Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nigster
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 30
    • Tuusula

    Originally posted by 314da View Post

    Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.
    Löytyykö sinulta tähän tarkempaa infoa?

    Comment

    • 314da
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 289
      • J

      Originally posted by nigster View Post

      Löytyykö sinulta tähän tarkempaa infoa?
      Juu, tilaat tämän foorumin myyntipalstalta tai torista ”webastomodin” . Asennus seuraavasti: kuskin puoleinen etukulma ylös -> rengas pois -> sisälokarin etummainen osa pois (kymmenisen ruuvia irti) -> sitten on webaston vesiventtiili näkyvissä siitä vaan liitin irti ja modin liitin paikoilleen ja vaikka parilla nippusiteellä modi johonkin kiinni -> sitten vaan kasaus ja kovaa käyttöä. Ensikertalainen tekee tuon tunnissa työkaluiksi 8 mm hylsy ja ehkä joku ruuvari. Muista työturvallisuus ja pukki alle ennen pyöräkoteloon menoa.

      Tuolta vielä kuvia ovat G3x mutta G2x lienee pääosin samat sijainnit kun sama perusrakenne ja tekniikka:

      Comment

      • Kangas82
        Newbiemmer
        • Mar 2025
        • 3
        • Nurmijärvi

        Mites näissä toimii toi kännykällä webaston etäohjaus? Onko sujuva ja toimiva vai tökkiikö ja jumittaa niinkuin skodassa? Monesti yhteyttä ei saa lainkaan...

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 289
          • J

          Originally posted by Kangas82 View Post
          Mites näissä toimii toi kännykällä webaston etäohjaus? Onko sujuva ja toimiva vai tökkiikö ja jumittaa niinkuin skodassa? Monesti yhteyttä ei saa lainkaan...
          Toimii ainakin itsellä kuin junan vessa…
          Tänä talvena ei ainakaan tähän mennessä ole ollut yhtään ongelmaa, toki G31 kyseessä.

          Comment

          • nigster
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 30
            • Tuusula

            Originally posted by 314da View Post

            Juu, tilaat tämän foorumin myyntipalstalta tai torista ”webastomodin” . Asennus seuraavasti: kuskin puoleinen etukulma ylös -> rengas pois -> sisälokarin etummainen osa pois (kymmenisen ruuvia irti) -> sitten on webaston vesiventtiili näkyvissä siitä vaan liitin irti ja modin liitin paikoilleen ja vaikka parilla nippusiteellä modi johonkin kiinni -> sitten vaan kasaus ja kovaa käyttöä. Ensikertalainen tekee tuon tunnissa työkaluiksi 8 mm hylsy ja ehkä joku ruuvari. Muista työturvallisuus ja pukki alle ennen pyöräkoteloon menoa.

            Tuolta vielä kuvia ovat G3x mutta G2x lienee pääosin samat sijainnit kun sama perusrakenne ja tekniikka:
            Ehdin jo "innostua", kunnes tajusin, että eipä tuota saakaan (kai) 330e:hen askarreltua... Tässä siis tehdasasenteinen sähkölämmitin.
            Last edited by nigster; 18-03-2025, 18:42. Reason: kirjoitusvirhe

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 289
              • J

              Originally posted by nigster View Post

              Ehdin jo "innostua", kunnes tajusin, että eipä tuota saakaan 330e:hen askarreltua... Tässä siis tehdasasenteinen sähkölämmitin.
              Minulla ei ole tietoa miten tuo 330e:n lämmitin on toteutettu mutta jos siellä on vastaavan tyyppinen vesiventtiili niin saisihan sitä vastaavalla periaatteella varmaan huijattua?

              nopeasti vilkaisin realoemistä ja kyllähän siellä joku vastaava vesiventtiili taitaa olla, onkohan tuota kukaan hybridissä kokeillut tai selvittänyt tarkemmin
              Last edited by 314da; 18-03-2025, 16:43.

              Comment

              • Tctic
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 216
                • Raahe

                Jos haluaa ostaa G21:n, mutta haluaa ettei autossa ole mitään ylimääräistä hajoavaa, niin onko selvintä ostaa 318i/320i takavetona? Eli ei ole hybridijärjestelmää kiusana (vai kestävätkö ne näissä ilman ongelmia?) eikä nelivetoa myöskään. Hammastanko taitaa jäädä isoimmaksi tyyppiviaksi ja sekään ei näytä enää maksavan ihan järjettömiä vaihto-osana.
                Lähes autoton...

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 289
                  • J

                  Originally posted by Tctic View Post
                  Jos haluaa ostaa G21:n, mutta haluaa ettei autossa ole mitään ylimääräistä hajoavaa, niin onko selvintä ostaa 318i/320i takavetona? Eli ei ole hybridijärjestelmää kiusana (vai kestävätkö ne näissä ilman ongelmia?) eikä nelivetoa myöskään. Hammastanko taitaa jäädä isoimmaksi tyyppiviaksi ja sekään ei näytä enää maksavan ihan järjettömiä vaihto-osana.
                  G21:stä ei 318/320i xdrivenä ole suomessa myyty, eli ovat takatuuppareita aina. G20 on saanut 320i xdrivenä ja olikohan vielä niin että siinä mhev roippeita ole. Diesel 320d xdrive on myyntiohjelmassa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎