Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #31
    Originally posted by Make H. View Post
    Ei oo tietoa onko miekka vai vastus siellä kennon päällä, mutta auto on loppuvuodesta 91 tehty joten voisko siitä aatella että ois jo vastus? Eikö noissa vanhemmissa oo käytetty miekkaa?

    Tarkoitatko tuolla normaalilla vastuksella just sitä tuulettimen vastusta mikä on sielä kennon päällä? Voiko korjata jotenkin kumpaakaan vastusta tai miekkaa?
    Vastus löytyy kuskin puolelta keskikonsolista.
    Itse korjasin juottamalla kyseisen lämmenneen niittauksen takaisin tiiviiksi.

    Jos vastus löytyy sieltä niin on hyvä putsailla samalla puiden lehdet pois kotelosta. Eivät syty niin herkästi kuumasta vastuksesta.

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      #32
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Jos vastus löytyy sieltä niin on hyvä putsailla samalla puiden lehdet pois kotelosta. Eivät syty niin herkästi kuumasta vastuksesta.
      +1
      Omani oli meinannut palaa edellisellä omistajalla kokonaan juuri tuosta syystä. Onneksi oli saatu sammumaan ajoissa ja onpahan nyt uusi vastus ja puhaltimenmoottori.

      Comment

      • Apexi123
        Newbiemmer
        • Apr 2014
        • 18
        • Haapajärvi

        #33
        suuttimenpohjan kalvaus

        Onko kenenkää tarttenu "hiottaa" tai kalvata miten sen nyt hienosti sanookaa 525tds suutinpesän pohjaa? elikkä sitä kohtaa mihin se kuparitiiviste tulee.
        jos on ni mistä ootte löytäny siihen työkalun? monet korjaamot soiteltu läpi ja netistä kahteltu ja toivottomalta näyttää..ei löydy ku nuihin mersun reppanoihin kalvaimia

        Comment

        • KarkkainenL
          Aluevastaava
          • Sep 2013
          • 767
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Apexi123 View Post
          Onko kenenkää tarttenu "hiottaa" tai kalvata miten sen nyt hienosti sanookaa 525tds suutinpesän pohjaa? elikkä sitä kohtaa mihin se kuparitiiviste tulee.
          jos on ni mistä ootte löytäny siihen työkalun? monet korjaamot soiteltu läpi ja netistä kahteltu ja toivottomalta näyttää..ei löydy ku nuihin mersun reppanoihin kalvaimia
          Ei kai sille mitään ihmeellistä tarvi tehdä. Kattoo vaan, että on puhdas ennenkuin laittaa uuden tiivisteen. Siinä on vielä tilaakin sen verran, että mahtuu rapsuttelemaan vaikka mattopuukolla jos on palanutta naftaa jääny siihen. Mersun suorasuihkuissa se kalvain on vaan sen takia, että ylttyy ja mahtuu kalvamaan. Bemarin esikammiollisessa ei oo tätä ongelmaa.
          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

          EX E36 320iA -98
          EX E39 520i -01
          EX E34 525 Tds -95

          Comment

          • J__L
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 25
            • Äänekoski

            #35
            Tuli ostettua tds ja pari asiaa ihmetyttää autossa.
            Kun auton haluaa käynnistää, joutuu virtalukon lähellä heilutella mustaa mötikkää niin että kuuluu piippaus. Sen jälkeen vasta voi startata. Mikä systeemi tämä on? Erillinen ajonesto? Varkaudenesto? Miten sen saa pois niin, että voi startata suoraan avaimella?

            Sitten moottoritilasta puuttuu kuvan ympyröity laite. Mikä se tarkalleen ottaen on?

            Comment

            • bemaristi89
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 87
              • oulu

              #36
              Originally posted by Apexi123 View Post
              Onko kenenkää tarttenu "hiottaa" tai kalvata miten sen nyt hienosti sanookaa 525tds suutinpesän pohjaa? elikkä sitä kohtaa mihin se kuparitiiviste tulee.
              jos on ni mistä ootte löytäny siihen työkalun? monet korjaamot soiteltu läpi ja netistä kahteltu ja toivottomalta näyttää..ei löydy ku nuihin mersun reppanoihin kalvaimia



              en tiä onko hakemasi vastaus ja jos onkin niin en tiedä sitäkään onnistuuko e34 tds suutin pohjien jyrsintä =)
              E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



              Comment

              • bemaristi89
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 87
                • oulu

                #37
                Originally posted by J__L View Post
                Tuli ostettua tds ja pari asiaa ihmetyttää autossa.
                Kun auton haluaa käynnistää, joutuu virtalukon lähellä heilutella mustaa mötikkää niin että kuuluu piippaus. Sen jälkeen vasta voi startata. Mikä systeemi tämä on? Erillinen ajonesto? Varkaudenesto? Miten sen saa pois niin, että voi startata suoraan avaimella?

                Sitten moottoritilasta puuttuu kuvan ympyröity laite. Mikä se tarkalleen ottaen on?
                http://i460.photobucket.com/albums/q...ide/pump-1.jpg
                sulle onkin vastaus alkuperäisessä ketjussa tuohon kuvaan liittyen muut saa auttaa tuon avain homman kans, ei ole itsellä tuommosta juttua omassa.=) mutta alkuperäinen polttoainesuodatin jalka on kuvassa kyseessä, ja kirkas putki meno syöttöpumpulle, ja tuo kyseinen alkuperäis osa ilmeisesti sinun autossasi korvattu jollain tavalla? tai kaikissa näissä ei sitten ole tuota, viisaammat valaisee tuota asiaa.

                mutta itsellä myös tuohon kuvaan liittyen, mitä virkaa ajaa nuo sähköhääbelit tuossa suodatinjalassa? onko jokin lämmitin? vaiko jään varoitin?
                Last edited by bemaristi89; 02-10-2014, 20:14. Reason: osaan vain vastaus
                E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



                Comment

                • Apexi123
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 18
                  • Haapajärvi

                  #38
                  Originally posted by Läbä View Post
                  Ei kai sille mitään ihmeellistä tarvi tehdä. Kattoo vaan, että on puhdas ennenkuin laittaa uuden tiivisteen. Siinä on vielä tilaakin sen verran, että mahtuu rapsuttelemaan vaikka mattopuukolla jos on palanutta naftaa jääny siihen. Mersun suorasuihkuissa se kalvain on vaan sen takia, että ylttyy ja mahtuu kalvamaan. Bemarin esikammiollisessa ei oo tätä ongelmaa.
                  Nojoo muttaku siellä on kolo mikä pitäs saaha pois..

                  Comment

                  • bemaristi89
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 87
                    • oulu

                    #39
                    Originally posted by Apexi123 View Post
                    Nojoo muttaku siellä on kolo mikä pitäs saaha pois..

                    eikö sitä saa pois nuilla vehkeillä mikkä linkitin?
                    E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



                    Comment

                    • Apexi123
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 18
                      • Haapajärvi

                      #40
                      Originally posted by bemaristi89 View Post
                      eikö sitä saa pois nuilla vehkeillä mikkä linkitin?
                      ei saa ku on liian pieniä.. missää ei oo nuin isoo kalvainta..sentakia mää täällä kyselinki että jos ois jollaki ollu samanlainen tilanne

                      Comment

                      • Apexi123
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 18
                        • Haapajärvi

                        #41
                        ja saako nuihin vaihettua esikammioita?

                        Comment

                        • Merkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 452
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
                          Mikä neuvoksi? Auto tuntuu tyhjäkäynnillä käyvän oudosti pätkyttämällä ja muutenkin tyhjäkäynti ~900-1000rpm luokkaa, aivan kuin olisi kylmäkäynnistys "ryyppy" päällä vaikka kone onkin lämmin..
                          Tähän asti tehtyä:
                          Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
                          Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
                          Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
                          Alipaine letkuja uusittu. Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni.
                          Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.be
                          Last edited by Merkki; 05-10-2014, 21:23.
                          e32 730i
                          e34 m5
                          e34 525i

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #43
                            Kytkinhaarukka osuu asetelmaan. Kone m50b20 ja orggis kovavauhtipyörä ja asetelma sekä kytkinsylinterit.

                            Uus kytkinpolkimen stoppari laitettu. Kun käynnistää auton ja ekan kerran polkasee kytkimen rajottimeen niin ei kuulu ääntä mutta hyvin äkkiä ku ajaa/käyttää kytkintä niin rupee kuuluun ääntä ku polkimen polkasee pohjaan eli hitusen liian pitkälle työntyy kytkinhaarukka.

                            Onko jollain kokemusta mikä vois olla vikana?

                            Comment

                            • smeagul
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 334
                              • Salo

                              #44
                              Kysästäänpä täältäkin jos tätä topiccia lukee useampi kuin tuota toista...

                              Eli 93 525i sammui kesken ajon, eikä ole käynnistynyt sen jälkeen.

                              -Kipinä OK
                              -Sulakkeet OK
                              -Benspumpun rele ja DME päärele testattu toimivaksi
                              -Kun virrat kääntää päälle, niin bensapumppu ei surise. Kun ohittaa bensapumpun releen niin pumppu surisee ja konehuoneen puolellakin kuuluu jotai "porinaa". Auto ei silti käynnisty jos koittaa startata tuo rele ohitettuna.

                              Kuuluisiko bensapumpun surista jo kun kääntää virrat päälle vai vasta startatessa?

                              Bensapumppu voi ilmeisesti olla rikki vaikka suriseekin? Mutta voiko se tosiaan hajota noin kuin "salamaniskusta" ilman mitään ennakovaroituksia? Autossa ei aikaisemmin ole ollut minkään näköisiä käynnistys/käyntihäiriöitä ja nyt sammui kertalaakista, eikä ole sen jälkeen edes lupaillut, muutaman kerran pössäyttänyt putkeen kylläkin.

                              Eli neuvoja kaivataan mitä tarkistetaan seuraavaksi? Lisäksi kysyisin, että toimiiko tuollainen 20pin to OBD2 adapteri jos hommaisi sellaisen, kun työkaverilta saisi tuollaisen OBD2 lukijan lainaksi?
                              My BMW is using what your hybrid is saving

                              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                              ex E34 520i 24V -91

                              Originally posted by Rockford
                              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1332
                                • pks

                                #45
                                Originally posted by smeagul View Post
                                Lisäksi kysyisin, että toimiiko tuollainen 20pin to OBD2 adapteri jos hommaisi sellaisen, kun työkaverilta saisi tuollaisen OBD2 lukijan lainaksi?
                                Taitaa olla kiinni ohjelmasta ja varmaan myöskin lukijasta. Autocomin vehkeillä+adapterilla pääsi muistaakseni moottorinohjauksen vikamuistin lukemaan, muttei paljon muuta.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎