vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jez
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Vastannu niin monesti, että ei millään jaksa vastata enään.
    Ensimmäinen post meikältä ja tuommosta vastausta tulee

    Ei tullu kovin hyvää kuvaa foorumista

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Jez View Post
    On varmaan keretty jo kysyy monesti mut ei millää jaksa lukee 33 sivua

    Joten mitä vaihdevällin lyhentäjää suosittelisitta e36....?

    Linkkiä kiitos
    Vastannu niin monesti, että ei millään jaksa vastata enään.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Mikähän keppi sitten pitäisi tunkea tuohon -90 e34 M5:seen.. kun aikoinaan laitoin ihan kaupasta stetun ja tarkoitetun vaihdevälin lyhentimen e36:seen M3seen niin siinä luki,ettei sovi e34seen?


    Eli lyhennettynä mikä keppi menee varmasti M5 -90

    Leave a comment:


  • Jez
    replied
    On varmaan keretty jo kysyy monesti mut ei millää jaksa lukee 33 sivua

    Joten mitä vaihdevällin lyhentäjää suosittelisitta e36....?

    Linkkiä kiitos

    Leave a comment:


  • Kimmo_M
    replied
    Mistäs olette noita z3 keppejä alle 50€ ostaneet?

    Leave a comment:


  • surface
    replied
    Mikäs vaihdevälin lyhentäjä olis passeli E46 330d:hen (mistä kannattaisi hankkia?)? Onko asentaminen kuinka työläs operaatio, vai meneekö "heittämällä" paikalleen, vai kannattaako unohtaa koko operaatio?

    Leave a comment:


  • Coooper
    replied
    Olisko tolle tukitangon laatikonpään kiinnitykseen sen holkin mittoja jollain? Sais teetettyä valmiiks vai tekeekö joku noita?

    Leave a comment:


  • to-mm1
    replied
    Vastataan tähän nyt itse itselleni, kun vastauksen löysin ja jos siitä samalla olisi sitten hyötyä jollekin muulle
    Eli kyllä se sinne sopii ihan kohtuu suoraan, mutta sen enempää turisematta tämä linkki kertoo melko hyvin miten sen saa sopimaan.

    Leave a comment:


  • to-mm1
    replied
    Ei nyt oikeen auennut, vaikka koko topicin luin, että sopiiko esim. toi z3 1,9 keppi e30 m10 koneiseen, jossa on vakiona tämä kaksiosainen keppi? Kun tässä on erilaiset puslat kepin "laakeroinnissa" ja erilainen siirrintanko. Nämä niinä oleellisimpina seikkoina, kun tulevat keppiin kiinni. Entäpä, meneekö tuon z3:sen keskihela suoraan ristiin tähän vanhamallin versioon? Jos menisi, niin ongelma olisi suureltaosin sillä ratkaistu.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Nixon777 View Post
    Eli sulla on ite keppi ollut suora siinä autossa? Ei tarvinnut vääntää ettei osunut kabiinissa muoviosiin tai hangannut pussia mihinkään?
    Kyllä, ostamaani -384 -loppuista (kuva tämän topikin alkupuolella) suoraa keppiä en väännellyt mihinkään suuntaan. Asensin vain. Ainoa, mitä väänsin oli se siirrintanko eli tämän postauksen kuvassa olevaa osaa #11. No 1/3 sen etupäästä taaksepäin katsottuna tuli se taitoskohta. Kerran humautin ja se taipu aika helposti sellaseen 165-170 asteen kulmaan ja se riitti. Ohjaamon puolella kaikki toimi normaalisti. Keppi ei ottanut mihinkään reunoihin kiinni. Tuolla kepillä tulee muuten sitte oikiasti lyhyet vaihdevälit, vaan olihan makia ajaa.

    Leave a comment:


  • Nixon777
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Kuten oon tähän topikkiin pari kertaa selittänyt, väänsin aikanaan -93 E36 318 is coupesta tuota siirrintankoa, koska se kardaanin etulimppu hieroi sitä sen suoran Z3M-kepin asennuksen jälkeen. Ajoin nosturille, merkkasin tussilla siirrintankoon limpun kohdan, irrotin siirrintangon, laitoin sen ruuvipenkkiin kiinni merkin kohdalta, humautin kerran kuminuijalla tankoon kulmaa ja asensin tangon takasi. 15 minuutin in ja out tyylinen kaikka TI-hallissa ja 2- ja 4-vaihteella tapahtunut hankaaminen loppui. Kaveri oli mukana käyttelemässä keppiä eri vaihteilla takaisinasennuksen jälkeen ja minä tiirailin alla lampun kans, ettei ota kiinni.
    Eli sulla on ite keppi ollut suora siinä autossa? Ei tarvinnut vääntää ettei osunut kabiinissa muoviosiin tai hangannut pussia mihinkään?

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Kuten oon tähän topikkiin pari kertaa selittänyt, väänsin aikanaan -93 E36 318 is coupesta tuota siirrintankoa, koska se kardaanin etulimppu hieroi sitä sen suoran Z3M-kepin asennuksen jälkeen. Ajoin nosturille, merkkasin tussilla siirrintankoon limpun kohdan, irrotin siirrintangon, laitoin sen ruuvipenkkiin kiinni merkin kohdalta, humautin kerran kuminuijalla tankoon kulmaa ja asensin tangon takasi. 15 minuutin in ja out tyylinen kaikka TI-hallissa ja 2- ja 4-vaihteella tapahtunut hankaaminen loppui. Kaveri oli mukana käyttelemässä keppiä eri vaihteilla takaisinasennuksen jälkeen ja minä tiirailin alla lampun kans, ettei ota kiinni.

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    Originally posted by JariV View Post
    Moro,

    luin koko ketjun läpi mutta ilmeisesti kukaan ei oo tehnyt näitä touhuja vielä E34 540i 6-v. manuaalilootalle?

    Täytyy ottaa sieltä rojut lattialle ja katsoo samalla mitä sinne sopii. Täytyy samalla toivoo ettei oo sisäisillä siirtäjillä toi loota, kun useempi muu saman aikakauden 6-v. on... muissa merkeiisä meinaan.
    Originally posted by JariV View Post
    Joo, oot täysin oikeessa Leka.

    Purin rojut lattialle auton alta eilen ja se lyhkäsimmällä välityksellä oleva kepukkahan siellä oli. No, välien lyhentäminen on siis helppoa, keskimääräisenä otoksena tän keskustelupolun tangon pidentämisistä veikkaisin että +15mm on aika hyvä.
    Hello,
    Luin koko threadin läpi ja mulla olis kans suunnitelmissa tehä tää projekti tolle sigun E34:selle. Tosta JariV:n vastauksesta ei oikein käy ilmi et mitä keppiä siinä on käytetty, Z3 1.9?? Vai mahollisesti modattu alkup... Sanokaahan homman E34:selle tehneet mikä keppi oisko se sopiva tohon??

    Leave a comment:


  • Mumtsi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Tukitanko on nivelöity myös takapäästään ja kepin liikuttelu tekee väkiselläkin aavistuksen verran liikettä tuohon tukeen tuon animaation kuvaamalla tavalla, vaikka suurinosa liikkeestä luollisesti vääntää tankoa sivulle, eikä kierrä sitä.

    Kuten aiemmin jo mainitsin ei tuon puslan hyöty ole mitenkään verrattavissa vivuston muiden osien kuntoon laittamiseen.

    Omassa autossa nuo telineen puslat vaikuttivat aivan havaittavasti, tosin ilmakin olisi varmasti pärjännyt ehjällä vivustolla.
    Kyllä, tottakai se antaa myös takaosasta periksi kun siellä on kumi joka pitää paikallaan. Mutta ei taida pelkkä etupään pusla kuitenkaan sivuttaisliikettä eliminoida, pitäisi olla myös takana kivestä hakattu. Hyöty taitaa olla marginaalinen kunnostetussa, mutta kunnostamattomassa taas valtaisa.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Mumtsi View Post
    Kun tukitanko heiluu kuvan osoittamalla tavalla, niin vaihdekeppi pysyy paikallaan. Kun vaihdekeppiä heiluttaa vaihde päällä sivuille, niin tukitanko ei heilu tuolla tavalla. Se yrittää ainoastaan kammeta tukitankoa sivulle, ei kääntää sitä. Vaihdekepin tuntuma on näin ollen jämäkkä.
    Tukitanko on nivelöity myös takapäästään ja kepin liikuttelu tekee väkiselläkin aavistuksen verran liikettä tuohon tukeen tuon animaation kuvaamalla tavalla, vaikka suurinosa liikkeestä luollisesti vääntää tankoa sivulle, eikä kierrä sitä.

    Kuten aiemmin jo mainitsin ei tuon puslan hyöty ole mitenkään verrattavissa vivuston muiden osien kuntoon laittamiseen.

    Omassa autossa nuo telineen puslat vaikuttivat aivan havaittavasti, tosin ilmakin olisi varmasti pärjännyt ehjällä vivustolla.

    Leave a comment:

Working...
X