Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amisqo
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 1613
    • Vantaa

    Originally posted by miyli View Post
    Riippuu renkaista. Jos esim. 245/275 renkaat, edessä et 30-35 ja takana 38-43.
    Riippuu miten ulos haluaa vanteiden tulevan.
    vannehan halutaan mahd lähelle kaarta kumminkaan raapimatta. Ja ei mitään överi venyjä. Eli eli abaut 255- 275 ois varmaan aika passeli taakse

    Mutta juuri tuota hain takaa, että liikuntaan varmaan sielä 40 tietämillä et:ssä
    G30 530e iPerfomance M-sport -18
    Ex: F30 330D M-sport -15
    Ex: E90 330D M-sport -06
    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
    Ex: e30 320i -89
    Ex: e30 318iS -90

    Comment

    • Ville27
      Newbiemmer
      • Sep 2018
      • 20
      • Espoo

      Mulla takana 275 Pilot Supersport 10 tuumaa leveällä vanteella (et40) ja madallettu Eibachin Sportline -jousilla. Hieman osuu välillä niihin muovisiin sisälokareihin, mutta muuten toimii hyvin. Kuitenkin 265 laitan tilalle kunhan nuo ajaa loppuun.
      F20 M135i xDrive -13
      Ex F31 328i -12

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1160
        • Lahti

        Talvirenkaat hakusessa

        Mitenhän istuu 225/45-18. 8.5" vanteella? Tuleeko hirveä veny kumi? Niin kuin nykyisissä kesä eturenkaissa 225/35-19 8.5" vanteella.
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1613
          • Vantaa

          Originally posted by riuska View Post
          Mitenhän istuu 225/45-18. 8.5" vanteella? Tuleeko hirveä veny kumi? Niin kuin nykyisissä kesä eturenkaissa 225/35-19 8.5" vanteella.
          Ei tuu hirvee veny ku on korkeempi profiili. 225 alle vaan jos ei löydy 255:sta.
          Itekki tilasin tossa talvirenkaat jo 4kpl 225/45, mutta tuli viesti et tilaus peruttu ku ei ollukkaan kamaa hyllyssä niin otin sitten vähä kalliimmalla 2kpl 225/45 eteen 8 leveelle ja taakse 255/40 8.5 leveelle.
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • Chubster
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 23
            • Espoo

            Itsellä talvella 225/45-18 joka nurkassa, alla 441M vanteet jotka edessä 8” ja takana 8,5”. Hyvin toimii, ja ei melkein huomaa.
            F31 330xd msport
            E91 325da (ex)

            Comment

            • nurkvist
              Newbiemmer
              • Sep 2019
              • 4
              • Helsinki

              F31 täytyis saada pikaisesti talvikumia ja tossa olis style 319 vanteet 225/50R17 kumeilla tyrkyllä. ET noissa vanteissa on 34 ja suositus taitaa olla ton kokosissa 37.

              Noi vanteet on E84 vakiovanteet ja siinä, ainakin joidenkin lähteiden mukaan, on pienempi pulttikoko (M12), joten meneekö noista ylipäätään F31 kelpoiset M14-pultit läpi ja tarviiko jotain hilua väliin? Luulis, että menee, mutta ei viiti tilailla sikaa säkissä...

              Noi kaiketi mahtuu pyörimään ja kääntymään, eikä näytä juuri miltään, mutta jotain pitäis nopsaan saada.
              Last edited by nurkvist; 17-10-2019, 20:30.

              Comment

              • TJK
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 260
                • Kotka

                Originally posted by nurkvist View Post
                F31 täytyis saada pikaisesti talvikumia ja tossa olis style 319 vanteet 225/50R17 kumeilla tyrkyllä. ET noissa vanteissa on 34 ja suositus taitaa olla ton kokosissa 37.

                Noi vanteet on E84 vakiovanteet ja siinä, ainakin joidenkin lähteiden mukaan, on pienempi pulttikoko (M12), joten meneekö noista ylipäätään F31 kelpoiset M14-pultit läpi ja tarviiko jotain hilua väliin? Luulis, että menee, mutta ei viiti tilailla sikaa säkissä...

                Noi kaiketi mahtuu pyörimään ja kääntymään, eikä näytä juuri miltään, mutta jotain pitäis nopsaan saada.
                Pikasen googlauksen perusteella uskallan väittää että ne sopii ihan mainiosti. Ei ne varmaan kauniit ole, mutta sopii.
                BMW G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • aziz
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 432
                  • Kirkkonummi/Veikkola

                  Löyty
                  Last edited by aziz; 19-10-2019, 14:08. Reason: Löyty
                  F11 M550D & E21 M50TIC

                  Comment

                  • Ego0s
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 77
                    • Turku

                    Bmw 420d xdrive ja vanteina style 403M. Vanteet ovat ilmeisesti 8x19 et 36 & 8,5x19 et 47. Tarkoitus ois ostaa talvirenkaat kyseiselle vannesetille. Pärjääkö vakiokokoisilla 225/40 ja 255/35 kitkarenkailla talven ylitse? Vai kenties muun kokoiset renkaat?
                    e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 246
                      • J

                      Originally posted by Ego0s View Post
                      Bmw 420d xdrive ja vanteina style 403M. Vanteet ovat ilmeisesti 8x19 et 36 & 8,5x19 et 47. Tarkoitus ois ostaa talvirenkaat kyseiselle vannesetille. Pärjääkö vakiokokoisilla 225/40 ja 255/35 kitkarenkailla talven ylitse? Vai kenties muun kokoiset renkaat?
                      Kyllähän noilla pärjää kun laittaa kunnon Pohjoismaihin tarkoitetut kitkat alle. Toki talvikäytössä voisi omaa tuumaa pienemmät vanteet niin olisi profiili vähän korkeampi.

                      Comment

                      • lassiv
                        BTCF Member
                        • Nov 2015
                        • 312
                        • Lahti

                        Kellään kokemuksia OEM vanteen suoristamisesta? Sisäsyrjällä on kuoppa vanteessa taisi olla noin 2mm syvä. Liike ilmoitti että voi suoristua, tai palata osalti takaisin tai voi haljeta koko vanne.

                        Kyseessä Style 397 -vanne 18". Ajattelin täällä kysellä onko tuo vakiovanteen kylmänä suoraksi painaminen mahdoton ajatus vai onko kokeilun arvoinen juttu.

                        Lähinnä mietin kun kesävanteesta on kyse, kun saa talvirenkaat alle niin käy koittamassa miten tuon kanssa käy jos halkeaa tai ei suoristu niin koittaa etsiä jostain Style 397 tilalle, purkaamoillakin jonkun verran tarjolla kun tainnut olla aika monen 4sarjalaisen vakio vanne. Kanttari ihottumaa on kaikissa vanteissa eli tilalle saatava ei tarttis olla täydellinen kunhan olis suora. Yksi vaihtoehto olis toki hankkia joku uusi kiinatina sarja, mut tiiä sitten ei nuo 18" 397:sta ihan mahdottoman rumat omaan silmääni ole.

                        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          Originally posted by lassiv View Post
                          Kellään kokemuksia OEM vanteen suoristamisesta? Sisäsyrjällä on kuoppa vanteessa taisi olla noin 2mm syvä. Liike ilmoitti että voi suoristua, tai palata osalti takaisin tai voi haljeta koko vanne.

                          Kyseessä Style 397 -vanne 18". Ajattelin täällä kysellä onko tuo vakiovanteen kylmänä suoraksi painaminen mahdoton ajatus vai onko kokeilun arvoinen juttu.

                          Lähinnä mietin kun kesävanteesta on kyse, kun saa talvirenkaat alle niin käy koittamassa miten tuon kanssa käy jos halkeaa tai ei suoristu niin koittaa etsiä jostain Style 397 tilalle, purkaamoillakin jonkun verran tarjolla kun tainnut olla aika monen 4sarjalaisen vakio vanne. Kanttari ihottumaa on kaikissa vanteissa eli tilalle saatava ei tarttis olla täydellinen kunhan olis suora. Yksi vaihtoehto olis toki hankkia joku uusi kiinatina sarja, mut tiiä sitten ei nuo 18" 397:sta ihan mahdottoman rumat omaan silmääni ole.

                          Olen itse suoristanut vanteen (pahempiakin) noin nelisen kertaa. Yhtään en ole saanut halki. Sisäsyrjä on se helpoin kohta. Pyörittää välissä ja katsoo liidun kanssa että tulee suoraksi. Ehkä se suurin riski on että menee yli, ja pomppu tuntuu paljon helpommin kuin monttu. Varovasti napauttaa ja tarkistaa aina välillä. Iso kumivasara toimii parhaiten. Nuo alkuperäisvanteet on paljon helpompia suoristettavia kuin halpikset.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3102

                            juu ei
                            Last edited by poke; 24-10-2019, 12:42.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Olen itse suoristanut vanteen (pahempiakin) noin nelisen kertaa. Yhtään en ole saanut halki. Sisäsyrjä on se helpoin kohta. Pyörittää välissä ja katsoo liidun kanssa että tulee suoraksi. Ehkä se suurin riski on että menee yli, ja pomppu tuntuu paljon helpommin kuin monttu. Varovasti napauttaa ja tarkistaa aina välillä. Iso kumivasara toimii parhaiten. Nuo alkuperäisvanteet on paljon helpompia suoristettavia kuin halpikset.


                              BMW:n orkkis takovanteet on niin kovaa materiaalia että on erittäin vaikea oikoa, eikä missään tapauksessa ainakaan kylmänä parane alkaa tehdä. Halpis vanteet on pehmeämpää materiaalia niin oikenee helpommin. Toki varmaan riippuu minkä aikakauden vanteista kyse ja onko taotut vai ei.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 312
                                • Lahti

                                Tuosta en tiedä onko noi Style 397 takovanteet, tuskin noin perus vanteet on? Paikallinen rengasliike lupas omistavansa suoristus vehkeet ja 50€ velottavansa, kylmänä puhui suoristavansa.

                                Toki ei tolla noinkaan viiti toista kesää ajaa, joko uus vanne tai jotain tolle koitettava.

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎