Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lassiv
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 311
    • Lahti

    #16
    Täällä onkin tullut mukavasti juttua. Oli hieman hässäkkää tuossa niin kerennyt tänne tulla tarkistamaan.

    Tosiaan tuo 330D e90 lci kulkee omaan makuun mukavasti yhtään tuo hitaampi/vaivattomampi ei tartte olla kulultaan, muuten ei kyllä iske ollenkaan Tottakai perille pääsee paikasta a paikkaan b vaikka 100hp, mutta varmaankin tulis myös ajettua jotain toista merkkiäkin jos se olisi auton ainoa kriteeri

    Nuo 320iA lukemat toki on kyllä yllättävän kovia, toki siellä varmasti häviää tuon 1100rpm --> eteenpäin lähtevän voiman ilman vaihteen vaihtoja Turbo bensaa tuli ajettua vuosia, joka kyllä iästään johtuen käytännössä toimi siellä 3000rpm --> Sitä alempana käytännössä perus vapari moottori

    Hyvä kirjoitus kyllä Petteriltä. Tilavaatimukset itsellä sellaiset ettei F10 oikein innosta lähteä ja jotenkin tuo E90/F30 kokoluokka tuntuu enempi omalta. Onkos F30 ollut 2012-2016 320iA eri moottori tyypeillä vai onko ollut sama revisio moottorista aina pellin alla?

    Onkos neloskone bensoissa jotain robleemia mihin pitäisi henkisesti varautua Kutoskoneet on melkosen huolettomia ollut, nelos koneissa on ainakin diiseleissä kaikkien tietämät ketju hommat ja jotain ohi puheita olen kuullut että nelos bensoissakin olisi jotain robleemia?

    335i kanssa täysin samaa mieltä, E90 pitäisi tyytyä jos 335i haluaisi mutta ei oikein saman ikäiseen/vanhempaan mielisi vaihtaa.

    edit: Löytyykös näistä miten varusteita ja mitkä on "must have" juttuja mitä mielestänne pitäisi katsella.

    Omat mielessä olevat:
    - keyless go (onko jo kaikissa f:ssä?)
    - paremmat penkit lieneekö sportit edelleen vai onko jotain muita vaihtoehtoja näissä F:ssä?
    - Musiikki puoli saisi olla edes E-sarjan HIFI paketin tasolla. Löytyykö näistä edelleen samat basic, hifi, logig7 tasot?
    - Sähkökoukku ei haitaksi, mutta ei pakollista.
    - Melko pakollista olla kääntyvät takapenkit. Tämä vieläkin lisävarusteena niinkun e-sarjassa vai löytyykö jo vakiona? (sedan siis silmäyksen alla).
    - vakkari toki, mutta toivottavasti jo vakiovaruste.
    - Kaikki muu plussaa (nykyisessä näiden lisäksi bi-xenon, sadetutka, automaattiset himmentyvät peilit), niitä ilman ei mielellään enää menisi
    Last edited by lassiv; 07-01-2018, 22:54.

    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

    Comment

    • salmol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 244
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by lassiv View Post
      Omat mielessä olevat:
      - keyless go (onko jo kaikissa f:ssä?)
      - paremmat penkit lieneekö sportit edelleen vai onko jotain muita vaihtoehtoja näissä F:ssä?
      - Musiikki puoli saisi olla edes E-sarjan HIFI paketin tasolla. Löytyykö näistä edelleen samat basic, hifi, logig7 tasot?
      - Sähkökoukku ei haitaksi, mutta ei pakollista.
      - Melko pakollista olla kääntyvät takapenkit. Tämä vieläkin lisävarusteena niinkun e-sarjassa vai löytyykö jo vakiona? (sedan siis silmäyksen alla).
      - vakkari toki, mutta toivottavasti jo vakiovaruste.
      - Kaikki muu plussaa (nykyisessä näiden lisäksi bi-xenon, sadetutka, automaattiset himmentyvät peilit), niitä ilman ei mielellään enää menisi
      Ota vielä:
      + adaptiiviset xenon-valot
      + tutkat eteen ja taakse (+ ehkä kamera)
      + ristiselän tuki
      + valopaketti
      + sport / m-sport alusta (ja ehdottomasti sport-penkit)
      + neliveto
      + automaatti
      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

      Comment

      • lassiv
        BTCF Member
        • Nov 2015
        • 311
        • Lahti

        #18
        Originally posted by salmol View Post
        Ota vielä:
        + adaptiiviset xenon-valot
        + tutkat eteen ja taakse (+ ehkä kamera)
        + ristiselän tuki
        + valopaketti
        + sport / m-sport alusta (ja ehdottomasti sport-penkit)
        + neliveto
        + automaatti
        Kiitoksia vinkeistä.

        Tutkat eteen ja taakse aattelin että kuuluu jo melkein vakiovarustukseen, mutta hyvä tietää että niitäkin pitää tarkkailla, samoin kameraa. Takatutkat nykyisessäkin eli ne kyllä vähintään ihan mukavat.
        - ristiselän tuki ja sport penkit ehdottomat itselläkin.
        - Valopaketti ilmeisesti liittyy kaikkiin ovenkahvan yms valoihin?
        - Onkos tuo sport/msport alusta pakollinen, tuo e90 lci 330d ainakin vakioalustalla tuntuu istuvan kyllä mutka pätkällekkin ihan mukavasti.
        - Neliveto ei itsellä niin pakollinen varuste. Nää etelän talvet, kun on mitä on. 6talvea tullut kuitenkin ajettua nelikollakin.
        - automaatti unohtui tosiaan mainita se on ehdoton.

        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          #19
          Originally posted by lassiv View Post
          Kiitoksia vinkeistä.

          Tutkat eteen ja taakse aattelin että kuuluu jo melkein vakiovarustukseen, mutta hyvä tietää että niitäkin pitää tarkkailla, samoin kameraa. Takatutkat nykyisessäkin eli ne kyllä vähintään ihan mukavat.
          - ristiselän tuki ja sport penkit ehdottomat itselläkin.
          - Valopaketti ilmeisesti liittyy kaikkiin ovenkahvan yms valoihin?
          - Onkos tuo sport/msport alusta pakollinen, tuo e90 lci 330d ainakin vakioalustalla tuntuu istuvan kyllä mutka pätkällekkin ihan mukavasti.
          - Neliveto ei itsellä niin pakollinen varuste. Nää etelän talvet, kun on mitä on. 6talvea tullut kuitenkin ajettua nelikollakin.
          - automaatti unohtui tosiaan mainita se on ehdoton.

          Kaikissa noissa nelivedoissa on muuten sitten valmiiksi adapitiivinen tai sport alusta.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • jaegarmaisteri
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 383
            • Turku

            #20
            Originally posted by lassiv View Post
            Kiitoksia vinkeistä.

            Tutkat eteen ja taakse aattelin että kuuluu jo melkein vakiovarustukseen, mutta hyvä tietää että niitäkin pitää tarkkailla, samoin kameraa. Takatutkat nykyisessäkin eli ne kyllä vähintään ihan mukavat.
            - ristiselän tuki ja sport penkit ehdottomat itselläkin.
            - Valopaketti ilmeisesti liittyy kaikkiin ovenkahvan yms valoihin?
            - Onkos tuo sport/msport alusta pakollinen, tuo e90 lci 330d ainakin vakioalustalla tuntuu istuvan kyllä mutka pätkällekkin ihan mukavasti.
            - Neliveto ei itsellä niin pakollinen varuste. Nää etelän talvet, kun on mitä on. 6talvea tullut kuitenkin ajettua nelikollakin.
            - automaatti unohtui tosiaan mainita se on ehdoton.
            Comfort Accessissä on nuo valot ovissa ja pääsy autoon ilman että avaimesta availee ovia.

            Harman Kardon tai vastaava ehdottomasti. Omassa HK ja äänenlaadussa on eroa.

            Melkein se navikin kannattaa ottaa, jotta saa leveän näytön. Se kapea on mielestäni ruma.

            Ämsport alusta madaltaa hiukan ja auto on tasapainoisemman näköinen. Toki jos sen vaihtaa, niin eipä silloin mitään järkeä siinä ole.

            Se sporttivaihteinen kannattaa myös ottaa.

            Ehdottomasti adaptiiviset xenonit.
            F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
            --------------------------------------------
            ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
            ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
            ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
            ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
            ex. vRS -11 - 270hp/428N
            ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
            ex. VW Jetta :think
            ex. Opel Ascona :think

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #21
              Originally posted by jaegarmaisteri View Post
              Comfort Accessissä on nuo valot ovissa ja pääsy autoon ilman että avaimesta availee ovia.

              Harman Kardon tai vastaava ehdottomasti. Omassa HK ja äänenlaadussa on eroa.

              Melkein se navikin kannattaa ottaa, jotta saa leveän näytön. Se kapea on mielestäni ruma.

              Ämsport alusta madaltaa hiukan ja auto on tasapainoisemman näköinen. Toki jos sen vaihtaa, niin eipä silloin mitään järkeä siinä ole.

              Se sporttivaihteinen kannattaa myös ottaa.

              Ehdottomasti adaptiiviset xenonit.
              M-sport paketti must juttu.

              Hifi- kajarit ainakin F20:ssa ihan OK tasoa, ei mitkään huiput.

              Vain pro-navissa (609) on leveä näyttö, business- navissa (606) on kapea näyttö, eli navi ei ole yhtäkuin leveä näyttö välttämättä.

              2TB Sport vaihteet niin saa sport+ ja läpyskät ja erilaisen kepin.

              Adaptiiviset xenonit. Aika turhat mielestäni.

              VSS - variable sport steering, mielestäni hyvä.

              M-sport jarrut. Jollei muuta niin hyvännäköiset ja kait tehokkaammatkin.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1113
                • suomi

                #22
                Jotenkin tuntuu että aika harvassa f30 on keyless go:think

                Ainaskaan näissä pikku moottorisissa,uutenhan tuo ei ole ollut kauhean tyyris lisävaruste.

                Saksanmaalta uitetuissa msporteissa löytyy lähes poikkeuksetta
                -Xenonit
                -Vakkari
                -navi

                Sitten taas hifit puuttuu monesta,onko ollut ajatus että esim proffa navi sisältää paremnat kaiuttimet..

                Onneksi näihin sentään saa suhteellisen helposti jälkiasenneltua itselle tarvittavia lisävarusteita.
                Last edited by arben; 08-01-2018, 14:25.

                Comment

                • Puistis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 849
                  • 09

                  #23
                  Itse kun F31:stä olin ostamassa kriteereinä oli:

                  - Automaatti
                  - Xenonit
                  - Proffa navi + sen verran uudempi että on NBT
                  - Vakkari
                  - Harman kardon hifit
                  - Tutkat

                  Budjetti ei venynyt M-sporttiin ja sellaisen kyllä ottaisin jos saisin. M-sport alusta ja sporttipenkit on niin paljon paremmat ainakin F20:ssä kuin vakioalusta ja lättäpenkit nahoilla F31:ssä.

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2079
                    • Naantali

                    #24
                    Originally posted by lassiv View Post
                    Täällä onkin tullut mukavasti juttua. Oli hieman hässäkkää tuossa niin kerennyt tänne tulla tarkistamaan.

                    Tosiaan tuo 330D e90 lci kulkee omaan makuun mukavasti yhtään tuo hitaampi/vaivattomampi ei tartte olla kulultaan, muuten ei kyllä iske ollenkaan Tottakai perille pääsee paikasta a paikkaan b vaikka 100hp, mutta varmaankin tulis myös ajettua jotain toista merkkiäkin jos se olisi auton ainoa kriteeri

                    Nuo 320iA lukemat toki on kyllä yllättävän kovia, toki siellä varmasti häviää tuon 1100rpm --> eteenpäin lähtevän voiman ilman vaihteen vaihtoja Turbo bensaa tuli ajettua vuosia, joka kyllä iästään johtuen käytännössä toimi siellä 3000rpm --> Sitä alempana käytännössä perus vapari moottori

                    Hyvä kirjoitus kyllä Petteriltä. Tilavaatimukset itsellä sellaiset ettei F10 oikein innosta lähteä ja jotenkin tuo E90/F30 kokoluokka tuntuu enempi omalta. Onkos F30 ollut 2012-2016 320iA eri moottori tyypeillä vai onko ollut sama revisio moottorista aina pellin alla?

                    Onkos neloskone bensoissa jotain robleemia mihin pitäisi henkisesti varautua Kutoskoneet on melkosen huolettomia ollut, nelos koneissa on ainakin diiseleissä kaikkien tietämät ketju hommat ja jotain ohi puheita olen kuullut että nelos bensoissakin olisi jotain robleemia?

                    335i kanssa täysin samaa mieltä, E90 pitäisi tyytyä jos 335i haluaisi mutta ei oikein saman ikäiseen/vanhempaan mielisi vaihtaa.

                    edit: Löytyykös näistä miten varusteita ja mitkä on "must have" juttuja mitä mielestänne pitäisi katsella.

                    Omat mielessä olevat:
                    - keyless go (onko jo kaikissa f:ssä?)
                    - paremmat penkit lieneekö sportit edelleen vai onko jotain muita vaihtoehtoja näissä F:ssä?
                    - Musiikki puoli saisi olla edes E-sarjan HIFI paketin tasolla. Löytyykö näistä edelleen samat basic, hifi, logig7 tasot?
                    - Sähkökoukku ei haitaksi, mutta ei pakollista.
                    - Melko pakollista olla kääntyvät takapenkit. Tämä vieläkin lisävarusteena niinkun e-sarjassa vai löytyykö jo vakiona? (sedan siis silmäyksen alla).
                    - vakkari toki, mutta toivottavasti jo vakiovaruste.
                    - Kaikki muu plussaa (nykyisessä näiden lisäksi bi-xenon, sadetutka, automaattiset himmentyvät peilit), niitä ilman ei mielellään enää menisi

                    Osta vaan n57 koneella jos siihen olet tottunut. Meillä nyt f36 430 xdrive josta softattu 330hv/ 750nm ja pistää kyllä suun messingille kun hiukan polkaisee. Meillä oli ennen tätä 4 vuotta f30 320d ja on huima ero noilla koneilla ja fiiliksellä. Mulla myös kokemusta noista bensa kutosista lähinnä n54 ja on nekin hienoja moottoreita, mutta kyllä bensamieskin rupeaa vaan pikkuhiljaa taipumaan noihin kutos Dieseleihin. Noista bensa nelosista ei sitten olekaan kokemusta.
                    Sporttipenkit ehdottomat ja hifi paketti tai Harman Kardon, meillä ollut noissa kummassakin Harman Kardonit ja soi ne kyllä hienosti.
                    Comfort acces on kanssa hieno varuste, mutta aika harvinainen kyllä, tuokin varuste oli meillä siinä f30 ja tämä f36 kun hommattiin oli se pakollinen varuste.
                    Adaptiiviset valotkin on kyllä hyvä varuste varsinkin jos joutuu ajamaan pitempää matkaa pimeällä.
                    Hud on myös kiva varuste, toki aika harvinainen.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #25
                      Itse siirryin tällaiseen nykyajan bensaneloseen myös kutoskoneisista bemareista ja vaikka odotukset eivät olleet korkealla, täytyy myöntää että olen ollut tyytyväinen. Tuo kahdeksanvaihteinen tomaatti toimii kuin ajatus ja vääntöä löytyy ihan mukavasti alhaalta asti.

                      Tuohon aikaisempaan keskusteluun N20 koneiden 320i ja 328i eroista tein vähän tutkimustyötä, eikä niissä nyt näytä olevan kyllä mitään muuta eroa kuin männät. Jotenkin toisaalta ärsyttää että tähän on lähdetty, vaikka ymmärtäähän sen että voittoa siinä tavoitellaan kun ei tarvitse tehdä kuin "yhtä" konetta kahteen eri malliin. Sama kuin perämoottoreissa, esim. Mercuryn 40 / 50 ja 60 hp koneet on kaikki samoja, pienemmissä vain yksi osa lisää, kuristin.
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Tuohon aikaisempaan keskusteluun N20 koneiden 320i ja 328i eroista tein vähän tutkimustyötä, eikä niissä nyt näytä olevan kyllä mitään muuta eroa kuin männät.
                        Osa lähteistä sanoo, että siinä on eri turbo ja nokka, mutta eipä ollut aikaa vertailla nyt RealOEM:in kautta.
                        Last edited by salmol; 08-01-2018, 17:54.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2079
                          • Naantali

                          #27
                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Itse siirryin tällaiseen nykyajan bensaneloseen myös kutoskoneisista bemareista ja vaikka odotukset eivät olleet korkealla, täytyy myöntää että olen ollut tyytyväinen. Tuo kahdeksanvaihteinen tomaatti toimii kuin ajatus ja vääntöä löytyy ihan mukavasti alhaalta asti.

                          Tuohon aikaisempaan keskusteluun N20 koneiden 320i ja 328i eroista tein vähän tutkimustyötä, eikä niissä nyt näytä olevan kyllä mitään muuta eroa kuin männät. Jotenkin toisaalta ärsyttää että tähän on lähdetty, vaikka ymmärtäähän sen että voittoa siinä tavoitellaan kun ei tarvitse tehdä kuin "yhtä" konetta kahteen eri malliin. Sama kuin perämoottoreissa, esim. Mercuryn 40 / 50 ja 60 hp koneet on kaikki samoja, pienemmissä vain yksi osa lisää, kuristin.
                          Kyllähän n20 bensa nelonen vääntää ihan eri tavalla kuin noi turbottomat bensa kutoset, niissähän ei paljon tapahdu mitään ennen 4000 rpm. Ja jos vertaa e93 325i joka painaa suunnilleen saman verran kuin f36 xdrive tuntuu varmasti n20 saman tehoiselta jos ei tehokkaamaltakin paremman alavääntösä kanssa.

                          Mut jos verrataan n57 330d vaikka vakio tehoilla 258 hv ja 320i 184 hv on eroa kyllä kuin yöllä ja päivällä eikä niitä voi mitenkään verrata keskenään ja kaverilla ollut ennen e90 330d tulee varmasti pettymään 320i. Tietysti kaikkeen tottuu ajan kanssa.
                          Last edited by miyli; 08-01-2018, 18:35.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by miyli View Post
                            Kyllähän n20 bensa nelonen vääntää ihan eri tavalla kuin noi turbottomat bensa kutoset, niissähän ei paljon tapahdu mitään ennen 4000 rpm. Ja jos vertaa e93 325i joka painaa suunnilleen saman verran kuin f36 xdrive tuntuu varmasti n20 saman tehoiselta jos ei tehokkaamaltakin paremman alavääntösä kanssa.

                            Mut jos verrataan n57 330d vaikka vakio tehoilla 258 hv ja 320i 184 hv on eroa kyllä kuin yöllä ja päivällä eikä niitä voi mitenkään verrata keskenään ja kaverilla ollut ennen e90 330d tulee varmasti pettymään 320i. Tietysti kaikkeen tottuu ajan kanssa.
                            On varmasti eroa, samoin 20i ja 28i kuten aiemmin tuli mainittua.
                            30d täytyykin verrata 28i koneeseen.
                            Toisaalta X4 30d jota ajoin, väänsi kyllä hienosti ja sopi X4:ään hyvin, mutta silti jotenkin tasapaksu menijä, joka toimii 2000-4000 välillä - mikä ominaista d:lle.
                            M50d sitten taas käyttöalue paljon pidemmälle
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2079
                              • Naantali

                              #29
                              Originally posted by BFI18 View Post
                              On varmasti eroa, samoin 20i ja 28i kuten aiemmin tuli mainittua.
                              30d täytyykin verrata 28i koneeseen.
                              Toisaalta X4 30d jota ajoin, väänsi kyllä hienosti ja sopi X4:ään hyvin, mutta silti jotenkin tasapaksu menijä, joka toimii 2000-4000 välillä - mikä ominaista d:lle.
                              M50d sitten taas käyttöalue paljon pidemmälle
                              Juu 28i on parempi vertailukohde 30d kanssa, mutta siltikin 30d on huomattavasti ripeämpi esim. 0,7s nopeampi 0-100. Ja molemmat xdrivenä.
                              X4 30d on aika painava auto 1900kg joten se tuntuu varmaan kulussakin jo.
                              Käyttöalue on pieni dieselissä ja bensa on siinä suhteessa kyllä mukavampi,
                              Itse vaan aika tykäistynyt tohon meidän 430 xd varsinkin softattuna
                              Että itsekin alkanut miettiä zetan tilalle jotakin 335d tai 435d vaikka ei meillä 2 ihmisen taloudessa järkeä 2 isoa autoa pitää ole.
                              Tule joskus kokeilemaan tota meidän 430d xd yllätyt se menee varttimailin kummikin 12,9s
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by miyli View Post
                                Juu 28i on parempi vertailukohde 30d kanssa, mutta siltikin 30d on huomattavasti ripeämpi esim. 0,7s nopeampi 0-100. Ja molemmat xdrivenä.
                                X4 30d on aika painava auto 1900kg joten se tuntuu varmaan kulussakin jo.
                                Käyttöalue on pieni dieselissä ja bensa on siinä suhteessa kyllä mukavampi,
                                Itse vaan aika tykäistynyt tohon meidän 430 xd varsinkin softattuna
                                Että itsekin alkanut miettiä zetan tilalle jotakin 335d tai 435d vaikka ei meillä 2 ihmisen taloudessa järkeä 2 isoa autoa pitää ole.
                                Tule joskus kokeilemaan tota meidän 430d xd yllätyt se menee varttimailin kummikin 12,9s
                                Varmasti softattuna kepeemmässä kopassa makeampi tuo 30d, x4:lle oli muistaakseni 5,8s ilmotettu.
                                Onko siinä niin iso ero (430xda 5,3s?), 428xia oli 6s tasan sataseen muistaakseni?
                                Täytyis varmaan kokeilla.
                                Et sää ny N54:sta luovu..
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎