Onkos muilla ollut probleema latausluukun kanssa?
Itselläni menee kyllä kiinni, mutta ei aukea kuin irroittamalla lukituspinni luukusta. Marmori ehdotti koko lukituslaitteen vaihtoa luonnollisesti.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
Latausluukun kuori
Voi sviddu vedin aamusta lipat ja latausluukun kansi lensi helvettiin 🤬 Tulis nyt vähän valosaa niin voisi käydä katsomassa damagen vakavuuden
Leave a comment:
-
Nyt sää ja uutiset yms ilmestyi takaisin connected valikkoon. On tää ihme häröilyä. Ja kovilla pakkasilla ei tunnu kännykän ohjaus menevän aina perille. Noh, kohta on kevät yms..
Leave a comment:
-
Onko tehdas korvannut kokonaan vai osittain?Originally posted by pyroz View PostTankin painesensori oireilee juuri noin, että joskus aukeaa joskus ei ja joskus tarvitsee painaa nappia moneen kertaan ennenkuin aukeaa.
Tehtaan Goodwilliin ei pitäisi vaikuttaa Ruotsista ostaminen. Merkkiliike voi tehdä GW-kyselyn vikadiagnoosin jälkeen ja sitten on jännitysnäytelmä miten BMW:ltä vastaavat.
Leave a comment:
-
Lämmitinelementti oli mielestäni sähköpatteriksi aika tyyris, sanoikohan Böntti 750 euroa ja pari tuntia hommia.Originally posted by Tiki View PostMinkä hintane operaatio toi sähkölämmittimen vaihto oli, taitaa itelläki olla loppu. Ei lähe enää nii nopeesti puhaltaa lämmintä ainakaa omasta mielestä, ku viime talvena ja alkaa melko nopeesti puhaltaa kylmääki, jos istuu parkissa.
Leave a comment:
-
Tankin painesensori oireilee juuri noin, että joskus aukeaa joskus ei ja joskus tarvitsee painaa nappia moneen kertaan ennenkuin aukeaa.Originally posted by Saunamies View PostTankin luukku ei auennut eilen. Luulin että jäätynyt kiinni kun aamulla pesetin auton ja oli pakkaspäivä. Mutta tarkemmin mietittyäni hoksasin, että ”tankkaus”-napista ei tapahtunut mitään. Kotiin ajettuani alkoi taas toimimaan normaalisti. Jos paineensäätelyyn tulee vikaa, niin ottaako tehdas tai joku muu taho vastuuta kun auto on ostettu Ruotsista?
Tehtaan Goodwilliin ei pitäisi vaikuttaa Ruotsista ostaminen. Merkkiliike voi tehdä GW-kyselyn vikadiagnoosin jälkeen ja sitten on jännitysnäytelmä miten BMW:ltä vastaavat.
Leave a comment:
-
Autossa oli ohjelmistossa joku error ymmärtääkseni, vaikuttaisi että ongelma korjaantui päivityksellä. Noin 300km ajanut tuon jälkeen ongelmitta.Originally posted by Saunamies View Post1,5 viikon oireettomuuden jälkeen (nollasin vikakoodin system too rich P0172) moottorin keltainen merkkivalo syttyi eilen, klo 15:59 joten eipä tietysti saanu enää pajalle. Maanantaille kuitenkin onnistui saada ainakin alustava vikadiagnoosi. Taas vaikuttaisi että varsinkin tyhjäkäynnillä savuttaa.
Oliko täällä kellään ollut 330e:ssä ongelmia päästöjen tms. kanssa? Taas kävi niin että maanantaina pitäs lähteä autolla reissuun ja vika päällä.
Tankin luukku ei auennut eilen. Luulin että jäätynyt kiinni kun aamulla pesetin auton ja oli pakkaspäivä. Mutta tarkemmin mietittyäni hoksasin, että ”tankkaus”-napista ei tapahtunut mitään. Kotiin ajettuani alkoi taas toimimaan normaalisti. Jos paineensäätelyyn tulee vikaa, niin ottaako tehdas tai joku muu taho vastuuta kun auto on ostettu Ruotsista?
Leave a comment:
-
Minkä hintane operaatio toi sähkölämmittimen vaihto oli, taitaa itelläki olla loppu. Ei lähe enää nii nopeesti puhaltaa lämmintä ainakaa omasta mielestä, ku viime talvena ja alkaa melko nopeesti puhaltaa kylmääki, jos istuu parkissa.Originally posted by eeta View PostNyt tässä muutama kuukausi ajeltu 330e:llä. Sähkölämmitin oli tiensä päässä. Joskus lämmitti ja joskus ei. Loppua kohden lämmitti enää noin 20% starteista. Jos ei startissa heti lämmittänyt, niin sähköajossa ei herännyt ollenkaan. Böntti vaihtoi, ja samalla vaihtui pikkuakku. Nyt lämpiää hienosti.
Siellä näytti pajalla olevan 160tkm 330e (yhden) ajoakkumoduulin vaihdossa. Mulla on nyt 150tkm, eikä ongelmia. Syyskelissä, kun ei tarvitse lämmittää eikä jäähdyttää, range on sen verran mitä uutenakin.
Ongelmia on ollut myös keyless entryn kanssa kovemmilla (-10 ->) pakkaskeleillä. Pikkuakun ja avaimen patterin vaihtamisen myötä nekin ongelmat näyttävät hävinneen. En tiedä oliko vika toisessa vai molemmissa.
Leave a comment:
-
Nyt tässä muutama kuukausi ajeltu 330e:llä. Sähkölämmitin oli tiensä päässä. Joskus lämmitti ja joskus ei. Loppua kohden lämmitti enää noin 20% starteista. Jos ei startissa heti lämmittänyt, niin sähköajossa ei herännyt ollenkaan. Böntti vaihtoi, ja samalla vaihtui pikkuakku. Nyt lämpiää hienosti.
Siellä näytti pajalla olevan 160tkm 330e (yhden) ajoakkumoduulin vaihdossa. Mulla on nyt 150tkm, eikä ongelmia. Syyskelissä, kun ei tarvitse lämmittää eikä jäähdyttää, range on sen verran mitä uutenakin.
Ongelmia on ollut myös keyless entryn kanssa kovemmilla (-10 ->) pakkaskeleillä. Pikkuakun ja avaimen patterin vaihtamisen myötä nekin ongelmat näyttävät hävinneen. En tiedä oliko vika toisessa vai molemmissa.
Leave a comment:
-
Kennomoduli maksaa reilun 500€/kpl ja niitä on kaikkiaan 5kpl akustossa jos kaikki täytyisi uusia. Kennonhallinta elektroniikka noin 150€/kpl ja näitä 1kpl/kennomoduli.
Lisäksi muita menekkituotteita akustosta löytyy akunhallintayksikkö SME sekä safetybox jotka jokusen satasen kpl.
Kasa ruuveja, tiivisteitä ja töitä päälle.
Leave a comment:
-
Originally posted by zakspeed View PostAkusto on vielä pääsääntöisesti kunnossa. Range sen osoittaa helpoiten. Kennovikoja alkaa näissä esiintyä, mutta uskoisin niiden olevan jo lähtökohtaisesti vikaantuneita tai helpommin alttiimpia hajoamaan pidemmässä juoksussa.
Hyvistä komponenteista kasattu akusto kestää. Käytöllä voi akun elinikää varmasti pidentää.
Pienikin kennossa alkava vika tipututaa rangen todella pieneksi.
*Istalla näkee myös akuston tilanteen huollossa. Lopullisen viallisten kennojen varman määrän saa selville vain mittaamalla irtokennoista akun ollessa purettuna.
Minkälaisista summista puhutaan jos noita kennoja pitää vaihtaa?
Toisekseen, lämmittääkö tuo hybridi järjestelmä myös moottoria ettei erillistä lohkolämmitintä tarvitse?
Leave a comment:
-
Akusto on vielä pääsääntöisesti kunnossa. Range sen osoittaa helpoiten. Kennovikoja alkaa näissä esiintyä, mutta uskoisin niiden olevan jo lähtökohtaisesti vikaantuneita tai helpommin alttiimpia hajoamaan pidemmässä juoksussa.Originally posted by 523i View PostMissä kunnossa 330e akusto on jos auto on esim 6v vanha ja ajettu jo 100tkm?
Hiipuuko virta pikkuhiljaa ja miten se vaikuttaa bensa moottorin toimintaan?
Hyvistä komponenteista kasattu akusto kestää. Käytöllä voi akun elinikää varmasti pidentää.
Pienikin kennossa alkava vika tipututaa rangen todella pieneksi.
*Istalla näkee myös akuston tilanteen huollossa. Lopullisen viallisten kennojen varman määrän saa selville vain mittaamalla irtokennoista akun ollessa purettuna.
Leave a comment:
Leave a comment: