Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by strandell View Post
    F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
    Kokeilisin kalibroida uusiksi ensin.

    Leave a comment:


  • strandell
    replied
    F36 gran coupe takaluukku

    F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.
    Eihän se mikään pakko ole merkkarille mennä piipahtamaan. Nehän saa tilattua vaikka saksasta ilman, että persettään nostaa ja osat tulee haluttaessa kotiin kannettuna. Saksan merkillä hinnat on paljon edullisemmat vrt. kotimaiset, jos enemmän osia tarvitsee.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Takaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.
    Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Takaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kuulostaa jenkki videolta? Pvc venttiili on kampikammion huohotusventtiili ja catch can meinaa että Huohotus öljyt kerätään erilliseen säiliöön, eikä kierrätetä imu puolelle.

    Melko hifistelyä tosiaan.

    Leave a comment:


  • benoit
    replied
    Suorasuihkumoottorit ja venttiilien karstottuminen

    Youtuben suorasuihkumoottoreiden venttiilien karstottumisvideossa korostivat kolmea asiaa; tarpeeksi tiheää öljynvaihtoväliä, ehyttä PCV-venttiiliä ja huohotinöljyn keräämistä gas can-purkkiin sekä vähän haihtuvan öljyn käyttöä (Noack-testin tulos max 5).
    Joku osaa varmasti selventää missä tuollainen PCV-venttiili ja kaasupurkki esim N20 twinturbossa on. Vähän haihtuviksi öljyiksi mainittiin amsoil ja redline, mutta meillä myytävien yleisten 5W30-öljyjen Noack-tuloksia en löytänyt.
    En tiedä, onko tämä jo hifistelyä, mutta ainahan on hyvä tietää enemmän kuin vähemmän!

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Sigun F31 B48 moottorilla.
    Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

    Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

    Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
    Nyt on itsellä tullut vastaan pari N13 konetta, jotka kaiken muun "hyvän" lisäksi tykkäsivät syödä jonkin verran öljyä. Jos halvalla saa ja työkalut pysyy kädessä niin miksei, muuten kannattaa varmaan harkita.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

    Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
    Allekirjoittanut on ajanut 4-sylinterisillä bemareilla nyt hiukan yli 8 vuotta, osa uusia, osalla 0-150tkm. Jos niissä on turbo, niin normaaliliikenteessä ei oikeastaan tarvitse enempää. 5-sarjalaisten osalta (G30) ei aivan hirveästi ole väliä paremmalla suoran 6-sylinterisen äänimaailmallakaan, kun äänieristys vie tämän epämukavuusosa-alueen minimiin.

    F3x:n osalta, 320iA on suositeltavin kaikin puolin. Pienempi teho ei näy oikeastaan mitenkään edes kulutuksessa, vain esim. kiihtyvyydessä, auto kuitenkin painaa min 1.6t. Jos esimerkkiauto on muuten hyväkuntoinen ja hinta houkutteleva, niin miksi ei, mutta yleisesti - ei kannata.

    Leave a comment:


  • Kusilaitu
    replied
    Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

    Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?

    Leave a comment:


  • TinoTK
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
    Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.
    Ei taida noissa vielä olla kyseistä ominaisuutta.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
    Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.

    Leave a comment:


  • jx166
    replied
    F30 karttapäivitys 2022-1 tullut

    Ehkäpä joku muu huomannut jo aiemmin, mutta uusi 2022-1 kartta on tullut BMW Download Manageriin tarjolle

    Leave a comment:


  • Supnalup
    replied
    Originally posted by Supnalup View Post
    Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



    Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

    Otin renkaan irti niin pääsi katsomaan että palat olivat käytännössä kuin uudet ja anturin pystyi vaihtamaan ilman että purkaa jarruja ollenkaan. Uudella anturilla antoi nollata eikä herjannut enää myöhemminkään. Tuo anturi ei kyllä näytä siltä että siinä olisi mitään sähkö osia eli todennäköisesti tämän saman voisi tehdä ilman uutta anturia niin että ottaisi vain tuon vanhan anturin hetkeksi irti kotelosta liittimestä ja laittaisi takaisin niin luulisin että nollaus toimisi. (Motonetin halpa anturi näytti ihan saman laatuiselta kuin ne alkuperäistä vastaavat kalliimmat, mulla on ollu molempia)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎