Minkälaisia ongelmia odotettavissa tämän sarjan xdrive-malleissa? Jakolaatikoita ilmeisesti mennyt joissain vaihtoon nykimis yms. oireilla? Onko näissä ollut katastrofaalisia etukardaanien hajoamisia missä rikkoo moottorin/laatikon samalla? Muita ongelmia odotettavissa n.200tkm metreillä?
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Autona 12/2018 f31 320i xdrive b48 koneella
Alkaisi olemaan sytytystulppien vaihto edessä ja katselin, että tulppien vaihtoon tulisi olla jokin mahdollisimman ohutseinämäinen tulppa-avain.
Katselin motonetistä tuollaista: https://www.motonet.fi/tuote/mtx-too...oduct=70-02517
Onko väellä hyvää suositusta millä avaimella pääsisi helpoiten vaihdon tekemään jos sen etukäteen ostaisi?
Sytytystulpiksi ajattelin hankkia bmwn originaalit kun eivät nyt mahdottoman hintaisilta vaikuttaneet Virossa.
Sitten öljykysymykseen.
Tavoitteena olisi koittaa pysyä tuossa bmwn omassa huoltosuunnitelmassa ja pitää öljynvaihtoväli siinä 2v/30tkm
Onko väellä hyvää suositusta öljystä ja viskositeetista?
Vaihtoehdot näyttäisivät olevan 0w30 tai 5w30
Aiemmin itsellä on ollut hyviä kokemuksia shell Helix öljyistä BMWn dieselkoneissa, mutta hyviä suosituksia otetaan vastaan. Eipä toki Virossa näyttänyt tuo bmwn "oma" öljy olevan pahan hintaista. Lähinnä tuo viskositeettikysymys mietityttää. 0w30 ainakin tarjoaa hyvää voitelua kylmäkäynnistyksissä, mutta onhan se aika lirua vielä kun tuo kone käy aika kuumana öljynlämpöjen osaltaVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Jotain häikkää foorumilla? Tulee tuplat, kun ei näytä tallentavan mitäänviestejä (antaa virheherjan), mutta myöhemmin katsottuna viestit ovat tallentuneet.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Noita häröjä on ollut niin kauan kun on ollut tämä uusi foorumisofta, korjauspäivityksiäkin vissiin olisi jo, mutta kukaan ei niitä viitsi asentaa.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Mä en ole ennen kuullut, että tuolla olisi väliä. Mistä tuollainen ajatus on tullut mieleen?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
BMWn ohjeistuksessa esimerkiksi N sarjan dieselkoneissa BMW suosittelee/ohjeistaa vaihtamaan hehkut lämpimään koneeseen, jotta vältytään sylinterikannen kierteiden rikkoutumiselta. Toki hehkutulppa nyt on ihan eri asia, kuin sytytystulppa. Tekniikan maailma muistaakseni joskus ohjeisti, että alumiinikantisiin tulisi sytytystulpat vaihtaa kylmään koneeseen.
Itsekään en tätä ennen ole miettinyt sen suuremmin, mutta tuli vain mieleen.
Konetekniikan insinöörinä itse ajattelen, että alumiini ei 20-100 asteen lämpötilassa niin muuta koostumustaan, että tuolla olisi väliä sytytystulppien kohdalla.Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Ohjeitus on olla tekemättä huolto- ja korjaustoimenpiteitä moottorin ollessa ajolämmin ja perusteluna työtapaturmariskin alentaminen.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Vaikee sanoa kummin aukeaa paremmin, kylmänä vai kuumana. Ehkä kuumana kuitenkin. Jos hehkut jumittaa niin hitaasti hivuttaen niitä auki. Vähän eteenpäin, sitten takaspäin, lisää eteenpäin, takasinpäin jne. Eikä mitään niveliä avaimeen. Jos niitä alkaa väkisin vääntämään auki niin poikki menee. Sitten keraamista rasvaa uusien hehkujen kierteisiin.
Comment
-
Comment