
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
^ Kiitos selvennyksestäVoiko lambda toimia huonosti vaikka livedatalla luettuna jännitelukemat liikkuu?
-
-
Hätäohjelma on yhtä kuin kiinteä polttoainekartta ilman lambdakorjausta.
Mahdollisesti sisältää myös sytytysennakon vähentämistä --> teho tippuu.
"Merkittömät" tarvikelambdat, ja etenkin liitospatentit lambdajohdoissa ovat monesti huono idea. Lambdan johdossa ei saisi mieluusti olla yhtään ylimääräistä liitäntää. Käytettävät jännitteet/niiden vaihtelut ovat lambdapiirissä niin pieniä, että toiminta on sensitiivistä kaikenlaisille häiriöille.
Jos havaintosi pitää paikkansa, moottorinohjain luulee lambdan toimivan oikein, eikä mene hätäohjelmalle --> huono toiminta
Liitin irti moottorinohjain ymmärtää, että lambdassa on vika, ja menee kiinteälle kartalle.
Leave a comment:
-
-
M50B20: Millaisen "hätäohjelman" ecu lyö päälle, kun ajaa ilman lambda-anturia? Käykö se aavistuksen rikkaammalla ja heppoja karkaa?
Vikakoodeja ei ole, mutta a) anturi on mallia askartele paskartele johtojen liitokset itse ja b) auto tuntuis toimivan paremmin ilman ko. anturia (tai sitten vain kuvittelen) :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jondis View PostJos kyse siis viskosta niin se pyörii aina koneen mukana, kylmällä koneella se pitäisi pystyä pysäyttämään käsin(koita vaikka ruuvarilla varovasti) ja kone sammuksissa sen pitäisi pyöriä vapaasti(kylmänä siis).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostOnkos kellään kokemusta sellaisesta, että tulpan kärjet on katkenneet sylinteriin.
Pitääkö olla huolissaan, eli tuleeko vaurioita kuinka todnäk? Todnäk autolla on ajettu satoja tai tuhansia km tämän jälkeen. 4 kärkinen tulppa eli 2 kärkeä oli vielä jäljellä.
M50B25
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostOikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.
1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.
2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.
3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.
:think
Leave a comment:
-
-
Jos kyse siis viskosta niin se pyörii aina koneen mukana, kylmällä koneella se pitäisi pystyä pysäyttämään käsin(koita vaikka ruuvarilla varovasti) ja kone sammuksissa sen pitäisi pyöriä vapaasti(kylmänä siis).
Leave a comment:
-
-
Kuuluuko M50b25:ssa jäähdyttimen tuulettimen pyöriä koko ajan? Silloinkin kun kone on kylmä?
Leave a comment:
-
-
^ Kiitos infosta. Selvisi jo: vika ei ollutkaan itse paineensäätimessä, vaan alipaineletkussa, joka menee säätimeltä imusarjaan. Siinä oli semmoinen nuppineulanpään kokoinen reikä. Kumma juttu että kävi vähän miten sattuu ja bensankulutus oli tapissaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostOikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.
1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.
2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.
3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostOnko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?Originally posted by Muurahainen View PostOn. Kävi liian paksulla ja hukkasi paineet linjasta about 15min aikana.
Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.
1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.
2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.
3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostOnko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
Leave a comment:
-
-
Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
Leave a comment:
-
Leave a comment: