Viikon ollu 09/2019 tehty auto, ei muuta valittamista kun nyt uusin over to air päivitystä auto ei ehdota vaikka my bmw sovellus siitä ilmottelee et auton pitäis sitä tarjota, viikko sitten teki yhden tämmössen päivityksen et kylläse sillon ainaki toimi, ehkäpä nettiyhteydessä jotain kun ei suostu menee bmw storeekaa nyt. Remote control toimii ja sijainti täsmää.
OK. Täällä taas kävin pesemässä auton ja koputin pesun yhteydessä kevyesti antennimokkulaa katolla. Tajusin vasta hetken ajettuani, että perkele nytten taas toimii ja turha varoitus oli poistunut näytöltä. En tiedä oliko millään toiminnallani vaikutusta asiaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että ”tuo silti näytille varatulle ajallesi”.
Kerron käynnistä myöhemmin.
Ok, eli siis jos on anturit jotka olleet F3x niin toimivat suoraan g20?
En ole kokeillut mutta näin olettaisin. Mutta siis ei autoa tarvi mitenkään koodata, vaan ne paineanturit koodataan ja se on ihan parin minuutin homma ja joka rengasliikkeestä löytyy kyllä vehkeet.
Mutta suosittelisin ostamaan ihan uudet anturit ja hyvät sellaiset. Anturit ei ole ikuisia ja jos joudut jälkeen päin yhdenkin vaihdattamaan, niin kaikki mitä säästit halvoissa antureissa sulaa jo rengastöihin.
OK. Täällä taas kävin pesemässä auton ja koputin pesun yhteydessä kevyesti antennimokkulaa katolla. Tajusin vasta hetken ajettuani, että perkele nytten taas toimii ja turha varoitus oli poistunut näytöltä. En tiedä oliko millään toiminnallani vaikutusta asiaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että ”tuo silti näytille varatulle ajallesi”.
Kerron käynnistä myöhemmin.
Auto tuli huollosta, koodit nollattu (ei kertonut oliko siellä mitään, en kysynyt) ja taas rokkaa.
Typerää, sillä alunperin vein siihen ”pika jonoon”, että voisitteko nollata vain koodit, niin ei. Nyt sitten sama homma tehtiin kuitenkin ilman muita toimenpiteitä.
Last edited by Hampsu; 22-09-2023, 20:59.
Reason: Tarkennusta.
mulla 2020 vuoden 330e. Silloin tällöin operating system boottaa itse itsensä, noin kerran viikossa. Onko muilla kokemuksia? Liittynee Bluetoothin ja Spotifyn käyttöön, koska tällä yhdistelmällä ainoastaan bootti tapahtuu.
Puuttuisko joku päivitys? Edit: Auto ei löytänyt uudempaa softaa. Mulla siis Android, mutta puhelin vanha Samppa. iPhonella ei ole esiintynyt tätä ärsyttävää vikaa.
aVe
Last edited by aVe; 02-10-2023, 09:15.
Reason: Lisätietoa
Tietääkö joku, pystyykö -21vm 330d koodaamaan EGR pois käytöstä?
Näin uusiin ei ilmeisesti pääse vielä mitään tehosoftaa tekemään jollei sinne femtolle lähetä ecua näpräiltäväksi, mutta onko EGR sieltä samasta myös ohjelmoitavissa eikä siis siihenkään ole mahdollista päästä käsiksi?
Entä onko vaihteisto-ohjelmointi erillään tosta, eli vaikka ecu olisi lukittu, niin voiko uudemmissa bemmeissä kuitenki vaihteiston ohjelmoida?
mulla 2020 vuoden 330e. Silloin tällöin operating system boottaa itse itsensä, noin kerran viikossa. Onko muilla kokemuksia? Liittynee Bluetoothin ja Spotifyn käyttöön, koska tällä yhdistelmällä ainoastaan bootti tapahtuu.
Puuttuisko joku päivitys? Edit: Auto ei löytänyt uudempaa softaa. Mulla siis Android, mutta puhelin vanha Samppa. iPhonella ei ole esiintynyt tätä ärsyttävää vikaa.
aVe
Update tähän: vaihdoin uuden luurin (OnePlus) niin ongelma poistui. Tämä muillekin vaan tiedoksi että ainakin Samsung A50 kanssa tökkii.
Onko kukaan asennellut lisävaloja hybridimalleihin? Itsellä alla 320e ja edessä valojen asennus.
Valotelineen meinasin porata ip-ruuveilla suoraan kilven taakse. Onko muut toteuttanut samoin? Ei viitsisi porata minkään piuhan läpi tms.
Releeksi XBB:n power unit + dongle ettei tarvitse värkkäillä sen enempää johtojen kanssa.
Onko kukaan asennellut lisävaloja hybridimalleihin? Itsellä alla 320e ja edessä valojen asennus.
Valotelineen meinasin porata ip-ruuveilla suoraan kilven taakse. Onko muut toteuttanut samoin? Ei viitsisi porata minkään piuhan läpi tms.
Releeksi XBB:n power unit + dongle ettei tarvitse värkkäillä sen enempää johtojen kanssa.
Itselläni on plugarissa paneelimallinen valo kilpitelineessä. XBB:n OBD dongle + power unit: helppo ja nopea asennus. Nyt syksyllä vaati tuo dongle sekä power unit molemmat uudet softat sisuksiinsa.
Donglessa on gyro-anturi, joka herättää mokkulan pienestä heilahduksesta. Ihmettelin aluksi kun paikallaan seistessä ei lisävalo syttynyt sitten millään. Liikkeelle lähtiessä tai kevyesti napauttamalla donglea, herää se henkiin ja antaa releelle herätteen.
Kävin koeajamassa G21 320d xDrive, jossa ruksattuna S704 M Sport suspension ja S2VL Variable Sport Steering.
Ohjaus oli nykyiseen F31 servotronicilla verrattuna jonkin verran jäykempi comfortilla ja hitaassa ajossa palautti aika heikosti. Onko etenkin tuo heikko palautus vain ominaisuus johon todennäköisesti tottuu parissa päivässä?
M Sport alusta tuntui hyväkuntoisella tiellä nykyisen vakioalustaan verrattuna todella hyvältä, mutta huonommalla asfaltilla tietysti kyyti oli vähän vähemmän mukavaa. Millaisia kokemuksia M Sport alustalla talviajosta ja auttaako talvella esim. 225/50-17 rengastus mukavuuteen?
Kävin koeajamassa G21 320d xDrive, jossa ruksattuna S704 M Sport suspension ja S2VL Variable Sport Steering.
Ohjaus oli nykyiseen F31 servotronicilla verrattuna jonkin verran jäykempi comfortilla ja hitaassa ajossa palautti aika heikosti. Onko etenkin tuo heikko palautus vain ominaisuus johon todennäköisesti tottuu parissa päivässä?
M Sport alusta tuntui hyväkuntoisella tiellä nykyisen vakioalustaan verrattuna todella hyvältä, mutta huonommalla asfaltilla tietysti kyyti oli vähän vähemmän mukavaa. Millaisia kokemuksia M Sport alustalla talviajosta ja auttaako talvella esim. 225/50-17 rengastus mukavuuteen?
Itselläni on -21vm. G20 330d takapotku, tosin mulla on adaptiivinen alusta ja sitten toi S2VL Variable Sport Steering.
En ole huomannu että ohjaus olisi mitenkään erikoisen jäykkä, jollei sitä laita sport modeen joka on ihan kamala ihan kaikissa tilanteissa. Ja en usko et bemareissa on missään kovin super tehostettu ohjaus? Ja itse tykkään siitä niin, on enemmän mersujuttuja semmonen pikkurillillä ratin veivaaminen.
Comment