F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peLoGo?
    replied
    Millehän puhelimelle toi langaton laturi on suunniteltu?
    Koitin OnePlus 9'siä taiteilla siihen ja ei toivoakaan, vaikka eihän tämä nyt mitenkään poikkeuksellisen suuri luuri ole.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied


    Jos auton keula kolisee sillain vähän kovempaan ääneen, kun ajetaan hitaasti töyssyyn/kuoppaan, vika ei välttämättä ole väljässä hammastangossa tai nivelissä.

    Osa 22 kuvassa oli omassa autossa sillain jumissa, että siellä oli kivi etupalkin ja tuon värähtely vaimentimen välissä. Otin dampperin kouraan ja havaitsin että siellähän oli ihan metalli-metallia vasten osunut pidemmän aikaa - oli jo ruostetta runko-osassa. Kivi pois ja eipä enää pidä mitään kolahduksen ääntä.

    330e mallissa näitä osia 22 oli 2kpl, molemmilla puolilla omansa.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by Tomppakisu View Post
    Bi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?
    Umpiot oli aikalailla sen 500€/kpl ja moduulit reilut 100€/kpl. Eli yhteensä siis noin 1200€. Koodauksen tein itse, niin siitä ei tullut lisäkuluja ja suuntaus meni osana huoltoa nimellisellä korvauksella.

    Leave a comment:


  • Tomppakisu
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Itse retrofittasin 2014 f30 perus xenoneiden tilalle adaptiiviset xenonit. Syykin oli sama, täyspitkiä harvoin pystyy käyttämään Etelä Suomessa.

    Homma on helpohko, jos sinulla on jo xenonit ja pitkien vaihtoautomatiikka eli siis kamera. Itselläni oli, joten piti vaan vaihtaa umpiot ja niiden ohjausmoduulit.

    Umpiot tilasin Saksasta ilman Bemarin logoa, mutta muuten ne ovat täysin samannäköiset ja mitä luultavimmin samasta tehtaasta. Merkinnät on muuten samat, mutta Bemarin osanumero puuttuu. Moduulit tilasin Ebaystä ja vaihto-ohjeet löytyi netistä. Vaihtoon meni viitisen tuntia, kun olin tosi varovainen ja luin ohjeita tarkasti. Varmasti menisi paljon nopeamminkin, jos on jo kokemusta puskurin irrottamisesta jne.

    Mekaanisten töiden jälkeen pitää tietysti vielä koodata auto. Myös valojen suuntaus on suositeltavaa, koska muuten on vaarana muiden sokaisu, kun varjostus ei osu kohdalleen.
    Bi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by Tomppakisu View Post
    Rupeaa vituttamaan motarilla ajo aamulla kun on pimeää kun mörön perseessä mutta ei voi käyttää pitkiä muiden autojen vuoksi. Saakohan 2015 f34 retrofitattua adaptiivisia xenoneja tai muita lamppuja?
    Itse retrofittasin 2014 f30 perus xenoneiden tilalle adaptiiviset xenonit. Syykin oli sama, täyspitkiä harvoin pystyy käyttämään Etelä Suomessa.

    Homma on helpohko, jos sinulla on jo xenonit ja pitkien vaihtoautomatiikka eli siis kamera. Itselläni oli, joten piti vaan vaihtaa umpiot ja niiden ohjausmoduulit.

    Umpiot tilasin Saksasta ilman Bemarin logoa, mutta muuten ne ovat täysin samannäköiset ja mitä luultavimmin samasta tehtaasta. Merkinnät on muuten samat, mutta Bemarin osanumero puuttuu. Moduulit tilasin Ebaystä ja vaihto-ohjeet löytyi netistä. Vaihtoon meni viitisen tuntia, kun olin tosi varovainen ja luin ohjeita tarkasti. Varmasti menisi paljon nopeamminkin, jos on jo kokemusta puskurin irrottamisesta jne.

    Mekaanisten töiden jälkeen pitää tietysti vielä koodata auto. Myös valojen suuntaus on suositeltavaa, koska muuten on vaarana muiden sokaisu, kun varjostus ei osu kohdalleen.

    Leave a comment:


  • Tomppakisu
    replied
    Rupeaa vituttamaan motarilla ajo aamulla kun on pimeää kun mörön perseessä mutta ei voi käyttää pitkiä muiden autojen vuoksi. Saakohan 2015 f34 retrofitattua adaptiivisia xenoneja tai muita lamppuja?

    Leave a comment:


  • krisseh
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Bilstein B4 EDC on teknisesti sama iskari, maksaa noin 450e/kpl etelä helsingissä tai sitten täältä: https://nagengast.pl/en/regeneration...ock-absorbers/
    Jeps, selvä! Pitää varmaan tuommoset bilsteinit tilata.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Katoin taka iskarin hinnan sori.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Orkkis Leebmanilta 325€
    Tuo on jo halpa hinta, tässä on mukana joku jäsenvelialennus? Verkkokauppa antaa hinnaksi 480euroa mikä on jo halpa hinta myös.
    Last edited by jani; 17-09-2022, 08:32.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Orkkis Leebmanilta 325€

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by krisseh View Post
    Mistä porukka tilannu f31 takaveto m-sporttiin edc iskareita eteen? taitaa olla aika kallis paukku
    Bilstein B4 EDC on teknisesti sama iskari, maksaa noin 450e/kpl etelä helsingissä tai sitten täältä: https://nagengast.pl/en/regeneration...ock-absorbers/
    Last edited by jani; 16-09-2022, 22:07.

    Leave a comment:


  • krisseh
    replied
    Mistä porukka tilannu f31 takaveto m-sporttiin edc iskareita eteen? taitaa olla aika kallis paukku

    Leave a comment:


  • Supnalup
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Itte en ole jousta painanut lukkoon,myöskin vanteen olen ottanut aina pois. Joskus tehnyt ”virallisen” ohjeen mukaan mut lopputulos sama.

    Rengas lukkoon,sit 4-5 napsua takas. Sitten pitäisi 3 naksulla renkaat ollä lähes lukossa,4 viimeistään.

    Joo enmä saanut sitä jousta lukkoon niin se jäi laittamatta. Mulla oli myös tavotteena että sais sen käsijarrun 3-4 naksuun että järkevällä voimalla ei liikkuis enempää mutta en saanut sitä tiukemmalle kuin 5 naksua. Yhtään jos koitti kiristää enemmän niin tuntu että hankaa jo kiinni kun jarrulevyä pyöritti käsin. Tuntu oudolta muutenkin kun mulla niitä pysty kiristää tosi vähän ja heti tuntu että meni lukkoon. Jossain videoissa jengi pyörittelee niitä ihan huolella mutta mulla pysty ihan 2-3 naksua kiristää sitä ratasta. Katsastuksessa antoivat huomautuksen että pitää tuota kässäriä kiristää että liikkuu nyt 3/4 osaa max alueesta. Kyllä se vähän nyt kiristy kuitenkin..

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Supnalup View Post
    Pitäs kiristää F30 käsijarrua niin otteko ottanu renkaan irti kun ootte kiristäny vai onnistuuko se niin että vanne on paikoillaan ja pelkän yhden pultin ottaa pois vai naarmuttaako siinä vaan vanteen? Tarviiko sitä käsijarrukahvan alla olevaa jousta painaa lyttyyn enneku kiristää? Ymmärsinkö oikein että suunnat menee niin että jos olet kuskin puolella takarenkaalla kiristämässä niin sitä "ratasta" pitää nostaa ylöspäin eli pyörittää sitä myötäpäivään jos katsottais sitä ratasta auton perältä auton eteenpäin ja sitten taas pelkääjän paikalla sitä ratasta pitää painaa alaspäin eli pyörittää taas myötäpäivään jos ns perältä katsoisi eteenpäin?
    Itte en ole jousta painanut lukkoon,myöskin vanteen olen ottanut aina pois. Joskus tehnyt ”virallisen” ohjeen mukaan mut lopputulos sama.

    Rengas lukkoon,sit 4-5 napsua takas. Sitten pitäisi 3 naksulla renkaat ollä lähes lukossa,4 viimeistään.

    Leave a comment:


  • Supnalup
    replied
    Käsijarrun kiristäminen

    Pitäs kiristää F30 käsijarrua niin otteko ottanu renkaan irti kun ootte kiristäny vai onnistuuko se niin että vanne on paikoillaan ja pelkän yhden pultin ottaa pois vai naarmuttaako siinä vaan vanteen? Tarviiko sitä käsijarrukahvan alla olevaa jousta painaa lyttyyn enneku kiristää? Ymmärsinkö oikein että suunnat menee niin että jos olet kuskin puolella takarenkaalla kiristämässä niin sitä "ratasta" pitää nostaa ylöspäin eli pyörittää sitä myötäpäivään jos katsottais sitä ratasta auton perältä auton eteenpäin ja sitten taas pelkääjän paikalla sitä ratasta pitää painaa alaspäin eli pyörittää taas myötäpäivään jos ns perältä katsoisi eteenpäin?

    Leave a comment:

Working...
X