memebuy23buy

F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bafelo
    replied
    Minkä verran näihin on maksanut vaihtaa hybridiakkuun uudet kennot? Varmaan jo useammalla tullut vastaan että ainakin yksi kenno on lopussa jolloin vaihettu varmaan kaikki muutkin kennot.Mietin että mihin pitää varautua jos ostaa tollasen 2017 150 000 km ajetun. Noita saa aika naurettavan halvalla nykyään tosi hyvillä varusteilla. Vastaava 320d maksaisi about 3k€ enemmän.

    Leave a comment:


  • naapoz
    replied
    Originally posted by Suorakuus View Post
    Vieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.
    Samaa mietintämyssyä täälläkin ollut päässä. Yllättävän halvalla lähtisi noita m-sportteja nyt. Osaako täällä raati kertoa missä kohtaa nämä alkaa akun osalta oireilemaan ja kuinka tarkasti olisi hyvä tutkia miten akkua on ylipäätään käytetty. Mittaukset toki hyvä tehdä. Plugareissa kuitenkin akun kunto paljon siitä kiinni onko sitä käytetty oikein.

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Vieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Aika normaalille tuo kuulostaa. Kun tarpeeksi pakkasta niin ei anna edes valita tuota max e drive vaan ilmoittaa akun olevan liian kylmä. Mittaristoon ilmestyy se valkoinen kolmio joka häipyy kun akku lämmennyt.
    Last edited by teeaa; 09-01-2025, 14:06.

    Leave a comment:


  • Aston
    replied
    Juu minullakin kesärange aika samoissa pyörinyt.
    Epäilen, että tuo vikakoodi syntyi yksi kylmä pakkasaamu kun lähdin sähköllä ajamaan ja 80km/h tiellä tuli ylämäki ja max eDrivestä huolimatta löi moottorin käyntiin ja tuli teksti, että "Sähköajo ei mahdollinen sillä akku liian kylmä/kuuma" tms.
    Muuten toiminut ihan normaalisti.

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Mulla ihan samanlainen range näillä keleillä. Samanlainen ja suunnilleen yhtä paljon ajettu auto. Kesällä sitten joitain 26km range.
    Ilmenikö jännite-ero jotenkin muuten kuin vikakoodien lukemisella.
    En ole itse vikakoodeja lukenut.

    Leave a comment:


  • Aston
    replied
    Alkanut tuossa omassa F30:ssä (-18, 115tkm) tulemaan noita kennovian oireita ja range laskenut nyt talvella tuonne 16-18 km paikkeille ja kertaalleen antoi jo vikakoodia tuosta liian isosta jännite-erosta. Nyt tässä arvon eri vaihtoehtojen välillä mitä tehdä. Onko täällä kokemusta miten on sujunut jos vaihdettu vain yksi kenno kokonaan uuteen? Jostain videolta joskus näin, että ei suositeltu vain yhden vaihtamista varsinkaan uuteen, koska tällöin jännite-ero olisi liian suuri niiden jäljelle jääneiden kanssa. Onko kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Viljami
    replied
    Onkohan kyseisen mallin etuiskareissa jotain erikoista, kun perus mätänetit yms. myyvät ei oota? Olin itse siinä käsityksessä, että perus f30 m-sport iskarit löytyy, mutta realoemin ja googlen perusteella aloin itsekin epäilemään?
    Osanumero on 31316876755, jota on käytetty F30 ja F32:ssa.

    Leave a comment:


  • Garmizi
    replied
    Onko kukaan manuaalisesti kiinitänyt tankin korkin kannen avaus kaapelia takaisin paikoilleen? Irtosi käteen pakkasilla, kun yritti manuaalisesti vetäistä kannen auki. Kyseessä siis vihreä kaapeli takakontissa ja osanumero: 51257016702.

    Leave a comment:


  • PekkaV
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Kennomoduli maksaa reilun 500/kpl ja niitä on kaikkiaan 5kpl akustossa jos kaikki täytyisi uusia. Kennonhallinta elektroniikka noin 150/kpl ja näitä 1kpl/kennomoduli.
    Lisäksi muita menekkituotteita akustosta löytyy akunhallintayksikkö SME sekä safetybox jotka jokusen satasen kpl.

    Kasa ruuveja, tiivisteitä ja töitä päälle.
    Mistähän näitä kennomoduleita tuohon hintaan voisi saada?

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Nyt olen pari päivää autolla ajellut ja kaikki toimii täydellisesti. Tulispa se kevät jo!

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Huollossa huomasivat että jäähdytinneste vuotaa yhdestä letkusta joka kulkee konehuoneen pikkuakun vierestä. Tuon pikkuakun vaihdon yhteydessä on tapahtunut asennusvirhe ja letku oli jäänyt jotenkin puristuksiin ja nyt alkanut vuotamaan. Saan auton takaisin ensi viikolla, toivottavasti tämä nesteen häviäminen aiheutti keulan flektin pyörimisen täydellä teholla ja sen ”Akku ei lataa” -herjan.

    Positiivista tässä on se, että auton tekniikassa ei ollut vikaa vaan vika oli syntynyt mekaanikon inhimillisestä virheestä. Edelleen kova luotto tähän BMWn hybridiin.​

    Leave a comment:


  • SPT
    replied
    B48 moottoreissä jos/kun jäähdytysnestetta alkaa katoamaan syyllinen on melko varmasti osa 4 (letku/putki) kuvassa:


    Kuten realoemstä näkyy kyseisestä osasta on jo kolmas versio BMWllä kaytössä. Osasta katkeaa moottorin pään liitin.

    Minun autosta tuo oli irtipoikki 85tkm kohdalla (minun auto F31 320iX vm -18. F3x 330 sama osa). Ei takuu voimassa. Ostin schmiedmanilta letkun uusimman version ja vaihdoin itse. Onnistuin imusarjaa irroittamatta mutta aika ahtaassa välissähän tuo on. Tein paksusta rautalangasta kuokun jolla sain vanhan osan jämät irroitua ja uuden letkun pään painettua paikoilleen.


    Last edited by SPT; 06-02-2024, 13:12.

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Kävin ajelemassa motarilla 20km (ulkona -7C) ja öljyn lämmöt nousivat normaalille tasolle ja sisätilatkin lämpeni vaikkei korkeajänniteakuissa ollut kuin muutama prosentti virtaa.
    Mutta sitten tuli mittaristoon punainen akun kuva ja teksti ”Akku ei lataudu”. Hetken matkaa jatkettuani herja lähti pois. Ajelin kotipihaan ja huomasin että keulan flekti huutaa taas täydellä teholla. Tunnustelin moottoria ja tällä kertaa se tuntui lämpimältä. Tarkistin jäähdytinnesteet ja taas oli oikean puoleinen paisari tyhjä. Nesteet katosivat siis ajon aikana koska auton alla ei ollut lammikkoa.

    Varasin ajan huoltoon. Katsotaan mitä selviää, palaan asiaan.​

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Kävin ostamassa jäähdytinnestettä ja pikkusäiliöön meni 0,4l. Heitin pahvin auton alle ja nyt kolme tuntia myöhemmin ei näy vuotavan. Autoa tosin ei ole käynnistetty, huomenna käyn heittämässä rundin ja kerron sitten havainnot.

    Leave a comment:

Working...
X