Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?
Sattumalta tullut ajeltua muilla samanlaisilla ja näyttää kaikissa nousevan noin 100C kohdille. Hämäävästi ei nouse pystysuoraan ylöspäin niinkuin muissa Bemareissa oon tottunut.
Jatketaan yksinpuhelua. Tarvikkeena näkyy näihin kolmosiin olevan saatavilla yksi ja kaksiosaisia jarrulevyjä, samoin kuten vitosiinkin. Millaiset levyt näissä kolmosissa on tehtaalta?
Otin silmän käteen ja näyttäisi olevan yksiosaiset mun silmään.
Tähän vielä vähän pakkia, parkkitutka ei kytkeydy pois päältä kun pakittaa.:think
Itsellä oli sama ongelma F36:ssa jälkiasennus koukun kanssa. Alkuperäinen johtosarjalla boxeineen ja retrofit-ohjelmisto asennus ja ei silti ymmärtänyt kytkeä takatutkia pois.
Auto merkkarille ja nyt ymmärtää ja näyttää vielä näytössä että kärry kytketty (koukun kuva).
1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)
2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?
Itsellä oli sama ongelma F36:ssa jälkiasennus koukun kanssa. Alkuperäinen johtosarjalla boxeineen ja retrofit-ohjelmisto asennus ja ei silti ymmärtänyt kytkeä takatutkia pois.
Auto merkkarille ja nyt ymmärtää ja näyttää vielä näytössä että kärry kytketty (koukun kuva).
1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)
Olitko navin mielestä perillä? Silloin pitäisi navigoinnin loppua, jos et auton mielestä saapunut perille yrittää ohjata sinne edelleen.
Moro!
2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?
Kyllä AUTO hallitsee myös puhalluksen nopeutta. Kyllä eco pro vaikuttaa myös ilmastointiin, muistaakseni kytkee välillä kompuraa pois säästääkseen polttoainetta.
1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)
2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?
Asetuksista voit raksia että sniiduileeko puhallin eco prolla vai ei. Auto puhallus nimensä mukainen eli pitää asetetun lämpötilan mutta itse pystyt siitä säätämään tason kuinka kovaa puhallellaan.
Edit. Ja tuohon ekaan kysymykseen niin itse lopetin tuon takia auton navin käyttämisen kun ei jaksanut joka kerta lähtiessä mennä navista mulkkaamaan sitä pois päältä.
Auto puhallus nimensä mukainen eli pitää asetetun lämpötilan mutta itse pystyt siitä säätämään tason kuinka kovaa puhallellaan.
Edit. Ja tuohon ekaan kysymykseen niin itse lopetin tuon takia auton navin käyttämisen kun ei jaksanut joka kerta lähtiessä mennä navista mulkkaamaan sitä pois päältä.
Vaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.
Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.
Mistä löytäisi nuo huoltokirjan synbolit selitettynä, että mitä tarkoittavat?
Eli noita tarkoitan schmiedmannin sivuilta lainasin kuvan (toivottavasti näkyy), öljykannu on selkeä ja omasta vastaavasta arvaan polttoaineen suodattimen yhdeksi mutta sitten on mystisiä, ehkä ilmansuodattimia tms.
Vaikka luin vahvennetun tekstin kolmesti, en silti ymmärrä. Eli hallinnoiko automatiikko puhallusta vai ei? Tuntu että se on aina pienillämmä asetuksella mutta VOI toki johtua siitä että on eco-pro ja sieltä täppä päällä että voi hallinnoida ilmasotinnin toimintaa.
Tuntuu että navioginti kotiin jättää sen navigoinnin aina päälle. Muualle niin se lopettaa päästyään kohteeseen.
Kyllä, AUTO säätää puhaltimen kierroksia, mutta itse pystyt siitä hienosäätämään palkeilla. Vanhemmissa tämä oli toteutettu esim. E60 niin että valikosta puhaltimen asetuksista sai valita kolmesta (olikohan soft, medium, hard. en muista) kuinka AUTO puhallus käyttäytyy.
Jos esim auto on ollut auringossa ja siellä on 50+ sisällä ja lähet liikenteeseen puhallin AUTO pyynti 20 ja vaikka oliskin yks palkki vaan niin jos puhaltelee vain "ykkösellä" on siinä jotakin vikaa.
Sigun F31 B48 moottorilla.
Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open
Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
Ainakin sulakkeet vaikuttivat ehjältä ja liitin on paikallaan änkkärissä. Mystistä :think
Toinen kysymys; Vuosimallin -19 auto isolla navilla (siis NBT?) Onko näissä aina CarPlay/Android Auto? Ja mistä tietää onko, jos se on erillinen optio?
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment