F30 330e part 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rolan
    replied
    Originally posted by bme View Post
    Paljonko näissä oli uutena ilmoitettu kantama, 40km?
    Meillä myynnissä 2017 197tkm ajettu 330e ja päätin kokeilla paljonko sillä pääsee sähköllä. Lähtötilanteessa akussa 96% (ei ehtinyt ladata täyteen), polttis käynnistyi kun akussa jäljellä 7%. Ajotietokoneen ilmoittama kantama 38km.
    - +22,5 C
    - keskusta, 50, 60, 80 ja 100 nop.rajoitus alueella, ns. seka-ajoa
    - toteutunut kantama 38km
    Pidän tulosta todella hyvänä. Samaisena päivänä oli aikaisemmin +30 C, jolloin ajotietokone näytti kantamaksi 43km. Varmasti olisi toteutunut sekin.

Muutama kuukausi sitten oli 285tkm ajettu Kia Optima. Tehtaan ilmoittama kantama 55-60 (?), toteutunut 52km +15 C kelissä.

Älkää pelätkö kaikkia paljon ajettuna, tutustukaa ja menkää koeajamaan
    En kyllä voi ymmärtää miten jengi saa noin pitkiä kantamia. Terveisin max 27km 2016 110tkm ja samat olosuhteet lisäksi ilman ilmastointia ja pelkällä 50 nop.rajoitus alueella. Keskikulutus taisi olla joku ~14 kWh/100km.

Voikohan näissä olla jotain mitä minä en tiedä. Olen kuullut että pikkuakun vaihto voisi kasvattaa parilla kilsalla rangea. Itsellänihän on alkuperäinen akku ja kiinnostaisi kyllä vaihtaa uuteen jos se varmasti auttaa.
    Toinen voisi olla softapäivitys, mutta huollosta sanottiin että pitäisi olla ihan up to date. Voiko noihin luottaa vai onko mahdollista obd lukijalla jostain tämän varmistaa?

Leave a comment:

• bme
    replied
    Paljonko näissä oli uutena ilmoitettu kantama, 40km?
    Meillä myynnissä 2017 197tkm ajettu 330e ja päätin kokeilla paljonko sillä pääsee sähköllä. Lähtötilanteessa akussa 96% (ei ehtinyt ladata täyteen), polttis käynnistyi kun akussa jäljellä 7%. Ajotietokoneen ilmoittama kantama 38km.
    - +22,5 C
    - keskusta, 50, 60, 80 ja 100 nop.rajoitus alueella, ns. seka-ajoa
    - toteutunut kantama 38km
    Pidän tulosta todella hyvänä. Samaisena päivänä oli aikaisemmin +30 C, jolloin ajotietokone näytti kantamaksi 43km. Varmasti olisi toteutunut sekin.

Muutama kuukausi sitten oli 285tkm ajettu Kia Optima. Tehtaan ilmoittama kantama 55-60 (?), toteutunut 52km +15 C kelissä.

Älkää pelätkö kaikkia paljon ajettuna, tutustukaa ja menkää koeajamaan
    Last edited by bme; 03-07-2022, 09:35.

Leave a comment:

• Ccccc
    replied
    Ihan mielenkiinnosta, näkeekö jostain esim. istalla et paljoko auton kilometreistä onko kertynyt polttikselle?

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    Pitäisi täristä ja aktivoituu vasta 70kmh nopeuksissa.

Leave a comment:

• setasanttu
    replied
    Ei liity pelkästään 330e malliin, mutta koska sellainen on alla niin kysytäänpä nyt tyhmä kysymys silti tässä ketjussa.

Oon ihmetellyt miksei kaistavaroitus tee mitään minkäänlaisissa nopeuksissa, eikös sen pitäisi täristää rattia jos lipsuu viivan yli?

iDriven ohjekirjassa lukee että nopeuden tulisi olla 55-70km/h, sitten kun noin alhaisessa nopeudessa painaa systeemin päälle, tulee ilmoitus että miniminopeuden on oltava 70kmh. Eikös tuossa ole ristiriitaista infoa

Mietin onko joki asetus tai sulake nappastu pois kun ei tuo ominaisuus ole 2v omistuksen aikana kertaakaan toiminut.

Leave a comment:

• Rolan
    replied
    Ei taida olla ihan normaalia että koitan vähentää lataustehoa maksimista reducediin tai lowiin, niin edelleen lataa 16A teholla? Näin siis Schukolla, en ole kokeillut miten toimii Type2.

Kenelleäkään muulla sama homma tai vinkkejä mitä tehdä? Yksi vaihoehto hommata laturi joka lataa pienemmällä teholla. Tässä laturissa ei siis ole mahdollisuutta vaihtaa lataustehoa.

Huollolta tiedustelin ja sähköpuolen palvelua sais vasta ties milloin, eli silloin kun helteet loppuu ja koko korjauksella enää ole hyötyä.

Leave a comment:

• Aha
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näin ulkomuistista sanoisin, että N oli se riittävän uusi full screeniin. Seuraava kysymys tietenkin sitten on mistä sen näkee? No sen näkee navi -> option nappi -> asetukset -> sijainti & versio historia -> versio tiedot (näin ulkomuistista tuo polku). Etäkoodaus onnistuu myös, jos ei paikallista koodaajaa löydy. Uusimman softan päivitys onnistuu yleensä siltä koodaajalta.

Kiitos tästä. Täytynee katsoa tuo versio jahka saa auton takaisin pajalta. Toivottavasti vielä tämän vuoden puolella

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Aha View Post
    Kiitos. Tämä oli uutta titoa itsellekin. Tiedätkö mikä on tarpeeksi uusi softa mikä menee pelkällä koodauksella, mistä uusimman softan saa ja kuka näihin mahtaa tehdä koodauksia pk-seudulla maksua vastaan?
    Näin ulkomuistista sanoisin, että N oli se riittävän uusi full screeniin. Seuraava kysymys tietenkin sitten on mistä sen näkee? No sen näkee navi -> option nappi -> asetukset -> sijainti & versio historia -> versio tiedot (näin ulkomuistista tuo polku). Etäkoodaus onnistuu myös, jos ei paikallista koodaajaa löydy. Uusimman softan päivitys onnistuu yleensä siltä koodaajalta.

Leave a comment:

• Aha
    replied
    Riippuu softaversiosta. Jos on riittävän uusi softa, riittää pelkkä koodaus. Ellei ole, pitää softa päivittää ja sitten koodata. Etänäkin voi koodata.

Kiitos. Tämä oli uutta titoa itsellekin. Tiedätkö mikä on tarpeeksi uusi softa mikä menee pelkällä koodauksella, mistä uusimman softan saa ja kuka näihin mahtaa tehdä koodauksia pk-seudulla maksua vastaan?

Leave a comment:

• jx166
    replied
    Riippuu softaversiosta. Jos on riittävän uusi softa, riittää pelkkä koodaus. Ellei ole, pitää softa päivittää ja sitten koodata. Etänäkin voi koodata.
    OK, kiitos!

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by jx166 View Post
    Enpäs tiennyt. Miten se onnistuu?

Leave a comment:

• jx166
    replied
    Carplay saa myös koko näytölle.
    Enpäs tiennyt. Miten se onnistuu?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Aha View Post
    Ei taida olla. Itse vaihdoin iphoneen, sillä navi ja spotify kohtuu paljon käytössä ajaessa. CarPlay 300€ maksoi ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. CarPlay toimii tosin tuolla vain "puolella näytöllä", joten pienellä varauksella suosittelen. Kannattaa itse katsoa miltä näyttää ennen mahdollista ostamista.
    Carplay saa myös koko näytölle.

Leave a comment:

• Aha
    replied
    Originally posted by Keklu View Post
    Onkos tässä F30 mallissa lainkaan olemassa Screen Mirroring -toimintoa, tai saako sitä jotenkin toimimaan? Android puhelin. Proffa navi löytyy. Koitin googletella asiaa, mutta heikolla tuloksella.

Ei taida olla. Itse vaihdoin iphoneen, sillä navi ja spotify kohtuu paljon käytössä ajaessa. CarPlay 300€ maksoi ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. CarPlay toimii tosin tuolla vain "puolella näytöllä", joten pienellä varauksella suosittelen. Kannattaa itse katsoa miltä näyttää ennen mahdollista ostamista.

Leave a comment:

• repsa
    replied
    een mä sitä sillain meinannut. Tai meinasin.

Siis antero-appiskaupasta löytyy myös tuo AAIdrive. Sen company policy sallii asentaa, koska anterokauppa.

mistä muualta tahansa löytyviä .apk jos menee tunkkaan luuriin saa huutia.

No, se siitä.

Kokeilin, niin youtube kanssa ilmestyy appiksena näytölle - vain äänien osalta, yllättäen.
    Yle areenakin ilmestyy appiksena näytölle, mutta siinä ei kyllä toimi haku idriven kautta.

Molemmat pysyy auton UI:sta piilossa jos ne ei ole käynnistetty kännykässä eka.

Leave a comment:

Working...
X