F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Pro-tip mikä jäi mietityttämään kun lueskelin noita vastuksien (lämmitys) palamisia.

    Katsokaa jännitepuolen jäähdytyspiirin nestetaso, koska jos se vastus pääsee olemaan yhtään ilmassa (järjestelmässä vähän ilmaa liikaa siis) niin 5kW teholla se kyllä palaa melkolailla heti.

    Korkki on se keulassa oleva paisari oikealla. Vasen on moottorikierron, mikä on syytä myös välillä tsekata.

    Näissä kai on vähän ollut ongelmana että noi korkit vähän päästää nestettä läpi välillä. Ongelma ei siis ole iso, mutta saattaa aiheuttaa turhaa rahanmenoa jos ei malta tsekata.
    Iso paisuntasäiliö vaikuttaa tuon korkeajännite sisätilan lämmityslaitteen nesteytykseen.

    Pieni taasen imusarjan, KLE:n ja EME:n jäähdytykseen oman jäähdyttimensä ja kiertovesipumppujensa avulla.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Se alkuperäinen kaapeli on kyllä todella herkkä murtumaan. Etenkin pakkasella. Itse vaihdoin omaan paremman ja hiukan pidemmän ja ainakin toistaseksi on kestänyt hyvin. Mutta se nyt kannattaa ainakin ekana katsoa.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    ei ois mahdottomuus että ois rikki.

    Leave a comment:


  • eeta
    replied
    Onko kellään ollut vikaa alkuperäisen Delphin laturin kanssa?
    Alkoi yhtäkkiä tehdä "Internal fault" vilkutusta kun laittaa laturin seinään pistorasiaan kiinni. Autossa ei ole ongelmaa. Toisella laturilla lataa hyvin. Delphiä ei tarvitse siis kytkeä autoon ollenkaan, ja vikatila alkaa.

    Bmwi3.com foorumilta näytti löytyvän pari vastaavaa kokemusta, joista on selvitty kuivattamalla. Mä oon tuota nyt 12h kuivatellut sisällä, mutta en ole testannut auttoiko. Tosin en tiedä edes onko i3:ssa täsmälleen sama laturi.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Pro-tip mikä jäi mietityttämään kun lueskelin noita vastuksien (lämmitys) palamisia.

    Katsokaa jännitepuolen jäähdytyspiirin nestetaso, koska jos se vastus pääsee olemaan yhtään ilmassa (järjestelmässä vähän ilmaa liikaa siis) niin 5kW teholla se kyllä palaa melkolailla heti.

    Korkki on se keulassa oleva paisari oikealla. Vasen on moottorikierron, mikä on syytä myös välillä tsekata.

    Näissä kai on vähän ollut ongelmana että noi korkit vähän päästää nestettä läpi välillä. Ongelma ei siis ole iso, mutta saattaa aiheuttaa turhaa rahanmenoa jos ei malta tsekata.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Nallu View Post
    Miten tai missä noi hybriidi softat päivitetään? Yritin kysyä salpasta ja ne sanoi vaa että mitään päivityksiä ei ole
    no merkkarit, alueesi hyvät harrastajat/toiminimen omaavat, pirkanmaalta tuo böntti / bmwiz teki mulle.

    Voihan se olla että autosi softataso on jo vimosin. Tai sit autosalpa on vaan asiakaspalveluhaluton ?

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Nallu View Post
    Onks mitään muuta modeja tehnyt? Stage 1 / 2?
    Stage 1 Bootmod3 ja Stage 3 xHp laatikko softa.. "Raudan" osalta täysin vakio.

    Leave a comment:


  • Nallu
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Celtic tekee Pirkkalassa.

    Ennen mitään softamodeja, kannattaa se auton perussoftataso päivittää viimeisimpään tasoon esim böntillä.
    Miten tai missä noi hybriidi softat päivitetään? Yritin kysyä salpasta ja ne sanoi vaa että mitään päivityksiä ei ole

    Leave a comment:


  • Nallu
    replied
    Originally posted by TJK View Post
    Bootmod3:n pistelin itse ihan kotipihassa. ~10min homma ja suosittelen. 35tkm olen sillä ajellut.
    Onks mitään muuta modeja tehnyt? Stage 1 / 2?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Celtic tekee Pirkkalassa.

    Ennen mitään softamodeja, kannattaa se auton perussoftataso päivittää viimeisimpään tasoon esim böntillä.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by -Nasse- View Post
    Missäs ootte autonne käyttäneet softauksessa ja paljoko on kilometrejä tullu ohjelma sisässä?
    Bootmod3:n pistelin itse ihan kotipihassa. ~10min homma ja suosittelen. 35tkm olen sillä ajellut.

    Leave a comment:


  • -Nasse-
    replied
    Softaus

    Missäs ootte autonne käyttäneet softauksessa ja paljoko on kilometrejä tullu ohjelma sisässä?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    iski yks aamu pesun jälkeisenä talviaamuna seuraavanlaiset vikakoodit :
    03104C, Electrical vacuum pum, activation : pump blocket
    0316AB Information emergency run manager, electrical vacuum pump: failed
    03104A Electrical vacuum pump, activation: Short circuit to ground

    olin ensiksi hieman "wtf", mahtaakohan tää liittyä pesuun nyt vai mitähä.

    Googletin pumpun paikan (vasemman etulokasuojan sisällä, umpion alla), ja kaivoin sieltä pumpun esille.

    Vikakoodien luonne antoi syytä olettaa että vika on pumpun suunnassa, viat viittasi siihen että siellä vois olla liukurenkaassa liikaa hiilipölyä tai sit ihan sitä jäätä jossain toimilaitteen puolella.



    Tossa DC kone purettuna, ja äkkiä puhaltaen huomasin että oli kyl paljon hiilipölyä... Putsasin myös pumpunkin, lamellilaitteistosta käänsin lamellit 180ast että tulisi ns. uutta pintaa esille.



    tuolla kuvat. Pumpulle Hella lupas 1200h käyttöajan, hiilissä oli vielä "metri käytettävänä" eli aika vähän tais olla pyöriny loppujen lopuksi.

    On taas toiminut ilman ongelmia. Samaa pumppua muissakin bmw hybrideissä.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Viljami View Post
    Onkos muilla ollut probleema latausluukun kanssa?

    Itselläni menee kyllä kiinni, mutta ei aukea kuin irroittamalla lukituspinni luukusta. Marmori ehdotti koko lukituslaitteen vaihtoa luonnollisesti.
    ei ja oon koittanu estää myös mahdollisten ongelmien syntymistä huolellisella puhdistamisella pesujen yhteydessä, sekä silikonilla voitelemalla niitä pisteitä missä se on järkevää (ei esim liittimeen missään nimessä)

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Viljami View Post
    Onkos muilla ollut probleema latausluukun kanssa?

    Itselläni menee kyllä kiinni, mutta ei aukea kuin irroittamalla lukituspinni luukusta. Marmori ehdotti koko lukituslaitteen vaihtoa luonnollisesti.

    Mulla jäi kesällä luukku kiinni ja sinne vaihdettiin lukitus solenoidi ja uusi tappi ja sen jälkeen on pelannut. Osien hinta oli marmorilla alle satasen.

    Leave a comment:

Working...
X