F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -kalevi-
    replied
    En muista miten päin näissä säiliöt oli, mutta pienemmän säiliön nesteellä ei lämmitetä sisätilaa. Sama neste sopii molempiin

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by RearWheelPower View Post
    Kiitos tiedosta.
    Käyn hakemassa jäähdytinnestettä ja lisään säiliöön ja seurailen tilannetta lähteekö vuotamaan. Nyt vaan peukut pystyyn ettei olisi vuotoja tai palanutta kannentiivistettä.

    Osaako joku sanoa kuinka iso tilavuudeltaan tuo pienempi paisari on?​
    Omassani oli molemmat min merkin alle hiukan 0,5L lisäyksellä molemmissa pinta nousi max merkin tasolle.

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Kiitos tiedosta.
    Käyn hakemassa jäähdytinnestettä ja lisään säiliöön ja seurailen tilannetta lähteekö vuotamaan. Nyt vaan peukut pystyyn ettei olisi vuotoja tai palanutta kannentiivistettä.

    Osaako joku sanoa kuinka iso tilavuudeltaan tuo pienempi paisari on?​

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by RearWheelPower View Post
    Jäähdytinnesteiden tarkistus.

    Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.

    Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
    Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.

    Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?

    Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?

    Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.
    Melko tyhjä järjestelmä jos ei puhaltanut lämmintä ja täytynyt olla jo isompi vuoto jossain. Jospa ei kannentiiviste ole palanut. 530e molempiin säiliöihin BMW merkkiliikkeestä antoivat LC18 nestettä (vihreä).

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Samaa nestettä menee molempiin.

    Leave a comment:


  • RearWheelPower
    replied
    Jäähdytinnesteiden tarkistus.

    Ajoin eilen motarilla 50 km matkan (polttis käynnissä ja korkeajänniteakut tyhjänä). Ajon aikana huomasin ettei öljynlämpömittari noussut lainkaan ja kabiiniin puhallettava ilma oli viileää asetuksista riippumatta. Ulkona +2C. Aiemmin samoissa olosuhteissa lämmöt nousee normaalille tasolle ja sisätilat lämpiää.

    Kotipihaan ajaessa huomasin että keulan flekti pyörii täydellä teholla (pyöri varmaan koko ajomatkan täysillä). Avasin konepellin ja tunnustelin kädellä moottoria ja kaikki tuntui viileältä, ikään kuin mikään ei olisi lämmennyt.
    Tunnin päästä kävin tarkistamassa jäähdytinnesteet. Vasemman puoleisessa paisuntasäiliössä nesteet oli piripinnassa mutta oikeanpuoleisessa pienemmässä säiliössä ei ollut nestettä yhtään, siis täysin tyhjä.

    Luulen että kaikki auton oireet liittyvät tuohon tyhjentyneeseen jäähdytinneste säiliöön, mitä mieltä muut?

    Osaako joku kertoa 100% varmuudella kuuluuko tuohon oikeanpuoleiseen säiliöön lisätä samaa jäähdytinnestettä kuin vasemman puoleiseen vai onko tähän joku erityyppinen aine?

    Auton vuosihuolto suoritettu hetki sitten. Puolen vuoden sisään myös vaihdettu korkeajännitepuolen akkumoduuli, konehuoneen 12V pikkuakku sekä sähköinen lämmitin. Kontin iso 70Ah akku vaihdettiin hetki sitten.

    Leave a comment:


  • Croway
    replied
    Mitä kilometrejä teillä on rullailtu?

    Tässä tullut katseltua ja pohdittua 150-200tkm ajettua 330e f30. Onko jo loppuun ajettu, vai onko tulossa jotain isompaa? n. 40-50tkm tulee kilometrejä vuoteen, ja useampi pitkä reissu tulee tehtyä vuodessa (Miten auto suoriutuu pitkässä matka-ajossa?)

    Leave a comment:


  • Croway
    replied
    Bugi.
    Last edited by Croway; 03-12-2023, 07:03.

    Leave a comment:


  • Croway
    replied
    Bugi.
    Last edited by Croway; 03-12-2023, 07:03.

    Leave a comment:


  • Croway
    replied
    Bugi.
    Last edited by Croway; 03-12-2023, 07:03.

    Leave a comment:


  • Keklu
    replied
    Originally posted by Keklu View Post
    Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?

    Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
    - Emergency battery: Change Interval reached
    - Emergency battery Hardware faulty
    - Backup battery: end of life

    Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?

    PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
    Itse itselleni vastaten, että käytin korjaamolla (Bmwiz) ja hinta ei ollut kovin paha, 320e molempien vaihdolle.

    Näistä kun tuppaa KLE ilmeisesti hajoamaan lähes kaikista jossain kohtaa, niin mietin, että onkohan autooni se jo edellisen omistajan kohdalla vaihdettu. Onkohan tämä mistään tarkistettavissa?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Flinkmeister View Post
    Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”

    Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”

    vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?

    Vikakoodeista löytyi seuraavaa:

    Ilmastointi
    -dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
    -Dtc 8011c1
    Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
    Dtc 801386

    Audio/video
    -dtc b7f884

    Flexray
    -dtc cd0487

    Sähkömoottori
    -dtc 2228c8

    Moottori
    -dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
    -dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
    -dtc 120408 ahtopaineen säätö

    Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa
    voi olla monestakin seikasta, mutta ota yhteyttä myyjään/fragukseen ja kysy mihinkä (merkki/bmw erikoistuneeseen)huoltoon varaat ajan mistä saat diagnoosin -> siitä sit lähtee selviään miten asia pitää korjata.

    Leave a comment:


  • Flinkmeister
    replied
    Terve, onko täällä tietämystä mistä mahtaisi tällainen vika johtua: ”

    Voimansiirto, jatka ajoa maltillisesti. Täysi voimansiirtoteho ei käytettävissä. Tarkistusta autosi huoltopisteessä.”

    vika tulee päälle kun auto vaihtaa kiihdytyksen yhteydessä sähköltä polttomoottorille (ajoakun ollessa lähes tyhjä) jolloin alkaa ravistus ja ”tukehtuminen” sekä häiriö ilmoitus tauluun, tuntuu kuin kävisi vajaasti. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen vika poistuu?

    Vikakoodeista löytyi seuraavaa:

    Ilmastointi
    -dtc 801253 ilmastoinnin kompressori
    -Dtc 8011c1
    Dtc e71459 can-väyläyhteys polttomoottorin ohjainlaitteeseen/sähkökäyttömoottorin ohjainlaitteeseen
    Dtc 801386

    Audio/video
    -dtc b7f884

    Flexray
    -dtc cd0487

    Sähkömoottori
    -dtc 2228c8

    Moottori
    -dtc 11b018 polttoainepumpun ohjainlaite
    -dtc 110001 sytytyksen/ruiskutuksen katkaisu
    -dtc 120408 ahtopaineen säätö

    Autona 330e 2017 123tkm ajettu ja fraguksen turva voimassa

    Leave a comment:


  • Keklu
    replied
    Nyt jumahti itselläkin latausluukku kiinni ja sähköajot loppui siihen. Vika lienee latausluukun solenoidissa ja osa ilmeisesti maksaa muutaman kympin vain, onkohan paha homma vaihtaa itse?

    Pari kertaa auto on väläyttänyt myös Hätänumero-järjestelmävirhettä. Nyt on kylläkin pysynyt poissa. Vikakoodeina antaa mm.
    - Emergency battery: Change Interval reached
    - Emergency battery Hardware faulty
    - Backup battery: end of life

    Tämä taitaa korjaantua ihan vaan akun vaihtamalla. Missäs tässä 330e vm. 17 akku sijaitsee ja onko paha homma?

    PS. autossa on Sakavarma voimassa, mutta voitte varmaan arvata, mitä vastasivat, että kuuluuko tuo latausluukku turvan piiriin...
    Last edited by Keklu; 31-07-2023, 16:02.

    Leave a comment:


  • J-uha
    replied
    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että auto ilmoittaa latauskaapelin olevan kytketty, vaikka näin ei ole ja latausluukkukin kiinni? Sen verran virrat päällä vilkuttaa sitä "ei lataa" varoitusta, että mahtaa kyseessä olla jokin kosketushäikkä?

    Leave a comment:

Working...
X