Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jana View Post
    Mitäköhän tuo eka sitren meinaa onko tietoa? Vähäisesti tuntui löytyvän googlellakin.
    En ole tarkemmin tutustunut, tuota on tullut vastaan ihan toimivissakin autoissa.

    Originally posted by Supnalup View Post
    Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



    Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

    Tarkistitko sen sisemmän palan kunnon? Jos satulassa on jumittelua, niin voi kulua nopeasti sisempi pala ja ulompi näyttää edelleen hyvältä. Ota rengas irti ja tarkista se. Vilkase samalla, että anturin johto on ehjä. Joo ei muistaakseni saa ilman testeriä nollattua, jos ajaa punaiselle. Jos sieltä on nyt tarkistettu se sisempi pala ja aivan varmasti on edelleen paljon pintaa, niin pikapatentti olisi vaan laittaa uusi anturi sinne nipparilla nippuun liittimen luokse. Tämä viritys sitten omalla vastuulla jos sieltä onkin palat loppu. Tuon anturin nyt laittaa sinne oikealle paikalleen vaikka parkkipaikalle, rengas pois ja satula irti. Ei ole mikään iso homma, jos työkalut pysyy kädessä.

    Leave a comment:


  • Supnalup
    replied
    Jarrupalat, kulumisen anturi ja huollon nollaus

    Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



    Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

    Leave a comment:


  • Jana
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei liity ensimmäinen koodi.
    Mitäköhän tuo eka sitren meinaa onko tietoa? Vähäisesti tuntui löytyvän googlellakin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä kyllä, mutta väitteesi, että USB kaapelin toiminta tyssää E-sarjaan tyystin oli väärä
    Enhän minä sanonut ettei se toimisi F-sarjassa, sanoin sen usb-kaapelin olevan tarkoitettu E-sarjalla ja ENET uudemmille. Oli ehkä hieman epäselvästi kirjoitettu.

    Originally posted by Jana View Post
    Kaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?


    ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault

    IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management

    TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not responding
    Ei liity ensimmäinen koodi.
    Last edited by HTK12; 03-04-2022, 13:28.

    Leave a comment:


  • Jana
    replied
    Kaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?


    ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault

    IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management

    TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
    TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not responding

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Osassa toimii ja osassa ei kunnolla. Koodauksia ei voi tehdä F/G/I-sarjaan usb-kaapelilla ollenkaan. ENET-kaapeli on niin halpa, että en kyllä siinä alkaisi säästämään.
    Kyllä kyllä, mutta väitteesi, että USB kaapelin toiminta tyssää E-sarjaan tyystin oli väärä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja lisäksi USB toimii kyllä myös uudempienkin kanssa. Ei rajoitu E-sarjaan. ENET kaapeli on toki nopeampi ja mukavampi.
    Osassa toimii ja osassa ei kunnolla. Koodauksia ei voi tehdä F/G/I-sarjaan usb-kaapelilla ollenkaan. ENET-kaapeli on niin halpa, että en kyllä siinä alkaisi säästämään.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    ENET-kaapeli F/G/I-sarjan kanssa. Usb-piuha on e-sarjalle. Kyllähän sieltä pitää toki kaapelin asetuksia muuttaa, jos vaihtaa enet-kaapeliin. F-sarjan kanssa suosittelisin ISTA, jos vaan koneella se toimii ja sopii. ISTA on se mitä käyttävät merkkihuollossa ja sisältää sähkökaaviot, korjausohjeet, kiristysmomentit ym. ISTA:lla saa sitten vikakoodit aina englanniksi, inpalla yleensä ei F-sarjasta. ISTA kaikinpuolin paljon kattavampi kuin inpa F-sarjan kanssa. Toki inpaakin voi käyttää F-sarjan kanssa.
    Ja lisäksi USB toimii kyllä myös uudempienkin kanssa. Ei rajoitu E-sarjaan. ENET kaapeli on toki nopeampi ja mukavampi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ccccc View Post
    Tuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.
    ENET-kaapeli F/G/I-sarjan kanssa. Usb-piuha on e-sarjalle. Kyllähän sieltä pitää toki kaapelin asetuksia muuttaa, jos vaihtaa enet-kaapeliin. F-sarjan kanssa suosittelisin ISTA, jos vaan koneella se toimii ja sopii. ISTA on se mitä käyttävät merkkihuollossa ja sisältää sähkökaaviot, korjausohjeet, kiristysmomentit ym. ISTA:lla saa sitten vikakoodit aina englanniksi, inpalla yleensä ei F-sarjasta. ISTA kaikinpuolin paljon kattavampi kuin inpa F-sarjan kanssa. Toki inpaakin voi käyttää F-sarjan kanssa.

    Leave a comment:


  • Ccccc
    replied
    Tuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Etuovien lukkotapit liikkuu välillä todella hitaasti ja toisinaan taas ongelmitta.
    Mielestäni ongelma on ilmennyt vain, kun on käyttänyt comfort accessia.

    Onko ainut korjaus uusia nuo lukkomoottorit?

    Kyseessä siis F31 320dX vm.14, jossa siis comfort access.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jousivariaatioita on kymmeniä riippuen varusteista yms. BMW:llä on jousi luettelo mistä tämä selviää. Eli jos orkkis numeron haluat, niin vaatii vierailun marmorilta. Tarvike jousissa yksi tuote korvaa nuo kymmenet alkuperäiset.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    F31 7/2013 330d xdrive msport. Löytäisikö kukaan orkkis jousien varaosanumeroita eteen ja taakse? Ja onko tietoa missä malleissa on samat jouset?

    Leave a comment:


  • Zoooooml
    replied
    Takaiskareiden kolina pakkasella taitaa olla jonkinlainen ominaisuus. Itsellä kans menossa kolinoiden jahtaaminen, tosin kolisee enemmän edessä. Seuraavaksi listalla iskareiden muovisuojat, yläpäät ja ohjausvaihteen korjaussarja.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by bmw apina View Post
    Joo, tätä on kokeiltu ja tosi vaikea päätellä mistä ääni tulee. Jostain C-pilari, hattuhylly, takakontti suunnasta. Täytyy seuraavaksi kokeilla voisiko se tulla ulkoa (iskari, pohja tms.). Eli seisoa vieressä kun kaveri ajelee ohi

    Hattuhyllyn haluaisin purkaa mutta on vahva tunne, että se ei ehjänä lähde irti.

    Täytyy kyllä todeta, että räminän suhteen E46 oli parempi kuin F30.
    300tk ajettu E46 ei mitään vastaavia ongelmia vs. 100tk ajettu F30.
    Olihan itse takaiskunvaimentimien rikkoutuminen poissuljettu? Omassa ex.- F30:ssä ne menivät vaihtoon 31tkm kohdalla. Räminä oli juurikin pakkasella, kun viskositeetti meni vaimennusöljystä ja heti kun oli vähänkään yli nollan, niin ei mitään ääntä. Tämä ei ollut ehkä kyllä muovimaista, vaan ihan kunnon pauketta tien epätasaisuuden mukaisesti.

    Takakontissa ei pitäisi aivan hirveästi olla mitään peitteitä/muoveja, joita ei saisi kohtuuvaivalla irti. Jos ne irrottaisi kaikki ja sitten takakonttiin ajon ajaksi kuuntelemaan?

    E46 taitaa olla astetta pienempi ja takana taisi olla apurunko(mainen?) takajousitus, ehkä se ehkäisee jotain. Mutta mitä vanhempi ja muovisempi, sitä todennäköisemmin jokin alkaa ääntelemään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎