On tullut kyttäiltyä jo jonkin aikaa kesäleluksi E34 korista laitetta. Bensakone ja suora kutonen olisi mielessä tottakai. Onko noista moottoreista joku sellainen jota tulisi välttää? Eli mikä olisi mielekkäin vaihtoehto.
Räpeltämättömät yksilöt alkavat vain olla vähissä että tuontihommiksi varmaan menee?
Mielekkäin vaihtoehtohan olisi tietty m5 jos vain lompakko sallii. Mutta muuten melkeinpä mitä isompi kone sitä enemmän fiilistä ja sitä myöten harrastamisen iloa. Isompikoneisissa yleensä myös parempi varustelutaso. Jokaisessa koneessa omat ominaisuudet ja viat mutta yleisesti ottaen kaikki mielestäni ihan päteviä moottoreita.
On tullut kyttäiltyä jo jonkin aikaa kesäleluksi E34 korista laitetta. Bensakone ja suora kutonen olisi mielessä tottakai. Onko noista moottoreista joku sellainen jota tulisi välttää? Eli mikä olisi mielekkäin vaihtoehto.
Räpeltämättömät yksilöt alkavat vain olla vähissä että tuontihommiksi varmaan menee?
Minun mielestä harrastekäyttöön oikeastaan kaikki muut E34 moottorivaihtoehdot paitsi m40 kone vaikuttaisi olevan ihan jees (joku kai tykkää niistäkin?). Loppu on sitten ihan kiinni siitä minkälaisesta harrasteautoilusta on kyse ja minkälaisia ominaisuuksia arvostaa. m20 koneesta on myös ehkä vähän hankala keksiä mikä siinä olisi paremmin kuin jossain muissa, mutta toisaalta 2.5L m20 varmaan tarjoaa jo ihan siedettävän suorityskyvyn.
Kyllähän noita suht siistejä yksilöitä aina välillä näkyy myynnissä, moottorit on yleensä pienemmästä päästä siisteissä laitteissa mutta välillä näkyy tehokkaampiakin.
Äläs nyt. Just laitoin saksaan karvan vajaa 3k€ varaosatilauksen, jotta ton oman sais siihen kuntoon, mitä olen tämän 10v omistamisen aikana haaveillut.
Kysytääs nyt sitten.
Pyyhkijänmekanismia ei saa enää uutena. Mitenkäs tuo vanha saadaan fiksuiten korjattua?
Oletko udellut Piispanrististä bemariosilta?
Itse satuin vielä lähiaikoina saamaan e36:seen jo olevinaan pari vuotta sitten "loppuneita" osia, mitä en oikeastaan muualta edes löytänyt järkihintaan:think
Purkamalla osiin ja sorvaamalla sopivat holkit taisivat tuolla M5 ryhmässä suunitella tekevänsä. :think
Luulis tosin että neteistä tollasen vielä löytää uuden koska kyllä niitä varmasti josain varastoissa on. Samalla sit ostaa uudet varret ja ne muovit myös.
Joo täytynee nyt kattoo mitä tekee. Saattaahan se tosiaan olla että jostain löytyis.
Mulla on se sun tekemä osalistaus tallessa, minkä postasit vuosia sitten.
Äläs nyt. Just laitoin saksaan karvan vajaa 3k€ varaosatilauksen, jotta ton oman sais siihen kuntoon, mitä olen tämän 10v omistamisen aikana haaveillut.
Kysytääs nyt sitten.
Pyyhkijänmekanismia ei saa enää uutena. Mitenkäs tuo vanha saadaan fiksuiten korjattua?
Purkamalla osiin ja sorvaamalla sopivat holkit taisivat tuolla M5 ryhmässä suunitella tekevänsä. :think
Luulis tosin että neteistä tollasen vielä löytää uuden koska kyllä niitä varmasti josain varastoissa on. Samalla sit ostaa uudet varret ja ne muovit myös.
Välillä on näyttänyt ettei täällä kukaan kirjoittele ja kaikki E34:t on laitettu puristimeen.
Kysytääs nyt sitten.
OT:Olen koittanut miettiä mikä se oli nimeltään..
Joskus sotien aikana hävittäjistä laskettiin ilmeisesti talvella öljyt moottoreista pois ja ne laitettiin lämmitettyinä moottoreihin aamulla. Mutta muistan että öljyihin lisättiin polttoainetta ja näin saatiin notkistettua öljyä.
Valitettavasti en nyt muista tuon tekniikan nimeä, jolla olisin voinut etsiä tuloksia internetistä.
Koita ny kuitenki pikkasen pysyä topicin aiheessa.
OT:Olen koittanut miettiä mikä se oli nimeltään..
Joskus sotien aikana hävittäjistä laskettiin ilmeisesti talvella öljyt moottoreista pois ja ne laitettiin lämmitettyinä moottoreihin aamulla. Mutta muistan että öljyihin lisättiin polttoainetta ja näin saatiin notkistettua öljyä.
Valitettavasti en nyt muista tuon tekniikan nimeä, jolla olisin voinut etsiä tuloksia internetistä.
Leave a comment: