F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 375
    • J

    #46
    Originally posted by Be-ma-ri View Post
    Nyt ne vanos testit menee läpi ja ne nokkapyörät säätyy normaalisti. Silti tulee koodi inlet camshaft jammed ja misfireä 4 sylinteristä tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntiä ei käytännössä lämpimänä ole. Itsellä kyllä pää lyö tyhjää mikä voisi olla vika. Ajoitus se ei voi olla. Maagista tossa koko ´´viassa´´ on se et kylmäkäynnistyksessä se käy suhtkoht normaalisti 30 sekuntia, sen jälkeen sekoaa tyhjäkäynti ja 4 pytty häviää pelistä ainoastaan tyhjäkäynnillä ja 1200 kierrosta max...yli 1500 kierrosta auto vetää normaalisti nykimättä. Mikä ihme voisi olla vika..seokset mielestäni normaalit ja suuttimet, lambdat, anturit. Mistään ei tule koodeja, muuta ku tuo camshaft jammed ja misfire cyl 4.
    Kyllä se nyt vähän vaikuttaa, että se 4-pytty menisi laihalle sitten kun ecu alkaa lambdalla ohjaamaan seosta, tuo 30 sek se käy sitä rikastettua tyhjäkäyntiä. Oletko bräkleaner testillä varmistanut, että ei ole imuvuotoa tuohon pyttyyn esim imusarjantiivisteestä? Ja suutinta taisit jo kokeilla siirtää eri pyttyyn ja koodaus varmasti oikein?
    Tuo camshaft jammed mitä istan vianselvityspolku siitä pyytää tekemään?

    Comment

    • Be-ma-ri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2024
      • 88
      • Finland

      #47
      Originally posted by 314da View Post

      Kyllä se nyt vähän vaikuttaa, että se 4-pytty menisi laihalle sitten kun ecu alkaa lambdalla ohjaamaan seosta, tuo 30 sek se käy sitä rikastettua tyhjäkäyntiä. Oletko bräkleaner testillä varmistanut, että ei ole imuvuotoa tuohon pyttyyn esim imusarjantiivisteestä? Ja suutinta taisit jo kokeilla siirtää eri pyttyyn ja koodaus varmasti oikein?
      Tuo camshaft jammed mitä istan vianselvityspolku siitä pyytää tekemään?
      Pyytää tekee sen vanos- liikerata testin ja ne meni ongelmitta läpi molemmat ja näin arvoista, et ne säätyy oikein. Ei ole imuvuotoja, jos olis niin se tyhjäkäynti humppais ja seos-arvot näyttäs muuta. Nyt seokset on aikalailla 0 kokoajan. Jotenki tulee fiilis et voiko olla ecu hajalla, tässä vaan on se et mitään ei oo muutettu konerempan jälkeen muutaku uudet osat paikoillaan männistä ja kampiakselista lähtien. Se minua ihmetyttää miksi öljyn lämpötila nousee nopeasti 120 astetta mittarin mukaan ja pysyy siinä. Ei ennen remonttia ollut yli 100 ikinä, ei edes hinatessa toista autoa. Voiko kone olla nyt vaan niin tiukka jotenkin kun uudet palikat sisässä et sen takia ei toimi, en tiedä. Uskomaton vika on.
      Last edited by Be-ma-ri; 08-08-2025, 20:12.

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 375
        • J

        #48
        Originally posted by Be-ma-ri View Post

        Pyytää tekee sen vanos- liikerata testin ja ne meni ongelmitta läpi molemmat ja näin arvoista, et ne säätyy oikein. Ei ole imuvuotoja, jos olis niin se tyhjäkäynti humppais ja seos-arvot näyttäs muuta. Nyt seokset on aikalailla 0 kokoajan. Jotenki tulee fiilis et voiko olla ecu hajalla, tässä vaan on se et mitään ei oo muutettu konerempan jälkeen muutaku uudet osat paikoillaan männistä ja kampiakselista lähtien. Se minua ihmetyttää miksi öljyn lämpötila nousee nopeasti 120 astetta mittarin mukaan ja pysyy siinä. Ei ennen remonttia ollut yli 100 ikinä, ei edes hinatessa toista autoa. Voiko kone olla nyt vaan niin tiukka jotenkin kun uudet palikat sisässä et sen takia ei toimi, en tiedä. Uskomaton vika on.
        Onko nokka-akselien asentoanturit varmasti kunnolla paikoillaan? Entä vanospyörät onko alkuperäiset vai tarvikkeet?

        Comment

        • Be-ma-ri
          Bimmer Rookie
          • Aug 2024
          • 88
          • Finland

          #49
          Originally posted by 314da View Post
          Onko nokka-akselien asentoanturit varmasti kunnolla paikoillaan? Entä vanospyörät onko alkuperäiset vai tarvikkeet?
          On ja on alkuperäset.

          Comment

          • 314da
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 375
            • J

            #50
            Originally posted by Be-ma-ri View Post

            On ja on alkuperäset.
            Nyt alkaa minulla ideat loppumaan…

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 375
              • J

              #51
              Oletko livedasta katsonut öljylämmöt ja paineet että ovat järkevät?

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 88
                • Finland

                #52
                Tästä tuskin voi päätellä mitään, muuta kuin että 4 sylinteri on käytännössä pois pelistä.

                Comment

                • Be-ma-ri
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2024
                  • 88
                  • Finland

                  #53
                  Originally posted by 314da View Post
                  Oletko livedasta katsonut öljylämmöt ja paineet että ovat järkevät?
                  Miksihän noita seokseen liittyviä arvoja ei löytyny livedatasta enempää kuin tuo 1 arvo. Muilla youtubessa tuntui löytyvän useampi arvo siihen istassa.
                  Last edited by Be-ma-ri; 09-08-2025, 18:14.

                  Comment

                  • 314da
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 375
                    • J

                    #54
                    Originally posted by Be-ma-ri View Post
                    Tästä tuskin voi päätellä mitään, muuta kuin että 4 sylinteri on käytännössä pois pelistä.

                    https://www.youtube.com/watch/GGGSzJSKsEQ
                    Sehän menee laihalle hetken päästä kun air ratio seilaa 1.2-1.3 välillä ja seosten sopeutus melkein 1,2. Mutta onko tuo nyt vaan seuraus siitä, että 4-sylinterissä ei tapahdu palamista ja palokaasuissa sen takia liikaa happea mitä lambda mittaa.

                    Haiseeko pakokaasu bensalle ja miltä tulppa näyttää?
                    Jospa se ei vaan saa bensaa 4-syl suuttimesta.


                    Comment

                    • Be-ma-ri
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2024
                      • 88
                      • Finland

                      #55
                      Originally posted by 314da View Post
                      Oletko livedasta katsonut öljylämmöt ja paineet että ovat järkevät?
                      Öljynpainetietoa ei tule tietokoneelle vieläkään ja lämpö on mittarin mukaan 120 normiajossa. Paine mittarilla mitattuna 2 bar tyhjäkäynnillä ja siitä lähtee radikaalisti nousemaan kaasuttaessa. Öljypumppu on myös uusi.

                      Comment

                      • Be-ma-ri
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2024
                        • 88
                        • Finland

                        #56
                        Originally posted by 314da View Post
                        Sehän menee laihalle hetken päästä kun air ratio seilaa 1.2-1.3 välillä ja seosten sopeutus melkein 1,2. Mutta onko tuo nyt vaan seuraus siitä, että 4-sylinterissä ei tapahdu palamista ja palokaasuissa sen takia liikaa happea mitä lambda mittaa.

                        Haiseeko pakokaasu bensalle ja miltä tulppa näyttää?
                        Jospa se ei vaan saa bensaa 4-syl suuttimesta.

                        Luin huvikseen yleistesterillä, en istalla tänään vikakoodeja, niin siinä oli p0136 = o2 sensor circuit bank 2, ja p13c0= joku nokka-akseli jumissa koodi. Niin ihmettelin miksi yleistesteri antaa koodia alemmasta lambdasta ja ista ei anna mitään koodia lambdasta. Yleistesterillä en saanut myöskään livedatasta näkymään short term fuel trimiä ollenkaan, ainoastaan long term, mistähän sekin johtui, en tiedä.

                        Comment

                        • Be-ma-ri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2024
                          • 88
                          • Finland

                          #57
                          Originally posted by 314da View Post
                          Sehän menee laihalle hetken päästä kun air ratio seilaa 1.2-1.3 välillä ja seosten sopeutus melkein 1,2. Mutta onko tuo nyt vaan seuraus siitä, että 4-sylinterissä ei tapahdu palamista ja palokaasuissa sen takia liikaa happea mitä lambda mittaa.

                          Haiseeko pakokaasu bensalle ja miltä tulppa näyttää?
                          Jospa se ei vaan saa bensaa 4-syl suuttimesta.

                          Tulppa on pikimusta aina kun sen ottaa pois. Ja miten se ei sais bensaa jos siinä on käytetty toistakin suutinta eri pytystä ja katkos ei siirtynyt?

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 375
                            • J

                            #58
                            Oletko ihan varma, että suuttimen koodaus onnistui tuossa 4-syl?

                            Entä puolan johtosarja vai vaihtuiko sekin jo?

                            Onko muut tulpat saman värisiä?

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 88
                              • Finland

                              #59
                              Originally posted by 314da View Post
                              Oletko ihan varma, että suuttimen koodaus onnistui tuossa 4-syl?

                              Entä puolan johtosarja vai vaihtuiko sekin jo?

                              Onko muut tulpat saman värisiä?
                              Puolan johtosarja epäilyttää ja ei ole vaihdettu, mut mikä sen olis rikkonut remontin aikana, irrallaan ollut vain. Muut tulpat normaaleja kun ne polttaa hyvin, tuo nelonen on vaan joka pätkii.

                              Comment

                              • 314da
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2015
                                • 375
                                • J

                                #60
                                Kyllähän sytkävialta alkaa vaikuttamaan

                                Comment

                                Working...
                                X