Olis tulossa kakskasiin 9x16 et8 vanteet, minkä kokoiset kumit niille olisi järkevä pyöräyttää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tsbmw View PostEiks toi ajoitus säädetä niin että:
- Tyhjäkäynnillä ilmamäärämittarin jousi silleen et käy n. 800r kun se sivuilma on kohtuu kiinni.
- Virranjakajaa käännetään tyhjäkäynnillä niin että korkein ja siitä vähän myöhäsemmälle.
- Jos kierrokset jää korkealle niin aletaan alusta.
- Ajossa korkeat kierrokset 3v 140km/t kaasu pois moottorijarrutukselle ja jos paukkuu pakoputkessa niin aikaisemmalle.
- Jos taas ei muuten käy nätisti tai ei käynnisty helposti niin myöhemmälle.
Vain FAKTA kiinnostaa!sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
-
Originally posted by Mörkö View PostMielenkiintoista, oisko toi auton oma mittaristo joku välimalli prefaceliftin ja faceliftin välillä. Joku jos tietää asiasta niin voisi kertoa meille sivistymättömille asiasta lisää.
Oletko vielä avannut tota auton omaa mittaristoa? Näissä kaksi piirilevyä sisältävissä on se alempi piirilevy monesti aika heikossa hapessa niiden patterien takia kun alkavat vuotamaan.
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostEdelleen kun tässä pariin E28:iin sovittelen noita... miten kasaan maakaasupelin takapainoiseen tai siis oikeastaan painojakautumaltaan 50/50 autoon jousituksen.
1) Maakaasutankit ovat muuttaneet tuntumaa takana liian löysäksi, joten laitanko taakse alkuperäistä matalammat ja tiukemmat E28:n varustejouset (varastossa). Perä putoaa niillä muutaman sentin ja tankit vielä hieman lisäävät pudotusta. Miten olisi E34 jouset eteen ja 2 kierrosta rälläkällä lyhyemmiksi (nekin alkuperäisinä varastossa)? Ovatko samaa jäykkyyttä kuin alkuperäiset vai jämeämmät?
2) Toisena vaihtoehtona en em. tiukempien takajousisarjan etujouset (varastossa), jotka kuitenkin ovat ajossa kovemmat kuin alkuperäiset. Tosin matalammat ja tuntuma parempi, toisaalta pidän pehmeistä.
3) Iskarit voi eteen valita E28:n tai E34:n - kummat (varastossa)?
4) Iskarit taakse samoin tiukemmat tai alkuperäiset (varastossa)?käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"
kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
e36 touring1.8i,
e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTänään kaivoin piirilevyt esille. Auton oma oli hyvä (kuva 1), varaosamittariston ei niin hyvä...(kuva 2)
Yrittäny korjailla katkoksia erilaisilla hyppylanka -virityksillä; huonolla menestyksellä.
Nyt olis tarkoitus selvittää koko tuon piirilevyn teettämistä.
Itellä noista löytyy vähän eroja vuosilukujen perusteella. Ainakin 9.84 ja 11.85 poikkeaa toisistaan vähän. Toimivat kai silti?
Yhdessä levyssä oli teksti "Diesel" siinä isossa piirissä, onkohan erot vain softassa? Kuka tietää onko piirilevy vaihtokelpoinen bensa/diesel, jos vaihtaa sen ITT:n ison piirin?
PS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTänään kaivoin piirilevyt esille. Auton oma oli hyvä (kuva 1), varaosamittariston ei niin hyvä...(kuva 2)
Originally posted by longi View PostOmassa oli vielä huonompi, ja sitten löytyy pari muuta yhtä huonoa.
Yrittäny korjailla katkoksia erilaisilla hyppylanka -virityksillä; huonolla menestyksellä.
Nyt olis tarkoitus selvittää koko tuon piirilevyn teettämistä.
Itellä noista löytyy vähän eroja vuosilukujen perusteella. Ainakin 9.84 ja 11.85 poikkeaa toisistaan vähän. Toimivat kai silti?
Yhdessä levyssä oli teksti "Diesel" siinä isossa piirissä, onkohan erot vain softassa? Kuka tietää onko piirilevy vaihtokelpoinen bensa/diesel, jos vaihtaa sen ITT:n ison piirin?
PS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostNuo näyttää kyllä vielä todella hyvälle kumpikin, verrattuna siihen mitä meikäläisellä on nuo mittaristot olleet. Ja silti on vielä hyppylangoilla saatu toimimaan
En kyllä usko, että kovin pienellä rahalla onnistuu tuo piirilevyn teettäminen komponentteineen. Vai ajattelitko teettää pelkän piirilevyn ja siirtää kaikki komponentit itse? Joskus ainakin jenkkilän Ebayssa olen nähnyt uusia jälkituotantopiirilevyjä noin 100 dollarin hintaan. Siellä oli sellaisiakin, että oli akut korvattu jollain nykytekniikan piirihässäköillä.
Joo Ebayssa näkyy olevan jotain, mutta näyttäis ne hinnat olevan pitkälle yli 200$.
Comment
-
-
Vielä mittaristosta.... Nuo alkuperäset akut on vissiin jotain 500mA, mun uudet akut on 800mA, sillähän ei oo varmaan merkitystä? Katoin kans, et ne akut on jollain jankilla kiinni, onko ne alkuperäset akut juotettu ollenkaan kiinni, vai onko vaan sillä liimalla kiinni peltiliuskojen välissä?
Miten muuten nollataan huoltovalot e28:ssa. Konehuoneen pistokkeesta varmaan, mutta mitkä pinnit yhteen?
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostVielä mittaristosta.... Nuo alkuperäset akut on vissiin jotain 500mA, mun uudet akut on 800mA, sillähän ei oo varmaan merkitystä? Katoin kans, et ne akut on jollain jankilla kiinni, onko ne alkuperäset akut juotettu ollenkaan kiinni, vai onko vaan sillä liimalla kiinni peltiliuskojen välissä?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostItse ainakin laitoin tilalle jotkut ihan tavalliset 2000 mAh NiMH-akut ja hyvin toimii. Itsellä oli ainakin ne alkuperäiset liuskat pistehitsattu akkuihin. Jos uusissa akuissa ei ole jalkoja, niin kannattaa hioa akkujen päistä "suojakerros" pois, että tina suostuu tarttumaan niihin.
Sitä en ole tutkinut miten akkujen lataus tapahtuu (jos ladataan) ja voiko silloin vaihtaa NiCd:n tilalle NiMH akut?
Missä muissa aikakauden Bemareissa oli tämä sama piirilevy?
Comment
-
-
Originally posted by longi View PostPS. Onko täällä kiinnostuneita tosta piirilevystä, jos sellaisen jotenkin onnistuisi teettämään?
Originally posted by longi View PostSitä en ole tutkinut miten akkujen lataus tapahtuu (jos ladataan) ja voiko silloin vaihtaa NiCd:n tilalle NiMH akut?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostTymiä kymysyksiä. Mites tommottis M20b2x koneen loota menee M10b18 jatkeeksi? Havaintoja, kokemuksia? Ja sit myös kuulin huhuja, että Nuo Jetronicit sanoo ittensä irti, jos tehot nousee yli 180hp? :think
m20, m40 ja m50/s50 laatikot samalla jaolla, m10,m30,s38 omallaan.
Mitä tarkoitat "irti sanomisella"?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View Postm20 loota ei sovi m10 jatkoksi.
m20, m40 ja m50/s50 laatikot samalla jaolla, m10,m30,s38 omallaan.
Mitä tarkoitat "irti sanomisella"?I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Comment