Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16330
    • Leppävirta

    E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

    Jatketaan tänne mihin vanha jäi http://www.btcf.fi/forum/showthread....10763&page=137
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    #2
    Ajotietokone väittää että lasinpesunestettä on liian vähän, vaikka säiliö on melkein täysi. Anturi paskana?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by Kv1984 View Post
      Ajotietokone väittää että lasinpesunestettä on liian vähän, vaikka säiliö on melkein täysi. Anturi paskana?
      Tai johto irti, anturi väärässä asennossa, anturi jumissa tai touring jossa takapissapoika tyhjä...

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16330
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Kv1984 View Post
        Ajotietokone väittää että lasinpesunestettä on liian vähän, vaikka säiliö on melkein täysi. Anturi paskana?
        Melko varmasti.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tai johto irti, anturi väärässä asennossa, anturi jumissa tai touring jossa takapissapoika tyhjä...
          Anturi jumissa = uusi anturi kehiin?

          Entäs kun samainen ajotietokone valittaa koko ajan jarrupaloista (joissa on pintaa vielä ja reilusti) ja rekisterikilven valosta? Jarrupalojen anturi mennyt kanssa? Mistäs tuo rekisterikilven valon vikailmoitus tulee?
          Last edited by Kv1984; 02-09-2015, 19:50.

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Roito
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 3921
            • Tavastila/Kotka

            #6
            luultavasti kuluneisuus anturista johto poikki

            Rekisterikilven varoitus.. voisiko tulla jos takapaksin johtosarjassa alkaa olla piuhoja huonossa hapessa? :think

            Vai onko laitettu jotkut ledi kilvenvalot joista tuo ilmoitus johtuisi?


            Originally posted by Kv1984 View Post
            Entäs kun samainen ajotietokone valittaa koko ajan jarrupaloista (joissa on pintaa vielä ja reilusti) ja rekisterikilven valosta? Jarrupalojen anturi mennyt kanssa? Mistäs tuo rekisterikilven valon vikailmoitus tulee?
            Last edited by Roito; 02-09-2015, 19:47.
            BMW E70 X5 käyttismöhkö
            MB W639 Kummisetä

            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16330
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Kv1984 View Post
              Entäs kun samainen ajotietokone valittaa koko ajan jarrupaloista (joissa on pintaa vielä ja reilusti) ja rekisterikilven valosta? Jarrupalojen anturi mennyt kanssa? Mistäs tuo rekisterikilven valon vikailmoitus tulee?
              Jarrupalojen vaihdon yhteydessä aina pitää uusia kuluneisuus anturit ja ne tulee tiettyjen palojen mukana. Joidenkin tarvikepalojen mukana ei välttämättä ko. antureita tule eikä niille ole paikkaakaan. Onko rekisterikilven valoina ledit? Jos niin siinä yksi syy. Tai kokeile ottaa etuvalojen korkeudensäätömoottoreilta liitin irti ja katso herjaako edelleen. Jos niin tarkasta polttimoiden liitokset.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                #8
                Kiitoksia vihjeistä, täytyypä tsekata tuo anturin piuha.

                Rekkarikilvessä on peruspolttimot. Liittimet on kyllä aika kulahtaneet, joten vikailmoitus voi johtua niistäkin.

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Anturi jumissa = uusi anturi kehiin?
                  Tai hieman liikuttaa vanhaa niin ettei jumita enää.

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #10
                    Tuleeko m30b35 koneeseen muita alipaine lähtöjä kuin B-paineen säädin ja imusarjan alta lähtee ilmeisesti hiilikannulle (?)


                    Miten tuo hiilikannu(?) kuuluu "oikea" oppisesti tukkia?



                    b-paineen säädin tulee ilmeisesti tuohon venakopasta lähtevään huohotin letkuut, mutta tulppaanko imusarjan alla olevaa 2 lähtöä?
                    Last edited by Kapanos; 08-09-2015, 20:10.
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • E34M60
                      BTCF Member
                      • Mar 2012
                      • 110
                      • Tampere

                      #11
                      M30B34 päästöt

                      Moro

                      535i M30, kuinka korkealle HC voi nousta tyhjäkäynnillä ihan vaan lambdavialla? Tänään leimalla yllätti vähän yli 1000 ppm tulos... Rajahan olisi tässä 600, eli ei mennyt edes ihan rimaa hipoen. Vikakoodina vain lambda-anturi. Mitään en ole vielä tarkastanut, muutakuin että kierroksilla toimii perstuntumalla hyvän oloisesti ja päästötkin näytti ihan inhimillisiltä.
                      E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Kapanos View Post
                        Tuleeko m30b35 koneeseen muita alipaine lähtöjä kuin B-paineen säädin ja imusarjan alta lähtee ilmeisesti hiilikannulle (?)


                        Miten tuo hiilikannu(?) kuuluu "oikea" oppisesti tukkia?



                        b-paineen säädin tulee ilmeisesti tuohon venakopasta lähtevään huohotin letkuut, mutta tulppaanko imusarjan alla olevaa 2 lähtöä?
                        Ei kai se huohottimen letkuun tule? Vai olenko nyt ihan kuutamolla?

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ei kai se huohottimen letkuun tule? Vai olenko nyt ihan kuutamolla?
                          Ei ilmeisesti, ainakin kuvia tutkimalla todettua...

                          Ilmeisesti paras b.paineen säädin vetää imusarjan alta..

                          Mutta mikä siihen huohotin letkun lähtöön kuuluu?
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            #14
                            Äkkiseltään imusarjaan tulee alipainelähtöjä ainakin seuraavasti;

                            Evap-venttiililtä, imusarjan alle, moottorin vasen puoli, 6-8mm?

                            B-painesäädin, imusarjan alle, vasen puoli 4mm?

                            Jarrutehostin, imusarjan "sivulle", vasen puoli. Mikäli autossa alipainetoimiset sisätilan lämpösensorit, ne yhtyvät ilmeisesti tähän samaan letkuun. 10-12mm?

                            Moottorin huohotus, venttiilikopasta putkisto imusarjan oikealle puolelle, keskelle. 12-14mm? Liitäntä jää juuri kaasuläpän alle/suutintukin taakse hiukan piiloon.

                            Siinäpä nyt jotain pikaista aivopierua




                            Tuohon päästökysymykseen, pelkän lambdan vaikutus päästöihin on hiukan epäselvä itselleni, missäkohtaa moottoriohjain tajuaa jullikan, ja siirtyy pois lambdaohjauksesta.

                            Mitä oli CO, eli häkä?

                            Pääpiirteittäin näin :

                            CO koholla = Rikas seos

                            HC koholla = Epätäydellinen palaminen, liian rikas tai laiha seos, sytytyskatkoksia...Analysaattorin kanssa monasti todettua, seoksen laihentaminen (katittomassa) arvosta lambda 1 nostaa nopeasti HC:t pilviin, vaikka CO pysyy matalana. Laihallakin seoksella voi saada todella paksut hiilivedyt.
                            Last edited by Klasu-; 09-09-2015, 19:34.

                            Comment

                            • E34M60
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 110
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Klasu- View Post
                              ...
                              Tuohon päästökysymykseen, pelkän lambdan vaikutus päästöihin on hiukan epäselvä itselleni, missäkohtaa moottoriohjain tajuaa jullikan, ja siirtyy pois lambdaohjauksesta.

                              Mitä oli CO, eli häkä?

                              Pääpiirteittäin näin :

                              CO koholla = Rikas seos

                              HC koholla = Epätäydellinen palaminen, liian rikas tai laiha seos, sytytyskatkoksia...Analysaattorin kanssa monasti todettua, seoksen laihentaminen (katittomassa) arvosta lambda 1 nostaa nopeasti HC:t pilviin, vaikka CO pysyy matalana. Laihallakin seoksella voi saada todella paksut hiilivedyt.
                              CO oli 0,10%, mutta tässähän on katti eli ei voi siitä tehdä kovin pitkälle meneviä päätelmiä. Katson seuraavaksi puristukset ja tulppien kunnon silmämääräisesti. Sen jälkeen tuon taideteoksen jota myös lambda-anturin johdotukseksi kutsutaan. Tähän autoon on sovellettu melkein joka paikkaan jotain kokeellista taidetta eri materiaaleilla, kuitenkin lähinnä jesarilla. Kuinka kaunis voi helmakotelokin olla, kun siitä on tunkilla muovattu tasaisesti laineileva teos.
                              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎