vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Leka
    replied
    Originally posted by JariV View Post
    Moro,

    luin koko ketjun läpi mutta ilmeisesti kukaan ei oo tehnyt näitä touhuja vielä E34 540i 6-v. manuaalilootalle?

    Täytyy ottaa sieltä rojut lattialle ja katsoo samalla mitä sinne sopii. Täytyy samalla toivoo ettei oo sisäisillä siirtäjillä toi loota, kun useempi muu saman aikakauden 6-v. on... muissa merkeiisä meinaan.
    Sama keppi tuon 6-lovisen kanssa käy kuin esim. muihinkin E34:iin, mm. kepin keskilaakeri osa #3 on sama kuin monessa muussakin bemarissa. Kepin tuki on erillainen askin päästä kuin 5-lovisessa.

    Leave a comment:


  • Sampoq
    replied
    Joo, pitää vaan selvittää millainen se systeemi sitten on.

    Jos vaikka jossain olisi toinen kuva kun tuo ei näy?

    Mutta, kiitos kovasti, toivottavasti onnistuu

    Leave a comment:


  • JariV
    replied
    Moro,

    luin koko ketjun läpi mutta ilmeisesti kukaan ei oo tehnyt näitä touhuja vielä E34 540i 6-v. manuaalilootalle?

    Täytyy ottaa sieltä rojut lattialle ja katsoo samalla mitä sinne sopii. Täytyy samalla toivoo ettei oo sisäisillä siirtäjillä toi loota, kun useempi muu saman aikakauden 6-v. on... muissa merkeiisä meinaan.

    Leave a comment:


  • x-men
    replied
    Originally posted by Sampoq View Post
    x-men

    Viitsisitkö vaikka privaan pistää mulle nuo tarvittavat osien nimet tuohon hommaan?

    Pitäisikö auttaa siihen kun ei meinaa pakkikaan löytyä kaaviosta? :think

    Itsellä on e28 520. Sopiiko suoraan kaikki ? Laatikosta en tiedä
    M3/328 VAIHDEKEPPI 1KPL
    VÄLILEVY SIIRTOTANGON NIVELEEN(keltaisia muovisia prikkoja) 4KPL
    LUKKO SIIRTOTANGON NIVELEEN 2KPL
    SIIRTOTANGON ETUNIVEL 1KPL
    VAIHDEKEPIN KESKIHELA 1KPL
    VAIHDEKEPIN TUEN TAKAHELA 1KPL
    VAIHDETANGON HELA 1/86- 1KPL

    Eli ilmeisesti sulla on nuo osat sen verran väljistyneet että keppi ottaa siihen keskikonsoliin kiinni kun yrität laittaa pakin päälle? Yllämainitut osat korjaa tuon vian. Kaikki pitäisi sopia suoraan, mutta varmista vielä onko sulla tuo vaihdekepin tuen takahela saman näköinen kun kuvassa osa numero 4.



    En tiedä mistä vuosimallista menee poikki mutta minulle ainakin kerrottiin että alkupään E28:ssa on käytetty tällaista kokoonpanoa.
    http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/t/7.png

    Kannattaa vilkaista auton alta ennenkuin lähtee osia ostelemaan, sillä jos on tuolla vanhan mallisella systeemillä, niin silloin ei tuo M3/328 keppi edes käy, jolloin ei vaihdevälien lyhennys onnistukkaan.
    Last edited by x-men; 06-08-2008, 17:08. Reason: kuvan+llinkin korjaus

    Leave a comment:


  • Sampoq
    replied
    x-men

    Viitsisitkö vaikka privaan pistää mulle nuo tarvittavat osien nimet tuohon hommaan?

    Pitäisikö auttaa siihen kun ei meinaa pakkikaan löytyä kaaviosta? :think

    Itsellä on e28 520. Sopiiko suoraan kaikki ? Laatikosta en tiedä

    Leave a comment:


  • x-men
    replied
    Elikkäs omaan E28:siin asensin tänään uuden kepakon, M3/328 keppi+ kaikki tarpeelliset hilut. Mikkelin Motopajasta ostin osat ja maksoi tasan 130e yhteensä.

    Asennusta helpottaa aivan älyttömästi kun ottaa kardaanin irti laatikon päästä. Lähtee siis irti kun avaa kardaanista (lootan päädystä) pultit, ottaa pakoputken ja kardaanin välistä sen suojapellin irti ja löysää sitä kardaanin keskikannatinta ja vetää kardaania taaksepäin jolloin kardaani tipahtaa hyvin irti laatikon päästä.

    Jos pelkän kepin vaihtaa, eikä mitään muita hiluja, ei tuota kardaania kannata ruveta irrottelemaan.

    Vaihdeväleistä tuli juuri sopivan lyhyet ja koko paketista tuli tarkka ja jämäkkä, parempi kuin uusi!

    Leave a comment:


  • Pasi_K
    replied
    Itse ajattelin aikani kuluksi väkertää kuulalaakeroinnin kepin alapäähän ja vaihdelaatikon "t-palaan" ja siihen ylemmän tangon kiinnikkeeseen, lisäksi tuo siirtäjätanko tehdä uusi haarukkamallinen mikä tulee kepin molemmilta puolilta kiinni.

    Tällä hetkellä muuten orkkista mutta POMista tehdyt (muistaakseni) puslat, taivutettu siirtäjätanko ja ~2cm lisää tavaraa kepin pallon alapuolella.

    Paljonko siinä Z3 M kepissä on pallon alapuolella tankoa?
    Last edited by Pasi_K; 11-06-2008, 11:03.

    Leave a comment:


  • Coooper
    replied
    Tuli omaan e30 laitettua myös tuo 1.9 keppi ja melko vittumainen homma, sen ylemmän tangon kiinnitystä en saanut irti laatikosta joten jäi sitten sinne holkki vaihtamatta sekä takapään kiinnitys. Tuli silti melko jämäkkä tosin hieman sivuttais klappia. Ja ottaa 2&pakilla kiinni kardaaniin kun vääntää keppiä hiemankin sivulle. :think Mitä tuossa nyt luki niin joillain ei ole otttanut edes z3m kepillä ja mulla hipoo tolla 1.9. Mutta kokonaisuutena paljon parempi mitä se oli.
    Ja vielä että te ketkä olette vaihtaneet osat ilman laatikon ja kardaanin irrotusta niin miten ootte saanu sen ylemmän tangon laatikosta irti?

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Taitaa ihan merkkiliikkeet myydä

    Leave a comment:


  • Jamppa1983
    replied
    Mitkä liikkeet esimerkiksi myy kyseistä z3 keppiä noin edullisesti.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    7
    4
    2
    3
    11
    12 x2kpl. (Z3 kepin kohdalla, en itse tarvinnut noita shimmejä, koska ne on integroitu keppiin)
    14 (tämän mukana ainakin mulle tuli osat 19, 18 ja 20)
    19?
    18?
    20?
    15 x2
    13
    16
    17

    Oliko nää nyt sitte E30 vai E34??? Ite tarttisin samanlaisen listauksen E34, jos yllä oleva on E30:iin.

    Tulipa vaikeesti...

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    -keppi z3 1,9 45e
    -laatikon etummainen liitos 26e
    -tappisokka etum. liitos 1e
    -nylon prikat 2kp. 1e
    -siirtotanko 21e
    -takapään kiinnitys koriin 20e
    -kuulan muovilaakeri 10e
    -etuosan kumipusla 9e
    -sokat 2kpl. 2e

    Mitkä numerot pitää poimia tuosta ETKn listasta remonttia varten, jotta saa aikaiseksi napakan vaihtotuntuman. "Keppi" nyt on helppo, mutta entäs muut. Ilmeisesti ainakin 2 ja 7, mutta mitkä muut?

    7
    4
    2
    3
    11
    12 x2kpl. (Z3 kepin kohdalla, en itse tarvinnut noita shimmejä, koska ne on integroitu keppiin)
    14 (tämän mukana ainakin mulle tuli osat 19, 18 ja 20)
    19?
    18?
    20?
    15 x2
    13
    16
    17

    Noi kun tilaa, niin pitäisi keppi olla kuin uutena tehtaalta.
    Myös pakin johtosarjan tilaamista kannattaa harkita, ei maksa paljoa ja on taatusti ihan kovettunutta johta mikä auton alta löytyy. Ja johtosarjan kiinnikkeitä(22,23) myös muutama kappale on hyvä ottaa

    Leave a comment:


  • EGoman
    replied
    ainakin 7 2 11 14 15 12 13
    joutunee puottamaan vaihelaatikon irti ja samalla kytkinremppa paikallaan?

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Mitkä numerot pitää poimia tuosta ETKn listasta remonttia varten, jotta saa aikaiseksi napakan vaihtotuntuman. "Keppi" nyt on helppo, mutta entäs muut.

    EDIT: Jannmanin suosittelema lista E30:n osalta on seuraava: 2,3,4,7,11, 12(*2), 13, 14(sis.18,19,20?), 15(x2),16 ja 17. Tuo 11 ei kai liene tarpeellinen, se varmaan kulu samalla tavalla kuin nämä puslat sun muut muoviholkit. Laakkosen varaosatiskin mukaan osa 14 on yksi suurimmista väljyyden aiheuttajista.


    Last edited by MarttiKK; 10-04-2008, 17:41.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Reva View Post
    koko topiccia en lukenut, joten en tiedä onko ollu jo juttua. Tuommoinen futurez.fi tuli tuolla netissä vastaan ja sieltä vaihdevälinlyhennin. Kellään kokemusta tuosta. Meinasin ostaa orkkis kepin mutta tuli tuo vastaan ja ei vaikuta pahan hintaiselta, niin samahan se tuo olisi ostaa jos tuo kestää mitään.

    Tuonko pitäisi nyt sitten käydä myös e30 323. Joo ja tiedetään tuolla lukee selvällä suomen kielellä että käy mutta mistäs näitä tietää.
    Orkkis Z3 maksaa n. 47e, eli on totakin edullisempi.
    Sitä lyhyempiä vaihdevälejä ei kyllä enää tarvitse.

    Leave a comment:

Working...
X