E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mä luulen että tuo tulipellin oikea reuna on helpoin. Vetää piuhat sulakeboksilta niiden muiden kaapeleiden mukana oikeaan laitaan. Mun autossa sisälämppärin johto menee moottorinohjausboksin takana lähes vaakatasossa olevan läpiviennin kautta. Hälytttimen yms johdot taas muovisen moottorinohjausboksikotelon alla pystyssä olevan läpiviennin kautta. Tuolta lie aika lyhyt ja helppo yhteys hansikaslokeroon.
Leave a comment:
-
B20 lohko on sylinterien väliltä "auki" toisinkuin B25 tai B27. Tuskin kannattaa porata 84mm saati 85.Originally posted by Mo1st View PostYritin saada selvää että onko mahdollista porauttaa m20b20 (80mm porauksesta) tuohon 85mm poraukseen, vai meneeko lohkopilalle?
Taitaa ainakin mennä sylinterien seinämä paksuus aika ohueksi.
(Tiedän että kuuluu ylikoko topicille mutta juuri tähän en löytänyt suoraa vastausta).
Kiitos
Leave a comment:
-
Näin oli tosiaan aluksi tarkoitus, mutta sitten yllätykseksi näissä sulakkeissa on virta päällä virtalukon asennosta riippumatta.Originally posted by Urpo_rotta View PostLaita takapenkin alta joltakin sulakkeelta semmosella sulakeadapterilla. Sitten piuhan viet eteen apukuskin puolen kynnyskotelossa missä on muitakin piuhoja. Se on näppärä ja helppo homma. Jos akku on penkin alla, laita virta suoraan akulta sulakkeen kautta ja releellä siten että kun joku alkuperäisistä sulakkeista virroittuu se kytkee releen. Näin et kuormita turhaan sitä sulaketta ja sen takana olevia laitteita.
Saattaa siellä joku tyhjäkin sulakkeen paikka olla mene ja tiedä.
Sulakeadapterilla tosiaan on tarkoitus tehdä, niin ei tarvitse rikkoa mitään.
Originally posted by Jondis View PostEi ole paha homma vetää johtoa sielä konehuoneestakaan, pyyhkijät ja niiden alusmuovi veks ja sieltä sulakerasian takaa löytyy läpivientikumi. Pienemmällä purkamisella melkein pääsee kuin helmassa menevän johtokourun esille kaivuussa.
Täytynee tätä vaihtoehtoa sitten tutkia, sieltä löytyy sulakkeita joihin tulee virta virtalukon kautta.
Kiitos vinkeistä!
Leave a comment:
-
Ei ole paha homma vetää johtoa sielä konehuoneestakaan, pyyhkijät ja niiden alusmuovi veks ja sieltä sulakerasian takaa löytyy läpivientikumi. Pienemmällä purkamisella melkein pääsee kuin helmassa menevän johtokourun esille kaivuussa.
Leave a comment:
-
Ei muuta kuin ISO adapterista se heräte. Jos tuntuu, että se hansikaslokeron taskulampun piuha ei riitä, niin voihan sen virran releelle tuoda takapenkin alta omalla johdollakin.Originally posted by jj5 View PostKyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.
Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92
Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.
Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
Leave a comment:
-
Laita takapenkin alta joltakin sulakkeelta semmosella sulakeadapterilla. Sitten piuhan viet eteen apukuskin puolen kynnyskotelossa missä on muitakin piuhoja. Se on näppärä ja helppo homma. Jos akku on penkin alla, laita virta suoraan akulta sulakkeen kautta ja releellä siten että kun joku alkuperäisistä sulakkeista virroittuu se kytkee releen. Näin et kuormita turhaan sitä sulaketta ja sen takana olevia laitteita.Originally posted by jj5 View PostKyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.
Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92
Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.
Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
Saattaa siellä joku tyhjäkin sulakkeen paikka olla mene ja tiedä.
Leave a comment:
-
Kyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.Originally posted by jani73 View PostEi ole heittää suoraa ratkaisua, kytkiksiä tutkimalla voisi joku liitin tai pinni löytyä. Onko tuo konehuoneen sulakerasialta veto nyt niin paha loppujen lopuksi...
Olisiko tulipellin oikeassa reunassa jotain läpivientejä, jos veisi kaapelin sitä kautta, voisi olla suht helppo. Mulla taitaa ainakin sisätilan lämppärin johto mennä sieltä.
Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92Originally posted by MPV View PostVoisko sen toteuttaa niin, että otat virran siitä taskulampulle tulevalta joholta releelle, jonka ohjaus esimerkiksi radiolle tulevalta herätejohdolta.
Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.
Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
Leave a comment:
-
Voisko sen toteuttaa niin, että otat virran siitä taskulampulle tulevalta joholta releelle, jonka ohjaus esimerkiksi radiolle tulevalta herätejohdolta.Originally posted by jj5 View PostOiskos jollakulla ideaa mistä saisin helpoiten ja järkevimmin 12v ulosoton hanskalokeroon, joka kytkeytyy päälle sytytysvirtojen yhteydessä? Mieluiten sulakkeelta. Takapenkin alta olis ollut minusta ihan kätevä vetää johto, mutta kun niissä sulakkeissa näytti kaikissa olevan jännite riippumatta virtalukon asennosta.
Konehuoneen sulakerasialta toki periaatteessa onnistuisi, mutta johdon vetäminen vaikuttaisi vähemmän mukavalta ja tosi työläältä.
Alkuperäisi johtosarjoja en halua katkoa, enkä laittaa johtojen väliin mitään ryöstäjiä.
Taskulampun liittimellä hanskalokerossa taitaa olla virta kokoajan.
Leave a comment:
-
Ei ole heittää suoraa ratkaisua, kytkiksiä tutkimalla voisi joku liitin tai pinni löytyä. Onko tuo konehuoneen sulakerasialta veto nyt niin paha loppujen lopuksi...
Olisiko tulipellin oikeassa reunassa jotain läpivientejä, jos veisi kaapelin sitä kautta, voisi olla suht helppo. Mulla taitaa ainakin sisätilan lämppärin johto mennä sieltä.
Leave a comment:
-
12v
Oiskos jollakulla ideaa mistä saisin helpoiten ja järkevimmin 12v ulosoton hanskalokeroon, joka kytkeytyy päälle sytytysvirtojen yhteydessä? Mieluiten sulakkeelta. Takapenkin alta olis ollut minusta ihan kätevä vetää johto, mutta kun niissä sulakkeissa näytti kaikissa olevan jännite riippumatta virtalukon asennosta.
Konehuoneen sulakerasialta toki periaatteessa onnistuisi, mutta johdon vetäminen vaikuttaisi vähemmän mukavalta ja tosi työläältä.
Alkuperäisi johtosarjoja en halua katkoa, enkä laittaa johtojen väliin mitään ryöstäjiä.
Taskulampun liittimellä hanskalokerossa taitaa olla virta kokoajan.
Leave a comment:
-
m20b20 -> b27+
Yritin saada selvää että onko mahdollista porauttaa m20b20 (80mm porauksesta) tuohon 85mm poraukseen, vai meneeko lohkopilalle?
Taitaa ainakin mennä sylinterien seinämä paksuus aika ohueksi.
(Tiedän että kuuluu ylikoko topicille mutta juuri tähän en löytänyt suoraa vastausta).
Kiitos
Leave a comment:
-
Käykö E36:n M42b18 moottori suoraan E34:een M43:n tilalle? Kansipahvi kaput ja olisi sama vaihtaa koko kone kerralla.
Leave a comment:
Leave a comment: