F30 330e part 2
Collapse
X
-
En muista miten päin näissä säiliöt oli, mutta pienemmän säiliön nesteellä ei lämmitetä sisätilaa. Sama neste sopii molempiin
-
Omassani oli molemmat min merkin alle hiukan 0,5L lisäyksellä molemmissa pinta nousi max merkin tasolle.Originally posted by RearWheelPower View PostKiitos tiedosta.
Käyn hakemassa jäähdytinnestettä ja lisään säiliöön ja seurailen tilannetta lähteekö vuotamaan. Nyt vaan peukut pystyyn ettei olisi vuotoja tai palanutta kannentiivistettä.
Osaako joku sanoa kuinka iso tilavuudeltaan tuo pienempi paisari on?
Leave a comment:
-
Kiitos tiedosta.
Käyn hakemassa jäähdytinnestettä ja lisään säiliöön ja seurailen tilannetta lähteekö vuotamaan. Nyt vaan peukut pystyyn ettei olisi vuotoja tai palanutta kannentiivistettä.
Osaako joku sanoa kuinka iso tilavuudeltaan tuo pienempi paisari on?
Leave a comment:
-
Melko tyhjä järjestelmä jos ei puhaltanut lämmintä ja täytynyt olla jo isompi vuoto jossain. Jospa ei kannentiiviste ole palanut. 530e molempiin säiliöihin BMW merkkiliikkeestä antoivat LC18 nestettä (vihreä).Originally posted by RearWheelPower View PostJäähdytinnesteiden tarkistus.
Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.
Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.
Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?
Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?
Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.
Leave a comment:
-
Jäähdytinnesteiden tarkistus.
Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.
Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.
Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?
Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?
Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.
Leave a comment:
-
Mitä kilometrejä teillä on rullailtu?
Tässä tullut katseltua ja pohdittua 150-200tkm ajettua 330e f30. Onko jo loppuun ajettu, vai onko tulossa jotain isompaa? n. 40-50tkm tulee kilometrejä vuoteen, ja useampi pitkä reissu tulee tehtyä vuodessa (Miten auto suoriutuu pitkässä matka-ajossa?)
Leave a comment:
-
Itse itselleni vastaten, että käytin korjaamolla (Bmwiz) ja hinta ei ollut kovin paha, 320e molempien vaihdolle.Originally posted by Keklu View PostNyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?
Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
- Emergency battery: Change Interval reached
- Emergency battery Hardware faulty
- Backup battery: end of life
Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?
PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
Näistä kun tuppaa KLE ilmeisesti hajoamaan lähes kaikista jossain kohtaa, niin mietin, että onkohan autooni se jo edellisen omistajan kohdalla vaihdettu. Onkohan tämä mistään tarkistettavissa?
Leave a comment:
-
voi olla monestakin seikasta, mutta ota yhteyttä myyjään/fragukseen ja kysy mihinkä (merkki/bmw erikoistuneeseen)huoltoon varaat ajan mistä saat diagnoosin -> siitä sit lähtee selviään miten asia pitää korjata.Originally posted by Flinkmeister View PostTerve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”
Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”
vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
Ilmastointi
-dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
-Dtc 8011c1
Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
Dtc 801386
Audio/video
-dtc b7f884
Flexray
-dtc cd0487
Sähkömoottori
-dtc 2228c8
Moottori
-dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
-dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
-dtc 120408 ahtopaineen säätö
Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa
Leave a comment:
-
Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”
Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”
vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
Ilmastointi
-dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
-Dtc 8011c1
Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
Dtc 801386
Audio/video
-dtc b7f884
Flexray
-dtc cd0487
Sähkömoottori
-dtc 2228c8
Moottori
-dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
-dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
-dtc 120408 ahtopaineen säätö
Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa
Leave a comment:
-
Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?
Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
- Emergency battery: Change Interval reached
- Emergency battery Hardware faulty
- Backup battery: end of life
Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?
PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...Last edited by Keklu; 31-07-2023, 16:02.
Leave a comment:
-
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että auto ilmoittaa latauskaapelin olevan kytketty, vaikka näin ei ole ja latausluukkukin kiinni? Sen verran virrat päällä vilkuttaa sitä "ei lataa" varoitusta, että mahtaa kyseessä olla jokin kosketushäikkä?
Leave a comment:
Leave a comment: