Originally posted by Kasu
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tutun kuuloinen vaiva, tästä varmaan kokeilitkin laittaa yv:tä, mutta oli taas päässyt boksi täyteen. Nyt on taas tilaa siellä. Tietyissä HU tuo on tyyppivika ja korjaantuu melkein aina softapäivityksellä, näitä on tullut paljon päivitettyä vaikka Laakkoselta on ensin annettu tuomio osaa vaihtoon. Eli riippuu nyt vähän mikä HU siellä autossa on, niin voi hyvin tulla softapäivityksellä kuntoon.
-
Nimimerkki HTK12 osaa varmasti auttaa koodaushommissa täällä Joensuussa.Originally posted by Kasu View PostF30 idrive otti jostain itteensä ja nyt starttauksen jälkeen pysyy muutaman sekunnin päällä ja sammuu, toistaa tätä niin kauan kun on virratkin päällä.
Mahtaako muilla olla kokemuksia moisesta? Meneekö softanpäivityksellä tai uudestaan asennuksella vai onko sieltä joku boksi entinen. Ja tämä itellä on navilla oleva versio.
Olisiko Joensuun lähistöllä henkilöä joka pystyisi ajamaan softan uudestaan sisään vai saako kysellä suoraan laakkoselta?
Leave a comment:
-
F30 idrive otti jostain itteensä ja nyt starttauksen jälkeen pysyy muutaman sekunnin päällä ja sammuu, toistaa tätä niin kauan kun on virratkin päällä.
Mahtaako muilla olla kokemuksia moisesta? Meneekö softanpäivityksellä tai uudestaan asennuksella vai onko sieltä joku boksi entinen. Ja tämä itellä on navilla oleva versio.
Olisiko Joensuun lähistöllä henkilöä joka pystyisi ajamaan softan uudestaan sisään vai saako kysellä suoraan laakkoselta?
Leave a comment:
-
Aktuaattori todettu rikkinäiseksi. Sai sentään varaosana ettei koko änkkäriä tarvitse uusiaOriginally posted by peLoGo? View PostSigun F31 B48 moottorilla.
Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open
Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
Leave a comment:
-
Samapa oli täälläkinOriginally posted by Jasuuu View PostTähän vielä vähän pakkia, parkkitutka ei kytkeydy pois päältä kun pakittaa.:think
Kävin koukkupajalla uudestaan ja siellä onnistui koodata homma kuntoon.
Edit: Joku väitti että niihin autoihin missä on tutkat vain taakse ei onnistu koodata niin että tutka menee pois kun peräkärry kytketään? Ei kuulosta uskottavalta?Last edited by peLoGo?; 18-08-2022, 22:51.
Leave a comment:
-
F31 polttaa ulkokahvojen sulaketta. Eli sulake joka sijaitsee FEMissä apparin jaloissa. Kummassakaan kahvassa ei tietenkään sen takia Comfort access toimi.
Kahva oikarissa, CAS tai muita ideoita?
Vikakoodit (Bimmerlink):
8040B KL30F-Relay-Front: Internal fuse 4 defective
D90C01 LIN Master A: No communication
D90D01 Transmitter-receiver radio (1.FBD II) (LIN): Missing Lin slave
Leave a comment:
-
Ainakin sulakkeet vaikuttivat ehjältä ja liitin on paikallaan änkkärissä. Mystistä :thinkOriginally posted by peLoGo? View PostSigun F31 B48 moottorilla.
Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open
Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
Toinen kysymys; Vuosimallin -19 auto isolla navilla (siis NBT?) Onko näissä aina CarPlay/Android Auto? Ja mistä tietää onko, jos se on erillinen optio?
Leave a comment:
-
Kyllä, AUTO säätää puhaltimen kierroksia, mutta itse pystyt siitä hienosäätämään palkeilla. Vanhemmissa tämä oli toteutettu esim. E60 niin että valikosta puhaltimen asetuksista sai valita kolmesta (olikohan soft, medium, hard. en muista) kuinka AUTO puhallus käyttäytyy.Originally posted by Poppamies View PostVaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.
Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.
Jos esim auto on ollut auringossa ja siellä on 50+ sisällä ja lähet liikenteeseen puhallin AUTO pyynti 20 ja vaikka oliskin yks palkki vaan niin jos puhaltelee vain "ykkösellä" on siinä jotakin vikaa.Last edited by Ccccc; 03-08-2022, 18:12.
Leave a comment:
-
Mistä löytäisi nuo huoltokirjan synbolit selitettynä, että mitä tarkoittavat?
Eli noita tarkoitan schmiedmannin sivuilta lainasin kuvan (toivottavasti näkyy), öljykannu on selkeä ja omasta vastaavasta arvaan polttoaineen suodattimen yhdeksi mutta sitten on mystisiä, ehkä ilmansuodattimia tms.
EDIT: https://forums.m3cutters.co.uk/threa.../#post-3323210
tuolta löysin jotain, eiköhän noilla selityksillä pärjääLast edited by Pirhonen; 03-08-2022, 12:53.
Leave a comment:
-
Vaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.Originally posted by Ccccc View PostAuto puhallus nimensä mukainen eli pitää asetetun lämpötilan mutta itse pystyt siitä säätämään tason kuinka kovaa puhallellaan.
Edit. Ja tuohon ekaan kysymykseen niin itse lopetin tuon takia auton navin käyttämisen kun ei jaksanut joka kerta lähtiessä mennä navista mulkkaamaan sitä pois päältä.
Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.
Leave a comment:
-
Mulla navi tehnyt samaa koko ajan, on perillä mutta navigointi ei lopu. Kierrän sen niin, että lopetan navigoinnin 100m ennen kuin olen perillä.
Leave a comment:
Leave a comment: