Valvetronic akselin puolikuuratas kulunut?
F31, n20, limp mode
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
Originally posted by Be-ma-ri View Post
Silmämääräisesti ei ole kulunut, ja jos se ei toimis kunnolla niin eiks siitä pitäis tulla vikakoodeja.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by Tommix View PostMistä se antaa vikakoodin jos servomoottori toimii mutta akseli ei liiku tarpeeksi? Akselin asentotunnistintahan tuossa ei ole? Ihan pieni välys voisi tuon häikän aiheuttaa?
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE
Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa. Lämpimänä ilman valvetroniccia humppaa helvetisti tyhjäkäynti ja sammuu, ja valvetronicilla ei humppaa, muttei pysy käynnissä kun 4 cyl. pätkii niin paljon.
Comment
-
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE
Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa. Lämpimänä ilman valvetroniccia humppaa tyhjäkäynti ja sammuu, ja valvetronicilla ei humppaa, muttei pysy käynnissäkään kun 4 cyl. pätkii niin paljon.
Comment
-
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE
Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa, se on hirveää.
Comment
-
Se on huomioitava vielä et pakokaasu haisee hirveälle kokoajan eli käy varmasti tosi rikkaalla. Kierroksia se ottaa molemmissa tapauksissa normaalisti ja hyvin, mutta turbo pomppaa välillä pois pelistä kun vikatilat menee päälle joko valvetronicin irtiolon takia tai sytytyskatkosten jos se töpseli on paikallaan ja kierrättää konetta.
Comment
-
Vikakoodit valvetronic kiinni on nyt nämä:
120408
Charging pressure control: Switch-off as consequence
296160
No
130308
VANOS, exhaust: control fault, position not reached
296160
unknown
130F11
Exhaust camshaft sensor: signal implausible
296159
unknown
131501
Engine oil pressure/temperature sensor, electrical: malfunction
296159
yes
5A4A8A
Brake pad wear sensor: Rear axle, plausibility
296161
yes
480688
Brake light, right, faulty
296159
yes
CDA904
No message (status of trailer, 0x2E4), DME receiver, AHM transmitter
296159
yes
+ Lisäksi multiple misfires cylinder 4 jos olis lämpimäks koneen ajanu.
- Minua ihmetyttää se. ettei valvetronicista tule mitään vikakoodeja kun töpseli on kiinni, ja auto ottaa kierroksia normaalisti ja sillä voi ajaa, ainoastaan tyhjäkäynnillä auto jytkyttää kokoajan kun nelonen katkoo kokoajan...ja miksi kun valvetronic on irti niin käynti on normaali mutta tyhjäkäynti humppaa tosi paljon ja sammuilee. Onko tämä sittenkin mekaaninen vika, mistä voin sen tietää? Puristuspaineet on 12 kiloa jokaisessa. Mutta leak down testiä en voi vielä tehdä kun ei ole mittaria siihen. Mitä te ootte mieltä, onko mekaaninen vai sähkövika?Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 13:20.
Comment
-
Osaisko joku täältä selittää mikä on eritavalla tossa moottorissa kun valvetronic on irtikytketty vs kytketty? Et se aiheuttaa ton käynnin ison eron. Tiedän et kun valvetronic on irtikytketty se on maksimiasennossa kokoajan ja kaasuläppäkotelo hoitaa sen ilmanohjauksen koneeseen silloin. Mutta kun olen katsonut valvetronicin mihin asentoon se menee ennen käynnistystä, niin se on max asennossa vaikka töpseli on kiinnikkin kun käynnistää auton, käynti on silti erilainen töpseli kiinni vs ei kiinni. On tämä niin mystinen etten ymmärrä.
Comment
-
Tässä nyt hukataan aikaa tuohon valvetronickiin, ei sen topselin irroittelu taida tätä ratkaista. Se kun ei voi toimia oikein jos alla oleva onglelma päällä:
130F11
Exhaust camshaft sensor: signal implausible
296159
Tuo tarkoittaa että nokka-akselin tunnistin saa sekavaa tietoa verrattaessa kampiakselin tunnistimeen:
Last edited by VilleP; Yesterday, 14:27.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Kävin ajaa vähän lisää töpseli kiinni ja tuli lisää koodeja. Ne sytytyskatkokset nelosessa aiheuttaa noi vanos koodit/camshaft sensor koodit, niitä ei tule ollenkaan jos se valvetronic töpseli ei ole kiinni ja auto käy ilman sytytyskatkoksia, se on tässä se mysteeri mitä en älyä.:- 120408 – Charging pressure control: Switch-off as consequence – 296154 – No
- 130104 – VANOS, intake: control fault, camshaft jammed – 296156 – unknown
- 130308 – VANOS, exhaust: control fault, position not reached – 296157 – unknown
- 130F11 – Exhaust camshaft sensor: signal implausible – 296156 – unknown
- 130F20 – Exhaust camshaft: offset angle to crankshaft outside tolerance – 296156 – unknown
- 1C3110 – Engine oil pressure/temperature sensor, electrical: malfunction – 296147 – yes
- 480A14 – Brake pad wear sensor: Rear axle, plausibility – 296157 – yes
- 804B74 – Brake light, right, faulty – 296147 – yes
- CDA904 – No message (status of trailer, 0x2E4), DME receiver, AHM transmitter – 296147 – yes – Information
- Sitä tässä yritän pohtia onko tämä mekaaninen vika vai sähkönen. Jotenkin tuntuu et tämä on sähkövika.Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 14:33.
Comment
-
Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Originally posted by VilleP View Posthttps://bmwfault.codes/DiagView?id=M...A2MjQ0MDUwNQ==
Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.
Comment
-
Originally posted by VilleP View Posthttps://bmwfault.codes/DiagView?id=M...A2MjQ0MDUwNQ==
Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.
Comment
-
Onko täällä ketään joka osais analysoida noita kahta videoa? Tossa on seoksessa nyt ainakin yön ja päivän ero. Jos olis mekaaninen vika eikö sen pitäis käydä päin peetä kokoajan.
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg
Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE
Comment
Comment