F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 123
    • Finland

    #136
    Onko täällä ketään joka osais analysoida noita kahta videoa? Tossa on seoksessa nyt ainakin yön ja päivän ero. Jos olis mekaaninen vika eikö sen pitäis käydä päin peetä kokoajan.

    Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: www.youtube.com/watch/MGc47GlGDsg

    Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: www.youtube.com/watch/oVE81aYftHE

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2458
      • Vantaa

      #137
      Noissa vikakoodien kuvauksissa on toimenpiteet mitä pitää tehdä. Myös ista näyttää diagnostiikka polun jokaiselle koodilla. Nuo nokkiin liittyvät koodit saatava pois ennen kuin voi olettaa että kone käy kunnolla tai valvetronic toimii kuten kuuluu. Sytytyksen ja ruiskutuksen ajoitus on tilanteesta riippuen pielessä tai pahasti pielessä, ei seos itsessään, se ei vain pala kuten pitäisi.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Be-ma-ri
        Bimmer Rookie
        • Aug 2024
        • 123
        • Finland

        #138
        Istan vianselvitys polut on aivan jonninjoutavia. Ne on kokeiltu ja uusittu kaikki niihin liittyvä jo 3 kk sitten. Koneessa on kaikki uutta. Ei se osia vaihtamalla kummene tosta enää. Se 4 sylinteri TÄYTYY vuotaa reilusti tai sitten on jotain muuta sähkövikaa, mitä ei kukaan muu löydä kun sähkömies. Pitää kattella tässä ennen katsastusta mitä teen asialle. Rahaa tohon on mennyt jo riittävästi ja aikaakin. Merkin vaihto alkaa houkutella pikkuhiljaa, päivä päivältä vain vahvistuu...ei se Kilmerin Scotty näitä turhaan sanonut endless money pitteiksi..en ole ainoa joka tän on oppinut nyt kantapään kautta kun on koko koneen rempannu käytännössä turhaan kun tämmöstä käyntivikaa sit pitää vielä tulla..
        Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 16:29.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3786
          • Raisio

          #139
          Onko nyt varmaa ettei siellä nelosessä mikään venttiili ym vuoda ja paineet katoaa eli ohivuotomittauksella testausta. toki sinne voi uutta puolaa ja tulppaa kokeilla vaihtaa vielä ennenkuin kalliimpaa osaa vaihtaa tms.

          Comment

          • Be-ma-ri
            Bimmer Rookie
            • Aug 2024
            • 123
            • Finland

            #140
            Perusasiat on vaihdettu jo ajat sitten...puolat ja tulpat...koko kone on uusittu sisältä ulos, siis kaikki sisuskalut on uutta, ei tämä voi mitenkään olla mekaanista...no odotan sitä ohivuototesteriä ja sitten olemma viisaampia siinäkin.
            Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 16:38.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2458
              • Vantaa

              #141
              Kysyin uudelleen, millä osilla kone on koottu? Ja mikä siinä ekassa kiristimessä oli vikana? Ja mikä oli alkuperäinen syy remonttiin? Ne vikakoodit tulee syystä, ja ne istan polut on sitä varten että niiden syy selviää. Ne ei selviä liittimiä irroittelemalla tai pakoputkeen tuijottamalla.
              Last edited by VilleP; Yesterday, 16:41.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 123
                • Finland

                #142
                Originally posted by VilleP View Post
                Kysyin uudelleen, millä osilla kone on koottu? Ja mikä siinä ekassa kiristimessä oli vikana? Ja mikä oli alkuperäinen syy remonttiin?
                Onko muuten normaalia et öljykorkin aukasee niin puhaltaa aika reippaasti ulos, eikö se ole huohotusta? Pitäiskö siinä olla imu siinä öljyntäyttö reijässä vai saako se puhaltaa reilusti ulospäin?
                Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 16:45.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2839
                  • Tampere

                  #143
                  Originally posted by Be-ma-ri View Post
                  ...koko kone on uusittu sisältä ulos, siis kaikki sisuskalut on uutta, ei tämä voi mitenkään olla mekaanista...
                  Männät renkaineen ovat siis tehdasuusia osia? Ja silti huohottaa paineella? Millainen moottorivaurio tässä on taustalla? Onko lohkoa jouduttu työstämään?
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2458
                    • Vantaa

                    #144
                    Ei sieltä nyt puhaltamalla pitäisi puhaltaa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Be-ma-ri
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2024
                      • 123
                      • Finland

                      #145
                      Originally posted by VilleP View Post
                      Ei sieltä nyt puhaltamalla pitäisi puhaltaa.
                      Kyllä se puhaltaa siis selvästi, eikö se ole huohotusta. Ei tuo kriittiseltä minusta näytä tai kuulosta, mut puhaltaa silti ulospäin.

                      Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 17:17.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2458
                        • Vantaa

                        #146
                        Kampikammion huohotus on suoraan imupuolelle yhteydessä, yleensä kun korkin avaa nii auton käynti huononee ja lähes sammuu kun saa ylimääräistä mittaamatonta ilmaa sitä kautta. Jos puhaltaa ulospäin, niin kampikammiossa reipas ylipaine.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Be-ma-ri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2024
                          • 123
                          • Finland

                          #147
                          Originally posted by JaniLap View Post

                          Männät renkaineen ovat siis tehdasuusia osia? Ja silti huohottaa paineella? Millainen moottorivaurio tässä on taustalla? Onko lohkoa jouduttu työstämään?
                          - Kyllä ovat tehdasuusia renkaineen männät, ja puristukset 12 bar kaikissa, mitattu useasti. Vuototestiä ei ole tehty vielä.

                          Comment

                          • Be-ma-ri
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2024
                            • 123
                            • Finland

                            #148
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Kampikammion huohotus on suoraan imupuolelle yhteydessä, yleensä kun korkin avaa nii auton käynti huononee ja lähes sammuu kun saa ylimääräistä mittaamatonta ilmaa sitä kautta. Jos puhaltaa ulospäin, niin kampikammiossa reipas ylipaine.
                            Mitä se tarkottaa käytännössä nyt kun se puhaltaa ulospäin ja käynti ei muutu yhtään kun korkin ottaa pois? Mistä se on merkki jos kampikammiossa reipas ylipaine?

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 123
                              • Finland

                              #149
                              Originally posted by JaniLap View Post

                              Männät renkaineen ovat siis tehdasuusia osia? Ja silti huohottaa paineella? Millainen moottorivaurio tässä on taustalla? Onko lohkoa jouduttu työstämään?
                              Visuaalisesti kunnossa sylinterit. Moottorivaurio taustalla eli 1 kampilaakeri leikkas kii ja kansi ja nokat leikkas kii keskenää.

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2458
                                • Vantaa

                                #150
                                Originally posted by Be-ma-ri View Post

                                Mitä se tarkottaa käytännössä nyt kun se puhaltaa ulospäin ja käynti ei muutu yhtään kun korkin ottaa pois? Mistä se on merkki jos kampikammiossa reipas ylipaine?
                                Meinaa että paine karkaa männän väistä kampikammioon. Yleensä tuommoinen kyllä näkyy jo puristuspaine testissä. Huohotus puoli ok? Mistä nuo kiinnileikkaamiset johtui? Öljynkierrossa jotain?
                                Last edited by VilleP; Yesterday, 17:45.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X