330e
Missä kunnossa 330e akusto on jos auto on esim 6v vanha ja ajettu jo 100tkm?
Hiipuuko virta pikkuhiljaa ja miten se vaikuttaa bensa moottorin toimintaan?
F30 330e part 2
Collapse
X
-
1,5 viikon oireettomuuden jälkeen (nollasin vikakoodin system too rich P0172) moottorin keltainen merkkivalo syttyi eilen, klo 15:59 joten eipä tietysti saanu enää pajalle. Maanantaille kuitenkin onnistui saada ainakin alustava vikadiagnoosi. Taas vaikuttaisi että varsinkin tyhjäkäynnillä savuttaa.
Oliko täällä kellään ollut 330e:ssä ongelmia päästöjen tms. kanssa? Taas kävi niin että maanantaina pitäs lähteä autolla reissuun ja vika päällä.
Leave a comment:
-
F30 330e part 2
edellinen meni lukkoon, suuren suosion saattelemana, tai siis siitä johtuen
Tässä alkuperäinen threadi : https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343640 missä paljon asiaa.
Suuria ongelmia ei ole, akun lisääntyneestä kulutuksesta tuli kovilla pakkasilla piippaus mittaristoon ja keyless go ei päästänyt autoon sisälle - otin auton talliin ja sulamisen jälkeen no proplem. Luulen että kyseessä oli joku kahvassa ollut kosteus tms. Ei vikakoodeja.
Lempäälä Hyvinkää Lempäälä väli meni pakotettuna polttomoottorikäyttöön (eli se akunlatausmoodi päällä ajoa) keskikulutuksella 6.1l/100km, keskinopeudella 100km/h. Pidän aika pienenä -1C keleillä suoritetuksi siirtymäksi.
Lisä-akuston laitto hautoo vielä päässä - hankaluutena on 80S kytkentää tukevan BMS:n hinnoittelu. Pitää olla melko varma että homma toimii jos rupeaa tälläistä tekemään - pelkkä BMS maksaa puolentoista tonnia. Haudon vielä...
Lukkoon menneessä ketjussa oli viimeisinä viesteinä pohdintaa että kannattaako päivitellä autoa :
Kannattaa, seuraavista syistä :
Autot tulevat jollain FW ja SW tasolla pihalle tehtaalta.
Mitä lähempänä alkusarjan autoja - sitä enemmän siitä on hyötyä että korin sähköjärjestelmä saa uutta bittiä.
Valitettavan usein SW puolella on jotain pikkukäpyä, joka tulee esille vasta kun laitteistoa on tarpeeksi paljon kentällä ja eri käyttöolosuhteissa... tai on haluttu julkaista jotain lisäfeaturea tms -> ohjaa SW päivitykseen.
FW tasolla taas kanssa voi tapahtua päivityksiä, esim joku flexray-kommunikoinnin väärien kehyksien ajoitusvika saattaa tulla kyseeseen kun FW vielä käynnistelee ja muut onkin jo menossa aivan muualla abstraktiotasossaan.
toisinsanoen : en koe mitenkään haitalliseksi, että sitä päivittää - vaikka vanha sanonta meneekin että "if it ain't broken don't fix it".Last edited by repsa; 17-12-2021, 15:08.Tags: None
Leave a comment: