Ongelmana on jäähdytinneste vuoto. roiskii pitkin konehuonetta nestettä käynnin aikana. Neste valuaa koneen sammutuksen jälkeen vielä hetken öljypohjan kautta maahan. Epäilen vesipumpun tiivistettä mutta jakoremmi ja pumppu ainakin vaihdettu 10000km sitten. Autona 520 e28. Ainakun saa vanhan vian korjattua niin uusi ilmenee...
Tulipahan tuossa mieleeni kun tuumailin e28:n ensikaudelle tarvittavia osia että varmasti melko moni e28:n omistaja on törmännyt tähän tihkuasento ongelmaan. Eli tihkulla tai ns kertapyyhkäisyllä ei toimi pyyhkiät kunnolla vaan pätkii mutta kun laitat nopeammalla asennolle niin toimii moitteitta. Onko onglma moottorissa vai jossain muualla? :think
Tulipahan tuossa mieleeni kun tuumailin e28:n ensikaudelle tarvittavia osia että varmasti melko moni e28:n omistaja on törmännyt tähän tihkuasento ongelmaan. Eli tihkulla tai ns kertapyyhkäisyllä ei toimi pyyhkiät kunnolla vaan pätkii mutta kun laitat nopeammalla asennolle niin toimii moitteitta. Onko onglma moottorissa vai jossain muualla? :think
itselläni oli täysin sama ongelma ja korjaantui pyyhkijän moottorin putsaamisella. 3 pulttia auki ja johto irti niin moottori on kädessä. Moottorin suojakuoren sisällä oli ns. Metallikiekko jota vasten "pyyhkijäanturi" hinkasi oli täynnä vaseliinia joten anturi ei saanut kontaktia. Vuodelta 84 olevat rasvat jarrucleanerilla pois ja pakka kasaan ja takaisin niin toimi.
itselläni oli täysin sama ongelma ja korjaantui pyyhkijän moottorin putsaamisella. 3 pulttia auki ja johto irti niin moottori on kädessä. Moottorin suojakuoren sisällä oli ns. Metallikiekko jota vasten "pyyhkijäanturi" hinkasi oli täynnä vaseliinia joten anturi ei saanut kontaktia. Vuodelta 84 olevat rasvat jarrucleanerilla pois ja pakka kasaan ja takaisin niin toimi.
Tätä ajattelin itsekkin mielessäni. Täytyypä siis tuo irtonainen moottori ottaa ja putsata
Eli sä tarviit uuden koko sisäyksikön, koska ilmastoidussa mallissa se puhallin siirtyy siihen radion alle, austraalian ebayssä niitä on välillä ollu myynnissä, rapakon takaa jenkeistä kannattaa kysyy purkuautosta jonkun facebook ryhmän kautta/ mye28.com sivuston kautta. Tietty marmoriltaki sais varmaa ne muovit yms mitä siihe tarvii mut voi olla kallista.
e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Eli sä tarviit uuden koko sisäyksikön, koska ilmastoidussa mallissa se puhallin siirtyy siihen radion alle, austraalian ebayssä niitä on välillä ollu myynnissä, rapakon takaa jenkeistä kannattaa kysyy purkuautosta jonkun facebook ryhmän kautta/ mye28.com sivuston kautta. Tietty marmoriltaki sais varmaa ne muovit yms mitä siihe tarvii mut voi olla kallista.
Ei vaan tarkoitin alunperinkin sitä lauhduttimen kiinnitystä jäähdyttimen eteen. Sinne teen uudet kiinnikkeet. En löytänyt järkevää kuvaa netistä tuosta kiinnityksestä.
Tuo sisäyksikkö multa löytyykin, mutta putket on entiset eikä ole johtosarjaa. Ne joudun tekemään uusiksi. Silloin ei ole väliä mihin kohtaan isken sen lauhduttimen keulalla. Suunnilleen alkup. paikkaan on tietenkin paras..
Tuo kuva sisäyksiköstä oli hyvä. Olenkin miettinyt miten se tulee kiinni sisälle!
Comment