Onkos tuossa 2012 --> 320i moottorissa mitään tiedossa olevia mahdollisia "tyyppivikoja"?
Kainpa niistä jakoketjuja (vai onko vika öljypumpun ketjussa) on venähtänyt. Yhtä vm2012 328i kävin katsomassa, johon oli jako- ja öljypumpun ketju ohjureineen vaihdettu. Rakennetta ilmeisesti parannettu 2015 tuotannosta eteenpäin.
Varusteista voi keskustella vaikka kuinka, mitä enemmän, sitä parempi luonnollisesti, mutta yleensä budjettiraja on kaikilla joten rukseja ei aivan vallattomasti voi vetää.
- Tärkeintä on se, että on Sport-penkit. Tällä on jo siinä määrin merkitystä, että jos jostain syystä F3x seisoo Nettiautossakin, niin lähes poikkeuksetta siinä on normipenkit. Ristiselätuki on hyvä ja suositeltava, mutta ei vaihtoehtona normipenkkiin.
- Kyllä, valopaketilla saa valoshown mutta ei omasta mielestä ole niin käyttökelpoinen, että sitä ottaisi muuten kuin varustelupaketin kylkiäisenä.
- M Sport -alusta ei lisää mukavuutta, itse preferoin kyllä sitä mutta kesärenkaat vaihtuivat 225/50-17 kokoon niiden 18-tuumaisten kärrynpyörien sijaan, joten ota tästä nyt selvää.. Riippuu hyvin paljon rengastuksesta, mutta omat kokemukset normialustasta eivät niin paljoa innostaneet, että olisi aikanaan katsellut autoa ilman ///M-alustaa, mikä supisti sitten vaihtovalikoimaa. M Sport alusta on kyllä mennyt eteenpäin E90 -> F30, tunnokkaampi ja mukavampi, mikä on jo saavutus itsessään.
- Jos ajo tapahtuu muualla kuin Lapissa, niin se n. +50kg painolisä ja -kulutuslisä ei ole lisähinnan arvoinen. Valitettavasti maahantuoja painottaa iX-mallistoa kovasti ja takavetoisia alkaa olemaan vähemmän. Esim. juuri nyt kaikista F30:stä 43% on 4-vetoja, yli 2-litraisista 46% Nettiauton mukaan. Takavedolla ja kitkarenkailla on pärjätty hyvin, maltti on valttia jne.
- Manuaali ei liiku. Ex. 320i -12 seisoi n. 5kk myynnissä, ennen kuin poistui ja oli varmasti hyväkuntoinen Sport Line. Automaatti vähentää JA-riskiä kovasti, tietyssä mielessä pitää olla jo erikoisuuden tavoittelija, jos haluaa F3X:n manuaalilla. Itse ostin koska se oli silloin ainoa M Sport -alustainen F30 aikanaan, johon oli varaa (ei ollut, mutta tuli kuitenkin..). Olisin toki halunnut 8-vaihteisen automaatin, mutta olivat kalliimpia.
Nyt kaikista F3x:stä on n. 10% manuaaleina Nettiautossa. 6-vaihteisen välitykset eivät tietenkään yllä yhtä pitkälle kuin kahdeksalla vaihteella, joten moottoritienopeuksissa viimeksi alle 2000 kierroksen ajettiin, kun alla oli 740 ja 4-litrainen V8. Siksi kulutuslukematkin ovat kohtuullisia 1.6-tonniselle bensakoneelle. Sport-automaattivaihteisto on omasta mielestä kallis lisävaruste niistä vaihtoläpistä ja siitä ilosta, että vaihteisto vaihtaa korkeammilla kierroksilla (kokeiltu F10, F30). Koeajollakaan ei tullut läppiä käytettyä kuin kerta pari, sitten oltiin vakituisesti D:llä. Yleisesti, tarve vaihtaa itse on todella vähäistä, enemmän tulee käytettyä ajo-ohjelman vaihtoa Comfort/Sport, jos on edessä lyhyt ohituskaista tms.
Mun on parissa kohtaa oltava eri mieltä.
xDrivea tarvitsee varsinkin Lapin ulkopuolella kun on märkää, sitten jäätyy, taas sulaa ja sitä rataa vuorotellen. Ja sitten kun on tehoa (esim. 28i verran) on nelivedosta jo hyötyä sateellakin ihan kesäolosuhteissakin, ei sitä jatkuvaa luistonestovalon vilkuttelua jaksa joka kaasun hipaisulla.
sport-automatti ja rattiläpyskät ovat tosi hyvät olla. Pysyy sportilla se vaihde päällä, jonka haluaa, ei reagoi kickdowniin tms. - erittäin hyvä ominaisuus.
Sport penkit must juttu, samaa mieltä.
Manuaalit ei liiku, samaa mieltä.
Mun on parissa kohtaa oltava eri mieltä.
xDrivea tarvitsee varsinkin Lapin ulkopuolella kun on märkää, sitten jäätyy, taas sulaa ja sitä rataa vuorotellen. Ja sitten kun on tehoa (esim. 28i verran) on nelivedosta jo hyötyä sateellakin ihan kesäolosuhteissakin, ei sitä jatkuvaa luistonestovalon vilkuttelua jaksa joka kaasun hipaisulla.
sport-automatti ja rattiläpyskät ovat tosi hyvät olla. Pysyy sportilla se vaihde päällä, jonka haluaa, ei reagoi kickdowniin tms. - erittäin hyvä ominaisuus.
Sport penkit must juttu, samaa mieltä.
Manuaalit ei liiku, samaa mieltä.
Pikku korjaus, sport-manuaalimoodissa vaihteisto tekee kick-down:in, mutta sport+-manuaalimoodissa ei tee. Ainakin 420xda 2014 tekee näin.
Luistonesto vilkuttelee ihan ilman tehoakin, esim. minulla vilkutti edellinen pirssi luistonestoa kiidytyksessä 120 kmh nopeudesta (320dA) ja kyse tosiaan ei ole tehosta, vaan paskasta luistonestosta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Luistonesto vilkuttelee ihan ilman tehoakin, esim. minulla vilkutti edellinen pirssi luistonestoa kiidytyksessä 120 kmh nopeudesta (320dA) ja kyse tosiaan ei ole tehosta, vaan paskasta luistonestosta.
Kyllä siinä enemmän on kyse huonosta vetopidosta eikä luistonestosta.
Vuoden nyt ajellut omalla f31:llä, ja neliveto ainakin noilla oman auton tehoilla ihan ehdoton, saa oikeasti ne voimavarat käyttöönkin. Ei tulisi mieleenkään ostaa kyseistä autoa ilman nelivetoa muutenkaan, vaikkei edes ohjelmointia olisi tehty.
M-alusta hyvä, samoin sporttivaihteisto, ja penkit.
Äänieristys ei ole niin hyvä, kuin 500-sarjassa, mutta se nyt ei tule varmaan kenellekään yllätyksenä.
Osaako joku muuten sanoa, että paljonko on vakio-ahdot 330 D:ssä?
- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Mistäs mieltä raati on hinnoittelusta. Mielestäni ylihintainen vaikka onkin vähillä kilometreillä. Varusteita on aika niukasti M sport pakettien lisäksi.
SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2PE 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB
S4DX AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT
S4MR Interior trim strips, alum. hexagon
S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL
S205 Automatic transmission
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230 Extra package, EU-speciifc
S249 Multifunction f steering wheel
S258 Tyres with runflat properties
S316 automatic trunk lid mechanism
P337 M Sports package
S417 Roller sun visor, rear door
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.
S698 Area-Code 2 for DVD
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S879 Operating instructions German
On tossa se 1000-2000 liikaa hintaa. M-sportti sen pitää korkeana (liikkeen mielestä), vaikka ei varusteita olekaan. Oman F30 sain 15tkm enemmän ajettua ja halvemmalla. Toki, siinä ei ollut M-sport aerodynamiikkaa, mutta varusteita sitäkin enemmän. Vaikka M-sport look on kuitenkin näyttävämpi, niin en sille laske sellaista arvoa, kun esim. hyville varusteille. Komea kuitenkin tuokin on.
Mistäs mieltä raati on hinnoittelusta. Mielestäni ylihintainen vaikka onkin vähillä kilometreillä. Varusteita on aika niukasti M sport pakettien lisäksi.
SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2PE 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB
S4DX AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT
S4MR Interior trim strips, alum. hexagon
S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL
S205 Automatic transmission
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230 Extra package, EU-speciifc
S249 Multifunction f steering wheel
S258 Tyres with runflat properties
S316 automatic trunk lid mechanism
P337 M Sports package
S417 Roller sun visor, rear door
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.
S698 Area-Code 2 for DVD
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S879 Operating instructions German
Suhteellisen vähän ajettu, M-paketti ja väri, jota ei saa edes ilman M-sporttia.
Sport-automaatti ja cruise saisi olla.
Pyynti ihan ok mielestäni, jos auto muuten siisti.
Suhteellisen vähän ajettu, M-paketti ja väri, jota ei saa edes ilman M-sporttia. Sport-automaatti ja cruise saisi olla.
Pyynti ihan ok mielestäni, jos auto muuten siisti.
Mulla on Sport-automaatti ja edellisessä ei ollut. En ole isommin mitään parannusta / huononnusta huomannut, eli miksi tuo Sport-automaatti on välttämätön?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mulla on Sport-automaatti ja edellisessä ei ollut. En ole isommin mitään parannusta / huononnusta huomannut, eli miksi tuo Sport-automaatti on välttämätön?
Siitä tiedä onko välttämätön. Ainakin omassa pidän rattiläpysköjä mukavana lisänä ja käytän niitä/manuaalipuolta lähes päivittäin. Lisäksi se ei-sport vaihdekeppi on ruma jostain 10v takaa.
Rattivaihteet on varmaan vähän sama kuin cruise. Jos niihin tottuu niin ilman ei osaa olla, mutta toisaalta voihan tuolla normi vaihteistolla vaihtaa kepistä manuaalisesti. Ei ihan yhtä kivaa ku ratista tosin.
Nykyisellä tulee kyllä väliin vaihdeltua kepistä manuaalisesti. Se normi D tuntuu välillä liian kuminauhalta.
Tuossa autossa suurin mukavuus puute mielestäni on penkinlämmittimien puuttuminen. Kangaspenkki nyt ei ole ihan yhtä kylmä kuin nahka, mutta tuntuu kyllä mahdottomalta Suomen keleillä.
Mites 320/325/328 2013 -> uudemmat. Noissa on myyntihinnat aikas paljon edullisemmat ja kyllä tuo 325/328 olis ihan riittävä, mutta nuo jakopääongelmat mietityttää. Ei oikein viitsis lälhtee siihen, että joka aamu pelottaa käynnistää, koska jakopää alkaa rallattaa..
Internettiä kun lukee niin saa käsityksen, että jokainen nelipyttyinen laukee viimeistään 100tkm jälkeen. Tosin muutama huono-onninen voi pilata koko auton maineen.
Onkohan noihin vieläkään mitään kestävämpää korjaussettiä?
Kommentti F3x dieseleihin liittyen, on kuulemma todella paljon liioiteltuja jakopääongelmat näissä vehkeissä. Näin on sanottu monessa paikkaa ja tätä mieltä oli myös Laakkosen ja Autokeskuksen huoltomiehet. Autoja on todella paljon liikenteessä ja jos pari rempataan kahinan vuoksi, niin siitä nousee hirveä haloo, koska kyseessä ei ole mikään Datsun, vaan premium-luokan auto.
Comment