Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rifu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 807
    • Nukari

    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Joo se onkin vanhan auton hyviä puolia. Olen ite kokeillut irtonaisella johdolla, vetää sen esim. kytkimeltä osaan asti ja näin huomaa toimiiko. Tällä paljastui mm. vika bensapumpun johdoissa, eli uudet johdot piti vetää. Sama juttu oli töötin kanssa..

    Maadotusten puhdistukset kauttaaltaan poisti eräällä toisen saksalaisautomerkin foorumilla peräti 7 sähkövikaa. Omista olen maadoitukset putsannut voimallisesti.
    Eipä tuolta vielä mitää hälyyttävää löytyny, pitää noita maadotuksia putsailla kun kerkiin tallille. Ärsyttää vaan kun joku on aika paljon tehny tonne omia piuhapatentteja ni niissä vähän on setvimistä. Sen huomasin että oli toinen virranjakajaan tuleva letku sulanut kiinni jakajan kylkeen, ei kait siellä ihan noin kovia lämpöjä pitäis olla.:think
    -E61-

    Comment

    • Tobbe`
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 56
      • Kuusaa

      Mitäs nyt tehää kun vaihdoin vuosia olleen vaparin tilalle vakio ilmanputsarin, ja nyt ei vanha rouva pelaa ollenkaan?

      Auto ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan ja tuntuu tukehtuvan kun sen saa liikkeelle.

      Mitä ruuvia tosta ilmamäärämittarista uskaltaa ruuvailla?

      moottori m10b18
      e28 518i
      -64 kupla
      kakkis

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        Originally posted by Tobbe` View Post
        Mitäs nyt tehää kun vaihdoin vuosia olleen vaparin tilalle vakio ilmanputsarin, ja nyt ei vanha rouva pelaa ollenkaan?

        Auto ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan ja tuntuu tukehtuvan kun sen saa liikkeelle.

        Mitä ruuvia tosta ilmamäärämittarista uskaltaa ruuvailla?

        moottori m10b18
        Sähän olet onnekas! Mulla tilanne on se, että kone käy aivan järkyttävän rikkaalla, syy vielä auki.

        Vaikuttais et sulla kun nyt tulee ilmaa vähemmän kuin ennen, kone käy liian laihalla.. Kirjastosta kannattaa hakea ruiskunsäätö kirja, sillä saa aika paljon korjattua.

        Eihän ilmamäärämittarissa pitäis olla kuin 1 ruuvi ja siitä säädetään seos.
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        • Tobbe`
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 56
          • Kuusaa

          Originally posted by Schutzstaffel View Post
          Sähän olet onnekas! Mulla tilanne on se, että kone käy aivan järkyttävän rikkaalla, syy vielä auki.

          Vaikuttais et sulla kun nyt tulee ilmaa vähemmän kuin ennen, kone käy liian laihalla.. Kirjastosta kannattaa hakea ruiskunsäätö kirja, sillä saa aika paljon korjattua.

          Eihän ilmamäärämittarissa pitäis olla kuin 1 ruuvi ja siitä säädetään seos.

          Juu ongelma ratkaistu!

          siinä haitariputkessa joka lähtee ilmamäärämittarista, oli peukalon mentävä halkeama. Nopea korjaus jesarilla ja alkoi pelamaan niinkuin ennen.

          Sitten pitäs alkaa metsästämään uutta putkea jostain.
          e28 518i
          -64 kupla
          kakkis

          Comment

          • SanMiguel
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 1035
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Schutzstaffel View Post
            Sähän olet onnekas! Mulla tilanne on se, että kone käy aivan järkyttävän rikkaalla, syy vielä auki.

            Vaikuttais et sulla kun nyt tulee ilmaa vähemmän kuin ennen, kone käy liian laihalla.. Kirjastosta kannattaa hakea ruiskunsäätö kirja, sillä saa aika paljon korjattua.

            Eihän ilmamäärämittarissa pitäis olla kuin 1 ruuvi ja siitä säädetään seos.
            Vähän korjatakseni.. Jos kone saa vähemmän ilmaa kuin ennen eli seoksen suhteessa on enemmän bensaa kun ilmaa niin eikös se sillon käy rikkaalla?

            Ja tosiaan ilmamäärämittarissa on pohjassa kuusiokoloruuvi mistä säädetään tyhjäkäynnin seosta. Toisin sanoen ruuvi on yhtäkuin ohivuotoruuvi. ruuvia auki - tyhjäkäynnin seos menee laihemmalle ja päin vastoin ruuvia kiinni - seos menee rikkaammalle..

            Comment

            • Syntinen
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 50
              • Liperi/Ylämylly

              Mulla ois vähä reilu puolevuode päästä autokortin paikka, ja olen miettinyt jos hommais e28 525 Bemmin ekaks autoks..
              Oisko kellää kertoo kannattaako/kokemuksia?

              Kiitän ja kumarran vastanneille.
              "What doesn't kill you, makes you stronger"

              Words to live by

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                Originally posted by SanMiguel View Post
                Vähän korjatakseni.. Jos kone saa vähemmän ilmaa kuin ennen eli seoksen suhteessa on enemmän bensaa kun ilmaa niin eikös se sillon käy rikkaalla?

                Ja tosiaan ilmamäärämittarissa on pohjassa kuusiokoloruuvi mistä säädetään tyhjäkäynnin seosta. Toisin sanoen ruuvi on yhtäkuin ohivuotoruuvi. ruuvia auki - tyhjäkäynnin seos menee laihemmalle ja päin vastoin ruuvia kiinni - seos menee rikkaammalle..
                Joo siis toisinpäin tietenkin, näissä menee taas sekasin..
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  Mahtaako käydä E28 BBS 16" keskiöksi?
                  Kokoa on vaikea arvioida, mutta koloja on sama määrä.
                  On E30 BBS:stä nyt Saksassa.
                  Last edited by tsbmw; 29-12-2013, 16:19.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16389
                    • Leppävirta

                    Originally posted by Syntinen View Post
                    Mulla ois vähä reilu puolevuode päästä autokortin paikka, ja olen miettinyt jos hommais e28 525 Bemmin ekaks autoks..
                    Oisko kellää kertoo kannattaako/kokemuksia?

                    Kiitän ja kumarran vastanneille.
                    Ruostevaurioihin kun varautuu niin aika hyvin pärjää. Muutenhan perus alustan osien uusiminen yms pikkuviat voi olla mahdollisia.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

                      Ei mitään ongelmia - ainoa "kuin hanska kädessä" auto!
                      Ruostuu kun rautaa on - korjaa kimpassa ja paras ikinä!
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • Tupe84
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 24
                        • Raahe

                        muistaako joku tämänlaisen nettisivun--> jossa oli omatekoinen nokan voiteluputki m30 koneiseen ja banjo pulteille semmonen joku rautalanka hässäkkä??? ettei pultit pääse löystyy...

                        olihan siinä paljon kuviakin

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          520ia jarruja...

                          Eli, jarruremontin kohteena 520ia -85. Takana nestevuotoja, purin jarrut, ja neste tulee sylitereistä, no eihän siinä uutta tilalle, mutta huomasin että ne on keskenään eri kokoiset. Toinen n.19mm ja toinen 20.2mm. Kumpikohan lie alkuperäisen kokoinen?

                          Ja jos ei löydy isompaa, minkä kuvittelisin olevan oikean kokoinen, niin huomanneekohan eroa normaali ajossa jos sinne laittaa pienemmät.

                          -Riku

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku



                            20,64
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              kiitos

                              Eipä käyny taas mielessäkään kattua tuolta.

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Missä on boksi nr.1 http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ruise_control/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎