F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kasu View Post
    F30 idrive otti jostain itteensä ja nyt starttauksen jälkeen pysyy muutaman sekunnin päällä ja sammuu, toistaa tätä niin kauan kun on virratkin päällä.
    Mahtaako muilla olla kokemuksia moisesta? Meneekö softanpäivityksellä tai uudestaan asennuksella vai onko sieltä joku boksi entinen. Ja tämä itellä on navilla oleva versio.
    Olisiko Joensuun lähistöllä henkilöä joka pystyisi ajamaan softan uudestaan sisään vai saako kysellä suoraan laakkoselta?
    Tutun kuuloinen vaiva, tästä varmaan kokeilitkin laittaa yv:tä, mutta oli taas päässyt boksi täyteen. Nyt on taas tilaa siellä. Tietyissä HU tuo on tyyppivika ja korjaantuu melkein aina softapäivityksellä, näitä on tullut paljon päivitettyä vaikka Laakkoselta on ensin annettu tuomio osaa vaihtoon. Eli riippuu nyt vähän mikä HU siellä autossa on, niin voi hyvin tulla softapäivityksellä kuntoon.

    Leave a comment:


  • Kasu
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Nimimerkki HTK12 osaa varmasti auttaa koodaushommissa täällä Joensuussa.
    Ei näköjään pysty HTK12 lle laittamaan privana viestiä

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by Kasu View Post
    F30 idrive otti jostain itteensä ja nyt starttauksen jälkeen pysyy muutaman sekunnin päällä ja sammuu, toistaa tätä niin kauan kun on virratkin päällä.
    Mahtaako muilla olla kokemuksia moisesta? Meneekö softanpäivityksellä tai uudestaan asennuksella vai onko sieltä joku boksi entinen. Ja tämä itellä on navilla oleva versio.
    Olisiko Joensuun lähistöllä henkilöä joka pystyisi ajamaan softan uudestaan sisään vai saako kysellä suoraan laakkoselta?
    Nimimerkki HTK12 osaa varmasti auttaa koodaushommissa täällä Joensuussa.

    Leave a comment:


  • Kasu
    replied
    F30 idrive otti jostain itteensä ja nyt starttauksen jälkeen pysyy muutaman sekunnin päällä ja sammuu, toistaa tätä niin kauan kun on virratkin päällä.
    Mahtaako muilla olla kokemuksia moisesta? Meneekö softanpäivityksellä tai uudestaan asennuksella vai onko sieltä joku boksi entinen. Ja tämä itellä on navilla oleva versio.
    Olisiko Joensuun lähistöllä henkilöä joka pystyisi ajamaan softan uudestaan sisään vai saako kysellä suoraan laakkoselta?

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Sigun F31 B48 moottorilla.
    Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

    Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
    Aktuaattori todettu rikkinäiseksi. Sai sentään varaosana ettei koko änkkäriä tarvitse uusia

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Tähän vielä vähän pakkia, parkkitutka ei kytkeydy pois päältä kun pakittaa.:think
    Samapa oli täälläkin
    Kävin koukkupajalla uudestaan ja siellä onnistui koodata homma kuntoon.


    Edit: Joku väitti että niihin autoihin missä on tutkat vain taakse ei onnistu koodata niin että tutka menee pois kun peräkärry kytketään? Ei kuulosta uskottavalta?
    Last edited by peLoGo?; 18-08-2022, 22:51.

    Leave a comment:


  • TinoTK
    replied
    F31 polttaa ulkokahvojen sulaketta. Eli sulake joka sijaitsee FEMissä apparin jaloissa. Kummassakaan kahvassa ei tietenkään sen takia Comfort access toimi.

    Kahva oikarissa, CAS tai muita ideoita?

    Vikakoodit (Bimmerlink):
    8040B KL30F-Relay-Front: Internal fuse 4 defective
    D90C01 LIN Master A: No communication
    D90D01 Transmitter-receiver radio (1.FBD II) (LIN): Missing Lin slave

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Joo, sen mitä enempää purkamatta näki.
    Jos ottas liittimen irti ja puhdistaisi kontaktipinnat :think

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Katsoitko että johdot on ok?
    Joo, sen mitä enempää purkamatta näki.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Ainakin sulakkeet vaikuttivat ehjältä ja liitin on paikallaan änkkärissä. Mystistä :think
    Katsoitko että johdot on ok?

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Sigun F31 B48 moottorilla.
    Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

    Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
    Ainakin sulakkeet vaikuttivat ehjältä ja liitin on paikallaan änkkärissä. Mystistä :think

    Toinen kysymys; Vuosimallin -19 auto isolla navilla (siis NBT?) Onko näissä aina CarPlay/Android Auto? Ja mistä tietää onko, jos se on erillinen optio?

    Leave a comment:


  • Ccccc
    replied
    Originally posted by Poppamies View Post
    Vaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.

    Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.
    Kyllä, AUTO säätää puhaltimen kierroksia, mutta itse pystyt siitä hienosäätämään palkeilla. Vanhemmissa tämä oli toteutettu esim. E60 niin että valikosta puhaltimen asetuksista sai valita kolmesta (olikohan soft, medium, hard. en muista) kuinka AUTO puhallus käyttäytyy.

    Jos esim auto on ollut auringossa ja siellä on 50+ sisällä ja lähet liikenteeseen puhallin AUTO pyynti 20 ja vaikka oliskin yks palkki vaan niin jos puhaltelee vain "ykkösellä" on siinä jotakin vikaa.
    Last edited by Ccccc; 03-08-2022, 18:12.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Mistä löytäisi nuo huoltokirjan synbolit selitettynä, että mitä tarkoittavat?

    Eli noita tarkoitan schmiedmannin sivuilta lainasin kuvan (toivottavasti näkyy), öljykannu on selkeä ja omasta vastaavasta arvaan polttoaineen suodattimen yhdeksi mutta sitten on mystisiä, ehkä ilmansuodattimia tms.


    EDIT: https://forums.m3cutters.co.uk/threa.../#post-3323210
    tuolta löysin jotain, eiköhän noilla selityksillä pärjää
    Last edited by Pirhonen; 03-08-2022, 12:53.

    Leave a comment:


  • Poppamies
    replied
    Originally posted by Ccccc View Post
    Auto puhallus nimensä mukainen eli pitää asetetun lämpötilan mutta itse pystyt siitä säätämään tason kuinka kovaa puhallellaan.
    Edit. Ja tuohon ekaan kysymykseen niin itse lopetin tuon takia auton navin käyttämisen kun ei jaksanut joka kerta lähtiessä mennä navista mulkkaamaan sitä pois päältä.
    Vaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.

    Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Mulla navi tehnyt samaa koko ajan, on perillä mutta navigointi ei lopu. Kierrän sen niin, että lopetan navigoinnin 100m ennen kuin olen perillä.

    Leave a comment:

Working...
X