Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reva
    replied
    koko topiccia en lukenut, joten en tiedä onko ollu jo juttua. Tuommoinen futurez.fi tuli tuolla netissä vastaan ja sieltä vaihdevälinlyhennin. Kellään kokemusta tuosta. Meinasin ostaa orkkis kepin mutta tuli tuo vastaan ja ei vaikuta pahan hintaiselta, niin samahan se tuo olisi ostaa jos tuo kestää mitään.

    Tuonko pitäisi nyt sitten käydä myös e30 323. Joo ja tiedetään tuolla lukee selvällä suomen kielellä että käy mutta mistäs näitä tietää.

    Leave a comment:


  • KarppaHG
    replied
    bmw vaihdevälilyhennys....

    Olipa ihan pakko hyvästä aiheesta kaivella oikeen unohtuneet salasanat ja sillee....

    Itse olen viimeaikoina kovastikin paininut bemarin vaihdekeppi juttujen kanssa omassa laitoksessa.... Kiinan billet-lyhentimen ostinkin... noh toimihan se hetken... sit kiinan pojan lukkorenkaat sano sopimuksen irti ja keppi jäi käteen... noh standardin mukaiset uudet tilalle ja eiku menox.. samalla kurkistelin kard tunneliin ja mietin kuinka sais rämäkämmän vaihdon, olen mielinyt nuppia pienellä liikeradalla ihan just ratin viereen. niinku konttorissa hiirikin kuuluu olla.... tosissaanhan ei lyhentäjän vartta voi kovinkaan pidentää, ottaa ekana kuminiveleen kiinni.... noh toteutan siis uuden olisko se sit se kulissi, niin korkeammalle ja pidennän entisestään vipuja... pitää vaan kaikki kumiheebelit muuttaa pois että saa tuntuman laatikosta... Toisaalta Sequental shifterikin olisi käden ulottuvilla. kunhan saisin sen käsiini ja purettavax, kuvat... ja valmistus tietenkin...


    LASSI S , Hyvä perse!

    Leave a comment:


  • BME316
    replied
    Onko Z3 1.9 vaihdekeppi paljon lyhyempi kuin E30 316i:n keppi? Tarkoitan pelkästään pallosta ylöspäin lähtevää pituutta. Tuntuu tuo vakiokeppi sen verran pitkältä, että voisi vähän lyhentää samalla yläpäästä 1-2cm?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Vega_ View Post
    Pitäis itekki tässä osia tilailla kohta puolin, mutta oisko kellään tietoa mistä tuon 7 osan sais jäykempänä?

    tekiskö kukaan jolla on mahollisuus tehä?
    Orggis on iha tarpeeksi jäykkä.

    Leave a comment:


  • Vega_
    replied
    Pitäis itekki tässä osia tilailla kohta puolin, mutta oisko kellään tietoa mistä tuon 7 osan sais jäykempänä?

    tekiskö kukaan jolla on mahollisuus tehä?

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Siinä muovilaakerissahan on sellaset kynnet, jotka painetaan sisään (sormilla, meisseleillä yms.) ja sitten kierretään 90 astetta ja nostetaan pois. Uusi on aina uusi, mutta jos se muutaman euron haluaa säästää, niin voi sen särkeäkin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by x-men View Post
    Mitäs osaa tässä nyt siis ollaan särkemässä? Ja ilmeisesti tuotakaan ei ole pakko hajottaa, vaan "halkaisemalla" pystyy käyttämään tuota vanhaakin?

    Jos joku jaksais vastailla niin minä kiitän!
    Kepin muovi laakeriahan siinä rikotaan. Eli paskaksi vaan ja kaupasta uusi, maksaa muutaman euroin ja säästää paljon aikaa ja perkeleitä.

    Leave a comment:


  • x-men
    replied
    Koko topikki luettu mutta edelleen jäi kysymyksiä
    84- e28 520:iin meinasin lyhentimen viritellä.

    Eli, Kepiksi siis käy ilmeisesti parhaiten tuo M3/328 keppi(?) ja uusiksi kaikki hilkkeet siirtoakselin ja kepin alapään väliin.

    Ilmeisesti alkuperäisilläkin kumi osilla tulee ihan jämpi? ettei tarvitse käydä välttämättä jostain metallista väsäämään...?


    Puukolla ja meiselillä se valkoinen muovi kehä palasiksi ja vetää kepin ylös. Uusi keppi laitetaan kiinni siis uuden muovi"laakerin" kanssa.
    Mitäs osaa tässä nyt siis ollaan särkemässä? Ja ilmeisesti tuotakaan ei ole pakko hajottaa, vaan "halkaisemalla" pystyy käyttämään tuota vanhaakin?

    Jos joku jaksais vastailla niin minä kiitän!

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    En jaksanut lukea topikkia kokonaan läpi, mistä saa ostettua vaihdevälinlyhentimen e34 520i:hin ja mikä keppi olisi paras? Saako asennettua ilman, että irroittaa vaihteiston?
    Minä laittaisin sinne sen Z3 1,9 kepin.
    Se ei lyhennä liikaa ja sen johdosta ei tarvitse pelätä että heittää vahingossa väärän pykälän sisään. Z3 M kepillä kepin sivuttais liike pienenee meinaan jo todella olemattomaksi. Ja kun fooruamia lukee, onnistuu porukka heittämään jo vakio osilla väärät pykälät kiihdytyksissä sisään ja pannut halki sen johdosta...

    Ja jotta hommassa olisi jotain järkeä, täytyy kaikki liikkuvat osat vaihtaa. Mukaanlukien kepin lakerointia tukevan alumiini palikan tuennat. Ja itse annan ääneni myös laatikon kannatin kumeille.
    Eniten koko systeemissä väljyyttä aiheuttava osa on vaihdelaatikossa ensimmäisenä kiinni oleva nivel.

    Saa vaihdettua alakautta laatikkoa irroittamatta. Helpottaa kyllä jos laatikon kannattimen irroittaa ja roikottaa laatikkoa. Kardaanin kyllä joutuu irroittamaan. Myöskin kepin nailon laakerin irroittaminen saattaa tuottaa tuskaa jos ei tiedä miten se irroitetaan

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    En jaksanut lukea topikkia kokonaan läpi, mistä saa ostettua vaihdevälinlyhentimen e34 520i:hin ja mikä keppi olisi paras? Saako asennettua ilman, että irroittaa vaihteiston?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Pepsi89 View Post
    ei nyt oikeen tullu selkoa että mitkä osat sinne pitäisi vaihtaa kun laittaa sen 1.9 z3:n tangon sinne. eli e30:een olis menossa.
    eli jos joku joka on vaihdon suorittanut ni listaisi tosta -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=25&fg=05

    että mitkä numerot vaihtoi sinne. oikeastaan mitkä ovat ne välttämättömät osat että saa jämäkän. kiitoksia
    Periaatteessa kaikki siirtoakselin ja kepin alapään väliin + kepin telineen kiinnitysosat.

    Leave a comment:


  • Pepsi89
    replied
    ei nyt oikeen tullu selkoa että mitkä osat sinne pitäisi vaihtaa kun laittaa sen 1.9 z3:n tangon sinne. eli e30:een olis menossa.
    eli jos joku joka on vaihdon suorittanut ni listaisi tosta -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=25&fg=05

    että mitkä numerot vaihtoi sinne. oikeastaan mitkä ovat ne välttämättömät osat että saa jämäkän. kiitoksia

    Leave a comment:


  • Otra
    replied
    Viikonloppuna pääsee laittamaan Z3 2.8 keppiä e36 2.5:seen Toivottavasti sopii suoraan paikoilleen ettei tarvisi hirveästi muokkailla

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Nostetaas vanhaa aihetta.

    Onko kukaan laittanu väihdevälilyhennystä e34 M5:een??
    Toi keppi on vähän ku hullun mulkku. Mitä palikkaa pitäsi vaihtaa ja mikä keppi sinne menee?
    Kaikki samat kepakot sinne käy kun mihin tahansa E34:een. Z3M:n kepin kanssa voi käydä niin että vaihteensiirtotanko ottaa askin ja kardaanin väliseen kumilimppuun kiinni 2/4:lla, koska se on leveämpi kuin esim. 535:ssa.

    Niin ja niitä vaihto-osia siihen hullun mulukkuun, klik.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Nostetaas vanhaa aihetta.

    Onko kukaan laittanu väihdevälilyhennystä e34 M5:een??
    Toi keppi on vähän ku hullun mulkku. Mitä palikkaa pitäsi vaihtaa ja mikä keppi sinne menee?

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎