Originally posted by HTK12
View Post
F30 330e part 2
Collapse
X
-
Carplay saa myös koko näytölle.Originally posted by Aha View PostEi taida olla. Itse vaihdoin iphoneen, sillä navi ja spotify kohtuu paljon käytössä ajaessa. CarPlay 300€ maksoi ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. CarPlay toimii tosin tuolla vain "puolella näytöllä", joten pienellä varauksella suosittelen. Kannattaa itse katsoa miltä näyttää ennen mahdollista ostamista.
Leave a comment:
-
Originally posted by Keklu View PostOnkos tässä F30 mallissa lainkaan olemassa Screen Mirroring -toimintoa, tai saako sitä jotenkin toimimaan? Android puhelin. Proffa navi löytyy. Koitin googletella asiaa, mutta heikolla tuloksella.
Ei taida olla. Itse vaihdoin iphoneen, sillä navi ja spotify kohtuu paljon käytössä ajaessa. CarPlay 300€ maksoi ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. CarPlay toimii tosin tuolla vain "puolella näytöllä", joten pienellä varauksella suosittelen. Kannattaa itse katsoa miltä näyttää ennen mahdollista ostamista.
Leave a comment:
-
een mä sitä sillain meinannut. Tai meinasin.
Siis antero-appiskaupasta löytyy myös tuo AAIdrive. Sen company policy sallii asentaa, koska anterokauppa.
mistä muualta tahansa löytyviä .apk jos menee tunkkaan luuriin saa huutia.
No, se siitä.
Kokeilin, niin youtube kanssa ilmestyy appiksena näytölle - vain äänien osalta, yllättäen.
Yle areenakin ilmestyy appiksena näytölle, mutta siinä ei kyllä toimi haku idriven kautta.
Molemmat pysyy auton UI:sta piilossa jos ne ei ole käynnistetty kännykässä eka.
Leave a comment:
-
Originally posted by repsa View PostMahdollistaako tuo appis siis kännykän etäkäytön idrive säätimestä ?
Normaali screencast kyllä mulla toimii. Mitä nyt sen video in motion lukon joutui joka kerta auton käynnistyksen jälkeen tekemään uudestaan.
vastaus / edittiä :

tekee siis "irtoappiksen" soveltuvista appiksista luurissa, mitä voi sit näytöltä kyllä hakea idrive pylpyrällä. Ihan viksu.
En keksinyt miten tohon ois saanut konffattua siten että sais esim yle areenan, disney+ tai youtube. Emt onko sille oikeasti tarvetta sit sillain kun se screencasti kuitenkin toimii muuten melko näppärästi.
Jotain lisänäyttöjä moottoridatastakinn tolla/jollain ton lisäosilla kai saisi. Pitää katsoa jos jaksaa
edit2 :
hmm. Tuollahan oli paljon tähän idrive maailmaan - josko joku vielä keksi tavan miten idriven se kosketustason liiketiedon saisi siirrettyä kännykkään. Sit siitä kännykällä screencasti ja idriveä sormella ohjaamalla sais hiiren liikkuun ruudulla. Vois ajaa natiivi-antero-appiksia.
Pitää kokeilla ajaa tuolta löytyvä https://github.com/BimmerGestalt/IDr.../screen_mirror , josko se ois lähellä sitä mitä ajattelin. Pitää varmaan vaan opetella kääntään .apk että saa ajettua luurissa, kun ei ollut valmiita relluja tarjolla tuossa hakemistossa,
https://github.com/BimmerGestalt/IDr...g/latest_build en tiedä tuolla olevasta ..debug-nimetystä että mites se toimisi.
En ole varma, että tarkoititko miten asentaa lisäosat android puhelimeen, mutta jos alla linkki.
Leave a comment:
-
Mahdollistaako tuo appis siis kännykän etäkäytön idrive säätimestä ?
Normaali screencast kyllä mulla toimii. Mitä nyt sen video in motion lukon joutui joka kerta auton käynnistyksen jälkeen tekemään uudestaan.
vastaus / edittiä :

tekee siis "irtoappiksen" soveltuvista appiksista luurissa, mitä voi sit näytöltä kyllä hakea idrive pylpyrällä. Ihan viksu.
En keksinyt miten tohon ois saanut konffattua siten että sais esim yle areenan, disney+ tai youtube. Emt onko sille oikeasti tarvetta sit sillain kun se screencasti kuitenkin toimii muuten melko näppärästi.
Jotain lisänäyttöjä moottoridatastakinn tolla/jollain ton lisäosilla kai saisi. Pitää katsoa jos jaksaa
edit2 :
hmm. Tuollahan oli paljon tähän idrive maailmaan - josko joku vielä keksi tavan miten idriven se kosketustason liiketiedon saisi siirrettyä kännykkään. Sit siitä kännykällä screencasti ja idriveä sormella ohjaamalla sais hiiren liikkuun ruudulla. Vois ajaa natiivi-antero-appiksia.
Pitää kokeilla ajaa tuolta löytyvä https://github.com/BimmerGestalt/IDr.../screen_mirror , josko se ois lähellä sitä mitä ajattelin. Pitää varmaan vaan opetella kääntään .apk että saa ajettua luurissa, kun ei ollut valmiita relluja tarjolla tuossa hakemistossa,
https://github.com/BimmerGestalt/IDr...g/latest_build en tiedä tuolla olevasta ..debug-nimetystä että mites se toimisi.Last edited by repsa; 07-06-2022, 22:46.
Leave a comment:
-
Originally posted by Viljami View Post
Olipas hyvä vinkki. Ainakin 530e sain spotifyt yms toimimaan suoraan. Muita ominaisuuksia en vielä testannut.
Leave a comment:
-
Kokeile sellaista appia kuin AAIdriveOriginally posted by Keklu View PostOnkos tässä F30 mallissa lainkaan olemassa Screen Mirroring -toimintoa, tai saako sitä jotenkin toimimaan? Android puhelin. Proffa navi löytyy. Koitin googletella asiaa, mutta heikolla tuloksella.
Leave a comment:
-
Onkos tässä F30 mallissa lainkaan olemassa Screen Mirroring -toimintoa, tai saako sitä jotenkin toimimaan? Android puhelin. Proffa navi löytyy. Koitin googletella asiaa, mutta heikolla tuloksella.
Leave a comment:
-
juu, dunno lol, nääsvillen perämetsissä kun joskus on oikeasti kylmä yöllä (-30 tai alle paikallisesti) niin se abt +20min menee että auto on sisältä ookoo lämmin ja lasit sulana. Ja vaikka olisi laturi 12A moodissa, se akun kapa on kyllä kyykännyt tossa ajassa 100%--> ~ 90% tasoon.Originally posted by pyroz View PostEsilämmitysaika on se max. 30min. En tiedä onko Suomessa sellaista kolkkaa, jossa olisi niin kylmä että sieltä imettäisiin kovia tehoja koko sen 30min. Ei suinkaan. Riippuen tietysti olosuhteista, mutta itse en ole vielä koskaan havainnut, että sitä 5kW:n lämppäriä käytettäisiin täydellä teholla. Ei F30 330e:ssä, ei eri i3:n versioissa, eikä G30 530e:ssä.
Sieltä otetaan ehkä 2-3kW joitakin minuutteja, jonka jälkeen lämppärin teho laskee alle 2kW tasolle. (Nämä havainnot omia Etelä-Suomen leudoilla keleillä).
Riippuu paljon missä se auto on. Mulla tossa pihalla sellaisessa paikassa missä käy melkoinen huju aina välillä, avoimessa maastossa missä ei ole mitään lämpöä pidättävää elementtiä.
Webastollista autoa samoissa olosuhteissa joutuu saman sisätilakomfortin saamiseksi päästään tupla-ajan.
Leave a comment:
-
Esilämmitysaika on se max. 30min. En tiedä onko Suomessa sellaista kolkkaa, jossa olisi niin kylmä että sieltä imettäisiin kovia tehoja koko sen 30min. Ei suinkaan. Riippuen tietysti olosuhteista, mutta itse en ole vielä koskaan havainnut, että sitä 5kW:n lämppäriä käytettäisiin täydellä teholla. Ei F30 330e:ssä, ei eri i3:n versioissa, eikä G30 530e:ssä.Originally posted by repsa View Post5kw vastusteho vaatii 230v käyttöjännitteellä noin 20A, vähän rapiat. Eli auton akusta kyllä häviää etukäteislämmityksellä aina kapaa. 8A latausmoodissa tietysti enemmän.
Sieltä otetaan ehkä 2-3kW joitakin minuutteja, jonka jälkeen lämppärin teho laskee alle 2kW tasolle. (Nämä havainnot omia Etelä-Suomen leudoilla keleillä).
Leave a comment:
-
5kw vastusteho vaatii 230v käyttöjännitteellä noin 20A, vähän rapiat. Eli auton akusta kyllä häviää etukäteislämmityksellä aina kapaa. 8A latausmoodissa tietysti enemmän.
Leave a comment:
-
Originally posted by repsa View PostItse ratkaisin tän samantyyppisen ongelman tän näköisellä laturilla Aliexpressistä :
Ei tainnut olla just tuo myyjä mutta samannäköinen rimpula laite
Otin 10m piuhalla, mikä oli aika passeli ratkaisu. Auton saa ajaa etuperin tai takaperin, ja riittää että on "sielläpäin" kun auton jättää hiekkaruutuun kotona. Ei tartte aiheuttaa siis renkailla painaumiakaan aina samaan kohtaan...
Purin kaapelin irti laitteen sisältä, sijoitin ton laturin sisätiloihin seinälle. Sit autotallin kylkeen porareikä, aluputken läpi kaapeli ja sen takaisinlaitto laturiin kiinni. Kun sen purin, niin samalla kyllä mietin itsekseni että tää on selkeästi parempi pitää sisätiloissa. En uskoisi että suomen talvella lätäkössä tai märässä lumihangessa seisomisesta tuo laite oikein diggaisi.
Uusin seinään pistorasian (vuosien käsityökalujen käyttö takana jo..) ja säädin tuon laturin 8A moodiin, mikä tällähetkellä koetaan sähköalan ammattilaisten keskuudessa turvalliseksi latausvirraksi siirrettävälle laitteistolle.
13A ja 15A rupeaa olemaan jo No-No tälläisessä puolikiinteässä, se pistoke lämpenee töpselissä melko voimakkaasti, ja pahimmillaan sulattaa rasian pohjan ja latauslaitteen liittimen, näitä on nähty.
Autoon maksimivirta-asetus (kotona lataa hitaasti @ 8A kun tuo laturi rajoittaa sen, töissä sit full-max bemsen omalla laturilla) sen aikaa mitä lohkolämppärin kello antaa aikaa ladata. Riittää täyteen lataukseen.
Ajoitus muuhun kellonaikaan kuin tyypilliset töissälähtijät ajoittaa sisätilanlämppärit, niin ei oo firmalla keskuskaan sitten siinä 15-16 maissa ihan mansikkana.
Tässä ne konstit milllä itse olen havainnut että homma toimii kotona nätisti, sekä myös töissä.
Täällä on samanlaisella laturilla menty jo pari vuotta ja hyvin on pelannut. Laturin asensin kotona ulos "kiinteästi" ja vaihdoin laturiin ns. karavaani pistokkeen schukon tilalle ja ulkopistorasian tilalle samanlaisen. 16A:lla lataan aina, eikä ole mitään ongelmia ollut.
Töissä ja muualla latailen auton mukana tulleella 12A:n laturilla ja eipä ole silläkään ollut ikinä missään ongelmia. 8A on kyllä aivan liian vähän talvella, jos meinaa lähtä lämpösellä autolla. Tuolla 12A:n laturillakin tahtoo lämmin auto ja täysi akku olla melko mahdoton yhdistelmä pakkasilla.
Leave a comment:
-
Vielä piti kehaista autoa, erittäin mässyn näköinen noilla vanteillaOriginally posted by Keklu View PostNoniin täältä sitten +1 330e kerhoon pitkän pähkäilyn jälkeen

Varusteista tärkeimpänä m-sportti, adaptiivinen vakkari ja Harman Kardonit.
Näin reilun viikon jälkeen olen kyllä tykännyt autosta. Hieman tuon piuhan edestakaisin veivaus kontista seinäpistokkeeseen harmittaa kylläkin. Saan työpaikallakin ladata autoa (työmatka 18km), niin pääsee kätevästi edestakaisin sähköllä. Ajattelin kylläkin, että pitäisikö ostaa toinen Schuko-Type2 laturi, niin voisi pitää sekä kotona, että työpaikalla piuhan aina kiinni rasiassa, jolloin piuhat toimivat ns. "wallboxina". Tämä helpottaisi piuharallia kummasti.
Onko porukalla mitään Schuko-Type 2 piuhasuosituksia? Mielellään sieltä halvasta päästä.
Vaihtaisin vielä nuo peilikuoret lepakkomiehiin (vaikka https://www.ebay.de/itm/362959343155...0AAOSw6nNeg1hS ), niin avot!
Leave a comment:
-
Itse ratkaisin tän samantyyppisen ongelman tän näköisellä laturilla Aliexpressistä :
Ei tainnut olla just tuo myyjä mutta samannäköinen rimpula laite
Otin 10m piuhalla, mikä oli aika passeli ratkaisu. Auton saa ajaa etuperin tai takaperin, ja riittää että on "sielläpäin" kun auton jättää hiekkaruutuun kotona. Ei tartte aiheuttaa siis renkailla painaumiakaan aina samaan kohtaan...
Purin kaapelin irti laitteen sisältä, sijoitin ton laturin sisätiloihin seinälle. Sit autotallin kylkeen porareikä, aluputken läpi kaapeli ja sen takaisinlaitto laturiin kiinni. Kun sen purin, niin samalla kyllä mietin itsekseni että tää on selkeästi parempi pitää sisätiloissa. En uskoisi että suomen talvella lätäkössä tai märässä lumihangessa seisomisesta tuo laite oikein diggaisi.
Uusin seinään pistorasian (vuosien käsityökalujen käyttö takana jo..) ja säädin tuon laturin 8A moodiin, mikä tällähetkellä koetaan sähköalan ammattilaisten keskuudessa turvalliseksi latausvirraksi siirrettävälle laitteistolle.
13A ja 15A rupeaa olemaan jo No-No tälläisessä puolikiinteässä, se pistoke lämpenee töpselissä melko voimakkaasti, ja pahimmillaan sulattaa rasian pohjan ja latauslaitteen liittimen, näitä on nähty.
Autoon maksimivirta-asetus (kotona lataa hitaasti @ 8A kun tuo laturi rajoittaa sen, töissä sit full-max bemsen omalla laturilla) sen aikaa mitä lohkolämppärin kello antaa aikaa ladata. Riittää täyteen lataukseen.
Ajoitus muuhun kellonaikaan kuin tyypilliset töissälähtijät ajoittaa sisätilanlämppärit, niin ei oo firmalla keskuskaan sitten siinä 15-16 maissa ihan mansikkana.
Tässä ne konstit milllä itse olen havainnut että homma toimii kotona nätisti, sekä myös töissä.
Leave a comment:
Leave a comment: