Millehän puhelimelle toi langaton laturi on suunniteltu?
Koitin OnePlus 9'siä taiteilla siihen ja ei toivoakaan, vaikka eihän tämä nyt mitenkään poikkeuksellisen suuri luuri ole.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-

Jos auton keula kolisee sillain vähän kovempaan ääneen, kun ajetaan hitaasti töyssyyn/kuoppaan, vika ei välttämättä ole väljässä hammastangossa tai nivelissä.
Osa 22 kuvassa oli omassa autossa sillain jumissa, että siellä oli kivi etupalkin ja tuon värähtely vaimentimen välissä. Otin dampperin kouraan ja havaitsin että siellähän oli ihan metalli-metallia vasten osunut pidemmän aikaa - oli jo ruostetta runko-osassa. Kivi pois ja eipä enää pidä mitään kolahduksen ääntä.
330e mallissa näitä osia 22 oli 2kpl, molemmilla puolilla omansa.
Leave a comment:
-
Umpiot oli aikalailla sen 500€/kpl ja moduulit reilut 100€/kpl. Eli yhteensä siis noin 1200€. Koodauksen tein itse, niin siitä ei tullut lisäkuluja ja suuntaus meni osana huoltoa nimellisellä korvauksella.Originally posted by Tomppakisu View PostBi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?
Leave a comment:
-
Bi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?Originally posted by kobluna View PostItse retrofittasin 2014 f30 perus xenoneiden tilalle adaptiiviset xenonit. Syykin oli sama, täyspitkiä harvoin pystyy käyttämään Etelä Suomessa.
Homma on helpohko, jos sinulla on jo xenonit ja pitkien vaihtoautomatiikka eli siis kamera. Itselläni oli, joten piti vaan vaihtaa umpiot ja niiden ohjausmoduulit.
Umpiot tilasin Saksasta ilman Bemarin logoa, mutta muuten ne ovat täysin samannäköiset ja mitä luultavimmin samasta tehtaasta. Merkinnät on muuten samat, mutta Bemarin osanumero puuttuu. Moduulit tilasin Ebaystä ja vaihto-ohjeet löytyi netistä. Vaihtoon meni viitisen tuntia, kun olin tosi varovainen ja luin ohjeita tarkasti. Varmasti menisi paljon nopeamminkin, jos on jo kokemusta puskurin irrottamisesta jne.
Mekaanisten töiden jälkeen pitää tietysti vielä koodata auto. Myös valojen suuntaus on suositeltavaa, koska muuten on vaarana muiden sokaisu, kun varjostus ei osu kohdalleen.
Leave a comment:
-
Itse retrofittasin 2014 f30 perus xenoneiden tilalle adaptiiviset xenonit. Syykin oli sama, täyspitkiä harvoin pystyy käyttämään Etelä Suomessa.Originally posted by Tomppakisu View PostRupeaa vituttamaan motarilla ajo aamulla kun on pimeää kun mörön perseessä mutta ei voi käyttää pitkiä muiden autojen vuoksi. Saakohan 2015 f34 retrofitattua adaptiivisia xenoneja tai muita lamppuja?
Homma on helpohko, jos sinulla on jo xenonit ja pitkien vaihtoautomatiikka eli siis kamera. Itselläni oli, joten piti vaan vaihtaa umpiot ja niiden ohjausmoduulit.
Umpiot tilasin Saksasta ilman Bemarin logoa, mutta muuten ne ovat täysin samannäköiset ja mitä luultavimmin samasta tehtaasta. Merkinnät on muuten samat, mutta Bemarin osanumero puuttuu. Moduulit tilasin Ebaystä ja vaihto-ohjeet löytyi netistä. Vaihtoon meni viitisen tuntia, kun olin tosi varovainen ja luin ohjeita tarkasti. Varmasti menisi paljon nopeamminkin, jos on jo kokemusta puskurin irrottamisesta jne.
Mekaanisten töiden jälkeen pitää tietysti vielä koodata auto. Myös valojen suuntaus on suositeltavaa, koska muuten on vaarana muiden sokaisu, kun varjostus ei osu kohdalleen.
Leave a comment:
-
Rupeaa vituttamaan motarilla ajo aamulla kun on pimeää kun mörön perseessä mutta ei voi käyttää pitkiä muiden autojen vuoksi. Saakohan 2015 f34 retrofitattua adaptiivisia xenoneja tai muita lamppuja?
Leave a comment:
-
Jeps, selvä! Pitää varmaan tuommoset bilsteinit tilata.Originally posted by jani View PostBilstein B4 EDC on teknisesti sama iskari, maksaa noin 450e/kpl etelä helsingissä tai sitten täältä: https://nagengast.pl/en/regeneration...ock-absorbers/
Leave a comment:
-
Bilstein B4 EDC on teknisesti sama iskari, maksaa noin 450e/kpl etelä helsingissä tai sitten täältä: https://nagengast.pl/en/regeneration...ock-absorbers/Originally posted by krisseh View PostMistä porukka tilannu f31 takaveto m-sporttiin edc iskareita eteen? taitaa olla aika kallis paukku
Last edited by jani; 16-09-2022, 22:07.
Leave a comment:
-
Mistä porukka tilannu f31 takaveto m-sporttiin edc iskareita eteen? taitaa olla aika kallis paukku
Leave a comment:
-
Originally posted by arben View PostItte en ole jousta painanut lukkoon,myöskin vanteen olen ottanut aina pois. Joskus tehnyt ”virallisen” ohjeen mukaan mut lopputulos sama.
Rengas lukkoon,sit 4-5 napsua takas. Sitten pitäisi 3 naksulla renkaat ollä lähes lukossa,4 viimeistään.
Joo enmä saanut sitä jousta lukkoon niin se jäi laittamatta. Mulla oli myös tavotteena että sais sen käsijarrun 3-4 naksuun että järkevällä voimalla ei liikkuis enempää mutta en saanut sitä tiukemmalle kuin 5 naksua. Yhtään jos koitti kiristää enemmän niin tuntu että hankaa jo kiinni kun jarrulevyä pyöritti käsin. Tuntu oudolta muutenkin kun mulla niitä pysty kiristää tosi vähän ja heti tuntu että meni lukkoon. Jossain videoissa jengi pyörittelee niitä ihan huolella mutta mulla pysty ihan 2-3 naksua kiristää sitä ratasta. Katsastuksessa antoivat huomautuksen että pitää tuota kässäriä kiristää että liikkuu nyt 3/4 osaa max alueesta. Kyllä se vähän nyt kiristy kuitenkin..
Leave a comment:
-
Itte en ole jousta painanut lukkoon,myöskin vanteen olen ottanut aina pois. Joskus tehnyt ”virallisen” ohjeen mukaan mut lopputulos sama.Originally posted by Supnalup View PostPitäs kiristää F30 käsijarrua niin otteko ottanu renkaan irti kun ootte kiristäny vai onnistuuko se niin että vanne on paikoillaan ja pelkän yhden pultin ottaa pois vai naarmuttaako siinä vaan vanteen? Tarviiko sitä käsijarrukahvan alla olevaa jousta painaa lyttyyn enneku kiristää? Ymmärsinkö oikein että suunnat menee niin että jos olet kuskin puolella takarenkaalla kiristämässä niin sitä "ratasta" pitää nostaa ylöspäin eli pyörittää sitä myötäpäivään jos katsottais sitä ratasta auton perältä auton eteenpäin ja sitten taas pelkääjän paikalla sitä ratasta pitää painaa alaspäin eli pyörittää taas myötäpäivään jos ns perältä katsoisi eteenpäin?
Rengas lukkoon,sit 4-5 napsua takas. Sitten pitäisi 3 naksulla renkaat ollä lähes lukossa,4 viimeistään.
Leave a comment:
-
Käsijarrun kiristäminen
Pitäs kiristää F30 käsijarrua niin otteko ottanu renkaan irti kun ootte kiristäny vai onnistuuko se niin että vanne on paikoillaan ja pelkän yhden pultin ottaa pois vai naarmuttaako siinä vaan vanteen? Tarviiko sitä käsijarrukahvan alla olevaa jousta painaa lyttyyn enneku kiristää? Ymmärsinkö oikein että suunnat menee niin että jos olet kuskin puolella takarenkaalla kiristämässä niin sitä "ratasta" pitää nostaa ylöspäin eli pyörittää sitä myötäpäivään jos katsottais sitä ratasta auton perältä auton eteenpäin ja sitten taas pelkääjän paikalla sitä ratasta pitää painaa alaspäin eli pyörittää taas myötäpäivään jos ns perältä katsoisi eteenpäin?
Leave a comment:
Leave a comment: