vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • genuine
    replied

    kl-varaosista saa alle 50e z3m kepin :P viikon toimitus ajalla.. ite tilannu 3 keppiä! e34,e36 ja e28 laittanu saman

    Leave a comment:


  • makethecake
    replied

    Leave a comment:


  • kanikune
    replied
    Ja e46 omistajat, mutinanne on kuultu:
    usko pois
    (rautalanka, yo. linkistä kuvitettu ohje, mistä selviää, miten KOKO toimenpide tehdään yläkautta)

    Leave a comment:


  • Kytölä
    replied
    Onko kukaan lyhennellyt E30 M3:sta vaihdeväliä? Ei muista enää millainen oli vakio kokoonpanolla..

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Legendaarinen virhe real.oem käytössä, listassa vain us-mallit, puuttuu rasti euro-ruudusta -> 325is ??
    Heh, joo eipä oo ihan eka kerta. Kiitti huomiosta. Eipä tosin muuta mitään olellisesti:

    Part 25117527247 (Shift lever) was found on the following vehicles:
    E36 316i Coupe, Europe
    E36 316i Touring, Europe
    E36 318i Sedan, Europe
    E36 318i Convertible, Europe
    E36 318is Coupe, Europe
    E36 318is Sedan, Europe
    E36 318tds Touring, Europe
    E36 318tds Sedan, Europe
    E36 320i Convertible, Europe
    E36 320i Touring, Europe
    E36 320i Sedan, Europe
    E36 323i Coupe, Europe
    E36 323i Convertible, Europe
    E36 323i Touring, Europe
    E36 323i Sedan, Europe
    E36 325i Coupe, Europe
    E36 325i Convertible, Europe
    E36 325i Sedan, Europe
    E36 325td Sedan, Europe
    E36 325tds Touring, Europe
    E36 325tds Sedan, Europe
    E36 328i Coupe, Europe
    E36 328i Convertible, Europe
    E36 328i Touring, Europe
    E36 328i Sedan, Europe
    E36 M3 Sedan, Europe
    E36 M3 Coupe, Europe
    E36 M3 Convertible, Europe

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.
    Johtuu Getrag - ZF välisestä erosta. ZF:n normikeppi on getragissa "shortshift".

    edit: En oo kyllä varma onko 325 ja 328 ZF verrattavissa, mutta enivei 328 zf:ssä on normikeppinä eri kuin 325 getrag.
    Last edited by Cell; 05-12-2011, 11:09.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    RealOEM:n mukaan 328:ssa on osa 25117527247 ja sama osa on seuraavissa malleissa:
    E36 318i Sedan
    E36 318i Convertible
    E36 318is Coupe
    E36 320i Sedan
    E36 323i Convertible
    E36 323i Coupe
    E36 325i Convertible
    E36 325i Sedan
    E36 325is Coupe
    E36 328i Sedan
    E36 328i Convertible
    E36 328i Coupe
    E36 M3 Convertible
    E36 M3 Coupe
    E36 M3 Sedan

    Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.

    Voisiko joku, jolla on E36 ja joku Z3:n keppi asennettu, käydä mittaamassa vaihdekepin pään siirtymän esim. kytkettässä vaihde 3-->4? (vakionupilla). Voisin sitten tehdä pienen vertailun
    Legendaarinen virhe real.oem käytössä, listassa vain us-mallit, puuttuu rasti euro-ruudusta -> 325is ??

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Ei muuta ku alat purkaa sitä sisustaa ni alkaa tulee race. Kuppipenkillä saa hyvin värinöitä ja tietuntumaa. Lapasestahan toi on jo lähteny selkeesti...
    Koitan olla vielä purkamatta, se on kyllä totta että lapasesta lähtee mutta yritetään nyt hillitysti kuitenkin
    Tosin oon jo parempia penkkejä tässä katellut

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    ...enemmä tuntumaa ja värinöitä läpi siis
    Ei muuta ku alat purkaa sitä sisustaa ni alkaa tulee race. Kuppipenkillä saa hyvin värinöitä ja tietuntumaa. Lapasestahan toi on jo lähteny selkeesti...

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Lootaa vaihettaessa E39:ssä tuli mukana tuo keskimmäinen keppi ja käytön perusteella en lähtisi kikkailemaan kuvassa alempien keppien kanssa voin sanoa
    kokemuksella kultainen keskitie on hyvä muuten vaihteiden siirto menee liiän jäykäksi liikeradan lyhyyden jäädessä toissijaiseksi asiaksi koska ne pitää olla balanssissa keskenään.
    Kyseinen keppi oli ZF lootassa E46 3.0L 330i Coupe mallissa,
    siirtäjä tankoja käytin e39:n 528i mallista.
    Kyllähän toi siun suosittelema keppi on ihan karmea soppakauha. Suoraan vaan Z3M:n keppi, jos haluaa asialliset kepin liikkeet. Liikkeet ei oo juurikaan jäykemmät - ja mikä parasta, kyynerpäätä ei tartte siirtää kyynernojassa ollenkaan vaihdetta vaihdettaessa.

    Liikeradan ja jäykkyyden ei tartte olla missään balanssissa, eli kyllähän siinä on tasan makuasiasta kyse.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    RealOEM:n mukaan 328:ssa on osa 25117527247 ja sama osa on seuraavissa malleissa:
    E36 318i Sedan
    E36 318i Convertible
    E36 318is Coupe
    E36 320i Sedan
    E36 323i Convertible
    E36 323i Coupe
    E36 325i Convertible
    E36 325i Sedan
    E36 325is Coupe
    E36 328i Sedan
    E36 328i Convertible
    E36 328i Coupe
    E36 M3 Convertible
    E36 M3 Coupe
    E36 M3 Sedan

    Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.

    Voisiko joku, jolla on E36 ja joku Z3:n keppi asennettu, käydä mittaamassa vaihdekepin pään siirtymän esim. kytkettässä vaihde 3-->4? (vakionupilla). Voisin sitten tehdä pienen vertailun

    Ainakin 323 keppi oli ihan tynkä, pallo oli siis kii alalaakeroinnissa. Nyt on kiinni 1.9 Z3 keppi jossa on noin arviolta 2cm matkaa pallosta alas. Liikerata on ihan ok mutta nyt haluisin eroon tuosta kepissä olevasta kumista, enemmä tuntumaa ja värinöitä läpi siis
    Myös uuc:n dssr:n tapanen siirtotanko ois suunitteil mahollisesti eliminoimaan viimesetki välykset. Vaikka kaikki on kasattu uusilla osilla ei tuntuma oo niin "race" kun toivois
    Mutta makuja on monia...

    Ehdotuksia otetaan vastaan edullisista "kovista" kepakoista suunilleen em. välityksellä tai vähä lyhyemmälläki viel.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    RealOEM:n mukaan 328:ssa on osa 25117527247 ja sama osa on seuraavissa malleissa:
    E36 318i Sedan
    E36 318i Convertible
    E36 318is Coupe
    E36 320i Sedan
    E36 323i Convertible
    E36 323i Coupe
    E36 325i Convertible
    E36 325i Sedan
    E36 325is Coupe
    E36 328i Sedan
    E36 328i Convertible
    E36 328i Coupe
    E36 M3 Convertible
    E36 M3 Coupe
    E36 M3 Sedan

    Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.

    Voisiko joku, jolla on E36 ja joku Z3:n keppi asennettu, käydä mittaamassa vaihdekepin pään siirtymän esim. kytkettässä vaihde 3-->4? (vakionupilla). Voisin sitten tehdä pienen vertailun

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Laitoin kuvan keskimmäisen kespin E39:siin

    Originally posted by antti79 View Post
    Kuvan perusteella tosiaan vaihdeväli pitenee vrt. 328 -> Z3 1,9. Osta tuo Z3 2,8:n keppi niin lyhenee hieman, tosin sitä ilmeisesti joutuu taivuttamaan.

    Lootaa vaihettaessa E39:ssä tuli mukana tuo keskimmäinen keppi ja käytön perusteella en lähtisi kikkailemaan kuvassa alempien keppien kanssa voin sanoa
    kokemuksella kultainen keskitie on hyvä muuten vaihteiden siirto menee liiän jäykäksi liikeradan lyhyyden jäädessä toissijaiseksi asiaksi koska ne pitää olla balanssissa keskenään.
    Kyseinen keppi oli ZF lootassa E46 3.0L 330i Coupe mallissa,
    siirtäjä tankoja käytin e39:n 528i mallista.
    Last edited by 325E; 03-12-2011, 17:28.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Nostetaas vanhaa. Mites nämä OEM-lyhentimet nyt oikein menee kun ketjun alkupään osanumerot ei tunnu täsmäävän nykytodellisuuden kanssa yhtään? Hakusessa olisi E36 328:aan hieman lyhemmät vaihdevälit.

    Tässä ketjussa on kerrottu moneen kertaan, että E36:een hyvä keppi olisi Z3 1.9:n keppi. Päteekö tämä myös 328:aan? (tuon vanhan kuvan perusteella näyttäisi, että vaihdeväli vain pitenisi)

    Myös sitä en tajua, että miksi RealOEM antaa kaikkiin E36 sedaneihin ja coupeihin saman kepin (25117527247) kun tuon mukaan pitäisi löytyä ainakin kahta eri mittaa.

    Kuvan perusteella tosiaan vaihdeväli pitenee vrt. 328 -> Z3 1,9. Osta tuo Z3 2,8:n keppi niin lyhenee hieman, tosin sitä ilmeisesti joutuu taivuttamaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    (tuon vanhan kuvan perusteella näyttäisi, että vaihdeväli vain pitenisi)
    .....

    Leave a comment:

Working...
X