Originally posted by jr66
View Post
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Liikaa työtä, jos ilmaiseksi tulet Espooseen ja minulle tuon taivutat oikeasta kohtaa niin sitten ok.
-
Olen nähnyt ja kokeillut myös luonnossa ja tekee aivan samalla tavalla. Mutta jos selittäisit ystävällisesti että miten tuo vaikuttaa vaihdekepin heilumiseen, niin olisin kiitollinen. Itse käsitän ja koen asian näin:Originally posted by Rocla View PostEn tiedä oletko tämän nähnyt, mutta tässä esimerkki:

Ja siis tuo eläminen ei ole mitään verrattuna siihen, jonka kulunut vivusto aiheuttaa.
Kun tukitanko heiluu kuvan osoittamalla tavalla, niin vaihdekeppi pysyy paikallaan. Kun vaihdekeppiä heiluttaa vaihde päällä sivuille, niin tukitanko ei heilu tuolla tavalla. Se yrittää ainoastaan kammeta tukitankoa sivulle, ei kääntää sitä. Vaihdekepin tuntuma on näin ollen jämäkkä.
Itse käsitän tuon puslan tarkoitukseksi ainoastaan että se antaa hieman periksi vaihdelaatikon kääntymiselle kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa.
Edit: Niin ja kaikki vaihteensiirron osat on uusittu lukuunottamatta tuota tukitankoa.
Leave a comment:
-
En tiedä oletko tämän nähnyt, mutta tässä esimerkki:Originally posted by Mumtsi View PostEn ymmärrä miten tuo etummainen kumipusla vaikuttaa mitenkään siihen kuinka paljon keppi heiluu vaihde silmässä? Kun porukat on noihin laitellut niitä POM puslia, niin kyllä tuossa irrallaan kasattuna tuntuu ainakin niin napakalta kuin vain voi.

Ja siis tuo eläminen ei ole mitään verrattuna siihen, jonka kulunut vivusto aiheuttaa.
Leave a comment:
-
Onkos muuten mitään haittaa jos tuota "värähtelynvaimenninta" joka tulee kumilimpun ympärille, ei laita ollenkaan E30 Getrag 260 laatikkoon kiinni? Omassa laatikossa ei sitä ollut, kun purin pois. Vai onko näissä jotain mallikohtaisia eroja?
Tilasin muuten itselle myös Z3 1,9 vaihdekepin eli sen lievimmän version ja en kyllä yhtään lyhyempiä välityksiä huolisi edes. Hintaa olikin vain 49e eikä 63e. Samalla tilasin muut vaihteensiirron osat. En ymmärrä miten tuo etummainen kumipusla vaikuttaa mitenkään siihen kuinka paljon keppi heiluu vaihde silmässä? Kun porukat on noihin laitellut niitä POM puslia, niin kyllä tuossa irrallaan kasattuna tuntuu ainakin niin napakalta kuin vain voi.Last edited by Mumtsi; 17-11-2008, 17:10.
Leave a comment:
-
Tässä voi myös olla se ero, että toisessa on ZF:n laatikko ja toisessa Getragin.Originally posted by O-Peksi View PostOmasta autosta(e36 sedan) jatkoin tuota keppiä n.1,5cm ja mahtuu olemaan hyvin. Kaverille tein sellaisen, joka on n.2cm pidempi ja se otti coupessa kiinni, mutta Miku_S:n sedanissa mahtuu sama keppi olemaan, että näköjään korimallien välilläkin jotain eroa voimansiirtolinjan asennossa. Tai sit vain autokohtaista.
ZF:n laatikossa on jykevämpi kardaani.
Leave a comment:
-
Omasta autosta(e36 sedan) jatkoin tuota keppiä n.1,5cm ja mahtuu olemaan hyvin. Kaverille tein sellaisen, joka on n.2cm pidempi ja se otti coupessa kiinni, mutta Miku_S:n sedanissa mahtuu sama keppi olemaan, että näköjään korimallien välilläkin jotain eroa voimansiirtolinjan asennossa. Tai sit vain autokohtaista.
Leave a comment:
-
Hmm... No tämähän muutti kysymäni tiedon erittäin ajankohtaiseksi. Välitankoa en haluisi taivuttaa. :POriginally posted by O-Peksi View PostEi vaan meikäläisen järkeilyllä se pallon yläpuolisen osan vääntäminen vaikuta mitenkään siihen, ottaako keppi alapäästään kiinni sinne limppuun..
Käsittääkseni se ongelma on siis siinä, kun uudessa kepissä pallon alapuolinen osa on niin paljon pidempi vakiota, että välitanko painuu huomattavasti alemmas, ja sen takia ottaa kumilimppuun kiinni. Siksi esim. UUC:n shortshifterin mukana taitaa tulla uusi mutkalla oleva välitanko, joka tekee lisätilaa limpulle, mutta sallii silti pitkän vipuvarren kepin alapäähän.
Eli E36 325/328 omistajat, jos olette asentaneet Z3M kepin, ottaako mihinkään kiinni?
Leave a comment:
-
Ei vaan meikäläisen järkeilyllä se pallon yläpuolisen osan vääntäminen vaikuta mitenkään siihen, ottaako keppi alapäästään kiinni sinne limppuun..
Käsittääkseni se ongelma on siis siinä, kun uudessa kepissä pallon alapuolinen osa on niin paljon pidempi vakiota, että välitanko painuu huomattavasti alemmas, ja sen takia ottaa kumilimppuun kiinni. Siksi esim. UUC:n shortshifterin mukana taitaa tulla uusi mutkalla oleva välitanko, joka tekee lisätilaa limpulle, mutta sallii silti pitkän vipuvarren kepin alapäähän.
Leave a comment:
-
Mutta tuon kepin taivuttaminenhan ajaa saman asian... Ainakin jos olen oikein tästä viestiketjusta ymmärtänyt :POriginally posted by O-Peksi View PostEi kai sitä keppiä tarttee vääntää, vaan sitä välitankoa?
Se siellä minun tietääkseni kiinni ottaa, jos on ottaakseen.
Porukkahan on juuri tuota Z3M:n keppiä vääntänyt pallon yläpuolelta tässä viestiketjussa? Mutta kukaan E36 325/328:n asentanut ei ole pihahtanutkaan.
Leave a comment:
-
Ei kai sitä keppiä tarttee vääntää, vaan sitä välitankoa?Originally posted by Nixon777 View PostKukaan asentanut Z3M keppiä E36 325/328 coupe/cabrioon?
Osuuko kardaanin kuminiveleen, eli pitääkö 325/328:ssa kyseistä keppiä taivuttaa?
Se siellä minun tietääkseni kiinni ottaa, jos on ottaakseen.
Leave a comment:
-
Kukaan asentanut Z3M keppiä E36 325/328 coupe/cabrioon?
Osuuko kardaanin kuminiveleen, eli pitääkö 325/328:ssa kyseistä keppiä taivuttaa?
Leave a comment:
-
Tuli joskus hommattua tommoi kiinan super hyper tuning lyhennin. Paketin päällä lukee E36,E46,M3,M5. Estääkö jokin laittamasta sitä E34:seen? Onko jotain eroa orginaali osilla kyseisillä autoilla? T:Tyhmä.
Leave a comment:
-
Joo, oot täysin oikeessa Leka.
Purin rojut lattialle auton alta eilen ja se lyhkäsimmällä välityksellä oleva kepukkahan siellä oli. No, välien lyhentäminen on siis helppoa, keskimääräisenä otoksena tän keskustelupolun tangon pidentämisistä veikkaisin että +15mm on aika hyvä.
Leave a comment:
Leave a comment: