Originally posted by _Dexi
View Post
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Ei pistänyt tossa silmään, onko joku E39 M5:een laittanu tota zetan keppiä? Ilmeisesti sen pitäisi sopia siihenkin.
Ja minkälainen vaihto-operaatio siinä, toimiiko, tuleeko lisämelua sisään?
Leave a comment:
-
Merkkiliikkeestä.Originally posted by invisible_pain View PostSen verran pitkät tarinat etten jaksanu kokonaan lukea joten kysyn nyt sit et mistä sais E36 325i coupée vaihdevälilyhentimen?
Leave a comment:
-
Sen verran pitkät tarinat etten jaksanu kokonaan lukea joten kysyn nyt sit et mistä sais E36 325i coupée vaihdevälilyhentimen?
Leave a comment:
-
Oikea keppi on täyttä pata rautaa, ilman kumi pehmusteita.

Nyt on tarkka tuntuma, eikä semmoinen kuminen niinkuin vakiossa. Alaosa z3 keppistä ja yläosa itse tehty. Se kumieristeinen ylä osa kannattaa heittää mäkeen.
Leave a comment:
-
tänään tuli itellekki keppi vaihettua ja kaikki onnistu vaikekepinpussin aukosta.. Loppujen lopuksi tunnin homma.
Leave a comment:
-
Jep. Silloin kun tuon kepin laitoin, jäi hiukan ottamaan keskikonsoliin kiinni 2 ja 4 vaihteilla. Otin sen irti tänään ja taivutin. Naps, poikki meni, ihan tinaa. Olkaa varovaisia. Vituttaa.Originally posted by Bmw Master View PostMulla nyt e28:ssa z3 2,8 keppi, tuli ehkä liian lyhyet välit. Kannattaa ennemmin laittaa m3/328 kepula.
Kepin irroitus isolohko e28:sta: Auton alle, kepin alapäästä siitotanko irti, sellainen pieni metalli klipsi. Irtosi käsin. Autoon sisälle, nuppi irti, pussi irti, äänieriste pehmuste irti ja sitten vetää sen kumikiekon sisälle siitä reiästä. Puukolla ja meiselillä se valkoinen muovi kehä palasiksi ja vetää kepin ylös. Uusi keppi laitetaan kiinni siis uuden muovi"laakerin" kanssa.
Nyt mulla vasta keppi on, aika lyhyt ja tosi lyhyet välit. Liitin vanhan kepin yläosan z3 kepin alaosaan lasikuitukitillä. Nuppi on nyt n.konsolin tasossa
Uutta tilaamaan sitten kun jaksaa...
Leave a comment:
-
Selviikö tosiaan tosta projektista ilman et irrottaa laatikkoa? :think
Leave a comment:
-
Ohje kaikille jotka joonastelee sopiiko vai ei ja onko vaikea vaihtaa:
1. Ryömi auton alle! Katso millainen keppi siellä nyt on. Jos se on tosi lyhyt, niin ei varmaan kannata sitä pisintä sinne ängetä. Kohtuus kaikessa, niin ei tarvitse taivutella.
2. Kun olet siellä alla, varmaan hetken katselulla tajuat miten se irroitetaan. Kuulan laakeroinnin irroitus ohjeet löytyy tästä topicista.
3. Yleensä merkkiliikkeestä osat tulee nopeiten.
Leave a comment:
-
Menee varmaan sekaisin jooOriginally posted by janii View Postmenin ihan sekasin tän lukemisessa, elikkä mikä keppi e34 520i ja mistä kannattais tilata? niin ja kannattaako vasta alkajan rupee vaihtelee vai meneekö ihan päin peetä ?
Lues nyt ihan ajan kanssa tämä topikki niin kyllä se kepin valinta ja hankintapaikka siitä selkenee
Hommana ei niinkään vaikea, taipuisista sormista on suuri apu.
Leave a comment:
-
menin ihan sekasin tän lukemisessa, elikkä mikä keppi e34 520i ja mistä kannattais tilata? niin ja kannattaako vasta alkajan rupee vaihtelee vai meneekö ihan päin peetä ?
Leave a comment:
-
No luulis ainakin.Originally posted by Circ View PostPassaakos sama keppi m50b20 kanssa? Kannattaisiko kuitenkin asentaa tuo:
25 11 1 222 884?
ettei joutuis taivutteleen
Voithan tuon 884 kepin asentaa, mutta tolla 384-loppusella (Z3M) kepillä tulee väleistä maksimaalisen lyhyet. Ei se taivuttaminen ole mikään suuri operaatio, jos sitä edes tarvitsee? Asenna keppi ja katso minne se sojottaa, voi jopa näyttää suunnilleen oikein. :think
Leave a comment:
-
Suurkiitos listauksesta!Originally posted by Tosde View PostJoo eli osat mitkä vaihdoin:
itse keppi tietysti M-Z3 : 25 11 7 527 254 <-- Tämä siis uusi numero kepille,
Tässä vanha numero : 25 11 2 228 384 . Pallo on tässä kepissä muovia.
Kepin pallohela : 25 11 1 220 600
Puslat sen tangon päihin mihin se pallohela tulee : Takapään pusla 25 11 1 220 707 <-- tämä on se peltinen lätkä missä pusla keskellä , Etupään pusla 25 11 7 519 669 ja Etupään puslan kiinnytys klipsu 25 11 1 221 849
Siirtäjätanko: 25 11 1 221 657 ( Tämän vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli jotain hitsaus patentteja siihen tehny).
Muovirenkaat siirtäjätangon ja kepin välille , samat käy myös sinne laatikon päähän T-kappaleen ja siirtäjätangon välille eli tarve 4 kpl : 25 11 1 220 439 , tähän lukkorengas : 25 11 1 220 379.(Huom! Itsellä näitä puslia ei menny kuin 2 koska kepin päässä oli jo niin timmi istuvuus ettei tarvinnu kuin tuon lukkorenkaan.
T-kappale laatikon päähän mihin se siirtäjätanko tulee kiinni : 25 11 7 503 525 , kiinnityspinni edelliseen : 23 41 1 466 134 (Huom! Tolla T-kappaleen varaosa numerolla kun tilasin niin tuli ainakin mukana se pinnin lukkorengas ja se pehmuste tyyny sinne T:n sisälle).
T-kappaleen ja siirtäjätangon välinen lukkorengas (Sinkitty) : 07 11 9 902 293 ZNS.
Semmoisen ainoan patentin jouduin tekemään , että se siirtäjätangon laatikonpään tappi oli paljon pidempi kuin T-kappale(Vanha T-kappaleen kiinnitys oli semmoinen epäkesko siihen laatikon kiinnitykseen nähden) niin laitoin ison mutterin siihen välille muovirenkaiden kanssa ja lukkorenkaalla kiinni niin tuli ainakin ihan tukeva. En sitten tiedä olenko sitten tilannut väärä T-kappaleen, koska etk antaa kaksi vaihtoehtoista numeroa tolle joten tässä toinen jos joku haluaa kokeilla (voi olla se oikea, mikä istuu ilman patentteja):25 11 7 501 309
Koittakaa olla menettämättä hermoja kun laitatte sitä T-kappaletta sen pehmustetyynyn kanssa sinne , on HIEMAN vittumainen
Leave a comment:
Leave a comment: