Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kv1984
    replied
    ^ Kiitos selvennyksestä Voiko lambda toimia huonosti vaikka livedatalla luettuna jännitelukemat liikkuu?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Hätäohjelma on yhtä kuin kiinteä polttoainekartta ilman lambdakorjausta.

    Mahdollisesti sisältää myös sytytysennakon vähentämistä --> teho tippuu.


    "Merkittömät" tarvikelambdat, ja etenkin liitospatentit lambdajohdoissa ovat monesti huono idea. Lambdan johdossa ei saisi mieluusti olla yhtään ylimääräistä liitäntää. Käytettävät jännitteet/niiden vaihtelut ovat lambdapiirissä niin pieniä, että toiminta on sensitiivistä kaikenlaisille häiriöille.

    Jos havaintosi pitää paikkansa, moottorinohjain luulee lambdan toimivan oikein, eikä mene hätäohjelmalle --> huono toiminta

    Liitin irti moottorinohjain ymmärtää, että lambdassa on vika, ja menee kiinteälle kartalle.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    M50B20: Millaisen "hätäohjelman" ecu lyö päälle, kun ajaa ilman lambda-anturia? Käykö se aavistuksen rikkaammalla ja heppoja karkaa?

    Vikakoodeja ei ole, mutta a) anturi on mallia askartele paskartele johtojen liitokset itse ja b) auto tuntuis toimivan paremmin ilman ko. anturia (tai sitten vain kuvittelen) :think

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Jos kyse siis viskosta niin se pyörii aina koneen mukana, kylmällä koneella se pitäisi pystyä pysäyttämään käsin(koita vaikka ruuvarilla varovasti) ja kone sammuksissa sen pitäisi pyöriä vapaasti(kylmänä siis).
    Näin arvelinkin. Tuli vain puheeksi kun kaverin kanssa jäähdytin nestettä ilmattiin.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Onkos kellään kokemusta sellaisesta, että tulpan kärjet on katkenneet sylinteriin.
    Pitääkö olla huolissaan, eli tuleeko vaurioita kuinka todnäk? Todnäk autolla on ajettu satoja tai tuhansia km tämän jälkeen. 4 kärkinen tulppa eli 2 kärkeä oli vielä jäljellä.



    M50B25
    Noniiin. Puristuspaineet mittailtu ja muutenkin ihmetelty. Vaikuttaa siltä, että säikähdyksellä selvittiin.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.

    1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.

    2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.

    3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.

    :think
    Mulla kävi tuo kolmas. Mutta sekin niin että maantieajon jälkeen jäi aina bensanpaineet korkealle, kävi rikkaalla ja normaalia korkeampaa tyhjäkäyntiä. Muutama tunti parkissa ja kävi taas normaalisti tyhjää.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Haggis View Post
    Kuuluuko M50b25:ssa jäähdyttimen tuulettimen pyöriä koko ajan? Silloinkin kun kone on kylmä?
    Kuuluu, ainakin omissa M50:eissä flekti on pyörinyt koko ajan. Viskokytkimellähän se näissä toimii.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Haggis View Post
    Kuuluuko M50b25:ssa jäähdyttimen tuulettimen pyöriä koko ajan? Silloinkin kun kone on kylmä?

    Visco pyörii aina ja sähköflekti kun kone on "liian kuuma" tai ilmastointi on päällä.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Jos kyse siis viskosta niin se pyörii aina koneen mukana, kylmällä koneella se pitäisi pystyä pysäyttämään käsin(koita vaikka ruuvarilla varovasti) ja kone sammuksissa sen pitäisi pyöriä vapaasti(kylmänä siis).

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Kuuluuko M50b25:ssa jäähdyttimen tuulettimen pyöriä koko ajan? Silloinkin kun kone on kylmä?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    ^ Kiitos infosta. Selvisi jo: vika ei ollutkaan itse paineensäätimessä, vaan alipaineletkussa, joka menee säätimeltä imusarjaan. Siinä oli semmoinen nuppineulanpään kokoinen reikä. Kumma juttu että kävi vähän miten sattuu ja bensankulutus oli tapissaan

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.



    1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.


    2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.


    3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.



    :think
    Jep minulla tuo ensimmäinen. Hauskasti vaikutti enemmän kuskinpuolen sylintereihin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
    Originally posted by Muurahainen View Post
    On. Kävi liian paksulla ja hukkasi paineet linjasta about 15min aikana.

    Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.



    1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.


    2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.


    3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.



    :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
    On. Kävi liian paksulla ja hukkasi paineet linjasta about 15min aikana.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎