Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erkki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 352
    • Pori

    Olis tulossa kakskasiin 9x16 et8 vanteet, minkä kokoiset kumit niille olisi järkevä pyöräyttää?

    Comment

    • turisti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 447
      • Jyväskylä

      Originally posted by tsbmw View Post
      Eiks toi ajoitus säädetä niin että:
      - Tyhjäkäynnillä ilmamäärämittarin jousi silleen et käy n. 800r kun se sivuilma on kohtuu kiinni.
      - Virranjakajaa käännetään tyhjäkäynnillä niin että korkein ja siitä vähän myöhäsemmälle.
      - Jos kierrokset jää korkealle niin aletaan alusta.
      - Ajossa korkeat kierrokset 3v 140km/t kaasu pois moottorijarrutukselle ja jos paukkuu pakoputkessa niin aikaisemmalle.
      - Jos taas ei muuten käy nätisti tai ei käynnisty helposti niin myöhemmälle.
      Tää on just sitä mutuilua mitä ei kukaan kaipaa ja mitä tällä foorumilla on jo ihan tarpeeksi.
      Vain FAKTA kiinnostaa!
      sigpic
      - Vanha Liitto Powered by M10 -

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1640
        • Vähäkyrö

        Originally posted by Mörkö View Post
        Mielenkiintoista, oisko toi auton oma mittaristo joku välimalli prefaceliftin ja faceliftin välillä. Joku jos tietää asiasta niin voisi kertoa meille sivistymättömille asiasta lisää.

        Oletko vielä avannut tota auton omaa mittaristoa? Näissä kaksi piirilevyä sisältävissä on se alempi piirilevy monesti aika heikossa hapessa niiden patterien takia kun alkavat vuotamaan.
        Tänään kaivoin piirilevyt esille. Auton oma oli hyvä (kuva 1), varaosamittariston ei niin hyvä...(kuva 2)
        Attached Files

        Comment

        • mokanen
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 600
          • Rajamäki

          Originally posted by tsbmw View Post
          Edelleen kun tässä pariin E28:iin sovittelen noita... miten kasaan maakaasupelin takapainoiseen tai siis oikeastaan painojakautumaltaan 50/50 autoon jousituksen.

          1) Maakaasutankit ovat muuttaneet tuntumaa takana liian löysäksi, joten laitanko taakse alkuperäistä matalammat ja tiukemmat E28:n varustejouset (varastossa). Perä putoaa niillä muutaman sentin ja tankit vielä hieman lisäävät pudotusta. Miten olisi E34 jouset eteen ja 2 kierrosta rälläkällä lyhyemmiksi (nekin alkuperäisinä varastossa)? Ovatko samaa jäykkyyttä kuin alkuperäiset vai jämeämmät?

          2) Toisena vaihtoehtona en em. tiukempien takajousisarjan etujouset (varastossa), jotka kuitenkin ovat ajossa kovemmat kuin alkuperäiset. Tosin matalammat ja tuntuma parempi, toisaalta pidän pehmeistä.

          3) Iskarit voi eteen valita E28:n tai E34:n - kummat (varastossa)?

          4) Iskarit taakse samoin tiukemmat tai alkuperäiset (varastossa)?
          onkos tämä jo selvinnyt että minkälainen maasturi tulee jos e28:iin laittaa e34:sen jouset ja iskarit
          käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
          Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

          kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
          ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
          e36 touring1.8i,
          e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

          Comment

          • longi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 50
            • Vantaa

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Tänään kaivoin piirilevyt esille. Auton oma oli hyvä (kuva 1), varaosamittariston ei niin hyvä...(kuva 2)
            Omassa oli vielä huonompi, ja sitten löytyy pari muuta yhtä huonoa.
            Yrittäny korjailla katkoksia erilaisilla hyppylanka -virityksillä; huonolla menestyksellä.
            Nyt olis tarkoitus selvittää koko tuon piirilevyn teettämistä.
            Itellä noista löytyy vähän eroja vuosilukujen perusteella. Ainakin 9.84 ja 11.85 poikkeaa toisistaan vähän. Toimivat kai silti?
            Yhdessä levyssä oli teksti "Diesel" siinä isossa piirissä, onkohan erot vain softassa? Kuka tietää onko piirilevy vaihtokelpoinen bensa/diesel, jos vaihtaa sen ITT:n ison piirin?

            PS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Tänään kaivoin piirilevyt esille. Auton oma oli hyvä (kuva 1), varaosamittariston ei niin hyvä...(kuva 2)
              Nuo näyttää kyllä vielä todella hyvälle kumpikin, verrattuna siihen mitä meikäläisellä on nuo mittaristot olleet. Ja silti on vielä hyppylangoilla saatu toimimaan

              Originally posted by longi View Post
              Omassa oli vielä huonompi, ja sitten löytyy pari muuta yhtä huonoa.
              Yrittäny korjailla katkoksia erilaisilla hyppylanka -virityksillä; huonolla menestyksellä.
              Nyt olis tarkoitus selvittää koko tuon piirilevyn teettämistä.
              Itellä noista löytyy vähän eroja vuosilukujen perusteella. Ainakin 9.84 ja 11.85 poikkeaa toisistaan vähän. Toimivat kai silti?
              Yhdessä levyssä oli teksti "Diesel" siinä isossa piirissä, onkohan erot vain softassa? Kuka tietää onko piirilevy vaihtokelpoinen bensa/diesel, jos vaihtaa sen ITT:n ison piirin?

              PS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?
              En kyllä usko, että kovin pienellä rahalla onnistuu tuo piirilevyn teettäminen komponentteineen. Vai ajattelitko teettää pelkän piirilevyn ja siirtää kaikki komponentit itse? Joskus ainakin jenkkilän Ebayssa olen nähnyt uusia jälkituotantopiirilevyjä noin 100 dollarin hintaan. Siellä oli sellaisiakin, että oli akut korvattu jollain nykytekniikan piirihässäköillä.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • Pretoriaani
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 3842
                • Hyvinkää, Finland

                Tymiä kymysyksiä. Mites tommottis M20b2x koneen loota menee M10b18 jatkeeksi? Havaintoja, kokemuksia? Ja sit myös kuulin huhuja, että Nuo Jetronicit sanoo ittensä irti, jos tehot nousee yli 180hp? :think
                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                Comment

                • longi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 50
                  • Vantaa

                  Originally posted by Madfexx View Post
                  Nuo näyttää kyllä vielä todella hyvälle kumpikin, verrattuna siihen mitä meikäläisellä on nuo mittaristot olleet. Ja silti on vielä hyppylangoilla saatu toimimaan



                  En kyllä usko, että kovin pienellä rahalla onnistuu tuo piirilevyn teettäminen komponentteineen. Vai ajattelitko teettää pelkän piirilevyn ja siirtää kaikki komponentit itse? Joskus ainakin jenkkilän Ebayssa olen nähnyt uusia jälkituotantopiirilevyjä noin 100 dollarin hintaan. Siellä oli sellaisiakin, että oli akut korvattu jollain nykytekniikan piirihässäköillä.
                  Ajattelin teettää pelkän piirilevyn. Ja hankkia noi normaalit komponentit (mitä kaupoista helposti saa) uusina ja käyttää vanhasta (ainakin) ton ison ITT:n piirin (ei kyllä tietoa edes mikä se on).
                  Joo Ebayssa näkyy olevan jotain, mutta näyttäis ne hinnat olevan pitkälle yli 200$.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1640
                    • Vähäkyrö

                    Vielä mittaristosta.... Nuo alkuperäset akut on vissiin jotain 500mA, mun uudet akut on 800mA, sillähän ei oo varmaan merkitystä? Katoin kans, et ne akut on jollain jankilla kiinni, onko ne alkuperäset akut juotettu ollenkaan kiinni, vai onko vaan sillä liimalla kiinni peltiliuskojen välissä?

                    Miten muuten nollataan huoltovalot e28:ssa. Konehuoneen pistokkeesta varmaan, mutta mitkä pinnit yhteen?

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Vielä mittaristosta.... Nuo alkuperäset akut on vissiin jotain 500mA, mun uudet akut on 800mA, sillähän ei oo varmaan merkitystä? Katoin kans, et ne akut on jollain jankilla kiinni, onko ne alkuperäset akut juotettu ollenkaan kiinni, vai onko vaan sillä liimalla kiinni peltiliuskojen välissä?
                      Itse ainakin laitoin tilalle jotkut ihan tavalliset 2000 mAh NiMH-akut ja hyvin toimii. Itsellä oli ainakin ne alkuperäiset liuskat pistehitsattu akkuihin. Jos uusissa akuissa ei ole jalkoja, niin kannattaa hioa akkujen päistä "suojakerros" pois, että tina suostuu tarttumaan niihin.
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • longi
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 50
                        • Vantaa

                        Originally posted by Madfexx View Post
                        Itse ainakin laitoin tilalle jotkut ihan tavalliset 2000 mAh NiMH-akut ja hyvin toimii. Itsellä oli ainakin ne alkuperäiset liuskat pistehitsattu akkuihin. Jos uusissa akuissa ei ole jalkoja, niin kannattaa hioa akkujen päistä "suojakerros" pois, että tina suostuu tarttumaan niihin.
                        Omaani laitoin 850mAh NiCd akut. Niissä oli valmiina jalat, mutta vain 1 per pää. Alkuperäisessä Vartassa miinus-napa on 2-osainen, eli se pitää huomioida kun vaihtaa akkuja.
                        Sitä en ole tutkinut miten akkujen lataus tapahtuu (jos ladataan) ja voiko silloin vaihtaa NiCd:n tilalle NiMH akut?

                        Missä muissa aikakauden Bemareissa oli tämä sama piirilevy?

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by longi View Post
                          PS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?
                          Kiinnostusta on siinä mielessä, että laitatko kuvan privaan, niin katson voisiko sen vielä korjata. Jos kortin lasikuitu ei ole kovin monessa palassa, niin uskon korjauksen olevan vielä mahdollista.

                          Originally posted by longi View Post
                          Sitä en ole tutkinut miten akkujen lataus tapahtuu (jos ladataan) ja voiko silloin vaihtaa NiCd:n tilalle NiMH akut?
                          NiCD:n tilalle voi laittaa NiMH, mutta toisinpäin ei saa laittaa.
                          Last edited by kaol; 15-04-2010, 13:43. Reason: .
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Pretoriaani View Post
                            Tymiä kymysyksiä. Mites tommottis M20b2x koneen loota menee M10b18 jatkeeksi? Havaintoja, kokemuksia? Ja sit myös kuulin huhuja, että Nuo Jetronicit sanoo ittensä irti, jos tehot nousee yli 180hp? :think
                            m20 loota ei sovi m10 jatkoksi.
                            m20, m40 ja m50/s50 laatikot samalla jaolla, m10,m30,s38 omallaan.

                            Mitä tarkoitat "irti sanomisella"?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Pretoriaani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 3842
                              • Hyvinkää, Finland

                              Originally posted by JJT View Post
                              m20 loota ei sovi m10 jatkoksi.
                              m20, m40 ja m50/s50 laatikot samalla jaolla, m10,m30,s38 omallaan.

                              Mitä tarkoitat "irti sanomisella"?
                              Eli M10:n perään menee M30 ja S38, tämä selvä. No että ei pelitä enää, lakkaa toimimasta jne. En sen tarkemmin tiiä mitä tapahtuu.
                              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Pretoriaani View Post
                                Eli M10:n perään menee M30 ja S38, tämä selvä. No että ei pelitä enää, lakkaa toimimasta jne. En sen tarkemmin tiiä mitä tapahtuu.
                                Vai olisko kytkin rikki?
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎