Aerodynamics package
                      S760 High gloss shadow line
                      S775 Headlining anthracite
                      L801 NATIONAL VERSION GERMANY
                      S851 Language version German
                      S879 Operating instructions German
                      Suhteellisen vähän ajettu, M-paketti ja väri, jota ei saa edes ilman M-sporttia.
                      Sport-automaatti ja cruise saisi olla.
                      Pyynti ihan ok mielestäni, jos auto muuten siisti.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        #56
                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Suhteellisen vähän ajettu, M-paketti ja väri, jota ei saa edes ilman M-sporttia. Sport-automaatti ja cruise saisi olla.
                        Pyynti ihan ok mielestäni, jos auto muuten siisti.
                        Mulla on Sport-automaatti ja edellisessä ei ollut. En ole isommin mitään parannusta / huononnusta huomannut, eli miksi tuo Sport-automaatti on välttämätön?
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by salmol View Post
                          Mulla on Sport-automaatti ja edellisessä ei ollut. En ole isommin mitään parannusta / huononnusta huomannut, eli miksi tuo Sport-automaatti on välttämätön?
                          Siitä tiedä onko välttämätön. Ainakin omassa pidän rattiläpysköjä mukavana lisänä ja käytän niitä/manuaalipuolta lähes päivittäin. Lisäksi se ei-sport vaihdekeppi on ruma jostain 10v takaa.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • 545Pilot
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 46
                            • Espoo

                            #58
                            Rattivaihteet on varmaan vähän sama kuin cruise. Jos niihin tottuu niin ilman ei osaa olla, mutta toisaalta voihan tuolla normi vaihteistolla vaihtaa kepistä manuaalisesti. Ei ihan yhtä kivaa ku ratista tosin.

                            Nykyisellä tulee kyllä väliin vaihdeltua kepistä manuaalisesti. Se normi D tuntuu välillä liian kuminauhalta.

                            Tuossa autossa suurin mukavuus puute mielestäni on penkinlämmittimien puuttuminen. Kangaspenkki nyt ei ole ihan yhtä kylmä kuin nahka, mutta tuntuu kyllä mahdottomalta Suomen keleillä.

                            Comment

                            • 545Pilot
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 46
                              • Espoo

                              #59
                              Mites 320/325/328 2013 -> uudemmat. Noissa on myyntihinnat aikas paljon edullisemmat ja kyllä tuo 325/328 olis ihan riittävä, mutta nuo jakopääongelmat mietityttää. Ei oikein viitsis lälhtee siihen, että joka aamu pelottaa käynnistää, koska jakopää alkaa rallattaa..

                              Internettiä kun lukee niin saa käsityksen, että jokainen nelipyttyinen laukee viimeistään 100tkm jälkeen. Tosin muutama huono-onninen voi pilata koko auton maineen.
                              Onkohan noihin vieläkään mitään kestävämpää korjaussettiä?

                              Comment

                              • kt10734
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 371
                                • Uusimaa

                                #60
                                Kommentti F3x dieseleihin liittyen, on kuulemma todella paljon liioiteltuja jakopääongelmat näissä vehkeissä. Näin on sanottu monessa paikkaa ja tätä mieltä oli myös Laakkosen ja Autokeskuksen huoltomiehet. Autoja on todella paljon liikenteessä ja jos pari rempataan kahinan vuoksi, niin siitä nousee hirveä haloo, koska kyseessä ei ole mikään Datsun, vaan premium-luokan auto.


                                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎