Mitä kesärenkaita suosittelette näille vanteille F31 xdriveen?
Vanteet ovat M Star Spoke 403
Edessä:
8x19"
Takana
8,5x19"
Eikös näissä ole alkujaan edessä 225/40r19 kumit ja takana 255/35r19?
Kyseessä on xdrive ja mielellään ottaisin sen kanssa varman päälle.:think
Laitanko tuon orggiskoon vai kaikki 4 kumia samoilla spekseillä (esim. 225/40r19 kun kerran leveyseroa ei kauheasti vanteissa ole) ?
Mitä rengasmerkkiä ja -mallia suosittelette?
Saisi olla hiljaiset, mutta myös kestää kauemmin kuin kesän (riippuu tietenkin ajotyylistä)..eikä mitään 500€/kpl kumeja
Eikös nuo alkuperäiskoot ole parhaat?
Renkaaksi esim Hankook Ventus S1 Evo 2 tai 3
Mitä kesärenkaita suosittelette näille vanteille F31 xdriveen?
Vanteet ovat M Star Spoke 403
Edessä:
8x19"
Takana
8,5x19"
Eikös näissä ole alkujaan edessä 225/40r19 kumit ja takana 255/35r19?
Kyseessä on xdrive ja mielellään ottaisin sen kanssa varman päälle.:think
Laitanko tuon orggiskoon vai kaikki 4 kumia samoilla spekseillä (esim. 225/40r19 kun kerran leveyseroa ei kauheasti vanteissa ole) ?
Mitä rengasmerkkiä ja -mallia suosittelette?
Saisi olla hiljaiset, mutta myös kestää kauemmin kuin kesän (riippuu tietenkin ajotyylistä)..eikä mitään 500€/kpl kumeja
Tilailin vanteet koossa 20x8,5 et35 & 20x10 et45. Mietiskelin rengastusta. 225/35 & 255/30 orkkiskokoja, mutta taakse haluaisin kyllä 265/30, pitäisi mahtua ongelmitta pyörimään eikä ihan niin veny. Olisiko tälle nyt kaveriksi 225 vai 235? 225 lähempänä kooltaan, mutta yleisesti ottaen 235:sen näkee usein 265:sen parina?? Autona F30 330e M-Sport alustalla ja tarkoitus pudottaa vielä pykälän.
F32 olis vanteet hakusessa. Tuossa olis yks setti, mikä olis 20x8,5 ET40 / 20x10 ET 45. Onko liian ujo setti ja kaipaako kovasti spaceria kaveriksi? :think
Osaatteko kertoa meneeko 8,5 ja 9,5 ET20 F31 alle. Lähinnä ET lukua mietin onko millään tavalla järkevä?
Millaista rengastusta suosittelette näihin?
Vakio alusta, ei M-sport.
En lähtis kokeilee. Tulee aika rajusti ulos. Mul on samoilla spekseillä et32 lemmarit ja tulee aikalailla kaarelle. Showroomissa osviittaa antava kuva.
Kiitos kommenteista, päädyin nyt itsekin noihin Landsaileihin ja saan ne alle viikon kuluttua. Pitää kirjoitella tänne jos huomaan niissä jotain vikaa mutta en kyllä usko että minkäkään huomaan mitään eroa niissä merkkirenkaaseen. Olen aika lailla vuorotellen ajellut merkkirenkailla ja halpiksilla.
Kyllä merkkirenkaiden ja hieman halvempien renkaiden laatuerot ovat tasoittuneet viime vuosina. Joskus viisi vuotta sitten ero oli vielä selvä, nyt ei ole enää niin. Edelleen, eroa löytää varmasti kaikkein tiukemmassa kanttailussa, kuten rata-ajossa, mutta itse en ainakaan käyttöautolla sinne ole menossakaan.
Omissa Landsaileissa ei mitään ongelmia pidon menettämisen kanssa, eikä huomaa normiajossa mitään eroa merkkirenkaaseen, sellaisetkin tuolla alla ollut. Eli omassa tapauksessa ei mene ainakaan ajotuntuma pilalle eturenkaiden takia.
Jonkin verran referenssiä renkaiden käyttäytymisestä eri autoissa löytyy, kun viimeisen 5 vuoden aikana tullut ajettua noin 1000 kpl eri autoa eri rengastuksilla lyhyemmän ja pidemmän matkaa. Mukaan mahtuu myös useita f30/f31 -malleja.
Kiitos kommenteista, päädyin nyt itsekin noihin Landsaileihin ja saan ne alle viikon kuluttua. Pitää kirjoitella tänne jos huomaan niissä jotain vikaa mutta en kyllä usko että minkäkään huomaan mitään eroa niissä merkkirenkaaseen. Olen aika lailla vuorotellen ajellut merkkirenkailla ja halpiksilla.
Samaa mieltä!
Noissa kiinankumeissa on hirveitä laatueroja jotkut voi olla ihan ok ja seuraava setti ihan hirveätä kuraa...
Asiallisia kohtuuhintaisia renkaita löytyy myös Nexen, Falken, Sava ...
Omissa Landsaileissa ei mitään ongelmia pidon menettämisen kanssa, eikä huomaa normiajossa mitään eroa merkkirenkaaseen, sellaisetkin tuolla alla ollut. Mutkiin on tullut mentyä välillä kohtuu vauhdikkaastikin, ei pidonmenetyksiä. Eli omassa tapauksessa ei mene ainakaan ajotuntuma pilalle eturenkaiden takia.
Jonkin verran referenssiä renkaiden käyttäytymisestä eri autoissa löytyy, kun viimeisen 5 vuoden aikana tullut ajettua noin 1000 kpl eri autoa eri rengastuksilla lyhyemmän ja pidemmän matkaa. Mukaan mahtuu myös useita f30/f31 -malleja.
Osaatteko kertoa meneeko 8,5 ja 9,5 ET20 F31 alle. Lähinnä ET lukua mietin onko millään tavalla järkevä?
Millaista rengastusta suosittelette näihin?
Vakio alusta, ei M-sport.
Mulla tuli 19” vannesetti Minervan 225/40 ja 255/35 renkailla. Ihan jämäkät ja muutenkin ok kumit tuntus olevan. Edellisessä Audissa oli 235/35-19 Nordexxit, niissä oli aikalailla pystyheittoa.
Nämä Landsail renkaat saisi hyvin edullisesti suoraan liikkeestä 440€ asennettuna. Ne ovat olleet näköjään TM testissä vuonna 2015. Testissä sanotaan että niillä ajo on velttoa, huomasitko mitään tällaista? Pitääkö renkaat kovaa meteliä ?
Vasta menossa nämä uudet renkaat alle niin en osaa vielä sanoa. Tosiaan ymmärrän että herättää keskustelua, mutta itse pääasiassa ajellut premium renkailla, joten sinällään ihan mukavaa kokeilla vaihtelua. Jos menee metsään niin Misukan Pilot Sporttia alle 😎
Ei näin hyviä autoja kannata pilata kiinarenkailla. Olen itse kerran kokeillut kun liikkeessä ei ollut omaa kokoa muuta paikalla, taisi olla juuri landsailit. Tuntui kuin kitkarenkailla ajaisi ja kaikissa renkaissa oli useampi milli pystyheittoa. Tästä on toki kolme vuotta aikaa, että kehitystä voi olla tapahtunut, mutta olen merkkirenkaissa pysynyt ennen tuota ja sen jälkeen. Kavereiden autojen kanssa ollaan tehty omia testejä mutkateillä ja silloin kun kiinarenkaat tulee mutkan nelipyöräluisussa, niin pirellit ja pilot sportit ei anna vielä mitään indikaatiota pidon lähtemisestä. Yksi tärkeimpiä ominaisuuksia on juuri tuo pito käännettäessä äkillisiä väistötilanteita silmällä pitäen.
Suurin ero halparenkaisiin löytyy pidon katoamisesta. Merkkirenkailla pito lähtee asteittain, mutta halpiksilla useimmiten "laakista." Nämä on nyt vaan omia mielipiteitä, mutta mielelläni maksan sen satasen pari enemmän kuin menetän ominaisuuksia ja turvallisuutta. Nyt alla Pirellin Pzerot ja niistä olen kovasti tykännyt.
Samaa mieltä!
Noissa kiinankumeissa on hirveitä laatueroja jotkut voi olla ihan ok ja seuraava setti ihan hirveätä kuraa...
Asiallisia kohtuuhintaisia renkaita löytyy myös Nexen, Falken, Sava ...
Leave a comment: