E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla ei noiden kanssa ongelmana ole katkeavat johdot tai hapettumat, vaan liittimien kaikki muoviosat on hävinneet matkanvarrelle edellisten omistajien aikana
Eli tällä hetkellä liittimistä on vain metallipinnit jäljellä, niin on vähän tökerön näköset. Olis taas liian helppoa, jos noissa olis pinnit jotain perus bosch kamaa niin niitä löytys joka varaosaputkasta. Joutunee rahottamaan marmoria tämänkin homman kanssa..
-
Muistaakseni katkaisin aika pitkän pätkän, 10-15cm ja silti oli hapettumaa.
Leave a comment:
-
Mulla ainakin ajovalojen johdot olivat rispaantuneet poikki heti johdon pään muovisen kuoren jälkeen eli aika vaikea oli siihen taikoa liitosta. Tein korjauspatentin niin, että kuorin sitä mustaa muovia (joka menee liittimen sisään) pois sen verran, että siihen sai karvoihin juotettua johdon pään. Sen muovin alta löyty sen verran hapettumatonta kuparia, että sai tehtyä juotoksen. Puristusliitoksella en saanut eka toimimaan kun oli sen verran hapettumaa.Originally posted by jani73 View PostTässä kannattaa sitten miettiä millä liitoksen tekee. Ne mun katkaisemat sumarijohdot oli sisältä jo aika hapettuneet, eikä tina olisi niihin tarttunut. Taisin sitten ottaa jotain hienoa hiomapaperia ja sillä sain poistettua hapettumia riittävästi, jotta sain johdot juotettua kunnolla. Mahtaisiko joku happo tmv poistaa hapettumat. Jollain puristusliitoksellakin tehdessä ongelmana saattaa olla pinnan hapettuma estäen luotettavan kontaktin.
Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä ja googlella lisää.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48968
Jos ostaa noita mun aikaisemmin linkkaamia johdon pätkiä niin ongelmaahan ei ole. Katkaisee vaan vanhaa johtoa tarpeeksi, että saa hapettumat pois ja tekee liitoksen parhaaksi havaitsemallaan tavalla.
Leave a comment:
-
Olen törkeä ja lainaan sun kyssäriä.Originally posted by Juhi$ View PostOrkkis muovihelmojen tunkkauskohdan "tiivisteet", saako ETUMMAISIA jostain halvemmalla kuin orkkiksena reilu 25€ kpl? Tai onko tuohon jotain järkevää DIY ratkaisua? Voisi kuvitella että nämä on hyvä kuitenkin olla.
Eli tämä kyseessä
https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/51712231619/
Taakse maksaa reilun kympin kpl niin ne on vielä kohtuuden rajoissa.
Onko uusissa helmoissa nuo tiivisteet jo paikoillaan??
Leave a comment:
-
Tässä kannattaa sitten miettiä millä liitoksen tekee. Ne mun katkaisemat sumarijohdot oli sisältä jo aika hapettuneet, eikä tina olisi niihin tarttunut. Taisin sitten ottaa jotain hienoa hiomapaperia ja sillä sain poistettua hapettumia riittävästi, jotta sain johdot juotettua kunnolla. Mahtaisiko joku happo tmv poistaa hapettumat. Jollain puristusliitoksellakin tehdessä ongelmana saattaa olla pinnan hapettuma estäen luotettavan kontaktin.Originally posted by Dokumon View PostTämä pitäisi olla se kyseinen johto: 61130007442 (Snap-in receptacle 2.5 watertight 1,0-2,5 MM²) http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?q=61130007442
Itsekin näitä etsiskelin kun on hapertunut melkein jokainen ajovalon johto. Näitähän saa uutena mutta reilun vitosen kappalehinta pisti projektin vielä jäihin.
Jos joku löytää näitä reilusti halvemmalla jostain niin voisin ottaa repullisen kans.
Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä ja googlella lisää.
Leave a comment:
-
Orkkis muovihelmojen tunkkauskohdan "tiivisteet", saako ETUMMAISIA jostain halvemmalla kuin orkkiksena reilu 25€ kpl? Tai onko tuohon jotain järkevää DIY ratkaisua? Voisi kuvitella että nämä on hyvä kuitenkin olla.
Eli tämä kyseessä
https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/51712231619/
Taakse maksaa reilun kympin kpl niin ne on vielä kohtuuden rajoissa.
Leave a comment:
-
M50B20 -93, päästöt tyhjäkäynnillä pielessä, HC 511, kaikki muu ok. Oisko arvauksia mikä vois olla vikana? Käy vähän huonosti tyhjäkäynnillä ja vanos nakuttaa lämpimänä.
Leave a comment:
-
Tämä pitäisi olla se kyseinen johto: 61130007442 (Snap-in receptacle 2.5 watertight 1,0-2,5 MM²) http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?q=61130007442
Itsekin näitä etsiskelin kun on hapertunut melkein jokainen ajovalon johto. Näitähän saa uutena mutta reilun vitosen kappalehinta pisti projektin vielä jäihin.
Jos joku löytää näitä reilusti halvemmalla jostain niin voisin ottaa repullisen kans.
Leave a comment:
-
Tosiaan juurikin niitä johtoja joissa liitin päässä hakusessa, pitäisi noihin liittimiin vaan olla ilman sitä kulmaa.
Leave a comment:
-
En ole 100% varma mitä osia kaipaat. Mutta 2015 ostin sumuvaloille uudet liitinrungot, taisi olla harmaa 2kpl ja saattoi olla 90 astetta.
Kuitin osanro: 61131378418
Näihin taisin ottaa ne paksummat johdot ja näissä liitin päässä, 4kpl.
Kuitin osanro: 61130007446
Nämä maksoi 33,27 alennuksien kanssa.
Voit kokeilla googlata noilla numeroilla ja jos sulla on sumarit, niin verrata liittimiä ajovalojen liittimiin. Uskoisin että nuo johdot menee muihinkin liitinrunkoihin, mutta näissä tosiaan tuo 90 asteen kulma.
Leave a comment:
-
Saakos ajovalojen liittimia ostettua jostain yksittäin? En löytänyt realoemista osanumeroa kuin 90 kulmalla olevalle liittimelle ja korjaussarjalle, jossa tulee sitten toistakymmentä liitintä ja hintaakin 60€ nurkilla.. Liitinrungot kyllä löytyy yksittäin, mutta saako noita "pinnejä" erikseen jostain?
Leave a comment:
-
Tarvikeanturin ongelmana vain se, et jos se ei kestä, niin joutuu ostamaan virallisen ja sehän se maksaa lisää. Toki se lienee vähän tuurista kiinni.
Esim nykyisen auton ostin 2004 190tkm ajettuna ja nyt on yli 300tkm ajettu eikä ole vaihdettu nokan/kampiakselin anturia, eikä myöskään lambdaa, joka lienee hyvin ruostunut.
Leave a comment:
-
Sama homma täällä, koetut oireet on olleet minullakin lähinnä pätkimistä ja huonoa starttia, mutta joka tapauksessa dme on tulkinnut vian oikein ja näyttänyt koodin anturista. Tarvikeanturilla menty ongelmitta jo vuosia ja sellaisen kokeilu ei ainakaan hirveitä maksa.Originally posted by Kv1984 View PostToki, olen sinne uutta laittamassakin kohtapuoliin. Mutta tuota oirekuvaa vain jäin ihmettelemään, kun aiemmat kokemukset ko. moottorista ja sen kampuran anturin hajoilusta ovat olleet ihan erilaisia, lähinnä rajua nykimistä/pätkimistä ja sammuilua. Mutta kaipa nuo anturit voi rikkoutua monella tapaa :think
Leave a comment:
-
Sen signaalin kun ei paljon tarvitse katkoa että ei pelaa kuten kuuluu. Jos se jo livedatassa paljolti näkyy niin on varmasti viallinen.Originally posted by Kv1984 View PostSopisi oirekuvaan, kun toisinaan oireet on päällä ja toisinaan ei. Anturin kuluneisuus voisi ehkä olla syynä tässä tapauksessa, tai huono/hapettunut liitin? Tai ehkä siellä on joku tarvikeanturi
Livedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.
Vaihtoon vain.
Leave a comment:
-
Sopisi oirekuvaan, kun toisinaan oireet on päällä ja toisinaan ei. Anturin kuluneisuus voisi ehkä olla syynä tässä tapauksessa, tai huono/hapettunut liitin? Tai ehkä siellä on joku tarvikeanturiOriginally posted by Klasu- View PostTodennäköinen skenaario sekoilevasta anturasta voi aiheuttaa vaikka sen, että ecu tiputtaa sytytysennakkoa kohdatessaan erikoista anturitietoa, ja sytytysennakon vähentyessä vähenee myös moottorista ulos saatava teho.
Livedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.
Leave a comment:
Leave a comment: