Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani73
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Satunnaisesti näin: todella huono kiihtyvyys, tehot katoaa ylämäessä, sahauttaa pitkään käyntiin ja käynnistyy vaikean kuuloisesti. Lisäksi toisinaan kylmällä koneella tuntuu kuin ajaisi jarru pohjassa, kunnes moottorin lämmettyä vähäsen tehot palaa yhtäkkiä. Bensavalo saattaa palaa vaikka mittari näyttää 10-20 litraa (mittaristovika?). Tätä on ollut jo about puoli vuotta ja pahenee koko ajan. Antureita, suodattimia ja tulpat on vaihdeltu, mutta niistä ei ole ollut juurikaan apuja, oireet palaa aina takaisin. Bensansyöttö alkaa olla viimeinen oljenkorsi. Vikakoodit luettu eikä siellä näkynyt mitään.

    Muoks. Ja moottorina siis M50B20nv.
    Mulla oli oireina lähinnä se, että sammui heti käynnistyksen jälkeen ja sitten saattoi taas lähteä käymään, mutta vein aika nopeasti vaihtoon. Korjaamo vaihtoi Pierburgin pumpun, pumppu joku 150-160€.

    Mutta kyllä googlailu vähän puolsi noita sinun auton oireita huonosta pumpusta johtuviksi.

    Toki tuo bensavalovika voi johtua siitä tasoanturistakin.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Satunnaisesti näin: todella huono kiihtyvyys, tehot katoaa ylämäessä, sahauttaa pitkään käyntiin ja käynnistyy vaikean kuuloisesti. Lisäksi toisinaan kylmällä koneella tuntuu kuin ajaisi jarru pohjassa, kunnes moottorin lämmettyä vähäsen tehot palaa yhtäkkiä. Bensavalo saattaa palaa vaikka mittari näyttää 10-20 litraa (mittaristovika?). Tätä on ollut jo about puoli vuotta ja pahenee koko ajan. Antureita, suodattimia ja tulpat on vaihdeltu, mutta niistä ei ole ollut juurikaan apuja, oireet palaa aina takaisin. Bensansyöttö alkaa olla viimeinen oljenkorsi. Vikakoodit luettu eikä siellä näkynyt mitään.

    Muoks. Ja moottorina siis M50B20nv.
    Kannattaa se bensapumppu uusia.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Onko se mahdollisesti jo oireillut jotenkin? Jos niin miten?
    Satunnaisesti näin: todella huono kiihtyvyys, tehot katoaa ylämäessä, sahauttaa pitkään käyntiin ja käynnistyy vaikean kuuloisesti. Lisäksi toisinaan kylmällä koneella tuntuu kuin ajaisi jarru pohjassa, kunnes moottorin lämmettyä vähäsen tehot palaa yhtäkkiä. Bensavalo saattaa palaa vaikka mittari näyttää 10-20 litraa (mittaristovika?). Tätä on ollut jo about puoli vuotta ja pahenee koko ajan. Antureita, suodattimia ja tulpat on vaihdeltu, mutta niistä ei ole ollut juurikaan apuja, oireet palaa aina takaisin. Bensansyöttö alkaa olla viimeinen oljenkorsi. Vikakoodit luettu eikä siellä näkynyt mitään.

    Muoks. Ja moottorina siis M50B20nv.
    Last edited by Kv1984; 31-03-2019, 09:45.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Jaa, mulla oli käsitys, että yleensä työsylinteriin tulee putki ja letku on siellä jossain välissä... mutta johtunee vain omasta suppeasta otannasta tämä käsitys.

    Joka tapauksessa, se putkikin antaa kyllä tarpeeksi paljon myöten, kun sen irrottaa ensin sylinteristä ja sen jälkeen vasta ne sylinterin kiinnityspultit laatikon kupeelta. Tietenkin jos se putki on kovin pahasti ruostunut, niin sitten voi olla syytä hankkia uusi varalta. Ainakin E34 tds:ssä se onnistui noin, ja eiköhän siinä ole ihan samat kytkinhydrauliikan osat kuin bensamallissakin.

    En oikeaa syytä siihen lenkillä oloon tiedä, mutta ainakin se jatkaa putkea, jollon sen taivuttaminen tässä vaihtotyössä tapahtuu pidemmältä matkalta -> mahdollistaa suuremman liikkeen. Toinen mahdollinen syy voi liittyä ilmaamiseen.
    Kiitos kommenteista MPV ja muutkin.

    Vaihdelaatikon irti/kiinni operaatio tässä siis on käynnissä, siispä haluaisin selvitä avaamatta nestelinjaa välttyäkseni mahdollisesti ikävältä ilmausprosessilta. Tallissa ilman nosturia ja kunnollista vaihteistonostinta luonnollisesti mutkistaa hommaa jos samaan aikaan kun vaihdelaatikkoa laskee täytyy työsylinterin kanssa kikkailla, mutta se lienee tässä sitten se oikea vaihtoehto.

    E36 menee suoraan letku työsylinteriin. Siispä mietin että onko joku tehnyt kolmenepaan samanlaista kun itse en keksi välttämätöntä tarvetta tuolle lenkin tekevälle putken pätkälle.


    Originally posted by Kv1984 View Post
    Voiko paska bensapumppu oireilla pitkäänkin (kuukausia, vuosia) ennen hajoamistaan?
    Omassani jätti aina välillä käynnistymättä, kunnes sen koputteli hereille. Lopullisesti se ei ehtinyt kuolla ennen kuin vaihdoin orkkis telineeseen bilteman pumpun, joka ei montaa euroa maksanut ja on toiminut nyt vuosia hyvin.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Voiko paska bensapumppu oireilla pitkäänkin (kuukausia, vuosia) ennen hajoamistaan?
    Onko se mahdollisesti jo oireillut jotenkin? Jos niin miten?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Voiko paska bensapumppu oireilla pitkäänkin (kuukausia, vuosia) ennen hajoamistaan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Eihän nuo kytkinletkut juuri periksi anna, mutta jos lyhyen tilalle vaihtaa pidemmän letkun, voihan siinä olla pikku riski että kytkimen toiminta inan muuttuu tai sitten voi olla olemattakin.

    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...4&postcount=86
    Se letkun tilavuus kun ei juuri muutu polkimen paineen alla ja neste kun ei puristu niin ilman ilmakuplaa ei toiminnan pitäisi muuttua.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Eihän nuo kytkinletkut juuri periksi anna, mutta jos lyhyen tilalle vaihtaa pidemmän letkun, voihan siinä olla pikku riski että kytkimen toiminta inan muuttuu tai sitten voi olla olemattakin.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Heipähei

    Minun e34 525i:ssä tuli vastaan tällainen juttu. Kytkimen työsylinterille tulee normaalisti letku, mutta ennen sylinteriä on pieni pätkä kuitenkin kovaa putkea joka tekee omituisen lenkin. Tästä seuraa se että en ainakaan itse keksinyt miten työsylinteri mahtuisi pois paikaltaan vaihdelaatikko autossa kiinni.

    Onko jollakulla tiedossa valmista osaa = sopivaa letkua jolla voisi korvata lyhyemmän letkun+putken yhdistelmän.

    Kiinnostaisi myös jos jollain on joku idea minkä ihmeen takia tämä on tehty näin kolmenelosessa.
    Jaa, mulla oli käsitys, että yleensä työsylinteriin tulee putki ja letku on siellä jossain välissä... mutta johtunee vain omasta suppeasta otannasta tämä käsitys.

    Joka tapauksessa, se putkikin antaa kyllä tarpeeksi paljon myöten, kun sen irrottaa ensin sylinteristä ja sen jälkeen vasta ne sylinterin kiinnityspultit laatikon kupeelta. Tietenkin jos se putki on kovin pahasti ruostunut, niin sitten voi olla syytä hankkia uusi varalta. Ainakin E34 tds:ssä se onnistui noin, ja eiköhän siinä ole ihan samat kytkinhydrauliikan osat kuin bensamallissakin.

    En oikeaa syytä siihen lenkillä oloon tiedä, mutta ainakin se jatkaa putkea, jollon sen taivuttaminen tässä vaihtotyössä tapahtuu pidemmältä matkalta -> mahdollistaa suuremman liikkeen. Toinen mahdollinen syy voi liittyä ilmaamiseen.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    kytkimen työsylinterin hydraulinestelinja

    Heipähei

    Minun e34 525i:ssä tuli vastaan tällainen juttu. Kytkimen työsylinterille tulee normaalisti letku, mutta ennen sylinteriä on pieni pätkä kuitenkin kovaa putkea joka tekee omituisen lenkin. Tästä seuraa se että en ainakaan itse keksinyt miten työsylinteri mahtuisi pois paikaltaan vaihdelaatikko autossa kiinni.

    Onko jollakulla tiedossa valmista osaa = sopivaa letkua jolla voisi korvata lyhyemmän letkun+putken yhdistelmän.

    Kiinnostaisi myös jos jollain on joku idea minkä ihmeen takia tämä on tehty näin kolmenelosessa.

    Leave a comment:


  • jensnenonen
    replied
    Originally posted by elemo View Post
    Alla olevassa linkissä reilusti ohjetta M60/M62 mottiin.



    Lisäksi tuossa linkki E34 korjausmanuaaliin sisältäen V8 mallit, E32 osiossa myös käypää infoa.

    https://www.bmwtechinfo.com/repair/main/741en/index.htm
    Kiitos näistä!

    Leave a comment:


  • elemo
    replied
    Originally posted by jensnenonen View Post
    Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.
    Alla olevassa linkissä reilusti ohjetta M60/M62 mottiin.



    Lisäksi tuossa linkki E34 korjausmanuaaliin sisältäen V8 mallit, E32 osiossa myös käypää infoa.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by jensnenonen View Post
    Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.
    Ootko kattonu mitä tämän foorumin E34 FAQ:sta löytyy?

    Benleyn opas:


    tehtaan opas:

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Jos tarkoitat normaalia E34 korjausopasta, niin Bentleyn opas sisältää myös 540 mallin.

    Mainitsin ensin Chiltonin, mutta Bentleyn opashan mulla on.
    Last edited by jani73; 21-03-2019, 04:06.

    Leave a comment:


  • jensnenonen
    replied
    Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎