F30 330e part 2
Collapse
X
-
Minkä verran näihin on maksanut vaihtaa hybridiakkuun uudet kennot? Varmaan jo useammalla tullut vastaan että ainakin yksi kenno on lopussa jolloin vaihettu varmaan kaikki muutkin kennot.Mietin että mihin pitää varautua jos ostaa tollasen 2017 150 000 km ajetun. Noita saa aika naurettavan halvalla nykyään tosi hyvillä varusteilla. Vastaava 320d maksaisi about 3k€ enemmän.
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostVieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.
Leave a comment:
-
-
Vieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.
Leave a comment:
-
-
Juu minullakin kesärange aika samoissa pyörinyt.
Epäilen, että tuo vikakoodi syntyi yksi kylmä pakkasaamu kun lähdin sähköllä ajamaan ja 80km/h tiellä tuli ylämäki ja max eDrivestä huolimatta löi moottorin käyntiin ja tuli teksti, että "Sähköajo ei mahdollinen sillä akku liian kylmä/kuuma" tms.
Muuten toiminut ihan normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Mulla ihan samanlainen range näillä keleillä. Samanlainen ja suunnilleen yhtä paljon ajettu auto. Kesällä sitten joitain 26km range.
Ilmenikö jännite-ero jotenkin muuten kuin vikakoodien lukemisella.
En ole itse vikakoodeja lukenut.
Leave a comment:
-
-
Alkanut tuossa omassa F30:ssä (-18, 115tkm) tulemaan noita kennovian oireita ja range laskenut nyt talvella tuonne 16-18 km paikkeille ja kertaalleen antoi jo vikakoodia tuosta liian isosta jännite-erosta. Nyt tässä arvon eri vaihtoehtojen välillä mitä tehdä. Onko täällä kokemusta miten on sujunut jos vaihdettu vain yksi kenno kokonaan uuteen? Jostain videolta joskus näin, että ei suositeltu vain yhden vaihtamista varsinkaan uuteen, koska tällöin jännite-ero olisi liian suuri niiden jäljelle jääneiden kanssa. Onko kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
Onkohan kyseisen mallin etuiskareissa jotain erikoista, kun perus mätänetit yms. myyvät ei oota? Olin itse siinä käsityksessä, että perus f30 m-sport iskarit löytyy, mutta realoemin ja googlen perusteella aloin itsekin epäilemään?
Osanumero on 31316876755, jota on käytetty F30 ja F32:ssa.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan manuaalisesti kiinitänyt tankin korkin kannen avaus kaapelia takaisin paikoilleen? Irtosi käteen pakkasilla, kun yritti manuaalisesti vetäistä kannen auki. Kyseessä siis vihreä kaapeli takakontissa ja osanumero: 51257016702.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKennomoduli maksaa reilun 500/kpl ja niitä on kaikkiaan 5kpl akustossa jos kaikki täytyisi uusia. Kennonhallinta elektroniikka noin 150/kpl ja näitä 1kpl/kennomoduli.
Lisäksi muita menekkituotteita akustosta löytyy akunhallintayksikkö SME sekä safetybox jotka jokusen satasen kpl.
Kasa ruuveja, tiivisteitä ja töitä päälle.
Leave a comment:
-
-
Nyt olen pari päivää autolla ajellut ja kaikki toimii täydellisesti. Tulispa se kevät jo!
Leave a comment:
-
-
Huollossa huomasivat että jäähdytinneste vuotaa yhdestä letkusta joka kulkee konehuoneen pikkuakun vierestä. Tuon pikkuakun vaihdon yhteydessä on tapahtunut asennusvirhe ja letku oli jäänyt jotenkin puristuksiin ja nyt alkanut vuotamaan. Saan auton takaisin ensi viikolla, toivottavasti tämä nesteen häviäminen aiheutti keulan flektin pyörimisen täydellä teholla ja sen ”Akku ei lataa” -herjan.
Positiivista tässä on se, että auton tekniikassa ei ollut vikaa vaan vika oli syntynyt mekaanikon inhimillisestä virheestä. Edelleen kova luotto tähän BMWn hybridiin.
Leave a comment:
-
-
B48 moottoreissä jos/kun jäähdytysnestetta alkaa katoamaan syyllinen on melko varmasti osa 4 (letku/putki) kuvassa:
Kuten realoemstä näkyy kyseisestä osasta on jo kolmas versio BMWllä kaytössä. Osasta katkeaa moottorin pään liitin.
Minun autosta tuo oli irtipoikki 85tkm kohdalla (minun auto F31 320iX vm -18. F3x 330 sama osa). Ei takuu voimassa. Ostin schmiedmanilta letkun uusimman version ja vaihdoin itse. Onnistuin imusarjaa irroittamatta mutta aika ahtaassa välissähän tuo on. Tein paksusta rautalangasta kuokun jolla sain vanhan osan jämät irroitua ja uuden letkun pään painettua paikoilleen.
Last edited by SPT; 06-02-2024, 13:12.
Leave a comment:
-
-
Kävin ajelemassa motarilla 20km (ulkona -7C) ja öljyn lämmöt nousivat normaalille tasolle ja sisätilatkin lämpeni vaikkei korkeajänniteakuissa ollut kuin muutama prosentti virtaa.
Mutta sitten tuli mittaristoon punainen akun kuva ja teksti ”Akku ei lataudu”. Hetken matkaa jatkettuani herja lähti pois. Ajelin kotipihaan ja huomasin että keulan flekti huutaa taas täydellä teholla. Tunnustelin moottoria ja tällä kertaa se tuntui lämpimältä. Tarkistin jäähdytinnesteet ja taas oli oikean puoleinen paisari tyhjä. Nesteet katosivat siis ajon aikana koska auton alla ei ollut lammikkoa.
Varasin ajan huoltoon. Katsotaan mitä selviää, palaan asiaan.
Leave a comment:
-
-
Kävin ostamassa jäähdytinnestettä ja pikkusäiliöön meni 0,4l. Heitin pahvin auton alle ja nyt kolme tuntia myöhemmin ei näy vuotavan. Autoa tosin ei ole käynnistetty, huomenna käyn heittämässä rundin ja kerron sitten havainnot.
Leave a comment:
-
Leave a comment: