F30 330e part 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• repsa
    replied
    KLE kaiketi on vähän akileen kantapää, omakohtaisia kokemuksia sen hajoamisesta ei ole. Eli paljonko niitä suhteutettuna kalustoon sit on hajonnu on kyssäri. Ei ole tilastotietoa käytettävissä..

Tankin paineanturin jouduin vaihdattamaan auton ostohetkellä myyjäliikkeen piikkiin. Sama anturi monessa muussakin mallissa, notta tyyppivika monessa. Pelkän anturin saa irtaallaan, vaatii Istan opetuskäyttöön/vaihdon jälkeen.

Hammastanko (kuten muissakin 3/4/5 sarjalaisissa missä sähköinen tehostin) saattaa ruveta kolisemaan. Tähän on olemassa korjaussarja, ettei tartte koko tankoa vaihtaa. Menee ilman Istaa.

Leave a comment:

• tuskae
    replied
    Diisselistä kun pääsi eroon niin olisi tuo 330e kiikarissa. Nyt kun näilläkin autoilla alkaa olla muutama vuosi ikää niin onko mitä kaikkea tullut vastaan mitä käytetyssä kannattaa katsoa?

Foorumeita selatessa kle yksiköitä ilmeisesti jonkun verran mennyt? Oireileeko se jotenkin etukäteen vai kertalaakista aina rikki? Tankin paineanturi ilmeisesti toinen tyyppivika kohta?

Leave a comment:

• repsa
    replied
    Lukkoperä pitäs saada. Muuten ainakin itsellä vain positiivia kokemuksia.

Leave a comment:

• anselmo
    replied
    Kertoile toki. Tuli tälläinen hankittua ja kiinnostaa myös piristys. Toki vanhan koulukunnan ihmisenä hieman epäilyttää korkeapuristeinen moottori yhdistettynä suht korkeisiin "luvattuihin" tehoihin... Eikös näissä 330e malleissa puristukset ole yli 11...:think

Leave a comment:

• Jopstedi
    replied
    Originally posted by raswa View Post
    Kerropas kokemukset. Hetki sitten vaihdoin omasta N54:stä tähän 330E F30 ja noh, full bolt onista ja stg2 ahtimista tähän vaihto luonnollisesti oli tietoinen meh meh, mutta sikäli mikäli näiden sulaneiden mäntien jälkeen nykyään saa fiksuakin softaa, niin kiinnostaa aina hyvät kokemukset.
    Nojoo vähän kyllä kaipaisi pientä piristystä tää auto munkin mielestä. Pitää tänne sitten kertoa kokemuksia kun saan tuon laitettua autoon👍🏻

Leave a comment:

• raswa
    replied
    Originally posted by Jopstedi View Post
    Okei, täytynee laittaa tuo mg flasherin softa testiin👍🏻 Sitä olen tässä harkinnut ja tutkinut niin vaikuttaisi kyllä pätevältä vaihtoehdolta.
    Kerropas kokemukset. Hetki sitten vaihdoin omasta N54:stä tähän 330E F30 ja noh, full bolt onista ja stg2 ahtimista tähän vaihto luonnollisesti oli tietoinen meh meh, mutta sikäli mikäli näiden sulaneiden mäntien jälkeen nykyään saa fiksuakin softaa, niin kiinnostaa aina hyvät kokemukset.

Leave a comment:

• repsa
    replied
    Pelkästään mittaamalla lepojännitettä ei pysty oikein päättelemään sitä että kuinka sieltä hv-puolelta otetaan hakkurin läpi sähköä. Jos 12v akut rupeaa olemaan säkissä kunnossa niin ei ole mikään mahdottomuus että hakkuri lataa "turhaan" hv-puolelta ja täten lyhentää luonnollisesti ajomatkaa.

Ista näyttää ainakin kontin akun varaustilan/kunnon sellaisenaan.

Leave a comment:

• Rolan
    replied
    Originally posted by setasanttu View Post
    Oon ihmetellyt miksei kaistavaroitus tee mitään minkäänlaisissa nopeuksissa, eikös sen pitäisi täristää rattia jos lipsuu viivan yli?
    Onhan sulla kaikkein kovin tärinä asetus päällä? Jos se on kevyimmällä asetuksella, niin minä en huonommalla asfaltilla edes erottaisi ratin tärinää.

Toiseen aiheeseen, onko muilla alkanut Max eDriven toiminta hyytymään? Olen huomannut että talven jälkeen polttomoottori käynnistyy itsestään todella helposti max edrivella vaikka akkua olisi yli 50%. Erityisesti jos tulee edes loiva ylämäki 80kmh nopeuksissa niin polttomoottori käynnistyy heti. Tälläistä ei ollut esim. vuosi sitten.
    Todella ärsyttävää kun oma työmatka on aika lyhyt ja voisi ajaa vain sähköllä mutta ei. Bensaa kuluu ja akut täynnä.
    Kansainvälisillä foorumeilla oli porukka epäillyt vastaavassa ongelmassa 12v akkua, mutta sekin oli vähän epävarmaa. Olisiko täällä varmempaa tietoa?

EDIT: Kävin tsekkaamassa akun jännitteet etummainen 12,51V ja taaimmainen 12,59V, tuskin sekään vikana. Jostain lueskelin että jos ajaa monta päivää putkeen pelkällä sähköllä niin sekin aiheuttaisi Max eDriven suorituskykyyn, mutta onhan tässä ollut aina päivän tauko keskimäärin jokatoinen päivä.
    Last edited by Rolan; 11-07-2022, 18:23.

Leave a comment:

• Jopstedi
    replied
    Okei, täytynee laittaa tuo mg flasherin softa testiin👍🏻 Sitä olen tässä harkinnut ja tutkinut niin vaikuttaisi kyllä pätevältä vaihtoehdolta.

Leave a comment:

• Ccccc
    replied
    No mulla on softattu ja oon kyllä tykännyt. Lisävoiman ansiosta tykkää rivakammalla kiihdytyksellä takaa hieman ravistella, kardaani siellä hyppii luulen mä. Tutkitaan kun keritään.
    On reilummassakin vauhdissa ohittaminen niin vaivatonta, että meinaa ihan hymyilyttää.

Leave a comment:

• repsa
    replied
    Originally posted by Ccccc View Post
    Oon lukenut, että moottorin softaus vaikuttaisi sähkörangeen laskevasti. Onko näin ja jos on niin mihin tuo perustuu? 🤔
    Taitaa olla noitien puhetta, tai hankala on keksiä miten sähkökoneen hyötysuhteen huononevan, tai akuston kapasiteetin laskevan jos polttomoottorin ohjainlaitetta hiplataan.

Onhan kaikki mahdollista mutta järjenkäyttö lienee sallittua....

Leave a comment:

• repsa
    replied
    Originally posted by Jopstedi View Post
    Moro!

Onko porukka softannut paljon näitä 330e bemareita? Onko jollain kokemusta että miten on auto kestänyt softauksen jälkeen? Itseltä löytyy 160tkm ajettu 330e, ja mietin josko siihen laittaisi downpipen ja tuon Mg Flasherin softan:think
    Asiaa aikoinaan vähän selvittelin, ja alkuvaiheessa tunaajat sai näitä(kin) rikki

Osa omistajien omaa vikaa / käyttöolosuhteita, osa liian tiukkojen tunejen. Mene ja tiedä.

Celticin softa toimii ainakin tässä nykykuosissaan todella hyvin.
    En olisi tolla 160tkm ajosuoritteella yhtään huolissani. Omassa kympin vähemmän.

Pakokaasujärjestelmän modauksiin en ainakaan nyt oman kokemuksen perusteella näkisi tarvetta, sähkökone avustaa niin nätisti.

Leave a comment:

• Jopstedi
    replied
    Moro!

Onko porukka softannut paljon näitä 330e bemareita? Onko jollain kokemusta että miten on auto kestänyt softauksen jälkeen? Itseltä löytyy 160tkm ajettu 330e, ja mietin josko siihen laittaisi downpipen ja tuon Mg Flasherin softan:think

Leave a comment:

• Ccccc
    replied
    Oon lukenut, että moottorin softaus vaikuttaisi sähkörangeen laskevasti. Onko näin ja jos on niin mihin tuo perustuu? 🤔

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by Rolan View Post
    En kyllä voi ymmärtää miten jengi saa noin pitkiä kantamia. Terveisin max 27km 2016 110tkm ja samat olosuhteet lisäksi ilman ilmastointia ja pelkällä 50 nop.rajoitus alueella. Keskikulutus taisi olla joku ~14 kWh/100km.

Voikohan näissä olla jotain mitä minä en tiedä. Olen kuullut että pikkuakun vaihto voisi kasvattaa parilla kilsalla rangea. Itsellänihän on alkuperäinen akku ja kiinnostaisi kyllä vaihtaa uuteen jos se varmasti auttaa.
    Toinen voisi olla softapäivitys, mutta huollosta sanottiin että pitäisi olla ihan up to date. Voiko noihin luottaa vai onko mahdollista obd lukijalla jostain tämän varmistaa?
    12V akkujen huono kunto voi saada auton tietokoneet päättelemään, että eipäs ajeta noin pitkälle.

Silti kukaan tuskin voi taata, että 12V akkujen vaihto varmasti aina auttaa rangeen.

Leave a comment:

Working...
X