vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mixsu_
    replied
    e39 530d lyhentimestä

    Joo tätä topiccia tullu luettua ja oon sekasi niin pakko kysästä varmuudeksi mikä olisi paras ratkaisu e39 530d lyhentimeksi?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    E34 M5 3.6 vaihdevälinlyhennys

    Orggiskeppi 25117527250
    Uusikeppi 25117527252


    Tuli täydellinen, ei yhtään lyhyemmät tarvitse olla.
    Last edited by Bmw Master; 30-10-2013, 19:51.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Mikä lyhennin olisi sopivin E36 328:aan? Kokemuksia kaivataan 328 tai M3 3.0 -omistajilta?

    328 ja M3 3.0:ssa on sama laatikko, jossa on eri keppigeometria kuin esim. 325:ssa, joten sen kokemukset/ohjeet ei päde suoraan.
    Vastailen ite jos vaikka on jollekin hyötyä . Tuli siis laitettua E36 328:aan kuluvimmat osat (lista) uusiksi ja samalla lyhennettyä vaihdeväliä Z3 2.8:n kepillä.

    ID Nimi määrä osanumero
    02 BUSH BEARING OVAL L=26MM/SCHWARZ 1 25117507695
    03 Bolt D=10MMX40MM 1 25111221849
    04 Bearing, shifting arm 1 25111222015
    05 Shift lever 1 25117527253 (Z3 2.8 keppi)
    07 Bearing, shift lever 1 25111220600
    10 Plastic washer 10X16X0,9 4 25111220439
    11 Securing clip 2 25117571899
    without 2 plastic washers 1 220 439
    12 Gearshift rod joint 1 25111222688
    only in conjunction with
    -- Plastic washer 10X16X0,9 2 25111220439
    13 Lock Ring 1 25111222451
    14 Plastic washer 1 25111434194
    15 Dowel pin 1 23411466134

    Hinta Laakkosella 10% alennuksella 126,92 €. Joku ylimääräinen prikka tais tulla.

    Omasta mielestä tuli just hyvä. Vaihdevälit lyheni sopivasti (ehkä n. 20 %), mutta ei tullut hankala ajaa. Vaihteiston ja kepin välinen tanko ei ole tuossa listauksessa, koska tuli väärä osa ja se jäi vaihtamatta. Vanha osa ei ollut kuitenkaan käytännössä kulunut yhtään, koska paketista tuli noilla osilla todella hyvä, mitään välystä ei enää erota, vaan vaihdelinjan kumipuslat joustaa ensin. Ennen projektia 260 tkm oli saanut keppiin n. +/-30 mm sivusuuntaista välystä aikaiseksi. Asennettaessa tuo keppi piti taivuttaa, että sen sai OEM-asentoon.

    Leave a comment:


  • finotto
    replied
    minkäs kepin tilaan e46 330 cabrioon vm 2001?

    ps:en löytäny vastausta mistään

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Mikä lyhennin olisi sopivin E36 328:aan? Kokemuksia kaivataan 328 tai M3 3.0 -omistajilta?

    328 ja M3 3.0:ssa on sama laatikko, jossa on eri keppigeometria kuin esim. 325:ssa, joten sen kokemukset/ohjeet ei päde suoraan.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Eikös se pala jatkuvasti jos tuhiksen karvat on "hot all times". Ryöstä ennemmi tuhiksen valaistuksen johdoista
    Niin, siitä valon johdosta otin virran ja pelaa mittari/muiden valojen mukaan. En tarkoittanut aiemmassa viestissä itse "sytytintä", johon tulee virta vaikka avain ei ole paikoilaan, vaan sitä "tuhista/tuhkakuppia/tms."

    Itse keppi on hyvän tuntuinen kun siihen tottu, äkkisiltään ja toisella autolla ajon jälkeen tuntuu aika raskaalle. Välit on napakan lyhyet.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Tilasin e39 540 6GANGiin ZHP-nupin ja e60 530i/545i/550i kepakon, saas nähdä kuinka tömäkäksi vaihtaminen muuttuu. :think
    Ryöstin nupin valolle virran tuhikselle menevistä johdoista, vissiin ok?
    Eikös se pala jatkuvasti jos tuhiksen karvat on "hot all times". Ryöstä ennemmi tuhiksen valaistuksen johdoista

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tilasin e39 540 6GANGiin ZHP-nupin ja e60 530i/545i/550i kepakon, saas nähdä kuinka tömäkäksi vaihtaminen muuttuu. :think
    Ryöstin nupin valolle virran tuhikselle menevistä johdoista, vissiin ok?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kyllä se lyhenee mutta ei välttis kauheen paljoa, nuppi kun tulee alemmas kuitenkin.
    Kyllähän se vähän lyhenee varmasti muttei toivotulla tavalla tässä tapauksessa. Tuota aikaisempaa kuvaa kattellessa tulin siihen tulokseen että tuo 328/M3 kepukka ois ollu paras meikeläisen kriteereillä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Nyt on tuossa menossa kytkinremontti ja samalla tuli tuo 1.9 z3 keppi tilattua. Valitettavasti taitaa olla että vaihdevälit vaan kasvaa sillä. Niveltangon ja pallon väli kun näyttää olevan lyhyempi vrt. E39 keppiin kuten pelkäsinkin.
    Kyllä se lyhenee mutta ei välttis kauheen paljoa, nuppi kun tulee alemmas kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Nyt on tuossa menossa kytkinremontti ja samalla tuli tuo 1.9 z3 keppi tilattua. Valitettavasti taitaa olla että vaihdevälit vaan kasvaa sillä. Niveltangon ja pallon väli kun näyttää olevan lyhyempi vrt. E39 keppiin kuten pelkäsinkin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Z3 1.9 keppi on taivuttettu. 2.8 ei ja se oli omaan makuun ehkä hitusen liian lyhyt muutenkin :think

    Yksi tuollainen 1.9 keppi odottelee asennusta omaan jahka joskus saisi aikaiseksi
    Tuossa nyt ilmeisesti kytkinremppa venyy elokuulle osien saatavuuden takia niin jos vaan sattuu tönäri & kamera swapin yhteydessä niin ota ihmeessä vertailun vuoksi kuvia ja mittoja E39 & Z3 1.9 kepeistä.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Z3 1.9 keppi on taivuttettu. 2.8 ei ja se oli omaan makuun ehkä hitusen liian lyhyt muutenkin :think

    Yksi tuollainen 1.9 keppi odottelee asennusta omaan jahka joskus saisi aikaiseksi
    Tuossa kun kuvia katselin niin tulin siihen tulokseen että varmaan tuommosen z3 2.8 kepin hankkis sekä taivuttais.. Äkkiseltään näyttää ettei z3 1.9 ja e39 kepin välillä olisi kovin suurta muutosta Toivottavasti vaan saa taivutettua eikä mene heti uusi keppi kappaleiksi


    KLIK

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Z3 1.9 keppi on taivuttettu. 2.8 ei ja se oli omaan makuun ehkä hitusen liian lyhyt muutenkin :think

    Yksi tuollainen 1.9 keppi odottelee asennusta omaan jahka joskus saisi aikaiseksi

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Tuli tuossa tilattua kytkinpaketti + puslasarja sigun E39:iin ja samalla tietysti vois vaihtaa tuon kepin kun käyttää lootaa irti.. E39 FAQ onkin juttu tuosta vaihdevälien lyhennyksestä joten sinäänsä itse homma ei varmaan ole ongelma.

    Kysymys kuuluukin koskien noita vaihtoehto keppejä. E39 vakio keppi kun on taivutettu ja ilmeisesti kaikki(?) Z3 kepit on suoria jolloin liikerata jää lähemmäs kojetaulua. Itse taas haluaisin juuri enemmän kohti käsinojaa. Onko ainut vaihtoehto taivuttaa Z3:sen keppiä vai onko olemassa valmiiksi taivutettuja samoilla mitoilla? Onko alla olevassa kuvassa kaikki jälkikäteen taivutettuja vai minkä takia E39 FAQ:n kuvassa Z3 2.8 keppi on suora?



    EDIT: Vittu silmä taas käteen, tuhat kertaa kattonu kuvan ja nyt vasta huomasin että tossahan lukee "bent by" z3 kepin kohdalla.. Liekköhän sitten tuo Z3 1.9 tai M3 keppi olisi suoraan käypänen vaihtoehto minun kriteereille..

    Leave a comment:

Working...
X